اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

چالش های انتخاب تالار و باغ تالار برای مراسم عقد و عروسی


چالش های انتخاب تالار و باغ تالار برای مراسم عقد و عروسی

انتخاب باغ تالار مناسب

اگرچه بسیاری از جنبه‌های عروسی مانند انتخاب مدل لباس و دسته‌گل عروس و یا چشم‌پوشی کردن از خرید کیک عروسی، کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است، اما انتخاب محلی برای برگزاری مراسم عروسی مانند تالار یا باغ تالار اجتناب‌ناپذیر است. برگزاری مراسم عروسی بدون وجود محلی برای جمع شدن و جشن گرفتن میسر نخواهد شد.
به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اگرچه بسیاری از جنبه‌های عروسی مانند انتخاب مدل لباس و دسته‌گل عروس و یا چشم‌پوشی کردن از خرید کیک عروسی، کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است، اما انتخاب محلی برای برگزاری مراسم عروسی مانند تالار یا باغ تالار اجتناب‌ناپذیر است. برگزاری مراسم عروسی بدون وجود محلی برای جمع شدن و جشن گرفتن میسر نخواهد شد.

بااین‎‌وجود پیداکردن یک تالار مناسب کار آسانی نیست. ممکن است گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش روی شما وجود داشته باشد، اما برای این‌که بتوانید از بین گزینه‌های موجود بهترین انتخاب را داشته باشید، ادامه این مطلب را بخوانید.

عقد و عروسی

در این مقاله نکات کلیدی و مهمی که باید قبل از رزرو یک تالار برای برگزاری مراسم عروسیتان بدانید، آورده شده است.

ابتدا با یک برنامه‌ریز مراسم عروسی یا تشریفات مجالس مشورت کنید:
قبل از جستجو کردن برای رزرو یک تالار یا باغ تالار عروسی، بهتر است با یک فرد خبره در زمینه برنامه‌ریزی و تشریفات عروسی صحبت کنید. این فرد با ویژگی‌های که یک تالار عروسی خوب باید داشته باشد مانند چیدمان و دکوراسیون، خدمات، منوی شام و ... آشنایی بیشتری دارد، لذا می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید فضایی که بیشترین شباهت را به لوکیشن رؤیاییتان دارد، انتخاب کنید.

تالار یا باغ تالاری را انتخاب کنید که به تصورات ذهنی و رؤیاهایتان بیشترین شباهت را داشته باشد:
اگرچه ممکن است این موضوع بدیهی به‌نظر برسد اما بهتر است اشاره کنیم که حس زیبایی‌شناختی خود را در انتخاب تالار عروسی به‌کار بگیرید. اگر می‌خواهید یک مراسم عروسی مجلل و مدرن داشته باشید، تالارهای بزرگ و معروف را شناسایی کنید. ازطرفی‌دیگر اگر می‌خواهید عروسی خود را در فضای سبز برگزار کنید، باغ تالارها با فضاهای سبز و حوضچه‌های آب می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

قبل از رزرو تالار یا باغ تالار، تعداد نهایی مهمانان خود را مشخص کنید:
بهتر است قبل از انتخاب محل برگزاری مراسم عروسیتان، لیستی از افرادی که قرار است در مراسمتان حضور داشته باشند، تهیه کنید. ممکن است تالار مورد نظر شما برای تعداد مهمانانی که در نظر گرفتید، فضای کافی نداشته باشد یا بالعکس بیش از اندازه بزرگ باشد که در هر دو صورت با مشکل مواجه خواهید شد. بهتر است در مورد لیست مهمانان با خانواده خود مشورت کنید، زیرا ممکن است آنها افراد دیگری را که در لیست شما قرار ندارند، برای شرکت در مراسم عروسیتان دعوت کرده باشند. با این‌کار در بسیاری از هزینه‌های عروسی مانند هزینه ورودی افراد به تالار یا باغ تالار، صرفه‌جویی خواهد شد.

تالار عروسی سالن عقد

قبل از رزرو تالار بودجه‌ای که قرار است برای آن اختصاص دهید را تعیین کنید:
به‌خاطر داشته باشید که هزینه تالارهای مختلف به موارد متعددی بستگی دارد. درواقع هزینه‌ای که بابت رزرو تالار یا باغ تالار پرداخت می‌کنید تنها برای فضایی که در اختیار شما قرار می‌دهند، نیست. منوی غذای انتخابی، دکوراسیون، گل‌آرایی و سایر تزئینات سالن، نحوه چیدمان و دیزاین میزهای پذیرایی، وسعت سالن، گروه موسیقی و سایر خدمات کوچک و بزرگی که تالارها ارائه می‌دهند، در هزینه‌ای که از شما دریافت می‌شود، نقش دارند. بنابراین قبل از انتخاب این خدمات بهتر است بودجه خود را درنظر داشته باشید و براساس آن تالار محل برگزاری مراسمتان را انتخاب کنید.

