اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

حقایق باورنکردنی درباره ضرورت شام عروسی در باغ تالار

حقایق باورنکردنی درباره ضرورت شام عروسی در باغ تالار

باغ تالار ظرفیت پایین در تهران

مهم نیست که شما چقدر برای آرایش عروس، تشریفات باغ تالار یا لباس عروس و داماد هزینه می‌کنید؛ نتیجه بازی تنها با شام باغ تالار عروسی مشخص خواهد شد.


به گزارش بازار، مهم نیست که شما چقدر برای آرایش عروس، تشریفات باغ تالار یا لباس عروس و داماد هزینه می‌کنید؛ نتیجه بازی تنها با شام باغ تالار عروسی مشخص خواهد شد. مهمانان مراسم عروسی تا سال‌ها بعد درباره غذای باغ تالار صحبت می‌کنند و اگر شام خوبی خورده باشند، همیشه عروس و داماد را دوست خواهند داشت. در این مقاله از سایت عروسی برای شما در مورد ویژگی‌های بهترین شام باغ تالار بیشتر گفته‌ایم.

شام عروسی در باغ تالار از سلامت جان مهمانان مهم تر است

حقایق باورنکردنی درباره ضرورت شام عروسی در باغ تالار

خوردن شام عروسی در باغ تالار بسیار با اهمیت است؛ حتی وقتی که شعله‌های آتش جان مهمانان را تهدید می‌کنند. شاید این جمله مسخره به نظر برسد اما رویدادی واقعی می‌تواند آن را اثبات کند. اولویت‌های زندگی می‌گویند که گاهی نجات دادن جان بر خوردن ارجحیت دارد ولی یک عروسی در هند خلاف آن را ثابت کرد. طبق خبر باشگاه خبرنگاران جوان وقتی باغ تالار عروسی انصاری بهیواندی در ایالت ماهاراشترا دچار سانحه حریق شد، هنوز تعدادی از مهمانان به صرف شام مشغول بودند. این ویدیو طنزآمیز که در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده شد، واکنش‌های متفاوتی را در بر داشت. این اتفاق علاوه بر خنده‌دار بودن، بر اهمیت شما عروسی در باغ تالار تأکید داشت.

بسیاری از کسانی که به عروسی دعوت می‌شوند، شام این شب رویایی را اتفاقی ویژه و منحصر به فرد تلقی می‌کنند. مهمانان شما هم بیشتر از هر جزئیات دیگری به شامی که در باغ تالار نوش جان می‌کنند توجه دارند و اگر این غذاها اندکی با سلایقشان سازگار نباشد به سرعت لب به شکایت می‌گشایند. در این مقاله از سایت عروسی برای شما از ویژگی‌های یک شما عالی در باغ تالار گفته‌ایم؛ تا آخرین خط همراه ما باشید.

بهترین منو شام عروسی باغ تالار

خوردن یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی انسان‌ها است و اگر مهمانان جشن عروسی شما شام خوبی نوش جان کنند، خاطره آن را هرگز فراموش نمی‌کنند. باغ تالار فضایی بسیار رمانتیک دارد و میل کردن غذا در آن می‌تواند بسیار خاطره انگیز باشد. غذاهای ایرانی که در منو شام باغ تالار عروسی قرار می‌گیرند، از جلوه خاصی برخوردار هستند. به این نکته توجه فرمایید که سلایق متفاوت را در انتخاب منو شام عروسی خود در نظر بگیرید، مبادا کسی نتواند غذای مورد علاقه خود را در منو باغ تالار پیدا کند که تا همیشه باید شماتت‌های او را تحمل کنید. باغ تالارهایی که غذاهای باکیفیت طبخ می‌کنند باعث رضایت مهمانان شما خواهند شد، پس به کیفیت غذاها بیشتر از کمیت آن‌ها توجه فرمایید. چند غذای اصیل و خوشمزه به لشکر بی‌فایده غذاهای بی‌کیفیت ارجحیت دارند.

عروسی در باغ تالار و منو خوشمزه ترین غذاها

کباب کوبیده
جوجه کباب
زرشک پلو با مرغ
باقالی پلو با ماهیچه
برنج سفید با انواع خورشت‌های اصیل ایرانی مانند قرمه سبزی و خورشت فسنجان
علاوه بر این غذاهای لذیذ ایرانی، باید به دسرها و پیش غذاها و همچنین سلیقه افراد گیاه‌خوار هم توجه فرمایید. رزرو باغ تالار با ورودی رایگان، باغ تالار قیمت مناسب و باغ تالار بدون ورودی در تهران و شهرستان‌ها می‌تواند دست شما را برای انتخاب بهترین منو شما باز بگذارد.

فهرست نکات ضروری شام باغ تالار

مردم برای انتخاب‌های خود همیشه پیش‌فرض‌های ذهنی دارند، قالب‌هایی که در ذهن شکل گرفته‌اند و انتخاب‌ها بر اساس آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. این پیش‌فرض‌های ذهنی برای سنجش کیفیت شام باغ تالار نیز باعث سوگیری‌های مختلفی می‌شوند. برای انتخاب منو شام عروسی به آداب و سنت‌ها، مذاهب، آیین‌ها و سلایق جمعی مهمانان خود توجه فرمایید تا پیش روی گل آنان شرمنده نشوید.
حداقل شش ماه قبل از مراسم عروسی در باغ تالار، قرارداد شام عروسی را با تشریفات تنظیم فرمایید. برنامه‌ریزی و آینده‌نگری باعث می‌شود که نتایج درخشانی کسب کنید.
پول همیشه حرف اول و آخر را می‌زند؛ برای انتخاب شام عروسی باغ تالار به بودجه مالی خود توجه فرمایید. چند غذای محدود باکیفیت حتماً به یک لیست بلند بالای بی‌کیفیت برتری دارند.
سال‌های سال است که چشم و هم چشمی ازدواج‌ها را سخت کرده است. برای انتخاب منو شام باغ تالار عروسی از چشم و هم چشمی، بریز و بپاش و اسراف صرف نظر کنید.
از قدیم و ندیم گفته‌اند که عجله کار شیطان است؛ یعنی انتخاب بدون صرف زمان کافی نتیجه دل‌چسبی به همراه نخواهد داشت. وقت گذاشتن برای انتخاب منو باغ تالار نتایج شگفت‌انگیزی به همراه خواهد داشت و باعث شکفتن سلایق و خلاقیتتان بر سر میزها خواهد شد.
برای تهیه منو غذا باغ تالار باید از مواد اولیه تازه و سالم استفاده شود، مواد اولیه تازه و سالم باعث افزایش کیفیت غذای شام عروسی شما خواهد شد. حتماً این درخواست خود را به صورت کتبی با تشریفات در میان بگذارید تا حرف و حدیثی در آن باقی نماند.
یکی از راه‌های جلوگیری از اشتباه و خطا، بررسی و بازبینی فرایند انجام کار است. حتماً دو هفته پیش از مراسم عروسی به فرایند تهیه و برنامه‌ریزی شام عروسی توجه فرمایید تا ایرادی در کار نباشد. این زمان بهترین وقت برای جبران اشتباهات و انحرافات از مسیر برنامه‌ریزی‌شده شام باغ تالار است.
برای انتخاب بهترین باغ تالار روی کمک سایت عروسی حساب باز کنید!

