اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

برگزاری مراسم عقد و عروسی در ماه محرم و صفر چه حکمی دارد؟

برگزاری مراسم عقد و عروسی در ماه محرم و صفر چه حکمی دارد؟

برگزاری عقد در فضای باز

 


احکام شرعی در خصوص خواستگاری، عقد و ازدواج در ماه محرم و صفر را در این گزارش بخوانید.

برگزاری مراسم عقد و عروسی در ماه محرم و صفر چه حکمی دارد؟
به گزارش اقتصاد آنلاین، بسیاری از مسلمانان و به ویژه شیعیان مراسم‌های مربوط به خواستگاری، عقد، ازدواج را به ایامی غیر از محرم و موکول می‌کنند. سوالی که در این جا شکل می‌گیرد این است که آیا خواستگاری، عقد و ازدواج در ماه محرم و صفر چه حکمی دارد؟

پاسخ این است که رفتن به خواستگاری و اقدامات اولیه ازدواج در ایام ماه محرم و ماه صفر اشکال شرعی ندارد، احترام این دو ماه را رعایت کنید. جزئیات احکام شرعی مراجع تقلید در این رابطه را می‌توانید در قالب پرسش و پاسخ در پایین مشاهده کنید.

سؤال: گاهی برخی مؤمنان در دوماه محرم و صفر و شاید در سایر مناسبت‌های عزاداری دینی کار‌هایی انجام می‌دهند که تناسبی با این ایام ندارد؛ مانند ازدواج و انتقال به خانه جدید و خریدن لوازم و لباس نو و زینت کردن (آرایش) بدن و لباس و آغاز کردن کار‌ها و پروژه‌های جدید و غیره. حکم شرع در این زمینه چیست؟

پاسخ: انجام کار‌های مذکور در این مناسبت‌ها حرام نیست مگر در صورتی که نشانه هتک حرمت این مناسبت‌ها باشد مانند برگزرای مراسم شادی یا زینت کردن (آرایش) در روز دهم محرم. البته باید مراقب باشند در روز‌های مصیبت و اندوه اهل بیت (ع) کار‌هایی را که انسان‌ها معمولا هنگام حزن و اندوه و مصیبت انجام نمی‌دهند، ترک کنند، مگر در صورتی که ضرورت عرفی ایجاب کند و در غیر این صورت باید زمانی را برای این کار‌ها در نظر بگیرد که با روز‌های عزاداری و اندوه تلاقی نداشته باشد.

پرسش: آیا خواستگاری رفتن و دیگر مقدمات ازدواج مثل بله برون و عقد و … در ماه محرم و صفر اشکال دارد و بی احترامی محسوب میشود؟

پاسخ: رفتن به خواستگاری و اقدامات اولیه ازدواج در ایام ماه محرم و ماه صفر اشکال شرعی ندارد؛ لیکن احترام این دو ماه را رعایت کنید. مراسم اولیه را به طور ساده بر گزار کنید. پس از پایان ماه صفر مراسم مورد نظر را انجام دهید. مثلا مراسم نامزدی یا عقد و یا عروسی را برگزار نمی‌کنند و سعی می‌کنند یا قبل از این دو ماه برگزار بکنند و یا اینکه بعد از اتمام این دو ماه، مراسم جشن بر پا می‌کنند. حال برای بسیاری از کسانی که مراسم شادی را پیش رو دارند این سوال مطرح است که بعضی از مردم فکر می‌کنند ازدواج یا مراسم عقد در این دو ماه اشکال شرعی دارد و مراسم عقد و عروسی در ماه محرم و صفر حرام است. آیا چنین عقیده‌ای درست است؟ اکثر مراجع بر این نظر متفق القولند که: برگزاری این نوع مراسم، اگر توام با معصیت و یا هتک حرمت حضرت سیدالشهدا (ع) نباشد، اشکال ندارد، ولی در آن هیچ نوع برکتی نیست و سزاوار است که مسلمانان غیرتمند سعی کنند اینگونه مراسم را در ماه‌های دیگر و ایام متناسب با خود، برگزار کنند.

آیا مراسم عقد و عروسی در ماه محرم و صفر جایز است؟
همه مراجع: برگزاری این نوع مراسم، اگر توأم با معصیت و یا هتک حرمت حضرت سیدالشهدا (ع)  نباشد، اشکال ندارد. اما برای مؤمنان سزاوار است که حرمت این ایام را پاس بدارند و از انجام دادن کارهای شادی آفرین، اجتناب کنند.. تبریزی، صراط النجاة، ج. ۵، س. ۵۲۱؛ دفتر: همه مراجع. (احکام ازدواج، پرسمان).

مطابق نظر آیت الله خامنه‌ای
پرسش: حکم برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام محرم و صفر و دیگر ایام عزاداری ائمه‌ی معصومین علیهم السّلام چه حکمی دارد؟

پاسخ: مجرد انجام عقد در ایام عزاداری فی‌نفسه منعی ندارد، ولی برگزاری مجالس جشن و انجام کار‌هایی که موجب هتک و بی‌حرمتی گردد، در خصوص ایام عزا جایز نبوده و حرام است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۷:۳۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

اجاره ماشین عروس لاکچری شد/ اجاره مازراتی نصف قیمت پراید ۱۳۹۷

هزینه اسکورت ماشین عروس چقدر تمام می‌شود؟
اجاره ماشین عروس لاکچری شد/ اجاره مازراتی نصف قیمت پراید ۱۳۹۷

خدمات مجالس

 


این روزها اجاره ماشین عروس و گل آرایی آن در شب‌های عروسی به اقدامی تشریفاتی بدل شده است و نرخ‌های بالای اجاره ماشین عروس، گل‌آرایی و حتی در برخی موارد کرایه اسکورت ماشین عروس، شهروندان را در انجام این کار ناتوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گل‌آرایی ماشین عروس رسمی به نسبت نوپا در ایران به حساب می‌آید که با نرخ‌های نجومی گل‌آرایی و اجاره خودرو به نظر نمی‌رسد برای مدت بیشتری دوام آورد.

در سال‌های اخیر دامنه خودروهای اجاره‌ای با توجه به تحریم‌ها محدودتر شده است و در عین حال نرخ‌های اجاره ماشین‌های عروسی سر به فلک کشیده است؛ در سال ۱۳۹۷ هزینه اجاره خودروهای ب‌ام‌و از ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر بوده است اما امروزه هزینه اجاره خودروهای این برند از ۳ میلیون تومان تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که این روزها اجاره خودروهای ایتالیایی در بازار به نسبت کاری غیر ممکن است؛ اجاره خودرو مازراتی گرن توریسمو روزانه از ۱۵ میلیون تومان آغاز می‌شود و این رقم بیش از نصف قیمت خودرو پراید ۱۱۱ در سال ۱۳۹۷ است.

هزینه اجاره خودروهای پورشه نیز در سال‌های اخیر سر به فلک کشیده است به طوری که اجاره روزانه پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ بدون راننده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و با راننده ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بررسی ها حاکی از آن است که نرخ اجاره خودروهای مرسدس بنز روزانه ۲ میلیون تا ۶ میلیون تومان است؛ هزینه اجاره روزانه بنز S۵۰۰ با راننده این روزها ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است و هزینه اجاره روزانه این خودرو بدون راننده ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

هزینه اجاره روزانه خودروهای تویوتا برای شب عروسی نیز این روزها سر به فلک کشیده است به طوری که خودروهای این برند در بازه قیمتی ۸۹۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان اجاره می‌شوند.

خودروهای چینی نیز به بازار اجاره راه پیدا کردند
هم زمان با اوج گرفتن قیمت‌ها در بازار خودروهای چینی این خودروها به بازار اجاره راه پیدا کردند؛ هزینه اجاره خودروهای چینی برای شب‌های عروسی روزانه از ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان متغیر است.

هزینه اجاره روزانه خودرو ام وی ام ۵۵۰ برای شب‌های عروسی ۸۹۰ هزار تومان است و هزینه اجاره چری تیگو ۷ برای شب‌های عروسی نیز یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است.

هزینه اجاره خودروهای کلاسیک چقدر است؟
هزینه اجاره خودروهای کلاسیک نیز این روزها سر به فلک کشیده است به طوری که هزینه اجاره شورلت مدل ۱۹۵۶ روزانه ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان است و مدل ۱۹۷۷ این خودرو نیز این روزها ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان اجاره می‌رود.

اجاره ماشین عروس اقدامی لاکچری شد/ اجاره مازراتی نصف قیمت پراید ۱۳۹۷

بادیگارد ساعتی ۸۵ هزار تومان
بادیگارد نیز این روزها به اقدامی تشریفاتی برای شب‌های عروسی افزوده شده است؛ بررسی ها حاکی از آن است که هزینه استخدام بادیگارد برای ۱۰ ساعت در روز ۸۵۰ هزار تومان است.

