اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

نقش مردان در تعیین جنسیت جنین پررنگ‌تر است/ ۲۵ تا ۳۵ سالگی بهترین سن بارداری


یک متخصص زنان و زایمان:
نقش مردان در تعیین جنسیت جنین پررنگ‌تر است/ ۲۵ تا ۳۵ سالگی بهترین سن بارداری

جشن تعیین جنسیت

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص زنان و زایمان گفت: زن‌ها با دارا بودن کروموزوم X، هیچ نقشی در جنسیت جنین ندارند و این کروموزوم Y مردان است که جنسیت جنین را مشخص می‌کند.


دکتر شهلا دانایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه زنان دو کروموزوم X و مردان کروموزوم X و Y دارند، اظهار کرد: هر تخمک و اسپرم حاوی یک کروموزوم است و کروموزوم تمام تخمک‌ها X بوده اما اسپرم‌ها حاوی کروموزوم X و یا Y هستند که هنگام لقاح یک کروموزوم از مادر و یک کروموزوم از پدر به جنین منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کروموزوم‌های X مادر در کنار کروموزوم X پدر قرار گیرند، جنسیت جنین دختر شده و اگر در کنار کروموزوم Y پدر قرار گیرند، جنسیت جنین پسر خواهد شد بنابراین این کروموزوم Y مردان است که در دختر یا پسر بودن جنین تاثیر دارد.

وی افزود: ژنوم مرد از طریق اسپرم وارد سلول تخمک می‌شود و در تغذیه، تقسیم سلولی و رشد جنین، هورمون‌های زن تاثیر بالایی دارند، بنابراین بیماری‌های مادر و پدر به طور مساوی به جنین منتقل می‌شوند اما به دلیل تغذیه جنین از مادر میزان تأثیرگذاری مادر در این امر بیشتر است.

دانایی در خصوص روش‌های تعیین جنسیت توسط والدین نیز خاطرنشان کرد: در بارداری به روش IVF، یک سلول که از توده سلولی تشکیل شده (جنین) و آماده‌ی انتقال به رحم مادر است را جدا کرده و قبل از انتقال آن به رحم مادر از طریق دستگاه NGS ( که هم اکنون در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی مستقر است) جنسیت آن را شناسایی می‌کنند و پس از آن می‌توان با جدا کردن سلول مورد نظر، جنین دختر یا پسر را به انتخاب والدین به رحم مادر انتقال داد.

 


وی همچنین متذکر شد: بهترین سن باروری برای مردان و زنان از ۲۵ تا ۳۵ سالگی است و زیر ۲۵ سالگی به‌ویژه زیر ۲۰ سالگی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

 


وی با بیان اینکه اغلب مرگ‌ومیر جنین‌ها در بارداری‌های کمتر از ۲۰ سالگی و بیشتر از ۳۵ سالگی اتفاق می‌افتد، گفت: در کمتر از ۲۰ سالگی هورمون‌های اندام‌های تناسلی، تخمدان و آناتومی لگن زن به طور کامل شکل نگرفته و محورهای بلوغ او به تکامل نرسیده است بنابراین به افرادی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند حتما توصیه می‌کنیم که حاملگی خود را به بعد از ۲۳ سالگی محول کنند.

این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر اینکه ام آر آی و سونوگرافی هیچ ضرری برای جنین ندارند، یادآور شد: میزان اشعه ایکسی که در عکس‌های معمولی وجود دارد چندان زیاد نبوده و تاثیری در جنین ندارد اما پرتو درمانی دز اشعه‌ی بالایی دارد لذا در هر صورت به تمامی مادرانی که احتمال بارداری می‌دهند توصیه می‌شود در هنگام مراجعه به مراکز رادیولوژی، بارداری خود را اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: جنین در طی سه ماه اول بارداری بسیار حساس است چراکه اندام‌های مختلف آن در حال تکامل بوده و بهتر است با مواد شیمیایی، داروها و اشعه‌ها، تماسی نداشته باشند.

 


وی همچنین با بیان اینکه بیماری‌های زمینه‌ای متعددی در باروری تاثیر دارند، اظهار کرد: دیابت، روماتیسم و بیماری‌های کلیوی مادر و پدر، همچنین بیماری‌هایی چون سرطان‌ها نیز در میزان باروری و کیفیت جنین تاثیر بسزایی دارند.

 


دانایی در پایان در رابطه با اقدامات موثر برای داشتن باروری آسان و سالم تاکید کرد: به تمامی مردان و زنان توصیه می‌شود که قبل از اقدام به بارداری حتما سبک زندگی خود را اصلاح کنند چرا که داشتن رژیم غذایی سالم، افزایش تحرک، خواب مناسب، جلوگیری از چاقی، خودداری از مصرف‌ دخانیات و الکل و پرهیز از تماس با مواد شیمیایی و صنعتی تاثیر بالایی در کیفیت بارداری دارد همچنین توصیه می‌شود قبل از اقدام به بارداری، چک آپ‌های ویژه‌ی بارداری را نیز انجام دهند.

تشریفات مجالس تهران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۲:۲۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

سمینار علمی «خلافت و امامت در قرآن» برگزار می‌شود

سمینار علمی «خلافت و امامت در قرآن» برگزار می‌شود

 


برگزاری سمینار در تهران

سمینارحوزه/ سمینار علمی «خلافت و امامت در قرآن» با سخنرانی اندیشمندانی از ایران و ترکیه با مشارکت وقف سلیمانیه ترکیه و موسسه البیان للتواصل و التاصیل در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

 


به گزارش خبرگزاری حوزه، سمینار علمی با عنوان " خلافت و امامت در قرآن " با مشارکت وقف سلیمانیه، نمایندگی جامعة المصطفی در ترکیه و مؤسسه البیان برگزار می‌شود.

 


حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی رئیس مؤسسه البیان و رئیس پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم السلام و پروفسور دکتر عبدالعزیز بایندر رئیس وقف سلیمانیه در این سمینار مباحث خود را در موضوع خلافت و امامت در قرآن، ارائه خواهند کرد.

 


سمینار علمی «خلافت و امامت در قرآن» ساعت ۱۵ به وقت ترکیه و ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران روز ۲۳ بهمن ماه جاری در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

 


این سمینار علمی همچنین بصورت مستقیم از کانال یوتیوب، تلویزیون المصطفی و قرآن تی وی پخش خواهد شد و مخاطبان از طریق بارکد و آدرس زیر می‌توانند بصورت غیرحضوری از این سمینار علمی استفاده کنند.

