اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

جایگاه ساز دف مجالس عروسی نیست

جایگاه ساز دف مجالس عروسی نیست

خدمات مجالس

خبر آوا

ابراهیم مرادی نوازنده دف و سرپرست گروه کوبه‌ای نوازان «مستان» ضمن ارائه نقطه نظرات خود درباره کم‌توجهی برخی هنرمندان نسبت به در نظر نگرفتن جایگاه ارزشمند ساز دف طی سال‌های اخیر و تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی گفت: بنده از جمله نوازندگانی هستم که طی سال‌های اخیر نهایت تلاشم را انجام داده‌ام تا بتوانم […]

 


ابراهیم مرادی نوازنده دف و سرپرست گروه کوبه‌ای نوازان «مستان» ضمن ارائه نقطه نظرات خود درباره کم‌توجهی برخی هنرمندان نسبت به در نظر نگرفتن جایگاه ارزشمند ساز دف طی سال‌های اخیر و تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی گفت: بنده از جمله نوازندگانی هستم که طی سال‌های اخیر نهایت تلاشم را انجام داده‌ام تا بتوانم به سهم خود معرفی درستی از ساز دف به عموم مخاطبان داشته باشم. اما متاسفانه در برخی موارد شاهد این هستم که جایگاه و موقعیت این ساز ارزشمند به جای بدی کشیده شده که متاسفانه در شأن این ساز نیست.

 


وی افزود: به تازگی در جریان برگزاری برخی از مجالس عروسی مشاهده کرده‌ام که ساز دف در سبک‌ترین و بدترین شکل ممکن خود حکم ساقدوش عروس را پیدا کرده و برخی از نوازندگانش که اطلاعات چندانی هم از جایگاه این ساز عرفانی ندارند، دست به حرکاتی می‌زنند که اصلاً زیبنده جایگاهش نیست. شرایطی که واقعاً کار به جاهای باریک کشانده و فضایی را ایجاد کرده که برخی از مخاطبان و شنوندگان تصور کنند مقام و منزلت ساز ارزشمندی چون دف، فقط برای مجالس شادی و عروسی کاربرد دارد. در حالی که اگر کمی دقت بیشتری داشته باشیم می‌توانیم از ابزار و ادوات دیگری برای مجالس عروسی استفاده کنیم.

 


مرادی بیان کرد: من امیدوارم فضای فعلی، به واسطه حضور هنرمندان ارزنده‌ای در حوزه دف‌نوازی مشغول به فعالیت هستند تغییر کند و ما شاهد ارتقای جایگاه این ساز در موسیقی کشورمان شویم. چارچوبی هدف‌مند و دارای اعتبار که در این سال‌ها فقط و فقط به جهت تلاش و کوشش هنرمندان واقعی این عرصه توانسته به حیات خود ادامه دهد.

 


این نوازنده در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در حوزه موسیقی گفت: مشغول تدارک و تولید دو نماهنگ با محوریت ساز دف هستم که می‌تواند در ژانر موسیقی عرفانی مورد توجه قرار گیرد. محتوایی که به اعتقاد خودم می‌تواند معرفی درستی از ساز دف برای علاقه‌مندان موسیقی داشته باشد. علاوه بر این‌ها در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت‌هایی در تهران و شهرهای دیگر هستم که امیدوارم شرایط برگزاری آن با آغاز سال آینده فراهم شود.

 


ابراهیم مرادی از جمله هنرمندانی است که نوازندگی دف را نزد پدر و برادرانش در سنندج آغاز کرد. وی تا کنون در جشنواره‌های مختلف هنری از جمله «ذکر و ذاکرین»، «موسیقی فجر»، «موسیقی جوان»، «دف نوای رحمت» به عنوان شرکت کننده حضور داشته است.

 


این هنرمند همچنین تنظیم کننده قطعات دف در گروه «اخوان» به سرپرستی منصور مرادی و گروه «نوای رحمت» به سرپرستی استاد مسعود مرادی نیز بوده و در سال ۱۳۹۶ گروه کوبه‌ای نوازان «مستان» را در تهران تشکیل داده و در چارچوب حضور در این گروه تاکنون به صورت حرفه‌ای به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. مرادی در سال ۱۳۹۷ نیز «کتاب دف در مکتب خانقاه» را نوشته و در اختیار علاقمندان به این ساز قرار داده است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۷:۲۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ای جان جان جان جان ما آمدیم از بهر نان

ای جان جان جان جان ما آمدیم از بهر نان

دی جی عروسی

«خیلی از جوان‌ها دل‌شان می‌خواهد دی‌جی باشند اما شاید باور نکنید که این شغل سختی‌ها و مشکلات و استرس‌های خودش را دارد. ساعت‌ها باید سرپا باشی و هرکسی هم هر آهنگی را سفارش داد بخوانی و تلاش کنی که جشن از ریتم نیفتد.» اینها حرف علی است. جوان 28 ساله‌ای که 6 سالی است در کنار اجاره دادن سیستم صوتی و نور مجالس به عنوان دی‌جی در عروسی‌ها و تولدها و جشن‌های مختلف برنامه اجرا می‌کند. می‌گوید خیلی از جوان‌ها به خاطر پیدا نکردن شغل مناسب و به تصور اینکه پول در دی‌جی شدن است بدون داشتن سواد موسیقی دی‌جی می‌شوند و بازار این کار را هم خراب می‌کنند.

شعار سال: دی‌جی «تی‌وان» نام مستعار علی است و می‌گوید خیلی از دی‌جی‌ها از این نام‌ها برای خودشان انتخاب می‌کنند. سعید هم یکی دیگر از دی‌جی‌هاست که کار اولش را ساخت، میکس و مستر آهنگ معرفی می‌کند و معتقد است دی‌جی‌های واقعی به هر مجلسی نمی‌روند و اینکه در کشورهای اروپایی و امریکایی دی‌جی‌ها کنسرت هم برگزار می‌کنند.

جادوگران دیسک

دی‌جی مخفف کلمه دیسک جاکی به معنی سوارکار و جادوگر دیسک است. دی‌جی به کسی گفته می‌شود که آهنگ‌های ضبط شده خواننده‌های مختلف پاپ و رپ را روی دیسک انتخاب می‌کند و با شکل متفاوتی برای مخاطبان مورد نظر خود پخش می‌کند. این تعریفی است که علی از دی‌جی ارائه می‌دهد و می‌گوید: «در ایران چند دسته دی‌جی فعالیت می‌کنند. در مراسم‌ معمولاً به کسی که نورپردازی یا صداگذاری می‌کند هم دی‌جی می‌گویند درحالی که دی‌جی کسی است که سواد موسیقی دارد و دوره‌های ویژه این کار را دیده. دی‌جی‌ها سواد موسیقی الکترونیک دارند و معمولاً خودشان آهنگساز هستند. متأسفانه چند سالی است تعدادی از جوان‌ها که شغل مناسبی پیدا نمی‌کنند یا عاشق هیجان هستند به تصور اینکه در این کار پول خوبی هست و هنری هم نمی‌خواهد یا نهایتاً اینکه یک دیسک را تکان می‌دهند، سراغ دی‌جی شدن می‌روند.»

علی از نحوه ورود به دنیای دی‌جی‌ها این طور می‌گوید: «بعد از اینکه در رشته مهندسی عمران فارغ‌التحصیل شدم و سربازی رفتم، تصمیم گرفتم دنبال علاقه‌ام که موسیقی بود، بروم. برای اجرای یک برنامه در میهمانی‌ و مراسم، داشتن یک سیستم صوتی و نورپردازی مناسب و همین طور یک استیج خوب حرف اول را می‌زند. با وام 200 میلیون تومان سیستم و وسایل خریدم و برای مراسم‌ مختلف این وسایل را اجاره می‌دهم.

از سال 91 که این کار را شروع کردم، علاوه بر اجاره دادن سیستم صوتی و نورپردازی و نصب استیج، به عنوان دی‌جی هم کار می‌کنم. به جز ماه‌های محرم و صفر معمولاً پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برای اجرا به مراسم‌ عروسی و جشن تولد یا پارتی دعوت می‌شوم. البته چند باری هم به جشن‌های خاصی مثل نامگذاری نوزاد، ختنه‌سوران یا تشخیص جنسیت نوزاد هم دعوت شده‌ام. یکی از این جشن‌ها که برای خود من هم جالب بود، جشن تشخیص جنسیت نوزاد بود که نزدیک به 300 نفر میهمان توی یکی از باغ‌های لواسان جمع شده بودند و خانواده این نوزاد نزدیک به 70 میلیون تومان هزینه کرده بودند. ما هم سنگ تمام گذاشتیم و آخر مراسم معلوم شد نوزاد دختر است. مادر نوزاد لباس عروس پوشیده بود و فیلمبرداری هم با آخرین متد انجام شد.