گران‌تر بودن گل‌آرایی از اجاره ماشین عروس
بررسی ها حاکی از آن است که پکیج‌های گل‌آرایی ماشین‌های عروسی این روزها از ۲ میلیون و ۹۵۰ تا ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان متغیر است.

در این بین گویا هزینه دسته گل عروسی نیز به طور جداگانه محاسبه می‌شود و از ۷۵۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

هزینه اجاره اسکورت ماشین عروس چقدر است؟
اسکورت ماشین عروس، یکی از آپشن هایی است که به تازگی وارد برگزاری عروسی ها شده است و هنوز به دلیل تازگی خود، بسیاری از افراد، با آن آشنا نیستند. در اسکورت عروسی شما افرادی را می بینید که دور تا دور ماشین عروس قرار گرفته اند و نقش محافظتی دارند. هر چند که اصل این کار، برای محافظت نیست و بیشتر جنبه تشریفاتی دارد اما ظاهر قضیه، این را به بینندگان می رساند.

هزینه اسکورت عروسی بستگی به ساعت هایی که خودرو اجاره داده می‌شود دارد. معمولا ۱۰ ساعت، خودروها اجاره داده می شوند و اگر بیشتر از این ساعت باشد، به ازای هر ساعت باید، هزینه جداگانه ای پرداخت شود.

بررسی ها حاکی از آن است که هزینه اجاره هر موتورسیکلت برای اسکورت ماشین عروس از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۹:۴۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

مرگ دختر ۱۵ ساله براثر تیراندازی در عروسی در شهرضا

مرگ دختر ۱۵ ساله براثر تیراندازی در عروسی در شهرضا

دی جی مجالس

 


باشگاه خبرنگاران جوان

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از دستگیری ضارب دختر ۱۵ ساله ای که بر اثر تیراندازی سهوی در یک مراسم عروسی جان باخته بود خبر داد.

سرهنگ سهراب قرقانی گفت: روز گذشته در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه دختر ۱۵ ساله‌ای براثر تیراندازی در مراسم عروسی از ناحیه گردن مجروح و به بیمارستان منتقل شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پاسگاه کهرویه فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا قرار گرفت.


در بررسی و تحقیقات صورت گرفته توسط مأموران مشخص شد نوجوان مصدوم علی رغم تلاش پزشکان بر اثر جراحات شدید وارده جان خود را از دست داده است.

 


به گفته او مأموران بلافاصله اقدامات پلیسی خود را برای دستگیری ضارب که یکی از اقوام متوفی بوده، آغاز و در کمترین زمان ممکن وی را دستگیر و اسلحه‌ای که با آن دختر نوجوان مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود نیز کشف شد.

 


فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به اعتراف متهم مبنی بر تیراندازی سهوی به سمت دختر نوجوان از تشکیل پرونده و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: تیراندازی در مراسم‌های جشن و عروسی از رسم‌های غلطی است که بیشتر اوقات باعث وقوع حوادث تلخ و ناگواری همانند واقعه اخیر می‌شود و به همین جهت پلیس قاطعانه با خرید و فروش و نگهداری سلاح‌های غیر مجاز برخورد می‌کند و از شهروندان می‌خواهد تا در صورت اطلاع از این گونه موارد مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهندتا برخورد‌های قانونی با متخلفان صورت گیرد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۵:۵۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟

تشریفات مجالس

شما نیوز

انتخاب تشریفات مجالس عروسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و زوج های جوان همواره تمایل دارند تا مراسم آن ها

اگر قصد انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم با پاسخ به سوال "چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟" به شما در پیدا کردن بهترین تشریفات عروسی تهران کمک کنیم.

آنچه دیگران می خوانند:
ساعت و زمان پخش سریال پایتخت 7 | سورپرایز بزرگ محسن تنابنده برای مردم
میکاپ جلف و جیغ الهام چرخنده سوژه شد | سفر لاکچری الهام چرخنده و همسر اولش به تایلند
رابطه لیندا کیانی با بازیگر سریال پایتخت لورفت | عکس شوهر لیندا کیانی منتشر شد
ببینید | استقبال پرشور مردم لرستان از خواننده نوجوان عصرجدید | حنجره طلایی عصرجدید غوغا کرد
نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران چیست؟
همیشه سوال " چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟" سوال "نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران چیست؟" را به دنبال خواهد داشت زیرا کسی که می خواهد بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کند باید بداند که به چه نکاتی توجه کند و همچنین بداند بهترین تشریفات عروسی دارای چه ویژگی هایی است که آن ها را از موسسات تشریفاتی معمولی متمایز می کند. در شهر تهران معمولا موسسات تشریفات مجالس بسیاری وجود دارند که همه وعده برگزاری مراسم ویژه را می دهند. وجود تعداد تشریفات مجالس بسیار موجب سردرگمی افراد می شود و مشکل انتخاب را سخت می کند.

در ادامه به برخی از نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران اشاره خواهیم کرد.

خدمات و کترینگ غذا تشریفات عروسی: برای اجرایی کردن تمام برنامه هایی که برای مراسم عروسی خود دارید باید خدماتی را ارائه کنید حال تصور کنید اگر این خدمات حرفه ای و اصولی ارائه نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟
مسلما تمام برنامه هایی که برای برگزاری مراسم خود داشته اید با شکست مواجه خواهد شد به همین دلیل نیز تاکید همه افراد بر انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران است که خدمات تخصصی ارائه می دهد. پس اولین قدمی که باید در راستای انتخاب بهترین تشریفات عروسی بردارید بررسی کیفیت خدمات تشریفات عروسی است. البته در این میان نباید تنوع خدمات را نیز نادیده گرفت چرا که هر چه تنوع خدمات ارائه شده بیشتر باشد گزینه های بیشتری جهت انتخاب پیش و رو خواهد بود و در نتیجه شانس برگزاری یک مراسم منحصر به فرد نیز بیشتر خواهد شد.

انتخاب تشریفات عروسی با کترینگ عروسی حرفه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که 60 درصد مراسم شما به نحوه پذیرایی از مهمان ها بستگی دارد. در نتیجه سعی کنید قبل از انتخاب تشریفات مجالس تست غذا و مراسم را انجام دهید تا از کیفیت کترینگ عروسی مطمئن شوید.

 

امکانات تشریفات عروسی: هر خدماتی نیاز به امکانات خاصی دارد پس زمانی که یک موسسه تشریفاتی ادعا می کند که خدمات متنوع و باکیفیتی را ارائه می دهد شما باید این سوال را از خود بپرسید که آیا امکانات لازم جهت ارائه چنین خدماتی را دارند؟
اگر تشریفات عروسی دارای امکانات متنوعی نباشد نمی توانید انتظار داشته باشید خدماتی را که می خواهید به نحو احسن دریافت کنید.

پرسنل و کادر خدماتی تشریفات عروسی: ارائه خدمات با کیفیت نیاز به مجری حرفه ای و متخصص دارد بنابراین از دیگر نکات مهمی که باید در انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران به آن توجه کنید میزان مهارت و حرفه ای بودن پرسنل و کادر خدماتی تشریفات عروسی است.
هزینه تشریفات عروسی: هر موسسه تشریفاتی بنابر خدماتی که ارائه می دهد هزینه متفاوتی دریافت می کند اما در برخی از مواقع هزینه ای که باید بپردازید یا کم تر از حد معمول می شود و یا بیشتر از آن چیزی که باید بپردازید؛ در نتیجه شما با بررسی و مقایسه خدمات، امکانات و هزینه با دیگر موسسات می توانید تشخیص دهید که آیا هزینه ای که باید بپردازید معقول است یا خیر. معمولا انتخاب تشریفات ارزان قیمت صحیح نیست چرا که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و موجب می شود آبرو شما در مقابل مهمان ها برود. فرض کنید غذا به همه نرسد و یا خدمات قابل قبول نباشد.
میزان موفق بودن در اجرایی کردن ایده های مختلف: ایده های متنوعی که از سوی عروس و داماد درخواست می شود باید بسیار حرفه ای اجرا شوند به همین دلیل نیز در حین انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران، کیفیت ایده های اجرایی تشریفات مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. این روش به شما امکان تصمیم گیری سریع را می دهد که آیا می توانید این وظیفه بسیار مهم را بر عهده آن ها قرار دهید یا با این کار ریسک بزرگی را به جان می خرید؟
سابقه فعالیت و مدیریت آن: معمولا از سوی بیشتر زوج ها به این نکته توجه چندانی نمی شود اما سابقه فعالیت و مدیریت آن می تواند بیانگر نکات بسیاری باشد. یکی از نکات مهم در این باره این است که هر چه سابقه فعالیت بیشتر باشد مجموعه تشریفاتی با تجربه تر بوده و در نتیجه در ارائه خدمات بسیار حرفه ای تر و متفاوت تر از موسسات تشریفاتی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده اند عمل خواهد کرد به همین دلیل نیز اعتماد به چنین موسسات تشریفاتی راحت تر خواهد بود.
نکته دیگر این است که زمانی یک تشریفات به بهترین تشریفات تبدیل خواهد شد که فرد مدبری مدیریت آن را به عهده بگیرد و تمامی برنامه ها، خدمات و... را نظم ببخشد و به خوبی مدیریت کند به همین دلیل نیز حتما باید به چنین نکاتی در حین انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران توجه کرد.