 


https://www.youtube.com/channel/UCKRpdAKAX۳dONtUzDO۶xXKQ


گفتنی است: وقف سلیمانیه، در سال ۱۹۹۳ (میلادی)، در شهر استانبول ترکیه توسط دکتر عبد العزیز بایندر تأسیس شده است و از آن زمان زیر نظر وی اداره می‌شود. به گفته پروفسور بایندر روشن ساختن مسائل دینی با استناد به قرآن کریم مهمترین هدف وقف سلیمانیه است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۰:۴۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

مقایسه سالن عقد و باغ تالار برای اجرای مراسم عقد

مقایسه سالن عقد و باغ تالار برای اجرای مراسم عقد

 


انتخاب باغ تالار مناسب

شناخت اولویت هر یک از مواردی که در بالا درباره سالن عقد ها (محضر عقد ها و دفاتر ازدواج با امکانات پذیرایی) و باغ تالار به آن پرداخته شد باعث می شود تا متناسب با شرایط خود بهترین انتخاب را برای برگزاری جشن عقد ایده آلتان داشته باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر به زودی مراسم عقدتان را در پیش دارید شاید هنوز تردید داشته باشید که آیا یک سالن عقد لوکس برای جشن عقد مناسب است و یا اینکه باغ تالار می تواند انتخاب بهتری باشد؟ اگر اینطور است با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با بررسی خدمات و امکانات هر دو مکان برگزاری مراسم عقد (سالن عقد و باغ تالار) شما را راهنمایی کنیم تا شما عروس و داماد عزیز بتوانید بهترین انتخاب را برای جشن عقد خود داشته باشید.

مقایسه سالن عقد و باغ تالار برای اجرای مراسم عقد

ویژگیهای سالن عقد و باغ تالار در برگزاری جشن عقد
آنچه که برای برگزاری مراسم عقد بسیار با آن روبرو می شویم، زوجهایی هستند که بدون در نظر گرفتن شرایط مالی، سلیقه و تعداد مهمانان سالن عقد و یا باغ تالاری را انتخاب میکنند که باعث می شود هنگام جشن عقد و یا بعد از آن، از انتخاب خود احساس نارضایتی کنند. اگر شما می خواهید جزو این دسته از زوجها نباشید، شبی بی نظیر برای خود و همسر خود رقم بزنید و از خدمات و امکانات محل برگزاری مراسم عقد خود رضایت داشته باشید نکاتی است که لازم است مورد توجه قرار دهید. این نکات عبارتند از:

تعداد مهمانها: مهمترین ویژگی یک سالن عقد، برگزاری مراسم با ظرفیت و تعداد مهمانانی کمتر از باغ تالار و تالارهای پذیرایی است. در سالن عقد شما می توانید برای جشن عقد خود نهایتا تا 100 مهمان داشته باشید؛ این در حالیست که ظرفیت بعضی باغ تالار ها تا 600 نفر و بالاتر هم میرسد.
کیفیت پذیرایی: در سالن عقد با وجود کمتر بودن تعداد مهمانان، پرسنل می توانند تمرکز و سرعت عمل بیشتری نسبت به یک باغ تالار داشته باشند و همین مهمانان کم و محدود باعث می شود اجرای عقد در آرامش و با رضایت بیشتری صورت گیرد.
مراسم عقد لاکچری: انتخاب باغ تالار به خاطر در اختیار داشتن فضای باز و وسیع، با اکسسوری های مختلف، آتش بازی و ورودی مجلل، گزینه لوکس و لاکچری به حساب می آید. در باغ تالارها می توانید فضای بیشتری برای برگزاری هر چه با شکوه تر برای مراسم عقد و پذیرایی از مهمانها در اختیار داشته باشید.
شناخت اولویت هر یک از مواردی که در بالا درباره سالن عقد ها (محضر عقد ها و دفاتر ازدواج با امکانات پذیرایی) و باغ تالار به آن پرداخته شد باعث می شود تا متناسب با شرایط خود بهترین انتخاب را برای برگزاری جشن عقد ایده آلتان داشته باشید.

مقایسه سالن عقد و باغ تالار برای اجرای مراسم عقد
چرا سالن عقد برای برگزاری مراسم عقد شما انتخاب بهتری است؟
سالن عقد و دفاتر ازدواج در تهران به دلیل تعداد کمتر مهمانان حاضر در جشن، با تمرکز و کیفیت بالاتری نسبت به تالار و باغ تالار جشن شما را برعهده می گیرند.
موضوع مهمی که یک سالن عقد را از باغ تالار متمایز می کند، تخصص برگزاری مراسم عقد توسط پرنسل است. همانطور که از نام این مجموعه ها برمی آید آن ها با تمرکز در مراسم و اجرای جشن عقد در تلاش هستند تا بهترین خدمات ممکن را در این زمینه برای عروس و دامادهای عزیز به ارمغان بیاورند. همچنین در برگزاری آداب و رسوم مراسم عقد، سالن های عقد اطلاعات بیشتری دارند و حرفه ای تر عمل می کنند.
هزینه اجرای مراسم عقد در یک سالن عقد نسبت به باغ تالارها بسیار کمتر بوده و همین باعث می شود با هزینه کمتری یک جشن ایده آل و به یاد مادندنی داشته باشید.

نکات مهم برای رزرو یک سالن عقد ایده آل:
بررسی لوکیشن و محل سالن عقد
تطابق ظرفیت با مهمانان دعوتی شما
پذیرایی به صورت نهار و شام یا شیرینی و شربت
سفره عقد مجلل، اکسسوریها، ظروف و تجهیزات لوکس پذیرایی
نورپردازی زیبا و چشم نواز
انتخاب عاقد خوش رو و خوش اخلاق
امکان موسیقی زنده سنتی یا کلاسیک
بررسی سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن عقد
داشتن جای پارک مناسب و یا پارکینگ اختصاصی
همچنین بخوانید: ۳ سالن عقد مجلل و لوکس تهران

اجرای جشن عقد و عروسی در سالن عقد فضای باز
این روزها با وجود اپیدمی کرونا، باغ تالار و سالن های عقدی که در فضای باز به ارائه خدمات و پذیرایی می پردازند توانسته اند نظر عروس و دامادهای زیادی را جلب کنند. در حال حاضر شما می توانید خدماتی که در باغ تالار عروسی ارائه می شود را در یک سالن عقد فضای باز با هزینه معقول تر دریافت کنید. همچنین این نکته را هم در نظر داشته باشید که اجرای عقد در فضای باز علاوه بر جلوه های زیبایی طبیعی بصری، باعث می شود عکاسی و فیلمبرداری شما به خاطر بهره مندی از نور طبیعی به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

سوربان؛ مرجع معرفی بهترین سالن عقد های تهران
شما می توانید به سایت سوربان مرجع معرفی سالن عقد در فضای باز و فضای بسته، مراجعه کنید و انتخابی مناسب و ایده آل بر اساس سلیقه و بودجه داشته باشید. این وب سایت با معرفی سالن های عقد و ازدواج و سایر خدمات مربوط به عروسی با تمرکز روی موقعیت جغرافیایی، انتخاب و رزرو سالن عقد را در تهران و سایر شهرها برای شما تسریع می بخشد.