دی‌جی شدن چه آسان

خیلی از این جوانان از خود ما سیستم و وسایل اجاره می‌کنند و خودشان را دی‌جی معرفی می‌کنند. حتی در جشن‌های فامیلی به دروغ اعلام می‌کنند که هیچ پولی بابت اجرای برنامه نمی‌گیرند و فقط پول اجاره سیستم و دستگاه‌ها را طلب می‌کنند و به این بهانه پول بیشتری می‌گیرند. علی که دل خوشی از دی‌جی‌های قلابی ندارد، می‌گوید: «به قول یکی از دوستان، اگر لگد به درخت بزنی به جای برگ، دی‌جی می‌ریزد. هر روز به تعداد جوانانی که می‌خواهند دی‌جی باشند، اضافه می‌شود. کسی را می‌شناسم که مغازه‌اش را اجاره داده و به خاطر بیکاری سراغ دی‌جی شدن رفته و با یکی دوتا برنامه رفتن هم برای خودش اسم مستعار انتخاب کرده. مفهوم و کارکرد دی‌جی در ایران و کشورهای دیگر بسیار متفاوت است. در کشورهای اروپایی دی‌جی‌ها آهنگسازهای بسیار قوی هستند و با سواد موسیقی بالا و ایجاد تغییرات جزیی در موسیقی و آهنگ‌ها برنامه اجرا می‌کنند اما در ایران دی‌جی‌ها با میکس چند آهنگ بدون هیچ شناختی نسبت به موسیقی برنامه اجرا می‌کنند.»

علی از درآمد دی‌جی‌ها و تصویری که مردم از آن دارند، می‌گوید: «معمولاً درآمد دی‌جی‌ها بین 2 تا 6 میلیون تومان است. البته برخی دی‌جی‌ها خیلی قوی هستند که نمی‌توان برای کارهای آنها قیمت تعیین کرد. دی‌جی‌ها اگر به تنهایی و تنها با یک سیستم و میکس آهنگ در جشن و مراسم اجرا کنند، بین 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان می‌گیرند ولی اگر ارکستر آنها را همراهی کند، هر کدام از نوازنده‌ها هم بین 200 تا 300 هزار تومان می‌گیرند.

تصوری که برخی از دی‌جی دارند، کسی است که باید آهنگ‌های درخواستی آنها را اجرا کند درحالی که دی‌جی آهنگ‌هایی را که خودش تهیه و تنظیم کرده، اجرا می‌کند. علاوه بر آن باید مراقب سیستم صوتی و وسایلی که اجاره کرده‌ایم، باشیم. به همه این موارد توقیف این وسایل از طرف پلیس را هم اضافه کنید که همه رشته‌ها را پنبه می‌کند.»

دی‌جی بودن شغل پر استرسی است و همیشه این نگرانی هست که با مشکل مواجه بشوید. علی خاطره ترسناکی در این باره دارد: «یک بار برای اجرای برنامه به جشن نامزدی در یکی از باغ‌های اطراف شهریار دعوت شدم. موقع اجرای برنامه وقتی به چهره میهمان‌ها نگاه کردم، احساس کردم بیشتر به اراذل و اوباش شباهت دارند تا میهمان یک جشن. تعدادی از آنها کلت به کمر بسته بودند. باور کنید از ترس نمی‌دانستم چه چیزی می‌خوانم. یک ساعت بعد مأموران یگان ویژه نیروی انتظامی وارد باغ شدند درگیری مسلحانه بین مأموران و میهمان‌ها آغاز شد. بعد از چند دقیقه افراد مسلح دستگیر شدند و تعدادی از وسایل ما هم توسط پلیس ضبط شد.»

دی‌جی‌های کار راه‌انداز

سعید در زمینه تنظیم موسیقی و میکس و مستر فعالیت دارد و برای خوانندگان معروف پاپ هم آهنگسازی کرده. چند باری هم همراه دی‌جی‌ها برای اجرای برنامه به عروسی یا جشن تولد رفته و بخوبی با کار و بار دی‌جی‌ها آشنایی دارد.

می‌گوید: «تعریف دی‌جی در ایران با دیگر کشورها متفاوت است. در کشورهای امریکایی و اروپایی دی‌جی‌ها علاوه بر آهنگسازی، کنسرت برگزار می‌کنند و گاهی در زمان اجرای برنامه به شکل زنده موزیک تنظیم می‌کند اما در ایران داستان کمی متفاوت است.

15 سالی است که جوانان اقبال زیادی به دی‌جی شدن پیدا کرده‌اند و برخی از آنها دقیقاً همان کاری را که دهه 50 و 60 ضبط صوت‌ها توی عروسی‌ و جشن تولد انجام می‌داد، تکرار می‌کنند با این تفاوت که جای ضبط صوت را لپ تاپ و دو سی‌دی آهنگ و کسی که با یک نرم‌افزار آهنگ‌ها را میکس می‌کند، گرفته. به نوعی دی‌جی‌ها فقط کار راه‌انداز هستند و تلاش می‌کنند که ریتم موزیک نیفتد. در ایران تعداد انگشت شماری دی‌جی معروف و موسیقی بلد داریم که قیمت آنها هم بسیار بالاست اما بعضی به اسم دی‌جی با 200 هزار تومان بازار این کار را خراب می‌کنند درحالی که آنها هیچ اطلاعاتی از موسیقی و آهنگ ندارند.

متأسفانه به دلیل مشکلات مالی اقبال به سوی این دسته از دی‌جی‌ها بیشتر شده. دی‌جی باید به این سواد موسیقی رسیده باشد که بداند در کدام منطقه از تهران و چه نوع مراسمی چه آهنگ‌هایی اجرا کند. به طور مثال در منطقه شمال تهران بیشتر طالب آهنگ‌های تند رپ هستند ولی در جنوب تهران یا شهرهای حاشیه‌ای آهنگ‌های تند پاپ مثل ناری ناری طرفدار دارد. دی‌جی‌ها در جشن‌ها به میانگین سنی میهمان‌ها توجه می‌کنند و اگر شخص سالخورده‌ای در جمع باشد، حتماً در میان آهنگ‌ها یکی از آهنگ‌های دهه 50 را هم اجرا می‌کنند.»

موسیقی بلد باشی یا نه فرقی نمی‌کند، دو تا دیسک صفحه را می‌چرخانی و پول می‌گیری. بهانه هم زیاد است؛ یک شب به تالاری مجلل دعوت می‌شوی تا میهمانی نمایش خرید عروس را گرم کنی، یک شب هم به باغی در اطراف تهران برای میهمانی بزرگ تشخیص جنسیت بچه. مراسمی که قرار است در آن از برگه سونوگرافی جنین پرده‌برداری شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۰۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ای جان جان جان جان ما آمدیم از بهر نان

ای جان جان جان جان ما آمدیم از بهر نان

دی جی عروسی

«خیلی از جوان‌ها دل‌شان می‌خواهد دی‌جی باشند اما شاید باور نکنید که این شغل سختی‌ها و مشکلات و استرس‌های خودش را دارد. ساعت‌ها باید سرپا باشی و هرکسی هم هر آهنگی را سفارش داد بخوانی و تلاش کنی که جشن از ریتم نیفتد.» اینها حرف علی است. جوان 28 ساله‌ای که 6 سالی است در کنار اجاره دادن سیستم صوتی و نور مجالس به عنوان دی‌جی در عروسی‌ها و تولدها و جشن‌های مختلف برنامه اجرا می‌کند. می‌گوید خیلی از جوان‌ها به خاطر پیدا نکردن شغل مناسب و به تصور اینکه پول در دی‌جی شدن است بدون داشتن سواد موسیقی دی‌جی می‌شوند و بازار این کار را هم خراب می‌کنند.

شعار سال: دی‌جی «تی‌وان» نام مستعار علی است و می‌گوید خیلی از دی‌جی‌ها از این نام‌ها برای خودشان انتخاب می‌کنند. سعید هم یکی دیگر از دی‌جی‌هاست که کار اولش را ساخت، میکس و مستر آهنگ معرفی می‌کند و معتقد است دی‌جی‌های واقعی به هر مجلسی نمی‌روند و اینکه در کشورهای اروپایی و امریکایی دی‌جی‌ها کنسرت هم برگزار می‌کنند.

جادوگران دیسک

دی‌جی مخفف کلمه دیسک جاکی به معنی سوارکار و جادوگر دیسک است. دی‌جی به کسی گفته می‌شود که آهنگ‌های ضبط شده خواننده‌های مختلف پاپ و رپ را روی دیسک انتخاب می‌کند و با شکل متفاوتی برای مخاطبان مورد نظر خود پخش می‌کند. این تعریفی است که علی از دی‌جی ارائه می‌دهد و می‌گوید: «در ایران چند دسته دی‌جی فعالیت می‌کنند. در مراسم‌ معمولاً به کسی که نورپردازی یا صداگذاری می‌کند هم دی‌جی می‌گویند درحالی که دی‌جی کسی است که سواد موسیقی دارد و دوره‌های ویژه این کار را دیده. دی‌جی‌ها سواد موسیقی الکترونیک دارند و معمولاً خودشان آهنگساز هستند. متأسفانه چند سالی است تعدادی از جوان‌ها که شغل مناسبی پیدا نمی‌کنند یا عاشق هیجان هستند به تصور اینکه در این کار پول خوبی هست و هنری هم نمی‌خواهد یا نهایتاً اینکه یک دیسک را تکان می‌دهند، سراغ دی‌جی شدن می‌روند.»