حقایق باورنکردنی درباره ضرورت شام عروسی در باغ تالار

سایت جامع و کامل عروسی، به عنوان اولین و بزرگ‌ترین سایت معرفی خدمات عروسی و زیبایی برای راهنمایی زوج‌ها خوشبخت در اختیار شما قرار دارد. شما برای یافتن بهترین خدمات عروسی شهر و شهرستان خود می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید و پس از تماشای نمونه کارها با مورد باب طبع خود تماس حاصل فرمایید. تحقیق و مقایسه رمز بهترین انتخاب‌ها برای ساختن شب رویایی زندگی شماست؛ این مهم در سایت ما به بهترین شکل و با دسترسی آسان فراهم شده است. شما با کمک سایت عروسی می‌توانید بهترین باغ تالار شرق تهران، باغ تالار تهران، باغ تالار مشهد، باغ تالار در شهریار، باغ تالار کن و باغ تالار در هر جای کشور را پیدا کنید و با کمی جستجو در سایت ما، آگهی معرفی زیباترین باغ تالار تهران و شهر خود را بیابید و با خیال راحت مراسم عروسی خود را برگزار کنید. قیمت باغ تالار های معرفی شده در سایت عروسی منصفانه هستند و شما از بهترین کیفیت و خدمات با کمترین هزینه بهره‌مند خواهید شد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۳:۲۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

شرایط جدید رزرو تالار عروسی چیست؟

شرایط جدید رزرو تالار عروسی چیست؟

رزرو باغ عروسی

برنا نیوز

اگر شما هم در انتخاب تالار عروسی یا باغ عروسی مردد هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درخصوص تالار پذیرایی و نکات مربوط به رزرو آن داشته باشید، در ادامه ما را همراهی کنید.


اگر شما هم در انتخاب تالار عروسی یا باغ عروسی مردد هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درخصوص تالار پذیرایی و نکات مربوط به رزرو آن داشته باشید، در ادامه ما را همراهی کنید. تالار عروسی مکانی باشکوه و مجلل برای برگزاری جشن‌هایی چون عروسی، عقد و دیگر مراسم که سقف آن پوشیده است. که در این پست شرایط رزرو تالار را میتوانید مطالعه کنید.

 

همچنین برنامه‌ها در تالارهای پذیرایی با نظم بیشتری انجام می‌گیرد و برای تازه عروس و دامادهایی که تعداد مهمان آن‌ها بسیار نیست، می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

 

شرایط رزرو تالار چگونه است؟
پس متوجه شدیم که تالار پذیرایی چیست؛ اکنون باید بدانیم شرایط رزرو تالار چگونه است و به چه عواملی بستگی دارد.

این نکات عبارت است از:

میزان بودجه
اولین موردی که باید در مبحث شرایط رزرو درنظر بگیرید، میزان بودجه مورد نظر خود است، زیرا علاوه بر جدابودن قیمت ورودی‌های تالار عروسی از دیگر خدمات، قیمت نهایی رزرو تالار وابسته به عوامل مهمی چون نحوه گل‌آرایی و تزئین دکوراسیون، میزان محبوبیت و محل تالار پذیرایی، نحوه پذیرایی و منوی آن مانند نوشیدنی و دسر، سلف سرویس بودن، برخورداری از گروه موسیقی و برنامه‌های جانبی دیگر چون آتش‌بازی، داشتن سلف‌سرویس، منو غذاهای مربوط به شام و کیفیت آن‌ها، می‌باشد.

میزان ظرفیت تالار
بعد از تعیین بودجه و مشخص کردن انتظارات مورد نیاز خود از یک تالار پذیرایی، باید به تعداد مهمان‌های خود دقت بسیاری داشته باشید؛ زیرا در برخی مواد علاوه بر پرداخت هزینه بیشتر، قسمت اعظمی از تالار نسبت به کم بودن مهمان‌ها یا شما خالی مانده که این مورد جلوه زیبایی به فضای عروسی شما نمی‌بخشد.

همچنین اگر تعداد مهمان‌های انتخابی شما نیز بیشتر از ظرفیت تالار رزروشده باشد، علاوه بر نبودن فضایی زیبا از عروسی، باعث دلخوری و ناراحتی مهمان‌ها به علت کمبود جا نیز می‌شود.

امکانات تالار
یکی دیگر از مهم‌ترین موارد برای رزرو تالار پذیرایی، بحث امکانات آن است.

در این بخش شما باید موارد مهمی چون وجود یا عدم وجود پارکینگ، جایگاه عروس و داماد و نحوه طراحی آن، راحت بودن میز و صندلی برای مهمان‌ها، داشتن دیگر امکاناتی چون وجود آلاچیق و جایگاه ویژه برای عکاسی با مهمان‌ها و چگونگی تزیین تالار را در نظر بگیرد.

علاوه‌بر این باید از مدیریت بپرسید در صورت نبود پارکینگ آیا مهمان‌ها برای پارک ماشین با مشکل مواجه می‌شوند یا خیر؟

نحوه ارائه خدمات
قطعا یکی از مواردی که این شب را برای میهمانان خاطره انگیز و به یادماندنی‌تر می‌کند، چگونگی ارائه خدمات به آن‌ها است.

به همین خاطر قبل از رزرو تالار باید این سوال را بپرسید که برخورد و نحوه خدمت‌رسانی پرسنل چگونه بوده و آیا تعداد پرسنل حاضر در تالار جوابگوی پذیرایی از تعداد مهمان‌های شما می‌باشد یا خیر؟

بررسی اتاق پُرُو و سرویس بهداشتی
یکی دیگر از موارد در پاسخ به سوال شرایط رزرو تالار چگونه است، بررسی دو مکان مهم و ضروری در طول مراسم یعنی اتاق تعویض لباس و سرویس بهداشتی است.

از جمله مواردی که باید یک سرویس بهداشتی خوب از آن برخوردار باشد، شامل موارد چون وجود سرویس فرنگی و ایرانی، توشه نگه‌دار در محل، دستگاه و دستگاه خشک‌کن دست، دستمال رولی و تعداد سرویس‌ها در بخش مردانه و زنانه می‌باشد.

اما اتاق تعویض لباس نیز باید شرایط مناسب برای مهمانان داشته باشد که از مهم‌ترین آن می‌توان وجود نور کافی، وجود آینه قدی به تعداد مناسب، وجود کمد و محلی برای آویزان کردن لباس و کوچک یا بزرگ بودن اتاق را نام برد.

سیستم برق اضطراری
یکی دیگر از نکاتی که باید توجه کنید، پیش‌بینی اتفاقات غیرمنتظره است، یعنی از وجود سیستم برق اضطراری تالار پذیرایی مطمئن شوید تا در صورت قطعی برق ناگهانی، زیباترین شب زندگی شما بهم نخورد.

سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
بسته به اینکه شما چه فصلی را برای عروسی خود انتخاب می‌کنید، باید به یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل رزرو تالار یعنی برخورداری از سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مناسب تالار، اطمینان پیدا کنید.

اگر مراسم شما در فصل تابستان برگزار شود و تالار از سیستم سرمایشی خوبی برخوردار نباشد، این مورد باعث کلافگی مهمان‌ها، تعریق زیاد و بهم خوردن میکاپ آن‌ها و عروس خانم و در نهایت تهدید آسایش و راحتی شما و مهمانان می‌گردد.

همچنین نبود سیستم گرمایشی مناسب در فصل سرد سال نیز ممکن است موجب سرماخوردگی مهمانان بخ خصوص کودکان شود.

چگونگی تعهدات تالار
یکی دیگر از مواردی که باید دقت بسیاری داشته باشید، تعهدات تالار در هنگام عقد قرارداد است؛ شما باید مفاد موجود در قرارداد را به دقت خوانده و در مورد مسائلی چون شرایط فسخ قرراداد، مسئولیت تالار در برابر اشیا گمشده، مبلغ استرداد در صورت فسخ قرارداد، زمان پرداخت مابقی هزینه و دیگر سوالات این چنینی که در عقد قرارداد مهم می‌باشد به جستجو و بررسی آن بپردازید.

عقد هم یکی از موارد مهمی است که میتوانید قبل از رزرو تالار ، سالن عقد مورد نظر خود را پیدا کنید.

تالار پذیرایی چیست ؟ شرایط رزرو تالار چگونه است؟
با رسیدن به انتهای مبحث تالار پذیرایی چیست و شرایط رزرو تالار چگونه است، می‌خواهیم به یکسری از نکات مهم دیگر اشاره کنیم.

از دیگر مواردی که باید نسبت به رزرو یک غذا سخت‌گیر باشید، بررسی کیفیت غذا و منوی سرو آن، لوکسین تالار از نظر نبود ترافیک سنگین و میزان مسافت آن، مشخص کردن تاریخ رزرو تالار و اقدام برای آن از چندماه قبل برای تاریخ انتخابی و برخورداری از حق انتخاب گروه موسیقی، است.