مقایسه سالن عقد و باغ تالار برای اجرای مراسم عقد

سخن آخر
هر عروس و دامادی با توجه به شرایط، هزینه ها، تعداد مهمانان و نظر مشترکی که دارند، لازم است بهترین گزینه را از میان این سالن عقد و باغ تالار انتخاب کنند و روز خاطره انگیزی را رقم بزنند. امروزه زوجین به خاطر تعداد کم مهمانان که برای جشن عقد و عروسی خود در نظر دارند غالبا ترجیح میدهند مراسم خود را در یک سالن عقد باکیفیت و مطلوب برگزار می کنند اما عده دیگری از زوجین به دلایل زیادی مثل وسعت و جذابیت های ظاهری باغ تالار، برگزاری مراسم و برنامه های مختلف سرگرمی ویژه، ظرفیت بالای باغ تالار و... برای برگزاری مراسم عروسی و عقد خود در یک باغ تالار اقدام می کنند و سالن عقد و یا دفاتر ازدواج را مناسب نمی دانند.

نهایتا می توان گفت بهترین راه انتخاب سالن عقد یا باغ تالار، بررسی دقیق شرایط خود، همسر و مهمانان است که کمک می کند یک جشن عالی را به بهترین شکل تجربه کنید.

نظر شما برای اجرای عقد در باغ تالار یا سالن های عقد چیست؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟ تجربیات و نظراتتان را با ما و دیگر خوانندگان سایت به اشتراک بگذارید تا به ما برای کامل کردن این مقاله کمکی کرده باشید!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۲:۴۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب

جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب


برگزاری نمایشگاه در تهران


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدعلی پیرسبزی» امروز (۲ بهمن ماه) با اعلام این خبر اظهار کرد: برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم تا دهم بهمن به صورت سراسری برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اظهار کرد: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از جمله تدابیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی مردم به این کالای با ارزش فرهنگی در شرایط ویژه برآمده از همه‌گیری ویروس کرونا و فرصتی برای عرضه ابتکارات، مزیت‌های رقابتی و ظرفیت‌های همه ارکان و کنشگران صنعت نشر کشور به عنوان پایه و اساس توسعه فرهنگی و اقتصادی است.

پیرسبزی در ادامه گفت: این نمایشگاه با مبنا قرار دادن گفتمان فرهنگی فرصتی مناسب برای مشارکت شهروندی و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در سطح کشور خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری این رویداد فرهنگی از سوم تا دهم بهمن ماه تصریح کرد: علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانند در این مدت از این نمایشگاه که بیشترین حجم تدابیر و برنامه‌ها در برگزاری رویدادهای فرهنگی مروج کتاب و کتاب‌خوانی را دارد، بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مزیت این نمایشگاه برگزاری مجازی و شبانه‌روزی آن است که همه علاقه‌مندان می‌توانند از آن خرید داشته و سفارشات خود را از طریق سامانه در اختیار بگیرند.

پیرسبزی همچنین عنوان کرد: با هماهنگی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل ارسال کتاب‌های خریداری شده، بسته‌های پستی به صورت رایگان برای خریداران ارسال خواهد شد. با این حال امیدواریم با کسب تجربه از دوره‌های پیشین، امسال شاهد مشکلات کمتری در ارسال بسته‌ها به مشتریان باشیم و کتاب‌ها در زمان کوتاه‌تری به دست مخاطبان برسد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن بن خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه گفت: با توجه به افزایش ۶۰ درصدی سقف خرید بن کتاب، امسال استقبال خوبی از این موضوع شد و در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار نفر برای دریافت بن خرید کتاب ثبت نام کرده‌اند.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد و گفت: در این دوره ۱۹۰۰ ناشر برای حضور در نمایشگاه مجازی کتاب ثبت نام کرده‌اند و می‌توانند کتاب‌های خود را از طریق سامانه مجازی نمایشگاه برای مخاطبان عرضه کنند.

پیرسبزی در پایان اضافه کرد: بر این اساس از عموم مردم و علاقمندان به ویژه مناطقی که دسترسی کمتری به کتابفروشی‌ها دارند، دعوت می‌کنیم از این فرصت پیش آمده برای خرید مجازی کتاب بهره مند شوند.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۴:۰۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

مقایسه سالن عقد و باغ تالار برای اجرای مراسم عقد

مقایسه سالن عقد و باغ تالار برای اجرای مراسم عقد

 


لوکس ترین باغ تالار تهران

شناخت اولویت هر یک از مواردی که در بالا درباره سالن عقد ها (محضر عقد ها و دفاتر ازدواج با امکانات پذیرایی) و باغ تالار به آن پرداخته شد باعث می شود تا متناسب با شرایط خود بهترین انتخاب را برای برگزاری جشن عقد ایده آلتان داشته باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر به زودی مراسم عقدتان را در پیش دارید شاید هنوز تردید داشته باشید که آیا یک سالن عقد لوکس برای جشن عقد مناسب است و یا اینکه باغ تالار می تواند انتخاب بهتری باشد؟ اگر اینطور است با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با بررسی خدمات و امکانات هر دو مکان برگزاری مراسم عقد (سالن عقد و باغ تالار) شما را راهنمایی کنیم تا شما عروس و داماد عزیز بتوانید بهترین انتخاب را برای جشن عقد خود داشته باشید.