علی از نحوه ورود به دنیای دی‌جی‌ها این طور می‌گوید: «بعد از اینکه در رشته مهندسی عمران فارغ‌التحصیل شدم و سربازی رفتم، تصمیم گرفتم دنبال علاقه‌ام که موسیقی بود، بروم. برای اجرای یک برنامه در میهمانی‌ و مراسم، داشتن یک سیستم صوتی و نورپردازی مناسب و همین طور یک استیج خوب حرف اول را می‌زند. با وام 200 میلیون تومان سیستم و وسایل خریدم و برای مراسم‌ مختلف این وسایل را اجاره می‌دهم.

از سال 91 که این کار را شروع کردم، علاوه بر اجاره دادن سیستم صوتی و نورپردازی و نصب استیج، به عنوان دی‌جی هم کار می‌کنم. به جز ماه‌های محرم و صفر معمولاً پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برای اجرا به مراسم‌ عروسی و جشن تولد یا پارتی دعوت می‌شوم. البته چند باری هم به جشن‌های خاصی مثل نامگذاری نوزاد، ختنه‌سوران یا تشخیص جنسیت نوزاد هم دعوت شده‌ام. یکی از این جشن‌ها که برای خود من هم جالب بود، جشن تشخیص جنسیت نوزاد بود که نزدیک به 300 نفر میهمان توی یکی از باغ‌های لواسان جمع شده بودند و خانواده این نوزاد نزدیک به 70 میلیون تومان هزینه کرده بودند. ما هم سنگ تمام گذاشتیم و آخر مراسم معلوم شد نوزاد دختر است. مادر نوزاد لباس عروس پوشیده بود و فیلمبرداری هم با آخرین متد انجام شد.

دی‌جی شدن چه آسان

خیلی از این جوانان از خود ما سیستم و وسایل اجاره می‌کنند و خودشان را دی‌جی معرفی می‌کنند. حتی در جشن‌های فامیلی به دروغ اعلام می‌کنند که هیچ پولی بابت اجرای برنامه نمی‌گیرند و فقط پول اجاره سیستم و دستگاه‌ها را طلب می‌کنند و به این بهانه پول بیشتری می‌گیرند. علی که دل خوشی از دی‌جی‌های قلابی ندارد، می‌گوید: «به قول یکی از دوستان، اگر لگد به درخت بزنی به جای برگ، دی‌جی می‌ریزد. هر روز به تعداد جوانانی که می‌خواهند دی‌جی باشند، اضافه می‌شود. کسی را می‌شناسم که مغازه‌اش را اجاره داده و به خاطر بیکاری سراغ دی‌جی شدن رفته و با یکی دوتا برنامه رفتن هم برای خودش اسم مستعار انتخاب کرده. مفهوم و کارکرد دی‌جی در ایران و کشورهای دیگر بسیار متفاوت است. در کشورهای اروپایی دی‌جی‌ها آهنگسازهای بسیار قوی هستند و با سواد موسیقی بالا و ایجاد تغییرات جزیی در موسیقی و آهنگ‌ها برنامه اجرا می‌کنند اما در ایران دی‌جی‌ها با میکس چند آهنگ بدون هیچ شناختی نسبت به موسیقی برنامه اجرا می‌کنند.»

علی از درآمد دی‌جی‌ها و تصویری که مردم از آن دارند، می‌گوید: «معمولاً درآمد دی‌جی‌ها بین 2 تا 6 میلیون تومان است. البته برخی دی‌جی‌ها خیلی قوی هستند که نمی‌توان برای کارهای آنها قیمت تعیین کرد. دی‌جی‌ها اگر به تنهایی و تنها با یک سیستم و میکس آهنگ در جشن و مراسم اجرا کنند، بین 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان می‌گیرند ولی اگر ارکستر آنها را همراهی کند، هر کدام از نوازنده‌ها هم بین 200 تا 300 هزار تومان می‌گیرند.

تصوری که برخی از دی‌جی دارند، کسی است که باید آهنگ‌های درخواستی آنها را اجرا کند درحالی که دی‌جی آهنگ‌هایی را که خودش تهیه و تنظیم کرده، اجرا می‌کند. علاوه بر آن باید مراقب سیستم صوتی و وسایلی که اجاره کرده‌ایم، باشیم. به همه این موارد توقیف این وسایل از طرف پلیس را هم اضافه کنید که همه رشته‌ها را پنبه می‌کند.»

دی‌جی بودن شغل پر استرسی است و همیشه این نگرانی هست که با مشکل مواجه بشوید. علی خاطره ترسناکی در این باره دارد: «یک بار برای اجرای برنامه به جشن نامزدی در یکی از باغ‌های اطراف شهریار دعوت شدم. موقع اجرای برنامه وقتی به چهره میهمان‌ها نگاه کردم، احساس کردم بیشتر به اراذل و اوباش شباهت دارند تا میهمان یک جشن. تعدادی از آنها کلت به کمر بسته بودند. باور کنید از ترس نمی‌دانستم چه چیزی می‌خوانم. یک ساعت بعد مأموران یگان ویژه نیروی انتظامی وارد باغ شدند درگیری مسلحانه بین مأموران و میهمان‌ها آغاز شد. بعد از چند دقیقه افراد مسلح دستگیر شدند و تعدادی از وسایل ما هم توسط پلیس ضبط شد.»

دی‌جی‌های کار راه‌انداز

سعید در زمینه تنظیم موسیقی و میکس و مستر فعالیت دارد و برای خوانندگان معروف پاپ هم آهنگسازی کرده. چند باری هم همراه دی‌جی‌ها برای اجرای برنامه به عروسی یا جشن تولد رفته و بخوبی با کار و بار دی‌جی‌ها آشنایی دارد.

می‌گوید: «تعریف دی‌جی در ایران با دیگر کشورها متفاوت است. در کشورهای امریکایی و اروپایی دی‌جی‌ها علاوه بر آهنگسازی، کنسرت برگزار می‌کنند و گاهی در زمان اجرای برنامه به شکل زنده موزیک تنظیم می‌کند اما در ایران داستان کمی متفاوت است.

15 سالی است که جوانان اقبال زیادی به دی‌جی شدن پیدا کرده‌اند و برخی از آنها دقیقاً همان کاری را که دهه 50 و 60 ضبط صوت‌ها توی عروسی‌ و جشن تولد انجام می‌داد، تکرار می‌کنند با این تفاوت که جای ضبط صوت را لپ تاپ و دو سی‌دی آهنگ و کسی که با یک نرم‌افزار آهنگ‌ها را میکس می‌کند، گرفته. به نوعی دی‌جی‌ها فقط کار راه‌انداز هستند و تلاش می‌کنند که ریتم موزیک نیفتد. در ایران تعداد انگشت شماری دی‌جی معروف و موسیقی بلد داریم که قیمت آنها هم بسیار بالاست اما بعضی به اسم دی‌جی با 200 هزار تومان بازار این کار را خراب می‌کنند درحالی که آنها هیچ اطلاعاتی از موسیقی و آهنگ ندارند.

متأسفانه به دلیل مشکلات مالی اقبال به سوی این دسته از دی‌جی‌ها بیشتر شده. دی‌جی باید به این سواد موسیقی رسیده باشد که بداند در کدام منطقه از تهران و چه نوع مراسمی چه آهنگ‌هایی اجرا کند. به طور مثال در منطقه شمال تهران بیشتر طالب آهنگ‌های تند رپ هستند ولی در جنوب تهران یا شهرهای حاشیه‌ای آهنگ‌های تند پاپ مثل ناری ناری طرفدار دارد. دی‌جی‌ها در جشن‌ها به میانگین سنی میهمان‌ها توجه می‌کنند و اگر شخص سالخورده‌ای در جمع باشد، حتماً در میان آهنگ‌ها یکی از آهنگ‌های دهه 50 را هم اجرا می‌کنند.»

موسیقی بلد باشی یا نه فرقی نمی‌کند، دو تا دیسک صفحه را می‌چرخانی و پول می‌گیری. بهانه هم زیاد است؛ یک شب به تالاری مجلل دعوت می‌شوی تا میهمانی نمایش خرید عروس را گرم کنی، یک شب هم به باغی در اطراف تهران برای میهمانی بزرگ تشخیص جنسیت بچه. مراسمی که قرار است در آن از برگه سونوگرافی جنین پرده‌برداری شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۰۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

جشن فارغ التحصیلی برای یک قاتل در سایه غفلت مسئولان

جشن فارغ التحصیلی برای یک قاتل در سایه غفلت مسئولان

 


جشن فارغ التحصلی

عده‌ای از مسئولان و اساتید دانشگاه تربیت مدرس در اقدامی عجیب مراسم فارغ التحصلی نمادین برای این قاتل سنگدل برگزار کردند تا بار دیگر بر زخم خانواده غزاله شکوری نمک بپاشند.