در نهایت اگر بازهم سوالی در این خصوص دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و یا با کارشناسان ما درخصوص رزرو و شرایط آن تماس حاصل فرمایید.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۴:۵۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

عروسی خبرساز فوتبالیست معروف؛ داماد عوض شد

عروسی خبرساز فوتبالیست معروف؛ داماد عوض شد

اولین قدم برگزاری مراسم عروسی

افکار نیوز

انتشار تصاویر قبل از مراسم عروسی و زمان برگزاری مراسم ازدواج فوتبالیست معروف همه را متعجب کرد.

عروسی خبرساز فوتبالیست معروف؛ داماد عوض شد
محمد بویا تورای مهاجم تیم ملی فوتبال سیرالئون در اقدامی عجیب و خبرساز در مراسم عروسیش شرکت نکرد و برادرش را به مراسم عروسی فرستاد تا انتقالش به یک تیم جدید را نهایی کند! در ادامه این بخش از نمناک در مورد جزئیات این خبر اطلاعات بیشتری ارائه می دهیم.

اتفاق عجیب در مراسم عروسی محمد بویا، فوتبالیست معروف
محمد بویا تورای ملی‌پوش سیرالئون که دو فصل را در باشگاه چینی "هنان سونگشان لانگ منگ" گذراند، تابستان امسال با تیم سوئدی مالمو قرارداد امضا کرد. او به درخواست باشگاه فوتبال جدیدش زودتر از موعد قبل و برای تمرینات پیش فصل به سوئد سفر کرد و به همین خاطر در مراسم عروسی خودش حضور نیافت و برادرش را به مراسم عروسی خود فرستاد.

تراکتور بیخیال مهاجم خارجی شد؟

خبر بد برای استقلال پیش از شروع بازی‌های لیگ

مراسم عروسی بویا تورای با همسرش برای 21 جولای برنامه ریزی شده بود، این بازیکن فوتبال قبل از سفر به سوئد و پیش از ترک کشورش برای سفر با همسرش عکس گرفت،

 

 

این تصاویر را در ادامه در حساب توییتری خود منتشر کرد و نوشت:

ما از قبل این عکس ها را گرفتیم پس انگار که آنجا بوده ام. اما آنجا نبودم. بردارم نماینده من در مراسم عروسی واقعی بود.

عروسی خبرساز فوتبالیست معروف؛ داماد عوض شد

این بازیکن 27 ساله فوتبال که اولین بازی خود در مالمو را در مرحله مقدماتی لیگ اروپا در اواسط هفته انجام داد، امیدوار است که بتواند بعد از برنده شدن در لیگ به ماه عسل برود.

تورای با لبخندی در این باره گفته است:

«ما لیگ را برنده خواهیم شد و سپس به ماه عسل خواهیم رفت»

او ادامه داد:«سعی می‌کنم هرچه زودتر همسرم را به سوئد و مالمو بیاورم تا اینجا با من زندگی کند.»

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۰:۱۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ازدواج به سبک ایرانی با سرویس های کامل و خدمات کامل

ازدواج به سبک ایرانی با سرویس های کامل و خدمات کامل

باغ تالار مختلط شرق تهران

خبر آنلاین

در برنامه ریزی عروسی انتخاب بهترین تالارهای عروسی و یا گشتن به دنبال باغ تالار مناسب با شرایط و بودجه شما نیز از مواردی است که نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد و می تواند انتخاب سختی باشد. می توانید لیست ازدواج ایرانی را در وب سایت مشاهده کنید و بر اساس شهرتان انتخاب راحت و مناسب تری داشته باشید.

برای زوج های جوانی که در حال برنامه ریزی مراسم عقد و عروسی خود هستند، یک وب سایت مرجع برای پیدا کردن بهترین انتخاب ها مانند تالارهای عروسی، باغ تالارهای عروسی، سالن های عقد، آتلیه های عروس، سالن های زیبایی عروس، تشریفات عروسی و بسیاری از جزئیات دیگری که برنامه ریزی برای هر کدام می تواند زمان بر و دشوار باشد، یک کمک بزرگ است.

این روزها، عروس‌ خانم ها به ابزارهای آنلاین مانند وب‌سایت‌های عروسی رو می‌آورند تا برنامه‌ریزی عروسی راحت تری داشته باشند. اگر در روند برنامه ریزی جشن خود هستید گزینه هایی که وب سایت ازدواج ایرانی در اختیار شما قرار می دهد می تواند استرس زیادی را از شما دور کند.

با انتخاب خدمات عروسی از وب سایت ازدواج ایرانی این اطمینان وجود دارد که فروشندگان توسط تیم ازدواج ایرانی تایید شده اند و بین مشتری و خدماتی که انتخاب می کند، شفافیت کاملی وجود خواهد داشت.

همه جزئیات عروسی در وب سایت ازدواج ایرانی قابل بررسی و مشاهده یا مقایسه است. جزئیات لازم برای برگزاری یک جشن عقد یا عروسی در یک جا که برای راحتی شما در نظر گرفته شده است. می توانید بدون نگرانی اطمینان داشته باشید که دیگر هیچ چیز برای یک مراسم عروسی از قلم نمی افتد.

با شیوع مجدد ویروس کرونا بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می دهند که مراسم عروسی خود را به یک جشن عقد در سالن عقد تغییر دهند، چرا که به این شکل مهمانان کمتری دعوت خواهند شد و جشن خصوصی تری برگزار می شود که می تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند. همچنین با وجود سالن های عقد زیاد در شهرهای بزرگ مانند تهران، انتخاب بهترین سالن عقد ممکن است کار راحتی نباشد. در این شرایط می توانید بدون مراجعه حضوری برای پیدا کردن مورد مناسب، در وب سایت ازدواج ایرانی لیستی از بهترین ها را مشاهده کنید، عکس ها و ویدیوهای مربوط به سالن عقد مورد نظر را ببینید و بین چند گزینه تصمیم گیری راحتی داشته باشید.

خدمات ازدواج

در برنامه ریزی عروسی انتخاب بهترین تالارهای عروسی و یا گشتن به دنبال باغ تالار مناسب با شرایط و بودجه شما نیز از مواردی است که نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد و می تواند انتخاب سختی باشد. می توانید لیست ازدواج ایرانی را در وب سایت مشاهده کنید و بر اساس شهرتان انتخاب راحت و مناسب تری داشته باشید.

ازدواج ایرانی به شکلی ساده، در عین حال کامل و کاربردی یکی از بهترین وب سایت های خدمات عروسی است که به عروس و دامادهای بسیاری کمک کرده تا جشن عقد و عروسی خود را به بهترین شکل برنامه ریزی کنند. ازدواج ایرانی معرفی خدمات عروسی در تمامی شهرهای بزرگ ایران را انجام می دهد و هدف اصلی کمک برای کمتر شدن دغدغه های زوج های جوان است. دسترسی به قسمت های مختلف سایت بسیار ساده است و در هر آگهی می توانید اطلاعات و تصاویر مربوط به آن را با جزئیات مشاهده کنید، شماره تماس و آدرس نیز در هر آگهی درج شده است که برای رزرو وقت می توانید علاوه بر تماس، برای آگهی مورد نظر در سایت پیام خود را ارسال کنید.

اگر شما تصمیم به ارائه خدمات مجموعه خود دارید و مدیریت تالار عروسی، باغ تالار، آتلیه، مزون و یا هر بخش دیگری که مربوط به عروسی است را برعهده دارید، می توانید به صورت رایگان یک ماه عضویت ازدواج ایرانی را دریافت کنید و در صورت گرفتن بازخورد مورد نظر، خدمات خود را به صورت دائمی در این وب سایت ارائه دهید.

هدف ازدواج ایرانی کاهش دغدغه عروس و دامادهای عزیز و ساختن یک تجربه عالی از مهم ترین شب زندگی آن ها است تا خاطره ای به یاد ماندنی ایجاد کند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۲:۲۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد

در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد

گل آرایی میز بله برون

سفره عقد یکی از سفره های سنتی ایرانی و نمادی از عناصر زندگی بخش و تعالی بخش است که پشتوانه ای غنی دارد. در گذشته خانواده ی داماد سفره ی عقد را تهیه و در مراسم بله برون به منزل عروس می بردند و خانواده ی عروس وظیفه چیدن آن را بر عهده داشتند.