مقایسه سالن عقد و باغ تالار برای اجرای مراسم عقد

ویژگیهای سالن عقد و باغ تالار در برگزاری جشن عقد
آنچه که برای برگزاری مراسم عقد بسیار با آن روبرو می شویم، زوجهایی هستند که بدون در نظر گرفتن شرایط مالی، سلیقه و تعداد مهمانان سالن عقد و یا باغ تالاری را انتخاب میکنند که باعث می شود هنگام جشن عقد و یا بعد از آن، از انتخاب خود احساس نارضایتی کنند. اگر شما می خواهید جزو این دسته از زوجها نباشید، شبی بی نظیر برای خود و همسر خود رقم بزنید و از خدمات و امکانات محل برگزاری مراسم عقد خود رضایت داشته باشید نکاتی است که لازم است مورد توجه قرار دهید. این نکات عبارتند از:

تعداد مهمانها: مهمترین ویژگی یک سالن عقد، برگزاری مراسم با ظرفیت و تعداد مهمانانی کمتر از باغ تالار و تالارهای پذیرایی است. در سالن عقد شما می توانید برای جشن عقد خود نهایتا تا 100 مهمان داشته باشید؛ این در حالیست که ظرفیت بعضی باغ تالار ها تا 600 نفر و بالاتر هم میرسد.
کیفیت پذیرایی: در سالن عقد با وجود کمتر بودن تعداد مهمانان، پرسنل می توانند تمرکز و سرعت عمل بیشتری نسبت به یک باغ تالار داشته باشند و همین مهمانان کم و محدود باعث می شود اجرای عقد در آرامش و با رضایت بیشتری صورت گیرد.
مراسم عقد لاکچری: انتخاب باغ تالار به خاطر در اختیار داشتن فضای باز و وسیع، با اکسسوری های مختلف، آتش بازی و ورودی مجلل، گزینه لوکس و لاکچری به حساب می آید. در باغ تالارها می توانید فضای بیشتری برای برگزاری هر چه با شکوه تر برای مراسم عقد و پذیرایی از مهمانها در اختیار داشته باشید.
شناخت اولویت هر یک از مواردی که در بالا درباره سالن عقد ها (محضر عقد ها و دفاتر ازدواج با امکانات پذیرایی) و باغ تالار به آن پرداخته شد باعث می شود تا متناسب با شرایط خود بهترین انتخاب را برای برگزاری جشن عقد ایده آلتان داشته باشید.

مقایسه سالن عقد و باغ تالار برای اجرای مراسم عقد
چرا سالن عقد برای برگزاری مراسم عقد شما انتخاب بهتری است؟
سالن عقد و دفاتر ازدواج در تهران به دلیل تعداد کمتر مهمانان حاضر در جشن، با تمرکز و کیفیت بالاتری نسبت به تالار و باغ تالار جشن شما را برعهده می گیرند.
موضوع مهمی که یک سالن عقد را از باغ تالار متمایز می کند، تخصص برگزاری مراسم عقد توسط پرنسل است. همانطور که از نام این مجموعه ها برمی آید آن ها با تمرکز در مراسم و اجرای جشن عقد در تلاش هستند تا بهترین خدمات ممکن را در این زمینه برای عروس و دامادهای عزیز به ارمغان بیاورند. همچنین در برگزاری آداب و رسوم مراسم عقد، سالن های عقد اطلاعات بیشتری دارند و حرفه ای تر عمل می کنند.
هزینه اجرای مراسم عقد در یک سالن عقد نسبت به باغ تالارها بسیار کمتر بوده و همین باعث می شود با هزینه کمتری یک جشن ایده آل و به یاد مادندنی داشته باشید.

نکات مهم برای رزرو یک سالن عقد ایده آل:
بررسی لوکیشن و محل سالن عقد
تطابق ظرفیت با مهمانان دعوتی شما
پذیرایی به صورت نهار و شام یا شیرینی و شربت
سفره عقد مجلل، اکسسوریها، ظروف و تجهیزات لوکس پذیرایی
نورپردازی زیبا و چشم نواز
انتخاب عاقد خوش رو و خوش اخلاق
امکان موسیقی زنده سنتی یا کلاسیک
بررسی سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن عقد
داشتن جای پارک مناسب و یا پارکینگ اختصاصی
همچنین بخوانید: ۳ سالن عقد مجلل و لوکس تهران

اجرای جشن عقد و عروسی در سالن عقد فضای باز
این روزها با وجود اپیدمی کرونا، باغ تالار و سالن های عقدی که در فضای باز به ارائه خدمات و پذیرایی می پردازند توانسته اند نظر عروس و دامادهای زیادی را جلب کنند. در حال حاضر شما می توانید خدماتی که در باغ تالار عروسی ارائه می شود را در یک سالن عقد فضای باز با هزینه معقول تر دریافت کنید. همچنین این نکته را هم در نظر داشته باشید که اجرای عقد در فضای باز علاوه بر جلوه های زیبایی طبیعی بصری، باعث می شود عکاسی و فیلمبرداری شما به خاطر بهره مندی از نور طبیعی به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

سوربان؛ مرجع معرفی بهترین سالن عقد های تهران
شما می توانید به سایت سوربان مرجع معرفی سالن عقد در فضای باز و فضای بسته، مراجعه کنید و انتخابی مناسب و ایده آل بر اساس سلیقه و بودجه داشته باشید. این وب سایت با معرفی سالن های عقد و ازدواج و سایر خدمات مربوط به عروسی با تمرکز روی موقعیت جغرافیایی، انتخاب و رزرو سالن عقد را در تهران و سایر شهرها برای شما تسریع می بخشد.

مقایسه سالن عقد و باغ تالار برای اجرای مراسم عقد

سخن آخر
هر عروس و دامادی با توجه به شرایط، هزینه ها، تعداد مهمانان و نظر مشترکی که دارند، لازم است بهترین گزینه را از میان این سالن عقد و باغ تالار انتخاب کنند و روز خاطره انگیزی را رقم بزنند. امروزه زوجین به خاطر تعداد کم مهمانان که برای جشن عقد و عروسی خود در نظر دارند غالبا ترجیح میدهند مراسم خود را در یک سالن عقد باکیفیت و مطلوب برگزار می کنند اما عده دیگری از زوجین به دلایل زیادی مثل وسعت و جذابیت های ظاهری باغ تالار، برگزاری مراسم و برنامه های مختلف سرگرمی ویژه، ظرفیت بالای باغ تالار و... برای برگزاری مراسم عروسی و عقد خود در یک باغ تالار اقدام می کنند و سالن عقد و یا دفاتر ازدواج را مناسب نمی دانند.

نهایتا می توان گفت بهترین راه انتخاب سالن عقد یا باغ تالار، بررسی دقیق شرایط خود، همسر و مهمانان است که کمک می کند یک جشن عالی را به بهترین شکل تجربه کنید.

نظر شما برای اجرای عقد در باغ تالار یا سالن های عقد چیست؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟ تجربیات و نظراتتان را با ما و دیگر خوانندگان سایت به اشتراک بگذارید تا به ما برای کامل کردن این مقاله کمکی کرده باشید!