 


گروه سیاسی-رجانیوز: «در حین صحبت با غزاله عصبانی شدم و او را هل دادم و سر او به دستگیره تخت خورد و از حال رفت. چند بار این حرکت را تکرار کردم (کوبیدن سر مقتوله به دستگیره تخت) و سپس با میله بارفیکس پنج یا شش ضربه به سر او زدم. بعد از این که او را داخل چند کیسه زباله گذاشتم و بعد از جمع کردن جسد و قرار دادن آن داخل چمدان به مدت حداقل ۱۲ دقیقه در آن حالت او را نگه‌داری و حمل کردم و در آخر در سطل زباله مکانیزه انداختم و فردای آن روز نیز برای بررسی سطل زباله به محل آن در میدان مینا رفتم».

 

این روایت آرمان عبدالعالی قاتل بی رحمی است که با جنایتی وحشتناک همه را شوکه کرد. قتلی که هشت سال از آن می‌گذرد اما هنوز خانواده مقتول نتوانستند با پیکر دخترشان خداحافظی کنند.

 

با این وجود عده‌ای از مسئولان و اساتید دانشگاه تربیت مدرس در اقدامی عجیب مراسم فارغ التحصلی نمادین برای این قاتل سنگدل برگزار کردند تا بار دیگر بر زخم خانواده غزاله شکوری نمک بپاشند.

 

این اقدام گستاخانه در تمجید از یک قاتل آن هم در یک محیط دانشگاهی اتفاقی عجیب و توهین آمیز است که جامعه علمی کشور با تعجب شاهد آن بوده است. در شرایطی که انتظار می‌رود مسئولان وزارت علوم به سرعت با عوامل این برنامه برخورد جدی کنند؛ تاکنون هیچ یک از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه تربیت مدرس درباره این برنامه توضیحی نداده‌اند.

 

این عملیات روانی طراحی شده همزمان با دروغگویی رسانه‌های خارج نشین است که آرمان عبدالعالی را کودک خطاب می‌کنند. گفتنی است آرمان عبدالعالی در زمان ارتکاب قتل فقط هشت روز تا 18 سالگی فاصله داشت و در زمان اجرای حکم قصاص 25 ساله بود. درحالیکه هفته گذشته تلاش‌ها برای کسب رضایت خانواده مقتول با حضور قاضی و خادمان حرم رضوی به نتیجه نرسید این قاتل سنگدل به دار مجازات آویخته شد.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۳۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

برگزاری سمینار آموزشی کاربردی سازی مبحث ۱۶مقررات ملی ساختمان،

برگزاری سمینار آموزشی کاربردی سازی مبحث ۱۶مقررات ملی ساختمان،

 


برگزاری سمینار در تهران

این سمینارآموزشی با هدف افزایش دانش فنی فعالان و ناظران تاسیسات ساختمان و معرفی محصولات شرکت شیلنگ و لوله خوزستان، توسط گروه آموزشی تخصصی خانه تاسیسات و گروه تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان به عنوان حامی و اسپانسر این برنامه در راستای کار حرفه ای در نظارت و اجرا برگزار گردید.

 


به گزارش سازه نیوز:ر این رویداد مهندس امید نادری به عنوان مدرس گروه آموزشی تخصصی خانه تاسیسات به نکات مهم مبحث 16 مقررات ملی ساختمان در نظارت و اجرای تاسیسات فاضلاب پرداختند. در طول دوره که در دو روز برگزار شد علاوه بر الزامات در طراحی، اجرای شبکه فاضلاب ساختمانی، بایدها و نباید های نصب و نکات فراوانی دیگری از جمله نکات مهم در انتخاب لوله و اتصالات یو پی وی سی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 


در طول دوره مددی مدیر گروه تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان ضمن معرفی جدید ترین محصولات این شرکت نکاتی ساده در شناخت کیفیت لوله و اتصالات UPVC را تشریح کرد. از نکات مهمی که ایشان اشاره داشتند اهمیت نوع کاربرد لوله و اتصالات یو پی وی سی بر اساس نشانه گذاری و صحت استاندارد بودن محصول از طریق استعلام پیامکی است که در افزایش طول عمر تأسیسات مکانیک ساختمان اهمیت بسزایی دارد. لوله و اتصالات پی وی سی با نشانه گذاری استاندارد 1-9119 با کاربرد مصرف در سیستم فاصلاب ساختمان انتخاب صحیح است و عدم توجه به شماره استاندارد و کاربرد هر محصول در جایگاه ویژه آن می تواند مسبب مشکلاتی برای مصرف کننده گردد. و نکته دوم توجه به درج کد ده رقمی استاندارد بر روی محصول است که با ارسال پیامکی این کد به شماره 10001517 در چند ثانیه پاسخ استعلام از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

 


 

برگزاری این سمینار که با مشارکت بالای فعالان حوزه نظارت همراه بود، شامل اهداف زیر می باشد:

 


۱- انتقال دانش و تبادل تجربیات

 


۲-آشناکردن فعالان حوزه ی ساختمانی با جدیدترین متد اجرایی

 


۳-معرفی جدیدترین محصولات گروه تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان

 


۴-شناخت کیفی لوله و اتصالات UPVC

 


۵-اهمیت نوع کاربرد لوله و اتصالات یو پی وی سی بر اساس نشانه گذاری

 


۶-استاندارد 1-9119 با کاربرد مصرف در سیستم فاضلاب ساختمان

 


۷-استعلام کد ده رقمی استاندارد از طریق سامانه پیامکی 10001517

 


باغ تالار شمال تهران

در پایان گروه تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان ضمن تشکر و قدر دانی از شرکت کنندگان در سمینار، بر آمادگی این شرکت برای همکاری و تعامل با گروهای آموزشی، ناظران، مجریان و سایر افراد و تیم های خلاق و نوآور در استان خوزستان تاکید نمود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۳:۵۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

چالش های انتخاب تالار و باغ تالار برای مراسم عقد و عروسی

چالش های انتخاب تالار و باغ تالار برای مراسم عقد و عروسی

 


لوکس ترین باغ تالار تهران

اگرچه بسیاری از جنبه‌های عروسی مانند انتخاب مدل لباس و دسته‌گل عروس و یا چشم‌پوشی کردن از خرید کیک عروسی، کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است، اما انتخاب محلی برای برگزاری مراسم عروسی مانند تالار یا باغ تالار اجتناب‌ناپذیر است. برگزاری مراسم عروسی بدون وجود محلی برای جمع شدن و جشن گرفتن میسر نخواهد شد.

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اگرچه بسیاری از جنبه‌های عروسی مانند انتخاب مدل لباس و دسته‌گل عروس و یا چشم‌پوشی کردن از خرید کیک عروسی، کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است، اما انتخاب محلی برای برگزاری مراسم عروسی مانند تالار یا باغ تالار اجتناب‌ناپذیر است. برگزاری مراسم عروسی بدون وجود محلی برای جمع شدن و جشن گرفتن میسر نخواهد شد.

 


بااین‎‌وجود پیداکردن یک تالار مناسب کار آسانی نیست. ممکن است گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش روی شما وجود داشته باشد، اما برای این‌که بتوانید از بین گزینه‌های موجود بهترین انتخاب را داشته باشید، ادامه این مطلب را بخوانید.

 


عقد و عروسی

 


در این مقاله نکات کلیدی و مهمی که باید قبل از رزرو یک تالار برای برگزاری مراسم عروسیتان بدانید، آورده شده است.

 


ابتدا با یک برنامه‌ریز مراسم عروسی یا تشریفات مجالس مشورت کنید:

قبل از جستجو کردن برای رزرو یک تالار یا باغ تالار عروسی، بهتر است با یک فرد خبره در زمینه برنامه‌ریزی و تشریفات عروسی صحبت کنید. این فرد با ویژگی‌های که یک تالار عروسی خوب باید داشته باشد مانند چیدمان و دکوراسیون، خدمات، منوی شام و ... آشنایی بیشتری دارد، لذا می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید فضایی که بیشترین شباهت را به لوکیشن رؤیاییتان دارد، انتخاب کنید.

 


تالار یا باغ تالاری را انتخاب کنید که به تصورات ذهنی و رؤیاهایتان بیشترین شباهت را داشته باشد:

اگرچه ممکن است این موضوع بدیهی به‌نظر برسد اما بهتر است اشاره کنیم که حس زیبایی‌شناختی خود را در انتخاب تالار عروسی به‌کار بگیرید. اگر می‌خواهید یک مراسم عروسی مجلل و مدرن داشته باشید، تالارهای بزرگ و معروف را شناسایی کنید. ازطرفی‌دیگر اگر می‌خواهید عروسی خود را در فضای سبز برگزار کنید، باغ تالارها با فضاهای سبز و حوضچه‌های آب می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

 


قبل از رزرو تالار یا باغ تالار، تعداد نهایی مهمانان خود را مشخص کنید:

بهتر است قبل از انتخاب محل برگزاری مراسم عروسیتان، لیستی از افرادی که قرار است در مراسمتان حضور داشته باشند، تهیه کنید. ممکن است تالار مورد نظر شما برای تعداد مهمانانی که در نظر گرفتید، فضای کافی نداشته باشد یا بالعکس بیش از اندازه بزرگ باشد که در هر دو صورت با مشکل مواجه خواهید شد. بهتر است در مورد لیست مهمانان با خانواده خود مشورت کنید، زیرا ممکن است آنها افراد دیگری را که در لیست شما قرار ندارند، برای شرکت در مراسم عروسیتان دعوت کرده باشند. با این‌کار در بسیاری از هزینه‌های عروسی مانند هزینه ورودی افراد به تالار یا باغ تالار، صرفه‌جویی خواهد شد.