در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد

به گزارش «شیعه نیوز»، سفره عقد یکی از سفره های سنتی ایرانی و نمادی از عناصر زندگی بخش و تعالی بخش است که پشتوانه ای غنی دارد. در گذشته خانواده ی داماد سفره ی عقد را تهیه و در مراسم بله برون به منزل عروس می بردند و خانواده ی عروس وظیفه چیدن آن را بر عهده داشتند.

امروزه این سفره که نماد شکل گرفتن خانواده است، را در مراسم عقد می گسترانند و عروس و داماد بر سر آن می نشینند و به خطبه عقد گوش فرا می دهند.
بخوانید ...
کدام جنس پارچه برای بدن ما مضر هستند؟
خانوادگی دور هم غذا خوردن چه فوایدی دارد؟

اجزای سفره عقد هریک معنایی ویژه و زیبا دارند. در این بخش در خصوص اجزا و فلسفه سفره عقد صحبت خواهیم کرد و هر یک از اجزای آن را برایتان شرح می دهیم.

اجزای سفره عقد

سفره عقد معمولا شامل پارچه ای است که طبق ذوق و سلیقه طراح آن پهن می شود و تمامی اجزا بر روی آن قرار می گیرند که هر کدام پر از معناهای ویژه و زیبا و سمبل خاصی هستند.

جانماز

قرار دادن جانماز پای بندی زوج نسبت به اصول دین اسلام است. بر سفره عقد جانمازی از جنس ترمه با آستر ساتن خوش رنگ یا مخمل سفید قرار می دهند و رویش را با نخ براق نقره ای سوزن دوزی می کنند و روی آن مهر و تسبیح زیبایی می گذارند.

قرآن مجید

یکی از اجزای مهم سفره عقد قرآن است که نشانه عقیده و ایمان طرفین و مورد تایید بودن وصلت از سوی پروردگار و طلب یمن و برکات الهی است. در سفره عقد کتاب خدا را جلو آینه و بالای جانماز قرار می دهند.


تخم مرغ از لوازم سفره عقد

از گذشته تا کنون بر سر سفره عقد پنج، دوازده یا چهارده تخم مرغ به نیت پنج تن دوازده امام (ع) و چهارده معصوم(ع) قرار می دهند.

تخم مرغ نماد تولد وتداوم نسل است و به نیت ادامه نسل زن و مرد وبچه دار شدن بر سر سفره عقد قرار می گیرد.

در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد


آینه و شمعدان

البته که آینه و شمعدان از اجزای مهم سفره عقد محسوب می شوند که آن را در صدر سفره و رو به عروس و داماد قرار می دهند. آینه نشانه روشنی زندگانی است و عروس و داماد با نگریستن در آن دلهایشان نسبت به هم مانند آینه صاف و زلال می شود.

کیفیت مهم تر از کمیت است

در دو سوی آینه دو شمعدان نقره یا برنز یا بلورین با شمع های فروزان قرار می گیرد که نشانه آرزوی روشنایی وگرمی در پیوند عروس و داماد است.

آب از لوازم سفره عقد

برخی از افراد به رسم پیشینیان درون سفره عقد به نیت خلوص، پاکی و صداقت در زندگی کاسه ای آب می گذارند و گاهی دو ماهی قرمز نیز در آن می اندازند که نشانه حیات است و یا برای تزئین به جای ماهی برگ تازه ای از درخت نارنج یا گلبرگ های گل و شمع استفاده می کنند.

فندق، گردو و بادام

بر سر سفره عقد ظرفی از فندق، گردو و بادام قرار می دهند که نشانه توانمندی و گسترده بودن سفره خوراک عروس و داماد است. درخت گردو عمر طولانی دارد و گردو نمادی برای طول عمر عروس و داماد است.

نقل و سکه

امروزه بر سر سفره عقد مخلوطی از نقل سه مروارید و پولک را در بسته بندی های کوچک قرار داده و با روبان تزئین می کنند و بر سر سفره عقد قرار می دهند. نقل نشانه ی شیرین کامی و سکه های طلایی که روی آن مبارک باد یا نام مبارک حضرت مهدی (عج) ضرب می شود ، برای افزایش روزی عروس و داماد سر سفره ی عقد گذاشته می شود.

نان و پنیر و سبزی از لوازم سفره عقد

بر سر سفره عقد ظرفی از نان وپنیر و سبزی تزئین شده قرار می دهند. نان نشانه ی برکت خداوند و پنیر را برای وسعت روزی و سپید بختی بر سر سفره قرار می دهند. سبزی نیز نشانه ی سلامتی، سر سبزی و خرمی است. سبزی عقد، سبزی خوردن است که از تره، ریحان، شاهی، نعناع، تربچه و پیازچه تشکیل می شود.

میوه

بر سر سفره عقد سبدی از میوه های رنگین مانند انار، سیب و آناناس و… قرار می دهند به نیت اینکه عروس و داماد از مواهب رنگارنگ الهی ونعمت های طبیعی خداوند در زندگی بهره مند گردند.

کاسه نبات و شیرینی

نبات اعلای زعفرانی یکی از اجزای سفره عقد و نماد آروزی شیرینی پیوند عروس داماد است که در بالای سفره عقد، به شکل زیبا و طبقاتی قرار می دهند. طراحی های بسیار متنوعی بر روی شاخه نبات می شود که یکی از عناصر زیبای هر سفره عقدی است.

همچنین ظرفی از شیرینی را که دارای دو نوع شیرینی خشک و تر است را بر سفره قرار می دهند. این شیرینی ها نشانه به ارمغان آوردن شهد خوشبختی است و باید خوش منظر، کوچک و تازه باشند.

گل

سبدی از گل بر سر سفره عقد قرار می دهند. گل به نشانه شادابی و طراوات و نمادی از زیبایی پیوند ازدواج است. طراحان سفره عقد از شاخه های گل و گلبرگ های رنگین آن برای آراستن اجزای دیگرسفره عقد استفاده می کنند.

عسل از لوازم سفره عقد

در مراسم عقد بر سر سفره جامی از عسل قرار می دهند. عسل نشانه شیرینکامی در زندگی است و عروس و داماد پس از عقد در دهان همدیگر برای شیرین کامی و دلارامی عسل قرار می دهند.


در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد

گلاب

درون سفره عقد برای معطر کردن آن گلاب قرار می دهند.

جا حلقه ای از لوازم سفره عقد

بر سر سفره عقد و بر جایگاه خاص و زیبایی پیش پای عروس و داماد حلقه ازدواج آنها قرار می گیرد . عروس و داماد پس از عقد حلقه ها را به انگشت هم انداخته و به یکدیگر متعهد می شوند. مراسم حلقه دست کردن عروس و داماد در کنار سفره عقد نیز از مراسم های مهم است و چیدمان و تزئین جعبه حلقه ها بسیار مهم است.


سینی هفت دانه

در گذشته درون سفره عقد برای دور کردن چشم شیطان سینی متشکل از هفت دانه ادویه:خشخاش، برنج، سبزی خشک، نمک، چای، رازیانه و کندر قرار داده می شد که به آن سینی عاطل و باطل می گفتند و امروزه دیگر فراموش شده است.

کله قند

هنگام خوانده شدن خطبه عقد بر سر عروس و داماد توری حریر و مستطیل شکل و سپید رنگ گرفته می شود و فردی با نیت خوشبختی عروس و داماد بر روی این تور یک جفت کله قند هم شکل و هم اندازه را بر سر عروس و داماد می سابد تا آنها در زندگی همیشه شادی و شیرینی را تجربه نمایند.

در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد


اسپند

در همه مراسمات ازدواج و همچنین مراسم عقد به نیت دور داشتن چشم بد از وصلت جدید و از جان عروس و داماد اسپند دود می شود. امروزه دیزاین های متفاوتی هم برای اسپند انجام می دهند.

معنی لوازم سفره عقد

قرآن مهم ترین جز سفره عقد ایرانی اسلامی است و همچنین یکی از موارد اساسی مهریه عروس خانم ها است؛ قرآن معمولا اولین چیزی است که عروس و داماد برای خود قبل از عقد خریداری می کنند.