 

خدمات بهترین تشریفات عروسی تهران
خدمات بهترین تشریفات عروسی تهران فقط محدود به خدمات انگشت شماری نیست بلکه تمامی خدمات مورد نیاز زوج ها را به بهترین و باکیفیت ترین شکل ممکن پوشش می دهد به گونه ای که وقتی زوجی به این گونه موسسات مراجعه می کنند دیگر نیازی به مراجعه به مکان دیگری جهت تهیه و تدارک مقدمات مراسمشان نخواهند داشت. برخی از این خدمات عبارتند از:

معرفی مکان مناسبی برای برگزاری مراسم مانند باغ، تالار و...
دیزاین، گل آرایی، نورپردازی
موسیقی
طراحی سفره های عقد متنوع
آتلیه اختصاصی
کترینگ غذا و پذیرایی
معرفی مزون، آرایشگاه و پیرایش عروس و داماد
معرفی فروشگاه های معتبر جهت تهیه گیفت عقد، تهیه کارت دعوت و...
ماشین عروس و تزیین آن

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۵:۰۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد

در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد

سفره عقد در خانه

سفره عقد یکی از سفره های سنتی ایرانی و نمادی از عناصر زندگی بخش و تعالی بخش است که پشتوانه ای غنی دارد. در گذشته خانواده ی داماد سفره ی عقد را تهیه و در مراسم بله برون به منزل عروس می بردند و خانواده ی عروس وظیفه چیدن آن را بر عهده داشتند.

 

به گزارش «شیعه نیوز»، سفره عقد یکی از سفره های سنتی ایرانی و نمادی از عناصر زندگی بخش و تعالی بخش است که پشتوانه ای غنی دارد. در گذشته خانواده ی داماد سفره ی عقد را تهیه و در مراسم بله برون به منزل عروس می بردند و خانواده ی عروس وظیفه چیدن آن را بر عهده داشتند.

امروزه این سفره که نماد شکل گرفتن خانواده است، را در مراسم عقد می گسترانند و عروس و داماد بر سر آن می نشینند و به خطبه عقد گوش فرا می دهند.

اجزای سفره عقد هریک معنایی ویژه و زیبا دارند. در این بخش در خصوص اجزا و فلسفه سفره عقد صحبت خواهیم کرد و هر یک از اجزای آن را برایتان شرح می دهیم.

اجزای سفره عقد

سفره عقد معمولا شامل پارچه ای است که طبق ذوق و سلیقه طراح آن پهن می شود و تمامی اجزا بر روی آن قرار می گیرند که هر کدام پر از معناهای ویژه و زیبا و سمبل خاصی هستند.

جانماز

قرار دادن جانماز پای بندی زوج نسبت به اصول دین اسلام است. بر سفره عقد جانمازی از جنس ترمه با آستر ساتن خوش رنگ یا مخمل سفید قرار می دهند و رویش را با نخ براق نقره ای سوزن دوزی می کنند و روی آن مهر و تسبیح زیبایی می گذارند.

قرآن مجید

یکی از اجزای مهم سفره عقد قرآن است که نشانه عقیده و ایمان طرفین و مورد تایید بودن وصلت از سوی پروردگار و طلب یمن و برکات الهی است. در سفره عقد کتاب خدا را جلو آینه و بالای جانماز قرار می دهند.


تخم مرغ از لوازم سفره عقد

از گذشته تا کنون بر سر سفره عقد پنج، دوازده یا چهارده تخم مرغ به نیت پنج تن دوازده امام (ع) و چهارده معصوم(ع) قرار می دهند.

تخم مرغ نماد تولد وتداوم نسل است و به نیت ادامه نسل زن و مرد وبچه دار شدن بر سر سفره عقد قرار می گیرد.

در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد


آینه و شمعدان


البته که آینه و شمعدان از اجزای مهم سفره عقد محسوب می شوند که آن را در صدر سفره و رو به عروس و داماد قرار می دهند. آینه نشانه روشنی زندگانی است و عروس و داماد با نگریستن در آن دلهایشان نسبت به هم مانند آینه صاف و زلال می شود.

کیفیت مهم تر از کمیت است

در دو سوی آینه دو شمعدان نقره یا برنز یا بلورین با شمع های فروزان قرار می گیرد که نشانه آرزوی روشنایی وگرمی در پیوند عروس و داماد است.

آب از لوازم سفره عقد

برخی از افراد به رسم پیشینیان درون سفره عقد به نیت خلوص، پاکی و صداقت در زندگی کاسه ای آب می گذارند و گاهی دو ماهی قرمز نیز در آن می اندازند که نشانه حیات است و یا برای تزئین به جای ماهی برگ تازه ای از درخت نارنج یا گلبرگ های گل و شمع استفاده می کنند.

فندق، گردو و بادام

بر سر سفره عقد ظرفی از فندق، گردو و بادام قرار می دهند که نشانه توانمندی و گسترده بودن سفره خوراک عروس و داماد است. درخت گردو عمر طولانی دارد و گردو نمادی برای طول عمر عروس و داماد است.

نقل و سکه

امروزه بر سر سفره عقد مخلوطی از نقل سه مروارید و پولک را در بسته بندی های کوچک قرار داده و با روبان تزئین می کنند و بر سر سفره عقد قرار می دهند. نقل نشانه ی شیرین کامی و سکه های طلایی که روی آن مبارک باد یا نام مبارک حضرت مهدی (عج) ضرب می شود ، برای افزایش روزی عروس و داماد سر سفره ی عقد گذاشته می شود.

نان و پنیر و سبزی از لوازم سفره عقد

بر سر سفره عقد ظرفی از نان وپنیر و سبزی تزئین شده قرار می دهند. نان نشانه ی برکت خداوند و پنیر را برای وسعت روزی و سپید بختی بر سر سفره قرار می دهند. سبزی نیز نشانه ی سلامتی، سر سبزی و خرمی است. سبزی عقد، سبزی خوردن است که از تره، ریحان، شاهی، نعناع، تربچه و پیازچه تشکیل می شود.

میوه

بر سر سفره عقد سبدی از میوه های رنگین مانند انار، سیب و آناناس و… قرار می دهند به نیت اینکه عروس و داماد از مواهب رنگارنگ الهی ونعمت های طبیعی خداوند در زندگی بهره مند گردند.

کاسه نبات و شیرینی

نبات اعلای زعفرانی یکی از اجزای سفره عقد و نماد آروزی شیرینی پیوند عروس داماد است که در بالای سفره عقد، به شکل زیبا و طبقاتی قرار می دهند. طراحی های بسیار متنوعی بر روی شاخه نبات می شود که یکی از عناصر زیبای هر سفره عقدی است.

همچنین ظرفی از شیرینی را که دارای دو نوع شیرینی خشک و تر است را بر سفره قرار می دهند. این شیرینی ها نشانه به ارمغان آوردن شهد خوشبختی است و باید خوش منظر، کوچک و تازه باشند.

گل


سبدی از گل بر سر سفره عقد قرار می دهند. گل به نشانه شادابی و طراوات و نمادی از زیبایی پیوند ازدواج است. طراحان سفره عقد از شاخه های گل و گلبرگ های رنگین آن برای آراستن اجزای دیگرسفره عقد استفاده می کنند.

عسل از لوازم سفره عقد

در مراسم عقد بر سر سفره جامی از عسل قرار می دهند. عسل نشانه شیرینکامی در زندگی است و عروس و داماد پس از عقد در دهان همدیگر برای شیرین کامی و دلارامی عسل قرار می دهند.


در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد

گلاب
درون سفره عقد برای معطر کردن آن گلاب قرار می دهند.

جا حلقه ای از لوازم سفره عقد

بر سر سفره عقد و بر جایگاه خاص و زیبایی پیش پای عروس و داماد حلقه ازدواج آنها قرار می گیرد . عروس و داماد پس از عقد حلقه ها را به انگشت هم انداخته و به یکدیگر متعهد می شوند. مراسم حلقه دست کردن عروس و داماد در کنار سفره عقد نیز از مراسم های مهم است و چیدمان و تزئین جعبه حلقه ها بسیار مهم است.


سینی هفت دانه

در گذشته درون سفره عقد برای دور کردن چشم شیطان سینی متشکل از هفت دانه ادویه:خشخاش، برنج، سبزی خشک، نمک، چای، رازیانه و کندر قرار داده می شد که به آن سینی عاطل و باطل می گفتند و امروزه دیگر فراموش شده است.