 


تالار عروسی سالن عقد

 


قبل از رزرو تالار بودجه‌ای که قرار است برای آن اختصاص دهید را تعیین کنید:

به‌خاطر داشته باشید که هزینه تالارهای مختلف به موارد متعددی بستگی دارد. درواقع هزینه‌ای که بابت رزرو تالار یا باغ تالار پرداخت می‌کنید تنها برای فضایی که در اختیار شما قرار می‌دهند، نیست. منوی غذای انتخابی، دکوراسیون، گل‌آرایی و سایر تزئینات سالن، نحوه چیدمان و دیزاین میزهای پذیرایی، وسعت سالن، گروه موسیقی و سایر خدمات کوچک و بزرگی که تالارها ارائه می‌دهند، در هزینه‌ای که از شما دریافت می‌شود، نقش دارند. بنابراین قبل از انتخاب این خدمات بهتر است بودجه خود را درنظر داشته باشید و براساس آن تالار محل برگزاری مراسمتان را انتخاب کنید.

 


برخی دیگر از بودجه هایی که ممکن است در مدیریت هزینه ها لازم باشد که برای آن هزینه کنید، انتخاب آتلیه و باغ عکاسی است. بهتر است جهت مدیریت هزینه های مراسم عقد و عروسی خود این نکته را نیز مد نظر داشته باشید.

 


نحوه دسترسی به تالار یا باغ تالار و مسیرآن را در نظر بگیرید:

قبل از رزرو تالار پذیرایی، مطمئن شوید که دسترسی به محل برای مهمانان راحت است و لازم نیست مسافت طولانی و پیچیده‌ای را برای رسیدن به تالار طی کنند. ممکن است محلی که برای برگزاری مراسمتان انتخاب کرده‌اید، خارج از شهر باشد؛ بنابراین بهتر است به‌همراه کارت دعوت، کروکی یا لوکیشن تالار را نیز برای مهمانان ارسال کنید تا برای رساندن خودشان به آن، دچار مشکل نشوند.

 


قبل از انتخاب تالار، مطمئن شوید که جای پارک مناسب برای مهمان‌ها وجود دارد:

مطمئناً شما می‌خواهید تجربه خوب و به‌یادماندنی را در ذهن مهمانان‌تان رقم بزنید. اگر محل برگزاری مراسم عروسیتان پارکینگ مناسبی نداشته باشد و مهمانان مجبور باشند ماشین خود را چند صد متر دورتر پارک کنند و پیاده به محل تالار بیایند و در پایان نیز این مسافت را مجدد با پای پیاده برگردند، قطعاً تجربه جالبی برایشان نخواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب و رزرو تالار، از نزدیکی پارکینگ به محل برگزاری مراسم اطمینان حاصل کنید.

 


از مدیر تالار بپرسید که آیا می‌توانید از آشپز، طراح دکوراسیون و گروه موسیقی انتخابی خودتان استفاده کنید یا خیر:

بسیاری از تالارها منوی غذا، دکوراسیون سالن و گروه موسیقی اختصاصی خودشان را دارند و اگر این مکان‌ها را برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب کرده‌اید، ممکن است ‌مدیریت تالار به شما اجازه ندهد این موارد را از پکیج خدماتشان حذف و سلیقه شخصی خودتان را جایگزین کنید. بنابراین اگر این موارد برای شما حائز اهمیت است، بهتر است قبل از رزرو تالار در مورد محدودیت‌های این‌چنینی بحث و گفتگو کنید.

 


در طراجی دکوراسیون تالار ممکن است از اسپیس فریم استفاده شود که برخی از تالارها بعضی از مکان های تالار را با اجاره اسپیس فضاسازی کرده و تجهیز می نمایند.

 


تشریفات عروسی

 


در مورد بازه زمانی بین شروع و خاتمه مراسم سوالات خود را از مدیریت تالار یا باغ تالار بپرسید:

قبل از عقد قرارداد با تالار موردنظرتان محدودیت زمانی را تعیین کنید. ساعات خدمات‌رسانی بسیاری از تالارها از 19 تا نهایتاً 24 شب است و اگر شما ازجمله افرادی هستید که تمایل دارید مراسمتان تا سپیده‌دم ادامه داشته باشد، باید آن را با مدیریت تالار درمیان بگذارید. برخی از تالارها بر اساس قانون، مجوز این کار را ندارند اما برخی دیگر ممکن است در ازای دریافت مبلغ بیشتر، مدت زمان برگزاری مراسمتان را افزایش دهند.

 


قبل از انتخاب باغ تالار از نحوه مدیریت مراسم درصورت بارش باران مطلع شوید:

اتفاقات غیرمنتظره همواره بخشی از برگزاری مراسم‌ها به‌خصوص مراسم‌های عروسی هستند. یکی از این اتفاقات غیرمنتظره بارش برف و باران است که ممکن است کاملاً مراسم عروسی شما در فضای باز را تحت تأثیر قرار دهد و استرس زیادی را به شما و مهمان‌ها تحمیل کند. با درنظرگرفتن این موارد بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید عروسی خود را در فضای باز باغ تالار برگزار کنید، ابتدا وضعیت آب وهوایی محل برگزاری را در تاریخ مراسمتان چک کنید، سپس تمهیدات لازم در صورت بارش احتمالی باران را درنظر بگیرید. از مدیریت باغ تالار بخواهید در مورد تجهیزات و برنامه‌هایشان درصورت بارش احتمالی باران توضیحات مفصلی ارائه دهد. بسیاری از باغ‌تالارها دارای آلاچیق‌های سرپوشیده هستند و برخی نیز از اسپیس فریم و چادرهایی که مخصوص برگزاری مراسم در فضای باز هستند، استفاده می‌کنند.

 


تالار مورد نظرتان در روز برگزاری مراسمتان قابل رزرو باشد:

اگر قبل از انتخاب تالار، تاریخ برگزاری مراسمتان را مشخص کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که تالار موردنظر در این تاریخ توسط زوج دیگری رزرو نشده باشد. بنابراین اگر مصمم هستید که مراسمتان را در تالار خاصی برگزار کنید بهتر است هرچه زودتر و از چند ماه قبل، برای رزرو کردن آن اقدام کنید.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۷:۲۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

۲۶ ایده برگزاری مراسم عقد و عروسی در فصل پاییز

۲۶ ایده برگزاری مراسم عقد و عروسی در فصل پاییز

برگزاری عقد فضای باز تهران

دیار میرزا

۲۶ ایده برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز و دکوراسیون سالن عقد و عروسی با تم پاییزی به‌شما معرفی می‌کنیم.

به‌طورکلی فصل پاییز به‌خصوص ماه‌های مهر و آبان بهترین زمان برای برگزاری مراسم عقد و عروسی است زیرا در این وقت سال وضعیت آب‌وهوا بسیار مطلوب است. به‌عبارت‌دیگر هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. ازطرفی‌دیگر ترکیب رنگ‌ طبیعت در پاییز شامل تلفیقی از رنگ‌های زیبای نارنجی، زرد و قرمز است که می‌تواند تم مناسبی برای دکوراسیون مراسم عقد و عروسی پاییزی باشد. فراتر از این زیبایی‌ها، فصل پاییز، حال‌وهوای صمیمی و عاشقانه‌ای نیز دارد.

 


جدای از رنگ‌بندی زیبای درختان و برگ‌ها در این فصل، پاییز فصل رویش گل‌های خوشرنگی مانند گل کوکب، گل ماری گلد و گل آهاری و میوه‌های خوشمزه مانند سیب، گلابی و انار است. بنابراین چرا از این حجم زیبایی در دکوراسیون و برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی پاییزی استفاه نکنیم؟

 

 

 

در ادامه ۲۶ ایده برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز و دکوراسیون سالن عقد و عروسی با تم پاییزی به‌شما معرفی می‌کنیم.

 


عروسی و عقد در فضای باز و استفاده از شاخ و برگ‌های خوشرنگ درختان پاییزی محوطه و سالن

اگر مراسم عروسی یا عقد فضای باز فرصت را غنیمت بشمارید و از رنگبندی زیبای طبیعت پاییزی با بافتی از رنگ‌های گرم در دکوراسیون مراسم بهره ببرید. لازم نیست حتماً مراسم عروسیتان را در جنگل برگزار کنید تا تم پاییزی را رعایت کرده باشید بلکه می‌توانید شاخ و برگ‌های درختان پاییزی را وارد دکوراسیون و تزئین سالن، میز کانتر و میزهای پذیرایی و جایگاه عروس و داماد کنید و با این‌کار فضای سالن عروسی را به طبیعت پاییزی پیوند دهید.