در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد

تخم مرغ در سفره عقد نمادی است برای باروری و زایش اولاد است

نبات برای شیرین کامی و بعضی ها هم سفره آرایی های زیبایی را برای هر چه باشکوه تر شدن سفره عقدشان انجام میدهند. و آرزوی یک زندگی پیوسته شیرین توام با شادی را بری آنها بیان می کند.

آینه شمعدان نشان از گرمی قلب ها و زلال و صادق بودن طرفین در این ازدواج است. آیینه و شمعدان در مرکز سفره در مقابل عروس و داماد قرار می گیرد.

جانماز که به صورت گسترده در سفره قرار داده می شود، یادآور شکرگزاری نعمت های خداوند است.

سکه نشان از رونق اقتصادی و آرزو برای افزایش روزی زندگی آنهاست.

آجیل هایی در ردیف گردو، بادام و فندق که نشان دهنده ی آرزوی سلامتی وگسترده بودن سفر و طول عمر برای عروس و داماد است.

نان و پنیر به نشانه ی برکت روزی و سپیدبختی، سبزی نیز نشانه ی سلامتی و سرسبزی زندگی آنها است.نان سفره عقد در هر منطقه متفاوت ست.

اسپند که علاوه بر دود کردن، آن را برای دور کردن چشم بد از زندگی جدید در سفره قرار می دهند.
تکنیک های تضمینی خانگی تیز کردن چاقو بدون نیاز به چاقو تیزکن

نخ و سوزن و قیچی که در برخی مناطق در سفره عقد قرار می دهند و نشان از آرزوی حل و فصل مشکلات زندگی به دست صاحبان آن زندگی است

بعضی انار و سیب میگزارند .سمبل میوه های بهشتی و تندرستی و شادابی هستند

لوازم سفره عقد در زمان قدیم

در زمان های قدیم بر سر سفره عقد، شش ظرف قرار می دادند که محتویات هر یک از آن ها، نشانگر یک آرزو برای زوجی بود که راهی خانه بخت می شد. درون این شش ظرف را با نان، نبات، بادام، گردو، تخم مرغ و فندوق پر می کردند.

البته ظرف های دیگری از جام های عسل و ماست، ظرف های نان، پنیر و سبزی و همچنین شیرینی قرار می دادند که هر یک از آن ها نمادی از برکت، رزق و روزی و باروری محسوب می شد. جالب است بدانید که هم اکنون هم در شهرهای مختلفی در ایران مراسم چیدمان سفره عقد به این شیوه، صورت می گیرد.

فلسفه لوازم سفره عقد

از قدیم الایام تا کنون برپایی مراسم عقد همراه با یک سفره زیبا، از رسوم ایانیان بوده است. در این سفره سنتی وسایل خاصی استفاده می‌شود که هر یک نماد یک موضوع خاص است. مثلاً برخی وسایل مانند آینه نماد روشنی و برخی دیگر نماد رسیدن به آرزو‌ها و … است.

به طور کل رسم بر این است که پس از چیده شدن موارد موجود در لیست وسایل سفره عقد عروس و داماد در قسمت بالایی این سفره در کنار هم و روبه آینه نشسته و بقیه مهمانان از جمله عاقد نیز در اطراف این سفره قرار می‌گیرند. مراسم عقد در اکثر شهر‌های ایران از مهم‌ترین ارکان قبل از ازدواج است.


لیست خرید داماد برای عقد

1- قرآن و جانماز

2- سرویس طلا
3- حلقه
4- ساعت
5- آینه و شمعدان
6- لباس عقد و نامزدی
7- لوازم آرایش
8- عطر و ادکلن
9- لباس مجلسی یا پارچه
10-مانتو، روسری
11-کفش و کیف
12-چادر مشکی و مجلسی
13-سشوار و اُپیلیدی
14- حوله ی حمام
15- چمدان
16-لباس خواب و لباس زیر
لیست خرید عروس برای مراسم عقد

لوازم سفره عقد

1- جانماز

2- کت و شلوار
3- ست کمربند و کیف
4- پیراهن دامادی
5- کفش
6- حلقه
7- ساعت
8- ریش تراش(ست افترشیو، کیف اصلاح و لوازم جانبی، برس و شانه)
9- لباس خواب و لباس زیر
10-حوله
11-چمدان

هزینه و تهیه لوازم سفره عقد به عهده کیست؟

اگر مراسم عقد در محضر برگزار شود که وسایل سفره عقد در محضر موجود است و هزینه ای که داماد برای محضر پرداخت می کند کافیست اما اگر مراسم عقد در خانه برگزار شود و بنا بر اجاره ی وسایل سفره ی عقد باشد هزینه ی آن برعهده ی آقای داماد است.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۹:۰۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

دستفروشان حاشیه بزرگراه هاشمی ساماندهی می‌شوند

بیگی مطرح کرد؛
دستفروشان حاشیه بزرگراه هاشمی ساماندهی می‌شوند

گل آرایی میز بله برون

 


مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: پس از تعیین تکلیف غرفه‌های گل‌فروشی، دست‌فروشان حاشیه بزرگراه هاشمی ساماندهی خواهند شد.

 


به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بیگی به همراه معاونین و مدیران شرکت از محور بزرگراه هاشمی، گل فروش‌های حاشیه اتوبان مسیر بهشت زهرا (س) و بازار جواد الائمه واقع در منطقه ۱۸ شهرداری بازدید کرد.

 


مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به بازدید خود از بزرگراه هاشمی اظهار کرد: بیش از ۹۰ غرفه گل فروشی از ۲۵ سال قبل در این بزرگراه احداث شده بود و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان قصد ساماندهی این غرف را دارد.

 


مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه پس از تعیین تکلیف غرفه‌های گل‌فروشی، دست‌فروشان حاشیه بزرگراه ساماندهی خواهند شد، گفت: ساماندهی این افراد از منظر ایمنی و ترافیکی اهمیت زیادی دارد و باید با اولویت بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

 


بیگی ادامه داد: راهکارهای پیشنهادی برای ساماندهی گل فروشان در این محدوده مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گرفته تا مسئله دست‌فروشی گل در این محور برطرف شود.

 


وی در ادامه درباره بازدید خود از بازار جوادالائمه اظهار کرد: این بازار شامل ۱۸۶ غرفه است که از سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرده اما نظارت جدی بر فعالیت بازار وجود نداشته و بخش زیادی از این غرفه‌ها بلا استفاده بوده یا به عنوان انبار از آنها استفاده می‌شود.

 


مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به ظرفیت‌های بازار جوادالائمه در ساماندهی دست‌فروشان و بساط گستران خیابان حسنی ادامه داد: به همین دلیل شرکت ساماندهی اقداماتی برای باز پیرایی و بازسازی بازار جوادالائمه در دستور کار قرار داده است تا از این ظرفیت در جهت ارائه خدمات هرچه بیشتر به شهروندان این منطقه استفاده شود.

 


بیگی در پایان تاکید کرد: تعیین تکلیف این بازار با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان و جلوگیری از تضییع حقوق عامه جزو اولویت‌های ما قرار گرفته است.

روانشناس سعادت آباد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۷:۵۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

برگزاری مراسم‌های جشن و عروسی در تالار‌ها با یک دوم ظرفیت

برگزاری مراسم‌های جشن و عروسی در تالار‌ها با یک دوم ظرفیت

منوی غذای تالار عروسی

باشگاه خبرنگاران جوان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به گسترش دوباره ویروس کرونا، مراسم‌های جشن و عروسی با یک دوم ظرفیت تالار‌ها برگزار می شود.

 


آقای حسین‌میرزایی گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، استفاده از ماسک در تمامی ادارات چهارمحال و بختیاری استان اجباری است و مراسم‌های جشن و عروسی با یک دوم ظرفیت تالار‌ها و در فضای باز برگزار شود.


وی افزود: دو هفته از شکل‌گیری موج هفتم در استان می‌گذرد و چهار شهرستان در وضعیت قرمز، یک شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

 


حسین‌میرزایی تاکید کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای تعطیلی بازار نداریم، اما اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود و سلامت مردم به خطر بیفتد محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌شود.


جولان دوباره کرونا چهار شهرستان چهارمحال و بختیاری را قرمز کرد
وی ادامه داد: مسئولان مربوطه از فرصت باقی مانده بهترین استفاده را داشته باشند و الزامات حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها را فراهم کنند.

 


حسین‌میرزایی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر تصریح کرد: توصیه می‌شود این مراسم‌ها در فضای باز برگزار شود و دستگاه‌هایی نظیر آموزش و پرورش و ورزش و جوانان مکان‌های مناسب را در اختیار هیئت‌ها قرار دهند.

 


وی، اقناع‌سازی و آگاهی‌رسانی را مهمترین عامل برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم دانست و گفت: رسانه‌ها در این خصوص می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

 


حسین‌میرزایی با قدردانی از تلاش کادر بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا و خدمات‌رسانی به مردم، افزود: در برخی مطب‌های پزشکی دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نمی‌شود که در این رابطه تذاکر داده شود.

 

 

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۳:۱۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ازدواج به سبک ایرانی با سرویس های کامل و خدمات کامل

ازدواج به سبک ایرانی با سرویس های کامل و خدمات کامل

انتخاب باغ تالار مناسب

خبر آنلاین

در برنامه ریزی عروسی انتخاب بهترین تالارهای عروسی و یا گشتن به دنبال باغ تالار مناسب با شرایط و بودجه شما نیز از مواردی است که نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد و می تواند انتخاب سختی باشد. می توانید لیست ازدواج ایرانی را در وب سایت مشاهده کنید و بر اساس شهرتان انتخاب راحت و مناسب تری داشته باشید.

برای زوج های جوانی که در حال برنامه ریزی مراسم عقد و عروسی خود هستند، یک وب سایت مرجع برای پیدا کردن بهترین انتخاب ها مانند تالارهای عروسی، باغ تالارهای عروسی، سالن های عقد، آتلیه های عروس، سالن های زیبایی عروس، تشریفات عروسی و بسیاری از جزئیات دیگری که برنامه ریزی برای هر کدام می تواند زمان بر و دشوار باشد، یک کمک بزرگ است.

این روزها، عروس‌ خانم ها به ابزارهای آنلاین مانند وب‌سایت‌های عروسی رو می‌آورند تا برنامه‌ریزی عروسی راحت تری داشته باشند. اگر در روند برنامه ریزی جشن خود هستید گزینه هایی که وب سایت ازدواج ایرانی در اختیار شما قرار می دهد می تواند استرس زیادی را از شما دور کند.

با انتخاب خدمات عروسی از وب سایت ازدواج ایرانی این اطمینان وجود دارد که فروشندگان توسط تیم ازدواج ایرانی تایید شده اند و بین مشتری و خدماتی که انتخاب می کند، شفافیت کاملی وجود خواهد داشت.

همه جزئیات عروسی در وب سایت ازدواج ایرانی قابل بررسی و مشاهده یا مقایسه است. جزئیات لازم برای برگزاری یک جشن عقد یا عروسی در یک جا که برای راحتی شما در نظر گرفته شده است. می توانید بدون نگرانی اطمینان داشته باشید که دیگر هیچ چیز برای یک مراسم عروسی از قلم نمی افتد.

با شیوع مجدد ویروس کرونا بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می دهند که مراسم عروسی خود را به یک جشن عقد در سالن عقد تغییر دهند، چرا که به این شکل مهمانان کمتری دعوت خواهند شد و جشن خصوصی تری برگزار می شود که می تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند. همچنین با وجود سالن های عقد زیاد در شهرهای بزرگ مانند تهران، انتخاب بهترین سالن عقد ممکن است کار راحتی نباشد. در این شرایط می توانید بدون مراجعه حضوری برای پیدا کردن مورد مناسب، در وب سایت ازدواج ایرانی لیستی از بهترین ها را مشاهده کنید، عکس ها و ویدیوهای مربوط به سالن عقد مورد نظر را ببینید و بین چند گزینه تصمیم گیری راحتی داشته باشید.

خدمات ازدواج

در برنامه ریزی عروسی انتخاب بهترین تالارهای عروسی و یا گشتن به دنبال باغ تالار مناسب با شرایط و بودجه شما نیز از مواردی است که نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد و می تواند انتخاب سختی باشد. می توانید لیست ازدواج ایرانی را در وب سایت مشاهده کنید و بر اساس شهرتان انتخاب راحت و مناسب تری داشته باشید.

ازدواج ایرانی به شکلی ساده، در عین حال کامل و کاربردی یکی از بهترین وب سایت های خدمات عروسی است که به عروس و دامادهای بسیاری کمک کرده تا جشن عقد و عروسی خود را به بهترین شکل برنامه ریزی کنند. ازدواج ایرانی معرفی خدمات عروسی در تمامی شهرهای بزرگ ایران را انجام می دهد و هدف اصلی کمک برای کمتر شدن دغدغه های زوج های جوان است. دسترسی به قسمت های مختلف سایت بسیار ساده است و در هر آگهی می توانید اطلاعات و تصاویر مربوط به آن را با جزئیات مشاهده کنید، شماره تماس و آدرس نیز در هر آگهی درج شده است که برای رزرو وقت می توانید علاوه بر تماس، برای آگهی مورد نظر در سایت پیام خود را ارسال کنید.

اگر شما تصمیم به ارائه خدمات مجموعه خود دارید و مدیریت تالار عروسی، باغ تالار، آتلیه، مزون و یا هر بخش دیگری که مربوط به عروسی است را برعهده دارید، می توانید به صورت رایگان یک ماه عضویت ازدواج ایرانی را دریافت کنید و در صورت گرفتن بازخورد مورد نظر، خدمات خود را به صورت دائمی در این وب سایت ارائه دهید.

هدف ازدواج ایرانی کاهش دغدغه عروس و دامادهای عزیز و ساختن یک تجربه عالی از مهم ترین شب زندگی آن ها است تا خاطره ای به یاد ماندنی ایجاد کند.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۶:۵۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

خطر مرگ با لاکچری‌بازی در اتاق زایمان!

دمیدن شبکه‌های اجتماعی بر آتش تجمل‌گرایی؛
خطر مرگ با لاکچری‌بازی در اتاق زایمان!

جشن تعیین جنسیت

برخلاف گذشته‌ها که اگر فیلم عروسی، نامزدی یا مراسم‌هایی از این قبیل به دست کسی می‌افتاد، چالشی بزرگ برای افراد به شمار می‌رفت و کار به شکایت و دادگاه می‌کشید، حالا در سایه ولنگاری فرهنگی ناشی از فرهنگ فضای مجازی، برخی افراد خصوصی‌ترین فیلم‌ها و عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک می‌گذارند. یکی از تصاویر به اشتراک گذاشته شده هم مربوط به مراسم‌هایی همچون جشن تعیین جنسیت، تزئین اتاق زایمان و حتی فیلم‌هایی از لحظه تولد نوزاد است که در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام به نمایش درمی‌آید و طبقات متمول را وسوسه می‌کند تا آن‌ها هم همین مدل رفتاری را در پیش بگیرند.
به گزارش «سدید»؛ آرایش زایمان را هم حالا دیگر باید به فهرست آرایش عروسی، نامزدی، حنابندان و حتی آرایش عزا اضافه کرد! ماجرا از این قرار است که آمار مادرانی که با مو‌های رنگ و مش شده و براشینگ و آرایش و ناخن‌های کاشته شده به اتاق عمل می‌روند تا وقتی فیلمبردار و عکاس از آن‌ها حین عمل سزارین فیلم می‌گیرند زیبا باشند و فیلم‌ها و عکس‌های اتاق زایمان‌شان را هم در کنار آلبوم عکس‌های بارداری و سونوگرافی‌های سه‌بعدی جنین در آلبوم جینی‌شان، داشته باشند، زیاد شده است و انگار تصورشان از جراحی سزارین و زایمان به این روش و رفتن به اتاق عمل و شکافتن شکم و باقی ماجرا‌ها شبیه همان تصوری است که بابت مراسم‌های نامزدی، عقد، حنابندان و عروسی و پاتختی داشته‌اند! گویا متوجه نیستند اینجا با یک عمل جراحی بزرگ مواجهند که شاید چندان صحنه‌های جذابی هم حین عمل خلق نشود و این ماجرا هیچ قرابتی با سایر مراسم‌های زندگی‌شان ندارد. تازه ممکن است این آرایش، کاشت ناخن و رنگ و مش مو هم برای خودشان و هم برای جنین‌شان دردسرساز شود. با تمام اینها، اما باز هم ماجرای تجمل‌گرایی و تغییر در سبک زندگی اجازه نمی‌دهد به شکلی منطقی با مسائلی از جمله زایمان مواجه شویم و برخی افراد حتی حاضرند خطر آسیب به خودشان و جنین‌شان را به جان بخرند، اما هنگام زایمان «خوشگل» باشند!