کله قند

هنگام خوانده شدن خطبه عقد بر سر عروس و داماد توری حریر و مستطیل شکل و سپید رنگ گرفته می شود و فردی با نیت خوشبختی عروس و داماد بر روی این تور یک جفت کله قند هم شکل و هم اندازه را بر سر عروس و داماد می سابد تا آنها در زندگی همیشه شادی و شیرینی را تجربه نمایند.

در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد


اسپند


در همه مراسمات ازدواج و همچنین مراسم عقد به نیت دور داشتن چشم بد از وصلت جدید و از جان عروس و داماد اسپند دود می شود. امروزه دیزاین های متفاوتی هم برای اسپند انجام می دهند.

معنی لوازم سفره عقد

قرآن مهم ترین جز سفره عقد ایرانی اسلامی است و همچنین یکی از موارد اساسی مهریه عروس خانم ها است؛ قرآن معمولا اولین چیزی است که عروس و داماد برای خود قبل از عقد خریداری می کنند.

در سفره عقد چه وسایلی می گذارند + فلسفه اجزای سفره عقد

تخم مرغ در سفره عقد نمادی است برای باروری و زایش اولاد است

نبات برای شیرین کامی و بعضی ها هم سفره آرایی های زیبایی را برای هر چه باشکوه تر شدن سفره عقدشان انجام میدهند. و آرزوی یک زندگی پیوسته شیرین توام با شادی را بری آنها بیان می کند.

آینه شمعدان نشان از گرمی قلب ها و زلال و صادق بودن طرفین در این ازدواج است. آیینه و شمعدان در مرکز سفره در مقابل عروس و داماد قرار می گیرد.

جانماز که به صورت گسترده در سفره قرار داده می شود، یادآور شکرگزاری نعمت های خداوند است.

سکه نشان از رونق اقتصادی و آرزو برای افزایش روزی زندگی آنهاست.

آجیل هایی در ردیف گردو، بادام و فندق که نشان دهنده ی آرزوی سلامتی وگسترده بودن سفر و طول عمر برای عروس و داماد است.

نان و پنیر به نشانه ی برکت روزی و سپیدبختی، سبزی نیز نشانه ی سلامتی و سرسبزی زندگی آنها است.نان سفره عقد در هر منطقه متفاوت ست.

اسپند که علاوه بر دود کردن، آن را برای دور کردن چشم بد از زندگی جدید در سفره قرار می دهند.
تکنیک های تضمینی خانگی تیز کردن چاقو بدون نیاز به چاقو تیزکن

نخ و سوزن و قیچی که در برخی مناطق در سفره عقد قرار می دهند و نشان از آرزوی حل و فصل مشکلات زندگی به دست صاحبان آن زندگی است

بعضی انار و سیب میگزارند .سمبل میوه های بهشتی و تندرستی و شادابی هستند

لوازم سفره عقد در زمان قدیم

در زمان های قدیم بر سر سفره عقد، شش ظرف قرار می دادند که محتویات هر یک از آن ها، نشانگر یک آرزو برای زوجی بود که راهی خانه بخت می شد. درون این شش ظرف را با نان، نبات، بادام، گردو، تخم مرغ و فندوق پر می کردند.

البته ظرف های دیگری از جام های عسل و ماست، ظرف های نان، پنیر و سبزی و همچنین شیرینی قرار می دادند که هر یک از آن ها نمادی از برکت، رزق و روزی و باروری محسوب می شد. جالب است بدانید که هم اکنون هم در شهرهای مختلفی در ایران مراسم چیدمان سفره عقد به این شیوه، صورت می گیرد.

فلسفه لوازم سفره عقد

از قدیم الایام تا کنون برپایی مراسم عقد همراه با یک سفره زیبا، از رسوم ایانیان بوده است. در این سفره سنتی وسایل خاصی استفاده می‌شود که هر یک نماد یک موضوع خاص است. مثلاً برخی وسایل مانند آینه نماد روشنی و برخی دیگر نماد رسیدن به آرزو‌ها و … است.

به طور کل رسم بر این است که پس از چیده شدن موارد موجود در لیست وسایل سفره عقد عروس و داماد در قسمت بالایی این سفره در کنار هم و روبه آینه نشسته و بقیه مهمانان از جمله عاقد نیز در اطراف این سفره قرار می‌گیرند. مراسم عقد در اکثر شهر‌های ایران از مهم‌ترین ارکان قبل از ازدواج است.


لیست خرید داماد برای عقد

1- قرآن و جانماز

2- سرویس طلا
3- حلقه
4- ساعت
5- آینه و شمعدان
6- لباس عقد و نامزدی
7- لوازم آرایش
8- عطر و ادکلن
9- لباس مجلسی یا پارچه
10-مانتو، روسری
11-کفش و کیف
12-چادر مشکی و مجلسی
13-سشوار و اُپیلیدی
14- حوله ی حمام
15- چمدان
16-لباس خواب و لباس زیر
لیست خرید عروس برای مراسم عقد

لوازم سفره عقد

1- جانماز

2- کت و شلوار
3- ست کمربند و کیف
4- پیراهن دامادی
5- کفش
6- حلقه
7- ساعت
8- ریش تراش(ست افترشیو، کیف اصلاح و لوازم جانبی، برس و شانه)
9- لباس خواب و لباس زیر
10-حوله
11-چمدان

هزینه و تهیه لوازم سفره عقد به عهده کیست؟

اگر مراسم عقد در محضر برگزار شود که وسایل سفره عقد در محضر موجود است و هزینه ای که داماد برای محضر پرداخت می کند کافیست اما اگر مراسم عقد در خانه برگزار شود و بنا بر اجاره ی وسایل سفره ی عقد باشد هزینه ی آن برعهده ی آقای داماد است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۴:۲۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

۲۵ نکته برای انتخاب باغ تالار و تشریفات عروسی مناسب در تهران

۲۵ نکته برای انتخاب باغ تالار و تشریفات عروسی مناسب در تهران

باغ تالار بدون ورودی تهران

خبرآنلاین

وقتی صحبت از باغ تالار و تشریفات عروسی می‌شود، یک طرح کلی وجود دارد که معمولا دنبال می‌شود. برنامه‌ریزی برای جشن عروسی، انتخاب باغ تالار، کترینگ، همراه با آرایشگاه. اما هیچ دلیلی ندارد که ما فقط روی این موارد تمرکز کنیم.

اگر دوست دارید جشن عروسی بسیار همه چیز تمام و خاطره‌انگیزی داشته باشید، باید مسئولیت جشن عروسی خودتان را به مؤسسات خدمات و تشریفات عروسی مناسبی بسپارید این مجموعه ها با در اختیار داشتن فضاهای مختلف مثل باغ تالار با توجه به سلیقه و معیارهای شما می‌توانند بسیار مناسب باشند.

چنانچه در شهر تهران زندگی می‌کنید و در پی فراوانی مؤسسات و شرکت‌های تشریفات مجالس زیادی که وجود دارد سردرگم هستید، پس با ما همراه باشید.

۲۵ نکته برای انتخاب یک باغ تالار یا تشریفات عروسی ایده آل در تهران

۱. مشخص کردن هدف و نیاز شما از تشریفات عروسی

اولین کاری که باید بکنید این است که بفهمید برای مراسم خود چه چیزی می‌خواهید. آیا سنت‌ها و رسوم خانوادگی و منطقه‌ای خاصی را در نظر دارید که رعایت کنید، یا به دنبال جشنی لاکچری و خاص هستید؟

۲. خدمات مجالس مجوزدار

یک مؤسسه تشریفات مجالس را انتخاب کنید که مجوز برگزاری مراسم عروسی و شماره ثبت را داشته باشد. باید در انتخاب خدمات مجالس عروسی مواظب باشید به تیپ افراد سودجو و بدون مجوز نخورید.

۳. با سابقه و محبوب باشد

هنگامی که برای انتخاب تشریفات عروسی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها به دنبال خدمات مجالس مناسبی می‌گردید باید به این نکته مهم دقت کنید. تشریفات عروسی انتخابی شما باید تجربه و سابقه درخشانی در زمینه برگزاری مراسمات عروسی در باغ تالار داشته باشند.

۴. تست کردن غذا و میزبانی باغ تالار عروسی

وقتی که مسئولیت بزرگترین و مهمترین روز زندگی خودتان را به کسی دیگر می‌سپارید، مسلما تقاضای تست خدمات را مطرح می‌کنید. اگر تشریفات مجالس اجازه این کار را ندهد از کار خود مطمئن نیست و نباید به آنها اعتماد کنید. هنگام تست غذا و خوراکی‌ها، کیفیت امکانات صوتی و نورپردازی با نظافت رومیزی‌ها و صندلی‌ها را نیز چک کنید. از مجموعه انتخابی خود بخواهید تا در زمانی که یک مراسم عروسی دارد درمکان حضور یابید و از نوع پذیرایی، و خدمات آن اطمینان حاصل کنید. ضمنا تست غذا فراموش نشود.