تشریفات مجالس تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۵:۴۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

تشریفات عروسی در باغ و تالار، 7 نکته کلیدی

تشریفات عروسی در باغ و تالار، 7 نکته کلیدی

 


باغ تالار بدون ورودی تهران

تیم تشریفات تالار یا باغ تالار خدمات قابل ارائه بی‌شماری به زوج‌های جوان ارائه می‌کند و به‌طورکلی در راستای حقیقت بخشیدن به رویای آنها در مراسم عروسی شان قدم برمی دارد.

به گزارش برنا، جاده زندگی به زیباترین بخش خود رسیده است و اکنون زمان جشن گرفتن آغاز مسیر زندگی مشترکتان است. سبی که همه ما مدت‌ها انتظارش را می‌کشیم و طبیعتاً می‌خواهیم آن را به بهترین و زیباترین شکل ممکن برگزار کنیم. بله، شب عروسی بدون شک و بی اغراق بهترین شب زندگی هر کسی است و زوج‌های جوان تمام تلاش خود را می‌کنند تا این شب مهم را به شبی به‌یادماندنی که در خاطره‌ها باقی می‌ماند تبدیل کنند. در راستای رسیدن به این هدف می‌توان از کمک دیگران به‌خصوص تیم تشریفات تالار و باغ تالارها که اختصاصاً در زمینه برگزاری مراسم‌های مجلل و لوکس فعالیت می‌کنند، بهره گرفت.

تیم تشریفات تالار یا باغ تالار خدمات قابل ارائه بی‌شماری به زوج‌های جوان ارائه می‌کند و به‌طورکلی در راستای حقیقت بخشیدن به رویای آنها در مراسم عروسی شان قدم برمی دارد. در این مقاله تلاش می‌کنیم شما را با خدمات قابل ارائه توسط تیم تشریفات در مراسم‌ عقد و عروسی آشنا کنیم تا درصورت نیاز، متناسب با خواسته‌ها و بودجه‌تان بهترین خدمات را در شب عروسیتان دریافت کنید.

قبل از انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی که می‌تواند تالار یا باغ تالار باشد باید به چند نکته توجه داشته باشید. تالارها موظف هستند تا بهترین خدمات را مطابق خواسته و میل شما ارائه دهند. تیم تشریفات تلاش می‌کند تا در طول برگزاری مراسم همه مراحل مانند پذیرایی و سرو غذا، عکاسی مدلینگ و عروسی و فیلم برداری، گل‌آرایی و تزئین سالن، چیدن میزها و سفره عقد و ... به‌طور منظم و دقیق طی شوند و رضایت خاطر عروس و داماد، خانواده‌ها و مهمان‌ها فراهم شود.

خدمات قابل ارائه توسط تیم تشریفات باغ تالارها عبارت‌اند از:
گل‌آرایی سالن یا محوطه مطابق سلیقه زوجین:
گل‌آرایی سالن برگزاری مراسم یکی از مهم‌ترین آیتم‌های یک مراسم زیبا و رویایی است زیرا جلوه باشکوهی به مراسمات عقد و عروسی می‌بخشد. البته توجه به طراحی و نحوه گل‌آرایی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. تیم تشریفات تالار با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه شما در این زمینه، تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد تا نه تنها گل‌آرایی سالن با تازه و باطروات‌ترین گل‌ها انجام شود بلکه رنگ و طراحی گل‌ها با سایر اجزای سالم هارمونی و تناسب لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف تالار و باغ تالار در لرستان
پلمب 57 واحد صنفی عرضه کننده قلیان/ تغییر کاربری برخی تالارهای پذیرایی در ایام کرونا/ برخورد با قلیان سراهای زیر زمینی با وزارت بهداشت است
"آموزش بورس" از مبتدی تا پیشرفته "کاملا رایگان"
"آموزش بورس" از مبتدی تا پیشرفته "کاملا رایگان"

پیشنهاد امروزYektanet: Vaccine
پیشنهاد و معرفی دی جی یا گروه موسیقی:
موسیقی در برگزاری مراسم‌های مختلف جشن و شادی به‌ویژه مراسم عقد آریایی و عروسی بسیار حائز اهمیت است. برای انتخاب گروه موسیقی باید به چند مورد توجه نمود. به‌عنوان مثال بهتر است برای لحظه ورودتان به تالار و اولین حضور دونفره عروس و داماد روی استیج و برای سایر مراحل جشن، آهنگ مناسبی انتخاب شود. یکی از خدمات مهمی که تیم تشریفات تالار ارائه می‌دهد، معرفی گروه موسیقی حرفه‌ای و تخصصی است که در حین اجرا تمامی موارد مهم از جمله دارا بودن ابزارآلات موسیقی مناسب، کیفیت مناسب صدابرداری و نکات ذکر شده را در نظر خواهند گرفت.

پیشنهاد یا انتخاب بهترین باغ و آتلیه عکاسی عروس:
تشریفات عروسی + تالار + باغ

آلبوم عکس‌های نامزدی یا عروسی یادآور روزهای خاطره‌انگیز زندگیتان است. بنابراین انتخاب تیم مجرب و حرفه‌ای در این زمینه که تجهیزات به‌روز و مدرن نیز در اختیار دارند، باید در اولویت امور پیش از مراسمتان قرار داشته باشد. یکی از وظایف تیم تشریفات برگزاری مراسم عروسی، انتخاب یک گروه موسیقی با تمامی این مشخصات است. به‌علاوه نکات دیگر از جمله انتخاب لوکیشن عکاسی و محل ضبط کلیپ عروسی نیز یکی از نکات حائز اهمیت است که تیم تشریفات در حین انتخاب گروه عکاسی عروس به تمامی این موارد توجه خواهد داشت.

تزئین میز پذیرایی از مهمان ها با استفاده از ظروف مجلل، شمعدان، گلدان و سایر اکسسوری‌ها:
ایجاد هارمونی بین تزئینات سالن، گل آرایی و چیدمان میزها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در برگزاری یک مراسم عروسی باید به آن پرداخته شود. استفاده از ظروف شیک، شمع‎‌آرایی، استفاده از گلدان با گل‌های تازه و خوشرنگ، انتخاب رومیزی متناسب با تم مراسم و ... همگی از جمله خدماتی هستند که تیم تشریفات مراسم عروسیتان در نظر گرفته و اجرا خواهد کرد.