ماجرای تجمل‌گرایی و چشم وهم‌چشمی در ازدواج حالا به بارداری و زایمان رسیده است. زنان جوانی که برای نخستین بار حس مادر شدن را تجربه می‌کنند، گاهی وقت‌ها رفتار‌های عجیب و غریبی را از خود نشان می‌دهند و با تجمل‌گرایی در بارداری و زایمان و اضافه کردن هزینه‌هایی همچون آتلیه‌های بارداری، مراسم تعیین جنسیت و تزئین اتاق زایمان هم هزینه‌های تجملاتی بچه‌دار شدن را بالا می‌برند و هم بعضی وقت‌ها با برخی رفتارهای‌شان ریسک خطر برای خود و جنین‌شان را افزایش می‌دهند. نمونه‌اش ماجرای آتلیه‌های جنینی و سونوگرافی‌های سه‌بعدی است که چند سال پیش مد شده و چالش‌هایی را برای سلامتی مادر و جنین ایجاد کرده بود، اما حالا این ماجرا به سمت و سویی دیگر کشیده شده است و بخشی از درآمد آتلیه‌های عکاسی و فیلمبرداری از طریق برگزاری مراسم‌هایی همچون جشن تعیین جنسیت و فیلمبرداری از اتاق زایمان و کار‌هایی از این دست تأمین می‌شود و مؤسساتی به صورت تخصصی وارد کار برگزاری چنین مراسم‌هایی شده و پکیج‌های گوناگونی را برای این مسئله طراحی کرده‌اند. خلاصه که این مراسم‌ها و این چشم‌وهم‌چشمی‌ها اگرچه هزینه‌های زائد بچه‌دار شدن را بالا برده و فرهنگ نادرستی را در جامعه جا انداخته است، اما برای عده‌ای از افراد نه فقط بد نشده بلکه از این فرهنگ و سبک زندگی بی‌فرهنگی درآمد‌هایی کلان به جیب می‌زنند و به همین خاطر هم به روش‌های مختلف سعی می‌کنند در این آتش بدمند.


دمیدن شبکه‌های اجتماعی بر آتش تجمل‌گرایی
بخش مهمی از تغییرات فرهنگی و ذائقه‌سازی‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد. این بار هم بار بزرگی از این تقصیر بر گردن شبکه اجتماعی اینستاگرام است. برخلاف گذشته‌ها که اگر فیلم عروسی، نامزدی یا مراسم‌هایی از این قبیل به دست کسی می‌افتاد، چالشی بزرگ برای افراد به شمار می‌رفت و کار به شکایت و دادگاه می‌کشید، حالا در سایه ولنگاری فرهنگی ناشی از فرهنگ فضای مجازی، برخی افراد خصوصی‌ترین فیلم‌ها و عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک می‌گذارند. یکی از تصاویر به اشتراک گذاشته شده هم مربوط به مراسم‌هایی همچون جشن تعیین جنسیت، تزئین اتاق زایمان و حتی فیلم‌هایی از لحظه تولد نوزاد است که در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام به نمایش درمی‌آید و طبقات متمول را وسوسه می‌کند تا آن‌ها هم همین مدل رفتاری را در پیش بگیرند. طبقات اجتماعی پایین هم که توان مالی داشتن چنین مراسم‌هایی را ندارند، با دیدن این تصاویر و این ذائقه‌سازی‌ها بیشتر احساس کمبود می‌کنند و ممکن است این مسئله حتی بر تصمیم‌شان برای داشتن فرزند تأثیر بگذارد، زیرا فکر می‌کنند وقتی نمی‌توانند آرزو‌های خودشان و فرزندشان را برآورده کنند، بهتر است بچه‌دار نشوند!


اضافه شدن دغدغه کاشت ناخن و آرایشگاه به مقدمات زایمان!
ماجرا، اما به همین تزئین‌ها و برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های تعیین جنسیت و از این قبیل منتهی نمی‌شود. حالا مدتی است که آرایش زایمان هم به مد‌های قبلی اضافه شده و مادرانی که می‌خواهند برای سزارین به اتاق عمل بروند، به آرایشگاه می‌روند و با آرایش خاص و تغییر چهره و همچنین ناخن‌های رنگارنگ و کاشته شده و تزئینات نگینی و سایر تزئینات، درست شبیه آماده شدن برای مراسم عروسی، برای زایمان خود آماده می‌شوند! حتی بساط فیلمبرداری و عکاسی هم در اتاق عمل برپاست! آن هم در شرایطی که اتاق عمل برای جراحی سزارین باید کاملاً استریل باشد و هر کدام از این ادوات و اضافات می‌تواند منجر به آسیب به استریل شدن اتاق عمل و چالش‌هایی برای مادر و فرزند شود. این ماجرا به یک مد تبدیل شده است و هر روز مادران بیشتری در روز‌های منتهی به زایمان در کنار تدارکات معمولی همچون تهیه سیسمونی و وسایل مورد نیاز نوزادشان، در فکر رزرو وقت برای آرایشگاه، براشینگ، رنگ و مش، کاشت ناخن و کار‌هایی از این قبیل هستند و مراکز ارائه‌دهنده این خدمات هم با ارائه بسته‌های خدماتی اینچنینی بر آتش این ماجرا می‌دمند تا از این آب گل‌آلود به نفع خودشان ماهی بگیرند. این کار‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که کنترل رنگ لب‌ها، ناخن و چهره یکی از موضوعات مهم در حوزه پزشکی است و کادر درمان از رنگ‌پریدگی یا تغییر رنگ لب‌ها و ناخن‌ها بسیاری از علائم حیاتی را حین عمل جراحی متوجه می‌شوند، اما پوشیده شدن ناخن با لایه ضخیمی از مواد کاشت ناخن یا رنگ لاک و همین طور پوشاندن چهره با کرم پودر‌های رنگی و تغییر رنگ لب‌ها با رژلب می‌تواند در صورت بروز شرایط اضطراری هنگام عمل سزارین، حتی جان فرد را با مخاطره مواجه کند. همچنین مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها و دکلره‌ها می‌تواند حتی به جنین آسیب بزند و پزشکان توصیه جدی دارند مادران باردار در ایام بارداری و به خصوص سه چهار ماه ابتدایی بارداری از انجام چنین رفتار‌هایی پرهیز کنند.


هرچیز مکان و زمان خودش را دارد
«هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد». ما در این گزارش در پی تخطئه حس زیبایی‌دوستی خانم‌ها نیستیم. طبیعتاً زیبایی و انجام کار‌هایی که می‌تواند به زیباتر شدن ما کمک کند، اگر از حد و حدود خودش تجاوز نکند تا جایی که آسیب‌زا نشود، اشکالی ندارد. طبیعتاً وقتی ما در یک مراسم رسمی همچون عروسی یا میهمانی شرکت می‌کنیم، تلاش می‌کنیم تا حد امکان آراسته باشیم، اما نکته قابل تأمل این است که اتاق عمل و فرآیند زایمان، سالن عروسی نیست و مادری که می‌خواهد زایمان داشته باشد هم عروس نیست! پس بهتر است کار‌هایی همچون آرایش زایمان یا کاشت ناخن را با عنایت به احتمال آسیب رساندن به بدن ظریف نوزاد، به زمان و مکان مناسب خودش موکول کرد.