۵. مکان برگزاری عروسی/ باغ عروسی و فضای باز

بعد از اطمینان از داشتن مجوزهای لازم برای فعالیت در زمینه خدمات مجالس، مهمترین قسمت ماجرا مکان برگزاری عروسی است. تشریفات عروسی مدنظر شما باید چندین باع عروسی را در فهرست خود داشته باشد.

۲۵ نکته برای انتخاب باغ تالار و تشریفات عروسی مناسب در تهران

خدمات مجالس باید با توجه به تاریخ برگزاری عروسی شما و بودجه‌ای که در اختیار دارید، باغ عروسی مناسب با معیارها و شرایط اقتصادی‌تان را معرفی کنند.

۶. امکانات صوتی و گروه موسیقی

مراسمات عقد و عروسی جشن‌های شادی هستند که نیازمند گروه موسیقی حرفه‌ای و امکانات صوتی با کیفیت و مجهز می باشند.

آنها باید در مجموعه خود با گروه موسیقی و دی‌جی حرفه‌ای همکاری داشته باشند. همچنین تجهیزات صوتی آنها باید به نحوی باشد که هنگام برگزاری مراسم در باغ تالار، صدا به همه مهمانان برسد.

۷. نورپردازی مراسم عروسی

از آنجایی که بیشتر مراسمات در شب برگزار می‌شود، نورپردازی محوطه و لوکیشن عروسی از اهمیت بسزایی برخوردار است. تیم تشریفات عروسی همیشه باید خود را با بروزترین امکانات دنیا هماهنگ کنند و شبی خارق‌العاده را با نورپردازی حرفه‌ای برای عروس و داماد خلق کنند. البته که باغ تالارها با توجه به فضای بازی که دارند مکان بسیار مناسب و ایده آلی برای انجام تشریفات عروسی به شمار می روند.

۸. میز و صندلی‌های تالار

مهمانان ساعات زیادی را باید روی میز و صندلی بنشینند. بنابراین جدای از تمیز بودن و مرتبی رومیزی‌ها، مبلمان و صندلی‌ها باید برای نشستن طولانی مدت راحت و استاندارد باشند.

۹. فیلم‌برداری و عکاسی

یکی دیگر از مهمترین نکات برای انتخاب تشریفات عروسی، معرفی آتلیه عروس حرفه‌ای توسط آنهاست. شما برای ثبت لحظات ناب و شیرین زندگی خود به اکیپ عکاس و فیلم‌بردار احتیاج دارید. بنابراین یک مؤسسه خدمات مجالس حرفه‌ای مناسب در مجموعه خود با چنین اکیپی قطعا همکاری خواهد داشت.

۱۰. آرایشگر و میکآپ آرتیست

خدمات مجالس لاکچری کمی هستند که به این گزینه مجهز نباشند. اغلب تشریفات مجالس با آرایشگر و میکآپ آرتیست حرفه‌ای همکاری دارند. پس لازم نیست شما در سطح شهر به دنبال آرایشگر باشید.

۱۱. ماشین عروس

عروس و دامادهای جوان به زیبایی خودرویی که آنها را به باغ عروسی می‌برد، اهمیت زیادی می‌دهند. بیشتر خدمات مجالس مناسب در سطح تهران در فهرست خود چند مدل ماشین و کالسکه را به زوج‌های جوان معرفی خواهند کرد.

۱۲. بررسی ظروف، پذیرایی و شام

پذیرایی از مهمانان همیشه با دردسرهایی همراه است. چراکه ما به سلیقه آنها آشنا نیستیم و نگران هستیم که رضایت آنها را جلب نکرده باشیم. تشریفات مجالس مناسب در منوی پذیرایی خودشان انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را با توجه به فصل برگزاری عروسی در باغ عروسی و تالار را با توجه به بودجه شما معرفی خواهند کرد.

۱۳. تعداد مهمانان

ممکن است شما بخواهید با بودجه کمی که در اختیار دارید، تعداد زیادی مهمان را به جشن خود دعوت کنید. تشریفات مجالس باتجربه با مدیریت بودجه شما می‌توانند مراسم را به شکلی برنامه‌ریزی کنند که کم نیاورید.

۱۴. کارت عروسی

از آنجایی که کارت عروسی نشان از حسن سلیقه عروس و داماد و تمایل آنها برای به هم رسیدن است، به آن دقت زیادی می‌شود. مؤسسات برگزار کننده مجالس عروسی با تجربه‌ای که در اختیار دارند به شما کمک می‌کنند بهترین طرح کارت عروسی را با متن دلخواه شما یا پیشنهادی آنان انتخاب کنید.

۱۵. دیزاین و تزئینات

یکی از زیبایی های باغ تالارها مربوط به تزئینات می‌باشد. تشریفات مجالس کارآزموده با توجه به فعالیت‌های زیادی که در زمینه برگزاری مجالس داشتند بهترین و بروزترین تزئینات لوکیشن عروسی را ارائه می‌دهند.

۱۶. گل آرایی سالن و محوطه

هنگامی که برای تست کردن به تشریفات و خدمات مجالس عروسی مراجعه کردید به گل آرایی آنها دقت کنید که تازه باشند.

۱۷. آتش بازی

آتش بازی در حین ورود عروس و داماد و در بخش‌های دیگر جزوی از مراسم عروسی در باغ تالارها می‌باشد. تیم حرفه‌ای تشریفات باید زمان و مکان آتش بازی را به دقت بررسی کند.

۱۸. سفره عقد و سالن عقد

داشتن چند نوع سفره عقد سنتی و مدرن لوکس با ظروف زیبا و شیک از ویژگی‌های خدمات مجالس مناسب است. همچنین وجود یک سالن عقد فضای باز اختصاصی در صورت نیاز مراسم عقد

۲۵ نکته برای انتخاب باغ تالار و تشریفات عروسی مناسب در تهران

۱۹. موقعیت باغ عروسی

نزدیک بود و در مسیر بودن باغ تالاری که به شما معرفی می‌کنند بسیار مهم است.

۲۰. مهماندار و اکیپ باتجربه و خوشرو

برخوردار بودن تشریفات مجالس عروسی مناسب از کادر پذیرایی و مهماندار خانم و آقا امری بدیهی است.

۲۱. مزون لباس عروس

بسیاری از خدمات مجالس عروسی در مجموعه خود از مزون لباس عروس وارداتی و شیک برخوردار هستند.

۲۲. دسته گل عروس

انتخاب دسته گل عروس همیشه با دغدغه همراه است، خدمات مجالس با استفاده از تجربه‌ای که دارند شما را در انتخاب این امر یاری خواهند رساند.

۲۳. ویلای اختصاصی

بعضی از تشریفات مجالس در مجموعه خود ویلای اختصاصی برای استراحت قبل از عروسی خانواده‌های عروس و داماد را در اختیار دارند.

۲۴. سرویس و ظروف ویژه مجالس

استفاده از ظروف و سرویس‌های پذیرایی ویژه مجالس که از بهترین برندها انتخاب شده باشد حس بهتری به مهمانان شما می‌دهد.

۲۵. کیک عروسی

یکی دیگر از مهمترین قسمت‌های عروسی که در تدارک و انتخاب ان باید دقت زیادی به خرج دهید، انتخاب کیک عروسی است. تشریفات مجالس مجرب و حرفه‌ای بهترین کیک‌ها را با بهترین مواد را برای عروسی شما تهیه می‌کنند.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۶:۳۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

انتخاب باغ عروسی مهمترین کار در برگزاری مراسم عروسی

انتخاب باغ عروسی مهمترین کار در برگزاری مراسم عروسی

خدمات مجالس

شما نیوز

انتخاب باغ عروسی خود را به تشریفات مجالس ثمین بسپارید تا دامنه گسترده ای از پیشنهاد ها را پیش روی خود ببینید. انتخاب باغ عروسی با توجه به سلیقه، بودجه، تعداد میهمان و موقعیت مکانی مناسب یکی از عوامل بسیار موثر در برگزاری یک مجلس عروسی است که در خدمات مجالس ثمین با ارائه مشاوره، بهترین پیشنهاد ها برای انتخاب باغ عروسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تشریفات مجالس ثمین ضمن در اختیار داشتن باغ اختصاصی، به دلیل همکاری گسترده با بیش از 50 مورد باغ و سالن دیگر شرایطی را برای شما فراهم می کند تا گزینه های متعددی مناسب با سلیقه و بودجه خود برای انتخاب مکان برگزاری مراسم عروسی در اختیار داشته باشید.