 


مراسم عقد یا عروسی پاییزی خود را با تمی روستایی برگزار کنید:

می‌توانید مراسم عروسی را در فضای باز باغ‌تالارها به‌خصوص باغ‌تالارهایی که دارای کلبه‌ها و آلاچیق‌های چوبی هستند، برگزار کنید. بااینکار، علاوه بر استفاده از رنگبندی زیبای طبیعت در پاییز، وجود کلبه و آلاچیق‌های چوبی حس و حال روستایی و سنتی نیز به مراسم عروسی پاییزیتان می‌بخشد.

 


کارت دعوت مناسب برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز:

کارت دعوت عروسی اولین فرصت شما برای برقراری ارتباط با مهمانان است. بنابراین اگر درحال برنامه‌ریزی برای انتخاب تم و رنگ‌بندی دکوراسیون سالن یا تالار عروسی برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز هستید، بهتر است رنگ کارت دعوت خود را نیز با عناصر و المان‌های پاییزی ست کنید. می‌توانید از شاخه‌های خشک‌شده درختان پاییزی، رنگ طبیعت پاییزی شامل زرد، نارنجی، سبز مات و قرمز در طراحی کارت دعوت عروسی خود استفاده کنید.

 


خوشامدگویی به مهمانان در مراسم عقد و عروسی پاییزی:

می‌توانید دسته گل‌تان را از بین گل‌های زیبای پاییزی انتخاب کنید. مثلاً دسته گل ذرت وحشی سفید یا گل آهاری و کوکب گزینه‌های بسیار مناسبی برای دسته گل عروس در مراسم عروسی پاییزی هستند.

 


انتخاب تم لباس مهمانان متناسب با مراسم عروسی در فصل پاییز:

همانطور که می‌دانید محیط اطراف تاثیر به‌سزایی در زیباتر شدن فضا و حال‌وهوای مراسم عقد یا عروسی دارد. رنگ‌ها و دکوراسیون به عکس‌های مراسم عروسیتان جلوه و زیبایی خاصی می‌بخشند. یک ایده برای زیباسازی محیط و حال‌وهوای مراسم عروسی پاییزی، تعیین تم برای رنگ لباس مهمانان‌تان است. بهتر است این تم متناسب با رنگ‌های پاییزی انتخاب شود. البته سعی کنید قوانینی که برای پوشش مهمانان تعیین می‌کنید قابل‌اجرا بوده و آنها را به‌زحمت نیاندازد.

 


دکوراسیون سالن و محضر عقد یا تالار عروسی با شاخ و برگ پاییزی:

محل برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز می‌تواند خانه، فضای بسته تالار و یا فضای باز باغ‌تالارها باشد. موضوعی که اهمیت دارد آوردن المان‌های پاییز به دکوراسیون محل برگزاری مراسم است. اگر مراسم عروسی را در خانه یا عمارتی با بافتی قدیمی برگزار می‌کنید، اطراف پنجره‌ها را با شاخه‌های خشک درختان پاییزی تزئین کنید. این تزئینات بسیار آرام‌بخش و چشم‌نواز است؛ زیرا رنگ گرم شاخه‌های پاییزی درکنار دیوارهای آجری فرسوده اتاق و قاب‌های چوبی پنجره‌ها ترکیب بسیار هماهنگ و همگنی ایجاد می‌کند.

 


فراهم کردن جایگاهی راحت برای مهمان‌ها در مراسم عروسی پاییزی:

راحتی و آسایش مهمان‌ها باید در اولویت برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم عروسی به‌ویژه برگزاری مراسم در فصل پاییز باشد. اگر مراسم عروسی را در فضای باز برگزار می‌کنید، روی هر صندلی یک پتوی کوچک مسافرتی قرار دهید تا مهمان‌ها درصورت احساس سرما، از آن استفاده کنند.

 


سرو نوشیدنی متناسب با فصل در مراسم عقد و عروسی در فصل پاییز:

درصورتی‌که مراسم عروسی‌تان در فصل پاییز برگزار می‌شود، می‌توانید یک آبمیوه پاییزی مانند آب سیب را در منوی پذیرایی از مهمانان قرار دهید. می‌توانید نوشیدنی پاییزی را با ادویه‌های گرم مانند دارچین و رزماری تزئین کنید.

 


اهدای بسته‌های مریم‌گلی خشک به مهمانان در مراسم عروسی پاییزی:

مراسم باستانی سوزاندن مریم‌گلی حس معنادار و مثبتی به روز عروسی شما می‌بخشد. پیشنهاد می‌کنیم این مراسم را در برنامه عروسی پاییزی خود بگنجانید. می‌توانید به هر یک از مهمان‌ها در زمان ورودشان به سالن عروسی، یک بسته مریم گلی بدهید تا در انتهای مراسم آن را بسوزانند.

 


تالار عروسی پاییز

 


تشکر از مهمان‌ها جهت حضور در مراسم عروسی با یک یادداشت و گیفت پاییزی:

پاییز فصل شکرگزاری است و ایده تشکر یا سپاس‌گزاری کردن از مهمان‌ها جهت حضور در مراسم عروسی پاییزی‌تان می‌تواند جذاب بوده و استقبال مهمانان را به‌همراه داشته‌ باشد. می‌توانید با دست‌خط خودتان و با خودکار فانتزی خوشرنگ مانند رنگ‌های پاییزی روی یک برگه‌ کاهی یا تزئین‌شده با المان‌های پاییزی از هر یک از مهمان‌هایتان متناسب با شخصیت و سلیقه او تشکر و قدردانی کنید و به‌همراه یک گیفت که می‌تواند یک انار یا سیب تزئین شده با ربان یا کنف باشد به او هدیه دهید.

 


میزهای پذیرایی را با گل‌های پاییزی تزئین کنید:

می‌توانید برای تکمیل دکوراسیون مراسم عروسی در فصل پاییز، روی میز کانتر و میزهای پذیرایی از مهمان‌ها گلدانی پر از گل‌های خوشرنگ و زیبای پاییزی قرار دهید. این کار یک هارمونی خاص بین تزئین میزها با سایر المان‌های پاییزی دکوراسیون سالن عروسی ایجاد می‌کند.

 


تعیین جایگاه نشستن مهمان‌ها با تزئینات پاییزی:

اگر مراسم عروسیتان را در فصل پاییز برگزار می‌کنید، یک ایده برای جذاب‌تر کردن حال‌وهوای مراسم عروسی پائیزی، مشخص کردن جایگاه نشستن مهمان‌ها با تزئینات پاییزی است. به‌عبارت‌دیگر می‌توانید روی کاغذی نام هر مهمان را نوشته و به آن یک شاخه، گل یا برگ پاییزی متصل کنید و روی میز مخصوص به هر مهمان قرار دهید. به‌این‌ترتیب علاوه‌براینکه مهمان‌ها جایگاه خود را راحت‌تر پیدا می‌کنند بلکه با دیدن تزئینات پاییزی آن احساس خوبی نیز خواهند داشت.

 


تزئین وردی تالار برگزاری مراسم عقد و عروسی در فصل پاییز:

مهم‌ترین مشخصه برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز، ایجاد یک فضای گرم و صمیمی است. بنابراین بهتر است روی صمیمی‌تر کردن این فضا بیشتر فکر کنید و ایده‌های خود را به مرحله اجرا درآورید. مثلا نورپردازی ورودی سالن یا تالار عقد و عروسی با لامپ‌های زرد و نارنجی و قرمز به‌خصوص پس از تاریکی هوا می‌تواند شما را به این هدف نزدیک‌تر کند. ایده دیگر تزئین درب ورودی سالن با گل‌های زیبا و قرار دادن فانوس‌های مسی در دو طرف راهروی ورودی تالار عروسی است که فضا را بسیار عاشقانه و رمانتیک می‌کند.

 


برگزاری مراسم عروسی پاییزی در فضایی سرپوشیده ولی با وجود درختان پاییزی:

می‌توانید برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز باغ تالارهایی را انتخاب کنید که امکان مسقف کردن فضای باز با استفاده از اسپیس فریم یا چادرهای تزئینی را داشته باشند. با این کار بخشی از درختان خوشرنگ پاییزی با فضایی سرپوشیده احاطه می‌شوند و تم پاییزی طبیعت به‌طور کاملاً واقعی به دکوراسیون مراسم عروسیتان اضافه می‌شود. درختان افرا برای این منظور زیبایی بسیار خیره‌کننده‌ای دارند.

 


انتخاب تالارهای فرش‌شده برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز:

معمولاً در اجرای دکوراسیون محل برگزاری مراسم عروسی، چراغ‌ها و به‌طورکلی نورپردازی سالن یا تالار بیشتر از پوشش کف سالن مورد توجه قرار می‌گیرد. اما اگر می‌خواهید در برگزاری مراسم عروسیتان در فصل پاییز ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای اجرا کنید، بهتر است به تزئینات کف سالن نیز توجه کنید. می‌توانید تالارهایی را انتخاب کنید که فرش‌شده هستند. سالن‌های فرش‌شده حس صمیمی و گرمی را در فضا ایجاد می‌کنند و مهمان‌‌ها نیز در این فضا احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

 


ایجاد فضایی رمانتیک و عاشقانه با روشن کردن شمع در مراسم عروسی پاییزی:

علاوه بر تزئین میز پذیرایی با گل‌ها و رنگ و المان‌های پاییزی می‌توانید برای رمانتیک و عاشقانه‌تر کردن فضای مراسم، روی هر میز شمع‌های رنگ قرار دهید و در زمان سرو شام از مسئولین برگزاری مراسم عروسی بخواهید که شمع‌ها را روشن کنند. با اینکار حس خوبی هم به خودتان و هم به مهمان‌هایتان القا خواهید کرد.