نظر کا رشنا س
ترویج تجملات به بهانه خوشایندسازی زایمان
حکایت مد، الگوسازی و ذائقه‌سازی برای درآمدزایی حکایتی است که انگار پایانی ندارد. مد‌های تازه شکل‌گرفته در حوزه زایمان و بارداری، اما در کنار تبعات فرهنگی- اجتماعی‌شان می‌توانند برای سلامت مادر و جنین هم چالش‌زا باشند و این مسئله گاهی وقت‌ها صدای پزشکان را هم درمی‌آورد. آرایش زایمان و کاشت ناخن مادران باردار یکی از آخرین نمونه‌های رسوخ مد‌های عجیب و غریب به حوزه زایمان و بچه‌دار شدن است، اما آیا این مدل آرایش و ناخن‌های کاشته‌شده و سایر ملحقات برای زیبایی مادر هنگام زایمان و ثبت این لحظات با سرورویی آراسته و آرایش‌شده، ممکن است برای مادر یا جنین یا هر دوی آن‌ها عارضه داشته باشد؟ برای پاسخ به این سؤال سراغ دکتر نرگس توکلی، متخصص زنان و زایمان می‌رویم تا علاوه بر عوارض احتمالی چنین رفتاری از سوی مادران بدانیم آیا این متخصص زنان و زایمان هم با بیمارانی از این قبیل مواجه شده است؟

خانم دکتر ظاهراً برخی مادران با آرایش، مو‌های براشینگ‌شده و ناخن‌های کاشته برای سزارین در اتقاق عمل حاضر می‌شوند. از نظر پزشکی این مسئله ممکن است برای مادر و جنین مشکل‌زا باشد؟
اگر می‌خواهند موهای‌شان را رنگ و مش و کار‌های اینچنینی انجام دهند که محتمل بر آسیب بر جنین است و بهتر است که این کار را نکنند.
درباره کاشت ناخن چطور، کاشت ناخن برای مادر و جنینش مشکلی ایجاد نمی‌کند؟
در رابطه با کاشت ناخن هم ما احتیاج داریم رنگ ناخن‌های بیمار را با دستگاه پالس اکسی‌متر ببینیم، یکی از جا‌هایی که ما خیلی راحت می‌توانیم ببینیم بیمار با اشباع اکسیژن مواجه است، آبی شدن رنگ ناخن است، البته راه‌های دیگری هم وجود دارد، اما یکی از بهترین و دم‌دست‌ترین راهکار، کنترل رنگ ناخن است. از سوی دیگر این لاک‌هایی که می‌زنند اگر دارای جزء فلزی باشد، خیلی وقت‌ها حین عمل جراحی برای ما و بیمار دردسر درست می‌کند و اگر مجبور شویم بیمار را به آم‌آر‌آی ببریم یا از وسایل الکتریکی مثل کوتر که استفاده می‌کنیم، دردسرساز می‌شود. من خودم به بیمارم اجازه نمی‌دهم که کاشت ناخن یا مواردی از این دست داشته باشد.
با عنایت به ظرافت نوزاد آیا مادرانی که ناخن‌های کاشته‌شده دارند، موقع شیر دادن یا تعویض بچه، به نوزادشان آسیب نمی‌زنند؟
بله فراتر از اینکه در اتاق عمل ممکن است برای مادر مشکلاتی پیش بیاورد، باید در نظر گرفت این مادر بعد از زایمان می‌خواهد بچه شیر بدهد و زیر این ناخن‌ها و رنگ‌ها پر از میکروارگانیسم‌هاست که می‌تواند برای بچه خطرناک باشد.
خانم دکتر توکلی مدتی است که تزئین اتاق زایمان باب شده است و متأسفانه برخی بیمارستان‌ها هم در برابر دریافت پول انگار با این مسائل مشکلی ندارند. آیا چنین مسائلی نمی‌تواند استریل بودن اتاق عمل را از بین ببرد و مشکل‌آفرین باشد؟
درباره تزئین اتاق زایمان هم بحث من این است که مثلاً کلیپی منتشر می‌شود که ظاهراً فردی تحت عنوان مامای همراه به بهانه کاهش اضطراب مادر علاوه بر تیم زایمان وارد اتاق عمل شده است. این در حالی است که افزایش مامای همراه در سزارین در اتاق عمل با افزایش چند‌ده‌درصدی ریسک عفونت مریض همراه است یا اینکه همسر بیمار را وارد اتاق عمل می‌کنند. من خودم از زمانی که متخصص زنان شده‌ام ناخن بلند نکرده‌ام. همه این‌ها برای آن است که اتاق عمل استریل بماند و مشکلی برای بیمار ایجاد نشود.
در برخی کلیپ‌هایی که از اتاق زایمان منتشر می‌شود، همسر خانم هم همراه اوست. این همراهی همسر مشکلی ایجاد نمی‌کند؟
بودن همسر مریض حین سزارین هیچ توجیحی ندارد و چندان خوشایند هم نیست. این اقدامات نمایشی واقعاً در اتاق‌های عمل جایی ندارد و انجام نمی‌شود. برای زایمان طبیعی محیط استریل نیاز نیست و حضور یک آدم اضافه برای ما مداخله ایجاد نمی‌کند، اما در سزارین وقتی کل شکم مریض باز می‌شود، خطرناک است؛ و نظر شما به عنوان یک پزشک متخصص درباره اینگونه رفتار‌ها در حوزه زایمان و به عبارتی خوشایند‌سازی آن چیست؟
به بهانه خوشایندسازی روند زایمان گاهی هزینه‌های بالا و غیرضروری که بیشتر حالت نمایشی و ترویج تجملات بیهوده است، بر فرد تحمیل می‌شود. ما به عنوان متولی این امر مسئول هستیم که در کنار ترویج صحیح زایمان و فرزندآوری تغییرات مخرب فرهنگی علمی ایجاد نشود.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۹:۰۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

برگزاری سیمنار تخصصی تبیین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در ارس

برگزاری سیمنار تخصصی تبیین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در ارس

برگزاری سیمنار در تهران


نایب رییس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس از برگزاری سمینار تخصصی تببین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، نائب رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقای کیفی خدمات و تسهیلات به شرکت های دانش بنیان وفناور منطقه آزاد ارس در سالی که مزین به تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین است و به منظور تبیین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی و آشنایی با اکوسیستم دانش بنیان با حضور کارشناسان و مدیران صندوق نوآوری وشکوفایی در تیرماه سالجاری برگزار خواهد شد.


ابراهیم نصیری در اولین همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان که در منطقه آزاد ارس برگزار شد اظهار داشت : صندوق پژوهش و فناوری ارس اولین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در شمال غرب کشور و مناطق آزاد کشور است و بزودی با حضور سهامداران جدید و افزایش سرمایه فعالیت‌های خود را در سطح سایر مناطق آزاد نیز توسعه داده و خدمات خود را ارتقا می دهد تا بتواند در راستای تحقق شعار سال در اکوسیستم دانش بنیان رسالت خود را ایفا نماید.

 


نصیری در ادامه با تشریح تسهیلات متنوعی که صندوق ارس در اختیار شرکت های فناور و دانش بنیان قرار می دهد گفت:این صندوق در طی مدت فعالیت خود در قالب ارائه تسهیلات و صدور ضمانتنامه از محل منابع صندوق و خط اعتباری و محل منابع کارگزاری به 56 شرکت بالغ بر 15 میلیارد تومان تسهیلات ارائه نموده و 49 فقره ضمانتنامه بالغ بر 25 میلیارد تومان صادر نموده است و بزودی تسهیلات جدیدی از طریق فراخوان و با اولویت واحدهای فناور اعطا می شود که شرکت‌ها می توانند به سایت صندوق مراجعه نمایند.

 


لازم به توضیح است؛ نخستین همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان با هدف تبیین مفاهیم اقتصاد دانش بنیان، معرفی تسهیلات و مزایای ارس برای شرکت های دانش بنیان و فناور، معرفی حمایت های پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و مرکز رشد ارس از شرکت های فناور و دانش بنیان و آشنایی با فرآیند اخذ مجوز دانش بنیان در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۳:۱۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)