انتخاب باغ عروسی مهمترین کار در برگزاری مراسم عروسی
باغ عروسی شرق تهران
انتخاب باغ عروسی در شرق تهران از جمله خدماتی است که توسط تشریفات مجالس ثمین ارائه می شود. تشریفات ثمین با در اختیار داشتن تعداد زیادی باغ تالار عروسی در شرق تهران زوج های جوان را در انتخاب، آزاد می گذارد. در انتخاب باغ عروسی توجه به چند نکته حائز اهمیت است. فصلی که قصد برگزاری مراسم خود را دارید می تواند عامل موثری در کاهش یا افزایش قیمت داشته باشد مثلا در فصل پاییز و زمستان هزینه ورودی باغ عروسی به مراتب کمتر از فصل های دیگر است.


باغ عروسی غرب تهران و حومه
باغ های عروسی زیبا، لوکس و مدرن در غرب تهران و حومه با تجهیزات و امکانات بی نظیر، زوج های جوان را به سمت داشتن شبی رویایی با باغ های عروسی ثمین سوق می دهد. تشریفات مجالس ثمین با در اختیار داشتن باغ های مناسب و زیبا و شیک، مناسب با بودجه و سلیقه زوج های جوان، عروس و دامادها را برای داشتن شبی زیبا و رویایی هدایت می کند.باغ عروسی گرمدره

برگزاری جشن ها توسط خدمات مجالس در سالن یا باغ عروسی است که انتخاب یکی از این دو طبق سلیقه عروس و داماد خواهد بود. اما فصلی که برای برگزاری مراسم انتخاب کردید هم در انتخاب باغ عروسی و سالن عروسی تاثیر دارد. در فصل زمستان و پاییز که هوا رو به سردی می رود، فضای بسته سالن برای برگزاری جشن مناسب تر است. اما در فصل های گرم سال، می توان جشن را در فضای باغ برگزار کرد. البته تشریفات مجالس ثمین با بهره گیری از خدمات مجالس و امکانات روز دنیا در هر فصلی و در هر مکانی امکانات برگزاری مراسم عروسی را برای شما مهیا خواهد کرد.

 

ویژگی های باغ عروسی در گرمدره
از ویژگی های باغ عروسی تشریفات ثمین به منوی غذایی پیشنهادی و دلخواه می توان اشاره کرد. خدمات تشریفات مجالس ثمین را با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه انتخاب نمایید. لازم به ذکر است طبخ غذاها در آشپزخانه اختصاصی باغ عروسی تشریفات ثمین، استفاده از مواد درجه یک از جمله برنج 100 % ایرانی، مرغ و گوشت گوسفندی تازه خدمات مجالس انجام می گیرد. پس از انتخاب باغ عروسی متناسب با سلیقه شخصی تان، منوی غذایی برای تکمیل شدن خدمات ویژه مجالس عروسی، روند باغ عروسی، پذیرایی از میهمانان و نیاز به مواردی مانند: شیرینی و شربت و .... در بخش پذیرایی باغ عروسی دارید انتخاب سرویس پذیرایی و نوع چیدمان که عواملی مانند سلیقه، قیمت و داشتن هارمونی با مکان برگزاری مراسم در آن موثر است تاثیر به سزایی در کیفیت برگزاری خدمات مجالس و همچنین قیمت باغ عروسی گرمدره دارد.در عکسهای آورده شده در این قسمت شما با انواع سرویس پذیرایی و میز و صندلی و چیدمان آشنا می شوید. تشریفات ثمین ضمن برگزاری مجالس در باغ عروسی و با در اختیار داشتن باغ اختصاصی عروسی، به دلیل همکاری خدمات مجالس با بیش از 70 مورد باغ و تشریفات عروسی دیگر شرایطی را برای شما فراهم میکند تا گزینه های متعددی مناسب با سلیقه و بودجه خود برای انتخاب خدمات مجالس داشته باشید تجلی و شکوه مجلس خود را با انتخاب باغ عروسی جایگاهی زیبا دو چندان کنید. همواره گل آرایی مجالس یکی از شاخصه های مهم برای تجلی دادن به مجالس و فراهم نمودن فضایی زیبا و دلنشین برای پذیرایی از میهمانان است. از آنجایی که عمده فعالیت تشریفات ثمین در خدمات مجالس برگزاری مجالس عروسی می باشد لذا در این بخش تصاویری از گل آرایی مجالس عروسی در باغ عروسی تقدیم حضورتان می گردد. برای زیبایی بخشیدن بیشتر و رویایی نمودن مجالس در باغ عروسی فضای برگزاری مجلس شمع آرایی یکی از اصلی ترین مواردی است که در تشریفات ثمین جزء هدایای منو باغ عروسی انتخابی می باشد مراسم آتش بازی جزء هیجان انگیز ترین و باشکوه ترین بخشها می باشد که در 4 مرحله (ورودی، کیک، شام و تانگو) در باغ عروسی قابل اجراست و در تشریفات ثمین جزء خدمات مجالس منوی انتخابی می باشد.

هزینه و قیمت باغ عروسی برای برگزاری مراسم عروسی
هزینه هایی که برای ورودی عروس و داماد باغ عروسی دریافت می شود در تمامی باغ ها یکسان نیست. از سوی دیگر نمی توان یک باغ را به دلیل دریافت ورودی بیشتر به بی انصافی متهم کرد. ممکن است دلایل خود را داشته باشد. برای مثال باغ های بزرگ، با امکانات بیشتر، قرار گرفتن در یک جای دنج، مدیریت و پرسنل مسئولیت پذیر و ... هزینه های بیشتری را دریافت می کند. این در حالی است که برخی دیگر از باغ ها به دلیل کیفیت نازل خدمات، ورودی کمتری را دریافت می کنند. بنابراین هزینه ها معیار مناسبی برای مقایسه باغ ها نیست و باید به سطح کیفیت خدمات توجه داشت.

قیمت ورودی باغ عروسی
قیمت ورودی باغ عروسی با توجه به معیارهای مختلفی ارزیابی می شود. از جمله این معیارها می توان به زیبایی و تجهیزات بکار رفته در باغ و نمای داخلی باغ و تالار عروسی و نوع و کیفیت خدمات متفاوت است.


هزینه برگزاری مراسم عروسی

قیمت اجاره باغ عروسی
قیمت اجاره باغ عروسی با توجه به نکات مهم و حائز اهمیت که در هزینه اجاره باغ ارزان برای عروسی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. فصلی است که جشن عروسی در آن زمان برگزار می شود. هزینه اجاره باغ عروسی در فصل بهار و تابستان می تواند به مراتب بیشتر از فصل های پاییز و زمستان باشد. که انتخاب بیشتر زوجین با توجه به تفاوت قیمتی که در اجاره باغ عروسی وجود دارد همان فصل های بهار و تابستان است.

قیمت باغ عروسی در تهران
هزینه اجاره باغ عروسی در تهران با توجه به برتری های باغ عروسی نسبت به تالار بسیار مناسب تر و مطلوب تر است و به برگزاری مجالس با شکوه شما کمک شایانی می کند.

هزینه عروسی در باغ
هزینه عروسی به علت وجود فضای آزاد در باغ، عروس و داماد می توانند راحت تر به دیدن میهمانان خود بروند و رضایت بیشتری برای میهمانان است و به این خاطر که باغ عروسی به نسبت تالار از تزیینات کمتری برخوردار است و و باعث هزینه ی کمتری در باغ عروسی می شود.

 

مراسم بله برون و نامزدی

نکات مهم در انتخاب باغ عروسی
شما برای برگزاری مراسم عروسی در باغ باید به نکات مهمی توجه نمایید که این نکات به شرح زیر می باشد:


رفیت باغ عروسی: ظرفیت باغ های عروسی که زیر مجموعه باغ های تشریفات ثمین می باشند بین 150 تا بیشتر از 1000 نفر می باشند. زمانی که تعداد میهمانان شما زیاد است بهترین گزینه باغ عروسی است چرا که ظرفیت سالن باغ عروسی بالا است و میهمانان احساس بهتری دارند.

دسترسی به باغ و موقعیت باغ عروسی: سطح دسترسی مهمانان به باغ های عروسی تشریفات ثمین بسیار راحت است و اکثر باغ های عروسی تشریفات ثمین با موقعیت بسیار مناسبی قرار گرفته اند.

پارکینگ باغ عروسی: یکی از دغدغه های افرادی که به مراسمی دعوت می شوند جای پارک خودرو است. باغ های عروسی تشریفات ثمین با ظرفیت پارکینگ بین 150 خودرو تا 750 خودرو توانسته این دغدغه را از بین ببرد. اکثر باغ های تشریفات ثمین با ظرفیت پارکینگ بالا در اختیار مهمانان می باشد.

سقف سالن مراسم عروسی: سالن های باغ عروسی تشریفات ثمین با سقف های بلند باعث شده که زیبایی ویژه ای را به تالارهای عروسی ببخشد. سقف بلند باعث نشان دادن شکوه و جلال آن محل است و از امتیازات باغ های عروسی تشریفات ثمین محسوب می شود.