 


استفاده از صندلی‌های چوبی برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز:

علاوه بر جزئیاتی که برای تزئین میزهای پذیرایی در مراسم عروسی پاییزی در نظر می‌گیرید، باید به جنس و همخوانی صندلی‌ها با این تزئینات نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. هیچ‌چیز مانند صندلی‌های چوبی در کنار شکوفه‌های زرد و نارنجی نمی‌تواند مظهر و سمبل فصل پاییز باشد. اگر صندلی‌های چوبی به سبک نیمکت‌های روستایی و آلاچیق‌های جنگلی ساخته شده باشند، زیبایی و صمیمیت فضا را دوچندان می‌کنند.

 


ایده تزئین سالن با کدو تنبل در مراسم عقد و عروسی پاییزی:

می‌توانید گوشه‌ای از محضر عقد یا عروسی را با کدو تنبل‌های کوچگ و بزرگ تزئین کنید و با اینکار پاییز را مستقیماً به مراسم عروسی خود بیاورید. ایده‌های مختلفی برای استفاده از کدو تنبل برای تزئین مراسم عروسی پاییزی وجود دارد. سعی کنید علاوه براینکه کدوها را از سایزهای مختلف انتخاب می‌کنید، رنگ‌های آنها نیز در تناژهای مختلف باشند حتی می‌توانید در صورت امکان روی کدوها طرح‌های مختلف بکشید یا آنها را با سلیقه خودتان و متناسب با دیزاین سالن برگزاری مراسم رنگ‌آمیزی کنید.

 


استفاده از ظروف چینی و چوبی برای پذیرایی در مراسم عقد و عروسی پاییزی:

می‌توانید برای نزدیک‌تر کردن حال‌وهوای مراسم به تم پاییزی و ترکیب با آن با سبک روستایی، از ظروف چوبی یا چینی قدیمی برای سرو غذا استفاده کنید. درکنار هر بشقاب نیز دستمال‌های پذیرایی با رنگ‌های متناسب پاییزی قرار دهید.

 


نورپردازی مراسم عروسی در فصل پاییز:

می‌توانید از لوسترها و لامپ‌های کوتاه و بلند در بالای میزهای پذیرایی برای نورپردازی استفاده کنید. روشن کردن شمع‌های مخروطی بلند نیز جنبه کلاسیک به مراسم عروسی پاییزیتان می‌بخشد.

 


دیزاین دیوارهای سالن مراسم عروسی در فصل پاییز:

دیوار مجاور جایگاه عروس و داماد، موردتوجه ترین نقطه در تالار یا سالن برگزاری مراسم عقد و عروسی است. می‌توانید با دیزاین کردن این دیوار، آن را به نقطه کانونی سالن تبدیل کنید. اگر مراسم عروسیتان در فصل پاییز برگزار می‌شود، می‌توانید سراسر دیوار را با گل‌های زیبا و خوشرنگ پاییزی یا شاخه‌ها و شکوفه‌های خشک شد بپوشانید. اینکار جلوه خاصی هم به جایگاه عروس و داماد و هم به کل فضای برگزاری مراسم عروسی می‌دهد.

تشریفات مجالس تهران

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۳:۵۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ازدواج سنتی ستاره بارسلونا با دختر مسلمان

ازدواج سنتی ستاره بارسلونا با دختر مسلمان


دی جی مجالس


ستاره بارسلونا با برگزاری عروسی اسلامی در رسانه های دنیا خبرساز شد.


عثمان دمبله
به گزارش همشهری آنلاین عثمان دمبله ستاره مسلمان بارسلونا در هفته جاری با انتشار تصویری از خود در کنار همسرش با لباس عروسی از جشن ازدواجش خبر داد.

 

ویدئویی جدیدی از عروسی عثمان دمبله با دختر مراکشی و مسلمان منتشر شد که دوباره در رسانه های اسپانیا خبرساز شده است.

اسپورت اسپانیا نوشت: عثمان دمبله این هفته برای عروسی خود در مراکش و جشن بزرگ تحت آیین مسلمانان(اسلام) خبرساز شد. ستاره بارسلونا و همسرش با سنت اسلام عروسی خود را برپا کردند. نشریه «موندو دپورتیوو» اسپانیا با انتشار فیلمی جدید از لحظه انداختن حلقه ازدواج از سوی ستاره بارسلونا از ابعاد جدید ازدواج سنتی بازیکن مسلمان باشگاه اسپانیایی پرده برداشت.

 

در زیر می توانید مراسم حلقه انداختن ستاره بارسلونا با همسر مسلمانش را تماشا کنید. نکته جالب پوشش کاملا اسلامی همسر ستاره بارسلونا در این مراسم است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۰۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

لزوم جلوگیری جدی از برگزاری مراسم‌ها در خوزستان/ پوشش واکسیناسیون توسعه یابد

استاندار خوزستان:

لزوم جلوگیری جدی از برگزاری مراسم‌ها در خوزستان/ پوشش واکسیناسیون توسعه یابد

تشریفات مجالس

خلیلیان بر لزوم توسعه واکسیناسیون کرونا به ویژه دوز سوم تاکید کرد و گفت: باید با جدیت بیشتری کنترل و محدودیت برگزاری مراسم عزا و عروسی انجام و پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها در مراکز عمومی به ویژه رستوران‌ها و پاساژها نیز به خوبی رعایت شود.

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (شنبه ۴ دی) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، با تاکید بر آمادگی بیشتر برای مقابله با اُمیکرون اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی بیش از واکسیناسیون در این زمینه تاثیرگذار است.

 


 

 


استاندار خوزستان افزود: تزریق دوز سوم واکسن می‌تواند تا ۹۰ درصد در برابر اُمیکرون مصونیت ایجاد کند بنابراین باید علاوه بر تداوم واکسیناسیون در نوبت اول و دوم، همه افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن‌شان گذشته برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

 


 

 


وی اضافه کرد: فرمانداران نباید با صرف ارجاع نامه یا بخش‌نامه کار کنند بلکه باید با جدیت و با انجام کارهایی مانند تشکیل ستاد قرارگاه واکسیناسیون و دیگر اقدامات مورد نیاز برای توسعه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ابعاد مختلف، اقدامات لازم را انجام دهند.

 


 

 


خلیلیان با بیان اینکه همچنان ورود از مرزهای هوایی آزاد بوده و شرط ورود نیز تزریق ۲ دوز واکسن و داشتن تست PCR منفی است ابراز کرد: به مدت ۲ هفته در مرزهای زمینی و دریایی نیز محدودیت اعمال شده و تنها گروه‌های هفت‌گانه اجازه تردد دارند.

 


 

 


وی با تاکید بر جلوگیری از برگزاری تجمعات عنوان کرد: باید با جدیت بیشتری کنترل و محدودیت برگزاری مراسم عزا و عروسی انجام و پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها در مراکز عمومی به ویژه رستوران‌ها و پاساژها نیز باید به خوبی رعایت شود.

 


 

 


استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: فرمانداران باید با جدیت بخش‌های ضعیف خود را برطرف کنند زیرا این موضوع در ارزیابی مدیران لحاظ می‌شود.

 


 

 


وی همچنین با اشاره به تصادف زنجیره‌ای در جاده قدیم اهواز – خرمشهر بیان کرد: متاسفانه در این حادثه ۱۰ نفر از کارگران یک شرکت جان باختند و تعدادی مصدوم شدند که جان باختن این هم‌استانی‌ها را تسلیت عرض می‌کنم و برای مصدومان این حادثه نیز آرزوی سلامتی دارم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۰۳:۱۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

چالش های انتخاب تالار و باغ تالار برای مراسم عقد و عروسی


چالش های انتخاب تالار و باغ تالار برای مراسم عقد و عروسی

باغ تالار بدون ورودی تهران


اگرچه بسیاری از جنبه‌های عروسی مانند انتخاب مدل لباس و دسته‌گل عروس و یا چشم‌پوشی کردن از خرید کیک عروسی، کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است، اما انتخاب محلی برای برگزاری مراسم عروسی مانند تالار یا باغ تالار اجتناب‌ناپذیر است. برگزاری مراسم عروسی بدون وجود محلی برای جمع شدن و جشن گرفتن میسر نخواهد شد.
به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اگرچه بسیاری از جنبه‌های عروسی مانند انتخاب مدل لباس و دسته‌گل عروس و یا چشم‌پوشی کردن از خرید کیک عروسی، کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است، اما انتخاب محلی برای برگزاری مراسم عروسی مانند تالار یا باغ تالار اجتناب‌ناپذیر است. برگزاری مراسم عروسی بدون وجود محلی برای جمع شدن و جشن گرفتن میسر نخواهد شد.