تهیه و سرو شام با استفاده از بهترین مواد اولیه و به بهترین شکل ممکن:
پذیرایی از مهمانان شامل چند بخش پذیرایی بدو ورود، سرو شام و پذیرایی پس از شام می‌باشد. پذیرایی بدو ورود مهمان‌ها معمولاً با سرو نوشیدنی که می‌تواند چای، نسکافه یا آبمیوه باشد به همراه شیرینی و سپس سرو میوه می‌باشد. شام عروسی نیز شامل پیش‌غذا، سالاد، نوشیدنی و غذای اصلی است و پس از شام نیز مجدداً نوشیدنی و دسر و کیک عروسی سرو می‌شود. ممکن است برخی از زوجین بودجه کافی برای پذیرایی از مهمان‌ها به این شکل را نداشته باشند، بنابراین تیم تشریفات مراسم عروسی تلاش می‌کند تا با درنظر گرفتن بودجه عروس و داماد برخی از آیتم‌های پذیرایی را حذف را اضافه کند و در عین حال رضایت مهمانان و رفاه آنها را نیز در نظر داشته باشد. علاوه بر این نظارت بر کیفیت مواد اولیه و تعیین میزان غذای تهیه شده برای جلوگیری از اسراف نیز از نکات بسیار مهمی است که تیم تشریفات حتماً به آن توجه خواهد داشت.

زمان‌بندی مناسب برای انجام تمامی مراحل و جلوگیری از بروز تأخیر و بی‌نظمی:
اگر امور مربوط به قبل از مراسم عروسی و امور حین برگزاری جشن را به تیم تشریفات تالار محول کنید، می‌توانید باخیال راحت از این روز لذت ببرید. زمان مناسب برای رزرو تالار و سالن آرایش عروس، زمان مناسب برای انجام خرید عروسی و دوخت لباس عروس، زمانبندی لازم برای شروع، ادامه و خاتمه مراسم همگی برعهده تیم تشریفات برگزاری مراسم عقد و عروسی است.

تهیه امکانات رفاهی برای مهمانان مانند پارکینگ مناسب، اطمینان از عملکرد صحیح سیستم سرمایشی یا گرمایشی سالن و ...:
گاو صندوقت رو پر پول کن!! (شماره ت رو وارد کن)
گاو صندوقت رو پر پول کن!! (شماره ت رو وارد کن)

پیشنهاد امروزYektanet: Vaccine
پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که یک تالار یا باغ تالار باید ارائه دهد. ممکن است به دلیل مشغله‌های فراوان، عروس و داماد به این موضوع مهم که رفاه و آسایش مهمان‌ها را در پی خواهد داشت را از قلم بیندازند. قطعاً بیشتر مهمانان با خودروی شخصی خود به مراسم می‌آیند و اگر جای پارک مناسب نداشته باشند، با مشکل مواجه خواهند شد. از طرف دیگر باتوجه به فصل برگزاری مراسم عروسی، وضعیت آب و هوا و سردی و گرمی سالن مراسم می‌تواند آسایش مهمان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین با سپردن خدمات مراسم عروسیتان به یک تیم تشریفات حرفه‌ای می‌توانید مطمئن شوید رفاه مهمانانی که در مراسم حضور دارند از هر جهت تأمین است.

شاید ذهنیت زوج‌های جوان در مورد استفاده از خدمات تیم تشریفات تالارها، صرف هزینه‌های غیرضروری باشد؛ درحالیکه این دیدگاه کاملاً اشتباه است. به‌طورکلی مزیت بهره‌گیری از تخصص تیم تشریفات برای برگزاری مراسم‌ها، استفاده از تجربه و دیدگاه آنها در برگزاری مراسم‌های مختلف باتوجه به درنظر گرفتن متغیرهای مختلف از جمله میزان بودجه زوجین است. به‌عنوان مثال، تیم تشریفات سعی می‌کند با درنظر گرفتن بودجه عروس و داماد بهترین خدمات ممکن را به آنها ارائه دهد. بنابراین حتی اگر بودجه شما برای برگزاری مراسمی لوکس و لاکچری کلفی نباشد، تیم تشریفات با برنامه‌ریزی مناسب و با کمترین هزینه، سعی می‌کند تا شب عروسیتان بیشترین شباهت را به تصویر ذهنی‌تان داشته باشد.

تشریفات عروسی + تالار + باغ

یکی دیگر از مزیت‌های بهره‌گیری از تیم تشریفات آرامش خاطر و داشتن شبی بدون استرس، نگرانی و دلهره است. اغلب عروس و دامادها به‌خصوص عروس خانم‌ها روزها و شاید ماه‌ها قبل از برگزاری مراسمشان استرس نحوه برگزاری مراسم را دارند و بی‌اختیار نگران بی‌نقص بودن برگزار این شب مهم هستند. این نگرانی و استرس کاملاً طبیعی است اما ممکن است چه از نظر جسمی و چه روحی توان شما را تحلیل ببرد و درنتیجه در آستانه فرا رسیدن مهم‎ترین شب زندگیتان، در بهترین وضعیت جسمانی و روحی خود قرار نداشته باشید و نتوانید آن‌طور که باید، از این شب خاص لذت ببرید. تیم تشریفات باغ تالار با قبول تمامی مسئولیت‌ها، متعهد می‌شود که همه چیز مطابق میلتان انجام می‌شود و وظیفه برنامه‌ریزی و پیگیری تمامی کارهای پیش از برگزاری مراسم اعم از هماهنگی‌ها و تنظیم قراردادها و کارهای حین برگزاری مراسم را برعهده می‌گیرد. به‌این‌ترتیب دیگر نیازی به تحمل استرس بیش‌ازحد برای برگزاری مراسمتان نمی‌باشد و می‌توانید با خیال راحت از این شب مهم و خاطره‌انگیز لذت ببرید

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۵:۴۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

اصلاحیه/ رئیس دانشگاه تهران درباره ماجرای عکس‌های نامتعارف در جشن فارغ‌التحصیلی چه گفته بود؟


پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران
اصلاحیه/ رئیس دانشگاه تهران درباره ماجرای عکس‌های نامتعارف در جشن فارغ‌التحصیلی چه گفته بود؟

 


جشن فارغ التحصیلی

با بررسی مجدد صوت این مراسم، دریافتیم در زمینه استخدام واژگان منتسب به رئیس دانشگاه تهران، از سوی تنظیم‌کننده گزارش اشتباهی صورت گرفته است که بدینوسیله اصلاح می‌شود.


اصلاحیه/ رئیس دانشگاه تهران درباره ماجرای عکس‌های نامتعارف در جشن فارغ‌التحصیلی چه گفته بود؟

سخنان منتسب به رئیس دانشگاه تهران درباره بحث عکس‌های غیرمتعارف برخی دانشجویان در یک جشن فارغ‌التحصیلی، به شرح مندرج در این خبر اصلاح می‌شود.