سیستم گرمایش و سرمایش در تالار و باغ: یکی از امکانات مهم و مفیدی که باغ تالار های عروسی تشریفات ثمین دارند وجود سیستم گرمایش و سرمایش در تالار و باغ عروسی هستند. بسیاری از زوج های جوان تمایل دارند که مراسم عروسی خود را در فصل های سرد سال برگزار کنند و وجود سیستم گرمایش در تالار باعث می شود که میهمانان بتوانند از مراسم لذت بیشتری ببرند. سیستم سرمایش بسیار مفید است برای افرادی که تمایل دارند جشن عروسی خود را در فصل های گرم سال برگزار کنند.

جایگاه عروس و داماد: از جمله زیبایی تالار های باغ عروسی تشریفات ثمین تزیین جایگاه عروس و داماد است. جایگاه عروس و داماد با آینه کاری بسیار شیک در پشت جایگاه و گل آرایی و شمع آرایی های بسیار زیبا مکانی دلنشین و فراموش نشدنی را برای زوج های جوان به ارمغان می آورد.


رختکن مجزا: وجود رختکن های مجزا از جمله امکانات مهمی است که تالارهای باغ عروسی تشریفات ثمین در اختیار میهمانان خود قرار می دهد.

سرویس بهداشتی مناسب: سرویس بهداشتی مناسب و مجزا از جمله امکانات مفید باغ تالارهای عروسی تشریفات ثمین می باشد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۷:۵۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

۵۰ ویژه برنامه با محوریت معرفت‌افزایی دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود

۵۰ ویژه برنامه با محوریت معرفت‌افزایی دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود

برگزاری مراسم افتتاحیه

 


گروه استان ها_ معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه در دهه کرامت گفت: مراسم افتتاحیه جشن های دهه کرامت صبح روز میلاد از ساعت ۸ صبح با خطبه خوانی خادمان حرم مطهر شروع می شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هادی محمود نژاد ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های آستان مقدس فاطمی در دهه کرامت که در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: تلاش ما بر این است که بانوان و دختران سهم بیشتری از این آستان و مراسم‌ها دهه کرامت داشته باشند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت صبح روز میلاد از ساعت 8 صبح با خطبه خوانی خادمان حرم مطهر شروع می‌شود و سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی خواهد بود.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان کرد: در دهه کرامت از درب‌های هنری ایوان آیینه رونمایی می‌شود، آبخوری‌های بست جنوبی صحن امام رضا علیه السلام به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم کاشی کاری صحن امام هادی علیه السلام رونمایی می‌شود.

محمود نژاد عنوان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که هر سال وجود دارد اعزام سفیران کریمه به برخی استان‌ها و کشورها است که در طول دهه کرامت به همراه پرچم متبرک آستان مقدس فاطمی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت با مراسم تعویض پرچم در روز سه شنبه 10 خرداد در صحن امام رضا علیه السلام شروع می‌شود.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: آیین افتتاح جشن‌های دهه کرامت در روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها در آستان مقدس قم و مراسم اختتامیه دهه کرامت هم در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

محمود نژاد افزود: صبح روز میلاد بانوی کرامت قبل از مراسم خطبه خوانی آیین جارو کشی خادمان را در صحن امام رضا علیه السلام داریم و در ادامه برنامه های متنوع با شعار محوری «خدمت کریمانه جهاد عالمانه» برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری پویش سراسری فدای دخترم از اجرای بیش از 50 عنوان برنامه در دهه کرامت خبر داد و گفت: برگزاری همایش دختران آفتاب ویژه دختران نوجوان و جوان از برنامه های حرم مطهر در روز میلاد است که با مشارکت معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی پویش فدای دخترم، گفت: با توجه به اصالت هویت دختران، توجه به دختران ضروری است و لذا حرم مطهر بانوی کرامت مأمن و ملجأ دختران محسوب می‌شود، از طرفی ارتباط عاطفی دختران با پدران می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود در نتیجه ویژه‌برنامه‌های مختلفی در این راستا برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به قشر دختران در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) در ارگان‌های مختلف باید بیشتر شود؛ حرم مطهر بانوی کرامت در این راستا اقدامات مختلفی را انجام داده است، ادامه داد: زیارت اختصاصی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) به نیابت از قاسم سلیمانی ویژه دختران کم‌توان و ناتوان جسمی با هماهنگی بهزیستی در روز میلاد حضرت معصومه(س) انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید
‌برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت/ آمادگی میزبانی کریمانه از زائران میلیونی امام رضا(ع) + فیلم

آغاز طرح شبکه همیاران مردمی دولت در بخش راهداری همزمان با دهه کرامت

عناوین روزهای دهه کرامت 1401 اعلام شد

معرفت‌افزایی و مردمی بودن برنامه‌ها از محورهای اصلی

همچنین حجت‌الاسلام علی قاسمی، معاون تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این جلسه گفت: توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت‌های مهم جهاد تبیین، همزمانی میلاد حضرت معصومه(س) با رحلت امام خمینی(ره)، توجه عمومی به فرهنگ زیارت، ضرورت گسترش خدمت کریمانه و گره‌گشایی مواسات، مودت و ارادت مردم به اهل بیت(ع)، تناسب شعار سال با ویژگی‌های منحصر به فرد امام رضا(ع) همگی فرصت‌های ویژه ارائه خدمات به زائران آستان مقدس در دهه کرامت به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: معرفت‌افزایی، شادی و نشاط، مردمی بودن برنامه‌ها، روشنگرانه بودن، خدمت کریمانه، مودت و محبت از محورهای برگزاری برنامه‌های ویژه دهه کرامت آستان مقدس بانوی کریمه اهل بیت(ع) است.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۳:۳۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

بهترین باغ تالار تهران

اگر از مخاطبان همیشگی ما باشید حتما مقاله عکس‌های برتر مراسم عروسی را به یاد می‌آورید. این مقاله هم شباهت زیادی به آن دارد


اگر از مخاطبان همیشگی ما باشید حتما مقاله عکس‌های برتر مراسم عروسی را به یاد می‌آورید. این مقاله هم شباهت زیادی به آن دارد
به گزارش زریان موکریان؛ اگر از مخاطبان همیشگی ما باشید حتما مقاله عکس‌های برتر مراسم عروسی را به یاد می‌آورید. این مقاله هم شباهت زیادی به آن دارد. عکاسی هنری است که زیر شاخه‌های تخصصی فراوانی دارد و تعداد زیادی عکاس در سراسر دنیا در هر کدام از این زیرشاخه‌ها به فعالیت مشغولند. یکی از این زیرشاخه‌ها که شاید بسیاری بیشتر آن را حرفه و شغل بدانند تا هنر، عکاسی از مراسم عروسی، نامزدی و مانند این‌هاست.

موسسه جونباگ هر سال یک رقابت عکاسی برای انتخاب برترین عکس‌های مراسم و دوران نامزدی برگزار می‌کند و هزاران عکاس از سراسر دنیا برترین آثارشان را برای دیده شدن و مورد داوری قرار گرفتن به این موسسه ارائه می‌دهند.

با هم تعدادی از برترین عکس‌های رقابت امسال را مرور می‌کنیم با این امید که مورد پسندتان واقع شود.

1. عکاس این عکس زیبا و رمانتیک ارلاندو سوارز است. او به عنوان عضوی از موسسه عکاسی ویریدیان در آتلانتا در ایالت جئورجیا این عکس را گرفته است. بسیاری از مخاطبان این عکس را شبیه به عکس‌های سیاه وسفیدی دانسته‌اند که بعدها رنگی شده است. پس زمینه تیره و استفاده از تکنیک‌های خاص عکاسی به خوبی حس جدایی از دنیا و یکی شدن زوج جوان را به بیننده القا می‌کند.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

2. عکاس این عکس مارسلا لِین است و او این عکس سحرآمیز را در منطقه فِیربنک در ایلات آلاسکای آمریکا گرفته است. سوژه عکس یا همان عروس و داماد آینده با وجود قرار گرفتن در خط مرکزی عکس، تنها بخش کوچکی از حجم عکس را اشغال کرده‌اند و عکاس با بهره‌گیری از زیبایی‌های طبیعی مانند شفق قطبی و آسمان زیبای آلاسکا، سحرآمیز بودن لحظه پیوند مرد و زن را به یاد بیننده می‌آورد.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

3. این عکس اثبات کننده این نکته است که اگر برای هر کاری سراغ فرد متخصصِ آن کار بروید، از نتیجه راضی خواهید بود. عکاس بدون در اختیار داشتن مناظر طبیعی خارق‌العاده و یا حتی لباس‌های خاص و پس زمینه عجیب و غریب، عکسی گرفته که هربار چشمتان به آن بیفتد به یاد شیرینی عشق و طعم منحصر بفرد دوران نامزدی و آشنایی می‌اندازد. لِوانا سینتیا این عکس را در منطقه سینکرا گرفته است.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