بااین‎‌وجود پیداکردن یک تالار مناسب کار آسانی نیست. ممکن است گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش روی شما وجود داشته باشد، اما برای این‌که بتوانید از بین گزینه‌های موجود بهترین انتخاب را داشته باشید، ادامه این مطلب را بخوانید.

عقد و عروسی

در این مقاله نکات کلیدی و مهمی که باید قبل از رزرو یک تالار برای برگزاری مراسم عروسیتان بدانید، آورده شده است.

ابتدا با یک برنامه‌ریز مراسم عروسی یا تشریفات مجالس مشورت کنید:
قبل از جستجو کردن برای رزرو یک تالار یا باغ تالار عروسی، بهتر است با یک فرد خبره در زمینه برنامه‌ریزی و تشریفات عروسی صحبت کنید. این فرد با ویژگی‌های که یک تالار عروسی خوب باید داشته باشد مانند چیدمان و دکوراسیون، خدمات، منوی شام و ... آشنایی بیشتری دارد، لذا می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید فضایی که بیشترین شباهت را به لوکیشن رؤیاییتان دارد، انتخاب کنید.

تالار یا باغ تالاری را انتخاب کنید که به تصورات ذهنی و رؤیاهایتان بیشترین شباهت را داشته باشد:
اگرچه ممکن است این موضوع بدیهی به‌نظر برسد اما بهتر است اشاره کنیم که حس زیبایی‌شناختی خود را در انتخاب تالار عروسی به‌کار بگیرید. اگر می‌خواهید یک مراسم عروسی مجلل و مدرن داشته باشید، تالارهای بزرگ و معروف را شناسایی کنید. ازطرفی‌دیگر اگر می‌خواهید عروسی خود را در فضای سبز برگزار کنید، باغ تالارها با فضاهای سبز و حوضچه‌های آب می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

قبل از رزرو تالار یا باغ تالار، تعداد نهایی مهمانان خود را مشخص کنید:
بهتر است قبل از انتخاب محل برگزاری مراسم عروسیتان، لیستی از افرادی که قرار است در مراسمتان حضور داشته باشند، تهیه کنید. ممکن است تالار مورد نظر شما برای تعداد مهمانانی که در نظر گرفتید، فضای کافی نداشته باشد یا بالعکس بیش از اندازه بزرگ باشد که در هر دو صورت با مشکل مواجه خواهید شد. بهتر است در مورد لیست مهمانان با خانواده خود مشورت کنید، زیرا ممکن است آنها افراد دیگری را که در لیست شما قرار ندارند، برای شرکت در مراسم عروسیتان دعوت کرده باشند. با این‌کار در بسیاری از هزینه‌های عروسی مانند هزینه ورودی افراد به تالار یا باغ تالار، صرفه‌جویی خواهد شد.

تالار عروسی سالن عقد

قبل از رزرو تالار بودجه‌ای که قرار است برای آن اختصاص دهید را تعیین کنید:
به‌خاطر داشته باشید که هزینه تالارهای مختلف به موارد متعددی بستگی دارد. درواقع هزینه‌ای که بابت رزرو تالار یا باغ تالار پرداخت می‌کنید تنها برای فضایی که در اختیار شما قرار می‌دهند، نیست. منوی غذای انتخابی، دکوراسیون، گل‌آرایی و سایر تزئینات سالن، نحوه چیدمان و دیزاین میزهای پذیرایی، وسعت سالن، گروه موسیقی و سایر خدمات کوچک و بزرگی که تالارها ارائه می‌دهند، در هزینه‌ای که از شما دریافت می‌شود، نقش دارند. بنابراین قبل از انتخاب این خدمات بهتر است بودجه خود را درنظر داشته باشید و براساس آن تالار محل برگزاری مراسمتان را انتخاب کنید.

برخی دیگر از بودجه هایی که ممکن است در مدیریت هزینه ها لازم باشد که برای آن هزینه کنید، انتخاب آتلیه و باغ عکاسی است. بهتر است جهت مدیریت هزینه های مراسم عقد و عروسی خود این نکته را نیز مد نظر داشته باشید.

نحوه دسترسی به تالار یا باغ تالار و مسیرآن را در نظر بگیرید:
قبل از رزرو تالار پذیرایی، مطمئن شوید که دسترسی به محل برای مهمانان راحت است و لازم نیست مسافت طولانی و پیچیده‌ای را برای رسیدن به تالار طی کنند. ممکن است محلی که برای برگزاری مراسمتان انتخاب کرده‌اید، خارج از شهر باشد؛ بنابراین بهتر است به‌همراه کارت دعوت، کروکی یا لوکیشن تالار را نیز برای مهمانان ارسال کنید تا برای رساندن خودشان به آن، دچار مشکل نشوند.

قبل از انتخاب تالار، مطمئن شوید که جای پارک مناسب برای مهمان‌ها وجود دارد:
مطمئناً شما می‌خواهید تجربه خوب و به‌یادماندنی را در ذهن مهمانان‌تان رقم بزنید. اگر محل برگزاری مراسم عروسیتان پارکینگ مناسبی نداشته باشد و مهمانان مجبور باشند ماشین خود را چند صد متر دورتر پارک کنند و پیاده به محل تالار بیایند و در پایان نیز این مسافت را مجدد با پای پیاده برگردند، قطعاً تجربه جالبی برایشان نخواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب و رزرو تالار، از نزدیکی پارکینگ به محل برگزاری مراسم اطمینان حاصل کنید.

از مدیر تالار بپرسید که آیا می‌توانید از آشپز، طراح دکوراسیون و گروه موسیقی انتخابی خودتان استفاده کنید یا خیر:
بسیاری از تالارها منوی غذا، دکوراسیون سالن و گروه موسیقی اختصاصی خودشان را دارند و اگر این مکان‌ها را برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب کرده‌اید، ممکن است ‌مدیریت تالار به شما اجازه ندهد این موارد را از پکیج خدماتشان حذف و سلیقه شخصی خودتان را جایگزین کنید. بنابراین اگر این موارد برای شما حائز اهمیت است، بهتر است قبل از رزرو تالار در مورد محدودیت‌های این‌چنینی بحث و گفتگو کنید.

در طراجی دکوراسیون تالار ممکن است از اسپیس فریم استفاده شود که برخی از تالارها بعضی از مکان های تالار را با اجاره اسپیس فضاسازی کرده و تجهیز می نمایند.

تشریفات عروسی

در مورد بازه زمانی بین شروع و خاتمه مراسم سوالات خود را از مدیریت تالار یا باغ تالار بپرسید:
قبل از عقد قرارداد با تالار موردنظرتان محدودیت زمانی را تعیین کنید. ساعات خدمات‌رسانی بسیاری از تالارها از 19 تا نهایتاً 24 شب است و اگر شما ازجمله افرادی هستید که تمایل دارید مراسمتان تا سپیده‌دم ادامه داشته باشد، باید آن را با مدیریت تالار درمیان بگذارید. برخی از تالارها بر اساس قانون، مجوز این کار را ندارند اما برخی دیگر ممکن است در ازای دریافت مبلغ بیشتر، مدت زمان برگزاری مراسمتان را افزایش دهند.

قبل از انتخاب باغ تالار از نحوه مدیریت مراسم درصورت بارش باران مطلع شوید:
اتفاقات غیرمنتظره همواره بخشی از برگزاری مراسم‌ها به‌خصوص مراسم‌های عروسی هستند. یکی از این اتفاقات غیرمنتظره بارش برف و باران است که ممکن است کاملاً مراسم عروسی شما در فضای باز را تحت تأثیر قرار دهد و استرس زیادی را به شما و مهمان‌ها تحمیل کند. با درنظرگرفتن این موارد بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید عروسی خود را در فضای باز باغ تالار برگزار کنید، ابتدا وضعیت آب وهوایی محل برگزاری را در تاریخ مراسمتان چک کنید، سپس تمهیدات لازم در صورت بارش احتمالی باران را درنظر بگیرید. از مدیریت باغ تالار بخواهید در مورد تجهیزات و برنامه‌هایشان درصورت بارش احتمالی باران توضیحات مفصلی ارائه دهد. بسیاری از باغ‌تالارها دارای آلاچیق‌های سرپوشیده هستند و برخی نیز از اسپیس فریم و چادرهایی که مخصوص برگزاری مراسم در فضای باز هستند، استفاده می‌کنند.

تالار مورد نظرتان در روز برگزاری مراسمتان قابل رزرو باشد:
اگر قبل از انتخاب تالار، تاریخ برگزاری مراسمتان را مشخص کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که تالار موردنظر در این تاریخ توسط زوج دیگری رزرو نشده باشد. بنابراین اگر مصمم هستید که مراسمتان را در تالار خاصی برگزار کنید بهتر است هرچه زودتر و از چند ماه قبل، برای رزرو کردن آن اقدام کنید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۷:۱۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)