 

 

 

به گزارش جماران، در گزارش جماران از برنامه روز دانشجو که روز شانزدهم آذر ماه ۱۴۰۰ از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزار شده بود، در انعکاس بخشی از سخنان دکتر سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به یکی از دانشجویان و در حالی که درباره نوع مواجهه با ماجرای عکس‌های غیرمتعارف برخی فارغ‌التحصیلان دانشکده حقوق و علوم سیاسی در جشن فارغ‌التحصیلی سخن می‌گفت، آمده بود: "دادستان زنگ زد و گفت رئیس دانشکده و دانشجو باید بازداشت شوند"

 


این درحالیست که با بررسی مجدد صوت این مراسم، دریافتیم در زمینه استخدام واژگان منتسب به رئیس دانشگاه تهران، از سوی تنظیم‌کننده گزارش اشتباهی صورت گرفته است که بدینوسیله اصلاح می‌شود.

 


بر این اساس، رئیس دانشگاه تهران در حالی که در جمع دانشجویان حاضر در این مراسم، در پاسخ به یکی از دانشجویان و در حالی که درباره نوع مواجهه با ماجرای عکس‌های غیرمتعارف برخی فارغ‌التحصیلان دانشکده حقوق و علوم سیاسی در جشن فارغ‌التحصیلی سخن می‌گفت، عنوان کرد: "شب آن روز، از دادستانی گفتند فردا صبح رئیس دانشکده و دانشجویان، دادستانی (احضار). اما ما هم گفتیم خودمان در دانشگاه سازوکار انضباطی داریم."

 


بدینوسیله پایگاه خبری جماران، بخاطر استخدام واژگان نادرست در خبر مزبور، از مخاطبان عذرخواهی می‌نماید.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۱:۰۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

حضور ایران در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب دوحه با ۲۵۰ اثر

حضور ایران در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب دوحه با ۲۵۰ اثر

 


برگزاری نمایشگاه در تهران


خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه با ارائه ۲۵۰ عنوان کتاب در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) با شعار «العِلمُ نور» و با حضور خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشور، نخست‌وزیر، وزیر کشور و وزیر فرهنگ قطر، دیگر مقامات سیاسی از جمله سفیران خارجی و برخی چهره‌های فرهنگی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه افتتاح شد.


در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه در غرفه‌ای به متراژ 36 مترمربع حضور داشته و به معرفی و عرضه 250 عنوان کتاب با موضوعات دین، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، ادبیات معاصر و کلاسیک، ادبیات کودک و نوجوان، ایران‌شناسی و هنر می‌پردازد.

معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه مجازی کتاب تهران، طرح گرنت و معرفی سایت Books from Iran (که شامل 1900 عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی است) به علاقه‌مندان فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی از دیگر فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در این نمایشگاه است.

بر اساس این خبر، آثار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، انتشارات جمال، الهدی، سوره مهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آثار منتخب انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در کنار دیگر آثار ناشران ایرانی به تنوع موضوعی غرفه ایران افزوده است.

نماینده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن معرفی آثار خود، به‌صورت مستقیم با دیگر ناشران حاضر در نمایشگاه جهت فروش حق‌انتشار در حال گفت‌وگو و تبادل نظر است.

حضور 319 ناشر عربی و 45 ناشر خارجی و نیز 90 نماینده ناشر، نشان از رشد قابل توجه نسبت به ادوار گذشته این نمایشگاه دارد که بر رونق فعالیت‌های فرهنگی و اقتصاد نشر افزوده است. همچنین، در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه از مجموع 845 غرفه، 37 غرفه به ناشران حوزه کودک و نوجوان اختصاص یافته است.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) از 23 دی‌ماه تا 2 بهمن‌ماه جاری از ساعت 9 تا 22 میزبان علاقه‌مندان است.

حضور مؤسسه الهدی با بیش از 43 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه قطر

حجت‌الاسلام اسدی‌موحد، مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی الهدی از حضور این مؤسسه با بیش از 43 عنوان کتاب با موضوعات ادبیات داستانی، ایران‌شناسی، آثار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه قطر خبر داد.

وی افزود: مؤسسه بین‌المللی الهدی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه، کتاب‌هایی در موضوعات ادبیات داستانی، ایران‌شناسی، آثار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و ... را عمدتاً به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی برای بازید علاقه‌مندان و اصحاب فرهنگ و ادب کشور قطر ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام اسدی‌موحد گفت: از جمله این آثار می‌توان به کتاب‌های نهج العاشقین وقفه عندالشیرازیین سعدی و حافظ اثر محمدعلی آذرشب، تاثیر الحکم الفارسیه فی الادب العربی اثر عیسی العاکوب، و انا محمد رسول الله(ص) اثر آنی ماری شیمل/عیسی علی العاکوب، الفارسیه المبسطه للعرب اثر روح‌الله هادی، جمله ساده فارسی (آموزش زبان فارسی برای عرب زبانان) اثر محمدعلی آذرشب، متون فارسی (آموزش زبان فارسی برای عرب زبانان) اثر محمدعلی آذرشب اشاره کرد.

عرضه کتاب «نوبهار جان و دل»؛ جملات قصار درباره‌ حج از مقام معظم رهبری

وی نقاشی‌های انقلاب اثر مرتضی گودرزی دیباج، نوبهار دل و جان به قلم حضرت آیت‌ الله سید علی خامنه‌ای و ترجمه امجد فرشی، تاریخ الفن فی ایران اثر حبیب الله آیت اللهی / علی مشکوری، تاریخ الادب فارسی اثر احمد تمیم داری/ باسل احمد ادناوی، المنتخب من تاریخ ایران اثر رضا شعبانی / سعد رستم، حکماء مدرسه اصفهان و دراسه خلق العالم من العدم اثر سعید نظری توکلی، منهج المناظرات الانبیاء الامام الصادق (ع) اثر فاطمه حسینی میرصفی، من ماضی الادب الایرانی اثر عبدالحسین زرین کوب را از دیگر آثار عرضه شده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه قطر برشمرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۳:۳۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

آلودگی هوا در تعیین جنسیت نوزادان تاثیر دارد!

آلودگی هوا در تعیین جنسیت نوزادان تاثیر دارد!

 


جشن تعیین جنسیت

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد آلودگی هوا می تواند بر جنسیت نوزادان در یک منطقه خاص متولد می شوند، تأثیر یگذارد.