برخی دیگر از بودجه هایی که ممکن است در مدیریت هزینه ها لازم باشد که برای آن هزینه کنید، انتخاب آتلیه و باغ عکاسی است. بهتر است جهت مدیریت هزینه های مراسم عقد و عروسی خود این نکته را نیز مد نظر داشته باشید.

نحوه دسترسی به تالار یا باغ تالار و مسیرآن را در نظر بگیرید:
قبل از رزرو تالار پذیرایی، مطمئن شوید که دسترسی به محل برای مهمانان راحت است و لازم نیست مسافت طولانی و پیچیده‌ای را برای رسیدن به تالار طی کنند. ممکن است محلی که برای برگزاری مراسمتان انتخاب کرده‌اید، خارج از شهر باشد؛ بنابراین بهتر است به‌همراه کارت دعوت، کروکی یا لوکیشن تالار را نیز برای مهمانان ارسال کنید تا برای رساندن خودشان به آن، دچار مشکل نشوند.

قبل از انتخاب تالار، مطمئن شوید که جای پارک مناسب برای مهمان‌ها وجود دارد:
مطمئناً شما می‌خواهید تجربه خوب و به‌یادماندنی را در ذهن مهمانان‌تان رقم بزنید. اگر محل برگزاری مراسم عروسیتان پارکینگ مناسبی نداشته باشد و مهمانان مجبور باشند ماشین خود را چند صد متر دورتر پارک کنند و پیاده به محل تالار بیایند و در پایان نیز این مسافت را مجدد با پای پیاده برگردند، قطعاً تجربه جالبی برایشان نخواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب و رزرو تالار، از نزدیکی پارکینگ به محل برگزاری مراسم اطمینان حاصل کنید.

از مدیر تالار بپرسید که آیا می‌توانید از آشپز، طراح دکوراسیون و گروه موسیقی انتخابی خودتان استفاده کنید یا خیر:
بسیاری از تالارها منوی غذا، دکوراسیون سالن و گروه موسیقی اختصاصی خودشان را دارند و اگر این مکان‌ها را برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب کرده‌اید، ممکن است ‌مدیریت تالار به شما اجازه ندهد این موارد را از پکیج خدماتشان حذف و سلیقه شخصی خودتان را جایگزین کنید. بنابراین اگر این موارد برای شما حائز اهمیت است، بهتر است قبل از رزرو تالار در مورد محدودیت‌های این‌چنینی بحث و گفتگو کنید.

در طراجی دکوراسیون تالار ممکن است از اسپیس فریم استفاده شود که برخی از تالارها بعضی از مکان های تالار را با اجاره اسپیس فضاسازی کرده و تجهیز می نمایند.

تشریفات عروسی

در مورد بازه زمانی بین شروع و خاتمه مراسم سوالات خود را از مدیریت تالار یا باغ تالار بپرسید:
قبل از عقد قرارداد با تالار موردنظرتان محدودیت زمانی را تعیین کنید. ساعات خدمات‌رسانی بسیاری از تالارها از 19 تا نهایتاً 24 شب است و اگر شما ازجمله افرادی هستید که تمایل دارید مراسمتان تا سپیده‌دم ادامه داشته باشد، باید آن را با مدیریت تالار درمیان بگذارید. برخی از تالارها بر اساس قانون، مجوز این کار را ندارند اما برخی دیگر ممکن است در ازای دریافت مبلغ بیشتر، مدت زمان برگزاری مراسمتان را افزایش دهند.

قبل از انتخاب باغ تالار از نحوه مدیریت مراسم درصورت بارش باران مطلع شوید:
اتفاقات غیرمنتظره همواره بخشی از برگزاری مراسم‌ها به‌خصوص مراسم‌های عروسی هستند. یکی از این اتفاقات غیرمنتظره بارش برف و باران است که ممکن است کاملاً مراسم عروسی شما در فضای باز را تحت تأثیر قرار دهد و استرس زیادی را به شما و مهمان‌ها تحمیل کند. با درنظرگرفتن این موارد بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید عروسی خود را در فضای باز باغ تالار برگزار کنید، ابتدا وضعیت آب وهوایی محل برگزاری را در تاریخ مراسمتان چک کنید، سپس تمهیدات لازم در صورت بارش احتمالی باران را درنظر بگیرید. از مدیریت باغ تالار بخواهید در مورد تجهیزات و برنامه‌هایشان درصورت بارش احتمالی باران توضیحات مفصلی ارائه دهد. بسیاری از باغ‌تالارها دارای آلاچیق‌های سرپوشیده هستند و برخی نیز از اسپیس فریم و چادرهایی که مخصوص برگزاری مراسم در فضای باز هستند، استفاده می‌کنند.

تالار مورد نظرتان در روز برگزاری مراسمتان قابل رزرو باشد:
اگر قبل از انتخاب تالار، تاریخ برگزاری مراسمتان را مشخص کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که تالار موردنظر در این تاریخ توسط زوج دیگری رزرو نشده باشد. بنابراین اگر مصمم هستید که مراسمتان را در تالار خاصی برگزار کنید بهتر است هرچه زودتر و از چند ماه قبل، برای رزرو کردن آن اقدام کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۳۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)