4. کریستی بوترایت از موسسه عکاسی استوری در اوکلاهاما این عکس زیبا را گرفته است. عکاس با بهره بردن از کمترین وسایل صحنه و در نهایت سادگی، یک قاب زیبا خلق کرده است.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

5. این عکس محصول دوربین سیریانا سینگ و بن لِین از موسسه عکاسی تینتد است. تیم عکاسی با وجود حضور سوژه در نیوزلند و دسترسی به برخی از شوکه کننده‌ترین مناظر طبیعی، ترجیح داده قابی خلوت انتخاب کند و تاکید عکس را روی زوج جوان بگذارد.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

 

6. یک عکس ساده و بی آلایش که به خوبی از عهده وظیفه‌ای که باید انجام می‌داده برمیاید. به نظرم ممکن نیست چشمِ فردی به این عکس ساده بیفتد و بی‌درنگ خاطرات شیرین دوران نامزدی و آشنایی در ذهنش زنده نشود. دورانی که شاد بودن، وسایل مورد نیاز فراوانی نداشت و نگاه به فرد مورد علاقه‌تان یا حس کردن سنگینی دستش روی شانه‌هایتان تمام چیزی بود که برای شاد بودن احتیاج داشتید. عکاس عکس اینا یاسینسکا از موسسه‌ عکاسی یاسینسکاست.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

7. عکاس این عکس لیا میِسلر است و صاحب اثر موسسه عکاسی خود اوست. عکاس با وجود گذاشتن تمرکز دوربین روی زوج جوان و شادی کودکانه و شیرین آن‌ها، نهایت بهره را از اثر تاریخی پس زمینه برده است و ستون‌های سنگی هرچند سوژه اصلی عکاس نیست اما در شکل دادن به اثر، نقشی ویژه بازی می‌کند.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

8. دورانی که برای از ته دل خندیدن فقط به یک موتور وسپای ارزان قیمت احتیاج دارید و البته فردی که از ته دل دوستش داشته باشید. این عکس نه پس زمینه خاص و ویژه‌ای دارد و نه نورپردازی عجیب و غریب، حتی اگر به لباس‌های سوژه‌ها توجه کنید متوجه خواهید شد که احتمالا در خانه همه ما چنین البسه‌ای پیدا خواهد شد. با این وجود کافی است نگاهی به لبخند زوج جوان بیندازید و بی‌اختیار لبخند بزنید. عکاس کالوین ستیاوان است و عکس در باندونگِ ندونزی گرفته شده است.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

 

9. ایده اولیه و اجرای این عکس بر عهده هلنا و لورن مارتین بوده است و این عکس در منطقه اینورس کالیفرنیا گرفته شده است.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

10. این بار عکاس نهایت بهره را از پس زمینه خاصِ باغِ نوگوچی در کالیفرنیای آمریکا برده است و دیگر خبری از سادگی و لبخند‌های از ته دل نیست. عروس و داماد حتی چهره‌ای جدی دارند تا در کنار منظره خاص و تصویر اسمان، شانس مشاهده یک عکس خاص را به ما بدهند.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

11. بسیاری از عکاسان عروسی و مناسبت‌های اینچنینی برای تامل برانگیزتر کردن عکس و اضافه کردن چاشنی نوستالژی سراغ گرفتن عکس‌های سیاه وسفید می‌روند. فابیو میرولا در این عکس با استفاده هوشمندانه از چند تکنیک ساده عکاسی، یک قاب زیبا را خلق کرده است. این عکس در منطقه توسکانی در کشور ایتالیا گرفته شده است.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

12. جسی لی به نمایندگی از موسسه عکاسی خودش این عکس را گرفته است. تمرکز عکس با قرار دادن سوژه‌ها در مرکز تصویر و استفاده خاص از نور، روی زوج جوانی است که میزان رضایتشان از شرایط را می‌شود از لبخندهای به پهنای صورتشان فهمید.

خفن‌ترین عکس‌های عروس دومادیِ تاریخ

13. عکاس این عکس آندره تِی است و عکس در منطقه هندوستان کوچک در کشور سنگاپور گرفته شده است. عکاس ایده متفاوت و مینی مالیستی برای ثبت عکس نامزدی داشته و با وجود پنهان بودن صورت سوژه‌ها، عکس از پس وظیفه تعریف کردن داستان یک عشق به خوبی بر میاید.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۱:۴۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

شما هم به این جشن تولد دعوتید!

شما هم به این جشن تولد دعوتید!

برگزاری جشن تولد در منزل

ایسنا/همدان رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری ثارالله ملایر گفت: این مرکز در نظر دارد با عنایت خداوند وحمایت خیرین در روز ولادت امام رضا (ع) برای تعدادی از کودکان یتیم شناسایی شده در سطح شهرستان یک جشن تولد در یکی از تفریحگاه های اطراف ملایر برگزار کند. همه می‌توانند با مبلغی هر چند ناچیز اما با نیتی ارزشمند و نیز با اطلاع رسانی به دوستان و آشناییان، خود را در این امر خدا پسندانه سهیم کنند.

حسین وفایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به فعالیت چند ساله مرکز نیکوکاری ثارالله هیئت رزمندگان ملایر در زمینه خدمت به ایتام و نیازمندان، اظهار کرد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی و لوازم منزل از جمله فرش، یخچال، تلویزیون، گاز، بخاری، کابینت ودیگر ظروف منزل وآشپزخانهاز جمله فعالیت های مرکز است.

وفایی از ایجاد یک مرکز برای تهیه و توزیع البسه به نیازمندان خبر داد و گفت: افراد با معرفی نامه مکتوب به مرکز مراجعه و لباس مورد نیاز خود یا خانواده شان را تحویل می گیرند.

به گفته وی تنها در دو ماه پایانی سال گذشته، ۲۷۰ خانواده در این مرکز البسه دریافت کردند که ۱۹۹ مورد آن به ثبت رسیده است.

وفایی همچنین با اشاره به ایجاد یک کارگاه ماسک دوزی در زمان ورود موج اول کرونا و تولید و توزیع ۲۰ هزار ماسک در بین نیازمندان اشاره و مطرح کرد: ذبح ۴۸ راس گوسفند و توزیع مرغ منجمد وگوشت گرم و طبخ و توزیع ۵۶ هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت های مذهبی از جمله فعالیت های خیرخواهانه مرکز نیکوکاری ثارالله طی چند ماه گذشته بوده است.

رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری ثارالله ملایر احداث کامل یک باب منزل مسکونی با۱۵۰ متر زیر بنا برای چهار خواهر و یک برادر بی سرپرست (برادر ویک خواهر معلول) وتعمیر چندین منزل مسکونی و همچنین ده ها خدمات جهادی در زمینه‌های محرومیت زدایی را از جمله اقدامات عمرانی مرکز برشمرد.

وی از ایجاد کارگاه آموزشی و خیاطی برای ۱۱ نفر از نیازمندان جویای کار خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۴ نفر از آن ها آموزش دیدند و بدون نیاز به بسته های معیشتی، از قبول سفارشات خیاطی، زندگی شان را تامین می کنند. ۴ نفر دیگر نیز در کارگاه و ۳ نفر در منزل در حال آموزش خیاطی هستند.

وفایی با اشاره به ایتامی که بعلت مشکلات مالی نمی توانند مانند دیگران مراسم جشن تولد و یا جشن ساده ای در خانه خود داشته باشند و یا تابحال مسافرت و تفریحی نداشتند، گفت: خوشبختانه این مرکز با لطف خداوند و همراهی و کمک خیرین، طی سه سال گذشته با برگزاری چند مراسم جشن تولد، لحظات شادی را برای بیش از ۵۰ نفر از ایتام شناسایی شده فراهم کرده است.

به گفته وفایی این مرکز امسال هم با عنایت خداوند وحمایت خیرین تصمیم دارد در روز ولادت امام رضا (ع) جشن تولد دیگری در یکی از تفریحگاه های اطراف ملایر برای ایتام برگزار و هدایایی هم به همین مناسبت به آنان تقدیم کند.

وی با بیان اینکه تابحال ۵۰ نفر از ایتام توسط کمیته امداد معرفی و ۲۰ نفر دیگر از مدارس سطح شهرستان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: شما هم میتوانید با مبلغی هر چند ناچیز اما با نیتی ارزشمند و نیز با اطلاع رسانی به دوستان و آشناییان، خود را در این امر خدا پسندانه سهیم کنید.

به گفته وفایی اعضای مرکز نیکوکاری ثارالله آماده دریافت هدایای غیر نقدی خیرین از جمله البسه، کیف، کفش و .... برای ایجاد لبخند بر لبان خسته ی این ایتام در محل برگزاری نماز جمعه است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۶:۵۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)