جنسیت نوزاد
به گزارش تازه‌نیوز یونایتدپرس نوشت، بررسی بیش از ۶ میلیون تولد در آمریکا و سوئد نشان داد مناطقی که سطوح بالایی «بی فنیل پلی کلر» یا PCB در هوا و آب خود دارند تعداد نوزادان پسر متولد شده بیشتر از مناطقی است که مقادیر کمتری از این آلاینده ها در آب و هوای آنجا وجود دارد. مطالعات نشان می دهند، پی سی بی ها زمانی به عنوان خنک‌کننده در وسایل الکتریکی استفاده می‌شدند، قبل از اینکه تحقیقات اثرات آن‌ها را بر سلامت انسان نشان دهد، با این وجود آنها هنوز اغلب در محیط ها یافت می‌شوند.

 


به نقل از ایرنا، این محققان گفتند: به طور مشابه، در مناطقی که میزان بالای آلومینیوم در هوا وجود دارد که به طور معمول مناطقی است که این فلز در آنجا پردازش می‌شود، میزان تولد نوزادان پسر در مقایسه با نوزادان دختر افزایش یافت. این موضوع همچنین برای مناطقی با آلودگی بیشتر کروم، آرسنیک و جیوه در آب صدق می کرد.این در حالی است که سطوح بالای سرب و آهن در خاک که در بسیاری از مناطق با سابقه فعالیت صنایع سنگین یافت می‌شود، اثر معکوس داشت و باعث افزایش میزان تولد نوزادان دختر می شد. در همین حال، به گفته محققان، روندهای آب و هوایی هیچ تاثیری بر میزان تولد برای هر دو جنس نداشت.

 

 

 

«آندری رزتسکی»، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد پزشکی و ژنتیک انسانی در دانشگاه شیکاگو، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: یافته‌های این مطالعه می‌تواند سیاست‌گذاران را تشویق کند تا «گام‌هایی در جهت کاهش آلودگی زیست‌محیطی بردارند». تحقیقات نشان می‌دهد از نظر تاریخی، نسبت تولد نوزادان پسر به نوزاد دختر، یا نسبت جنسی در هنگام تولد، در طول زمان در نوسان بوده است. به گفته رزتسکی و همکارانش، از نظر بیولوژیکی، نسبت موالید دو جنس می‌تواند تحت تأثیر عوامل هورمونی باشد که به طور خاص جنین‌های دختر یا پسر را در دوران بارداری تعیین می کند.

 


مطالعات گذشته نشان داده‌اند که آلاینده‌ها، تغییرات آب‌وهوا و استرس روانی که مادران باردار تجربه می‌کنند، احتمالاً نسبت جنسی را در بدو تولد تغییر می‌دهد، اما این نتایج قطعی نبوده اند. این داده‌ها همچنین نشان دادند که فصل‌ها، دمای محیط، میزان جرم و جنایت خشونت‌آمیز و میزان بیکاری والدین هیچ تأثیری بر نسبت جنسیت در بدو تولد نداشتند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۵۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

بهترین سورپرایز سالگرد ازدواج چیست؟

بهترین سورپرایز سالگرد ازدواج چیست؟

 


سورپرایز سالگرد ازدواج

آیا از زندگی پر از روزمرگی های کسل کننده خسته شده اید؟ آیا با اینکه در حال نزدیک شدن به سالگرد ازدواجتان هستید، هدیه ای نخریده اید؟

 


به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از مجله دلگرم/ آیا از زندگی پر از روزمرگی های کسل کننده خسته شده اید؟ آیا با اینکه در حال نزدیک شدن به سالگرد ازدواجتان هستید، هدیه ای نخریده اید؟ آیا هنوز راه حلی برای سورپرایز سالگرد ازدواج خود نیافته اید؟ آیا نمی دانید چه چیزی همسرتان را خوشحال می کند؟ هنوز هم تنها با یک شمع و گل سالگرد ازدواجتان را جشن می گیرید و از این تکرار خسته شده اید؟

 


سوالاتی از این قبیل برای بسیاری از افراد پس از گذشت چند سال از ازدواج پیش می آید و همه به دنبال یافتن سورپرایز سالگرد ازدواج برای خود هستند. اما یافتن این سوال دغدغه ی بسیاری از افراد است و ما به شما راه حلی ساده پیشنهاد می دهیم.

 


اهمیت این موضوع برای همه ی ما بسیار زیاد است و پس از سال ها زندگی عاشقانه، گرفتن جشنی درخور برای سالگرد ازدواج بسیار مهم تلقی می شود. به همین خاطر برخی از افراد به دنبال سورپرایز سالگرد ازدواج خود هستند. طراحی حرفه ای چهره شاید یک انتخاب ایده آل برای افراد باشد اما این کار بسیار سخت و گاه غیر ممکن است.

 


یک عکس حرفه ای نیز می تواند جذاب باشد که با استفاده از افکت های مختلف می توان تغییرات مختلفی را در آن ایجاد کرد. اما چطور می توان خاطرات مختلف را به یک سورپرایز سالگرد ازدواج تبدیل کرد؟

 


ثبت خاطرات در هر لحظه و هر مکان میسر است و اما لحظاتی ناب وجود دارد که بسیاری از افراد با صمیمیت تمام در کنار همسر خود قرار گرفته و خاطره ای به یاد ماندنی را در عکس ایجاد نموده اند. این می تواند ایده ای ناب برای کادو سالگرد ازدواج باشد.

 


اگر در گالری عکس های خود جست و جو کنید، تعداد عکس هایی که در شادی در کنار همسر خود خاطره سازی کرده اید، از یک عدد بیشتر می شود. بهتر است با انتخاب عکس ها و چاپ آن ها، در هر لحظه با نگاه کردن به آن، به یاد عشق دو طرفه خود بیوفتید. کادو سالگرد ازدواج می تواند همین عکس باشد.

 


با انتخاب عکس بهتر است برای چاپ آن روی شاسی با متخصصان این حرفه ارتباط برقرار کنید.

 


انتخاب یک عکس با ابعاد مختلف، سوالیست که افراد اطلاعات تخصصی چندانی درباره ی آن ندارند.

 


یکی از راه های مناسب برای سورپرایز سالگرد ازدواج تغییر دکوراسیون با یک قاب عکس یادگاری روی دیوار است که بسیاری با دیدن آن به وجد می آیند. اهمیت انتخاب عکس ایده آل و با کیفیت در هنگام بزرگ کردن آن می توان تشخیص داد.

 


در بیشتر مواقع وقتی از چاپ عکس صحبت می کنیم، روندی طولانی را تصور می کنیم که لازمه ی آن رفتن به لابراتوار های عکاسی و صرف زمان بسیار زیادی بوده است. اما امروزه چاپ تصاویر بر روی تخته شاخی، یکی از راحت ترین و در عین حال خلاقانه ترین روش ها و متد ها برای چاپ و حتی طراحی تصاویر می باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۸:۵۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)