اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

10 نکته در برگزاری عروسی در باغ شخصی

10 نکته در برگزاری عروسی در باغ شخصی

برگزاری عروسی در باغ شخصی

polwedding.com

نکات برگزاری عروسی در باغ شخصی
اگر قصد برگزاری عروسی در باغ شخصی خود را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید چرا که در این مقاله قصد داریم “10 نکته در برگزاری عروسی در باغ شخصی” را مورد بررسی قرار دهیم.

10 نکته در برگزاری عروسی در باغ شخصی عبارتند از:

مهیا ساختن شرایط لازم جهت برگزاری مراسم عروسی در باغ عروسی:

پیش بینی بروز مشکلات احتمالی و تدبیر و چاره اندیشی برای جلوگیری از وقوع و یا رفع آن ها: برگزاری مراسم های مهمی همچون عروسی در باغ علاوه بر جذابیت های خاصی که دارد گاهی یک ریسک نیز محسوب می شود حال اگر شخصی قصد برگزاری عروسی در باغ شخصی اش را داشته باشد این ریسک دو چندان خواهد شد.

چرا که در باغ های مخصوص برگزاری مراسم عروسی از قبل تمامی مقدمات و امکانات لازم جهت برگزاری یک مراسم اصولی و بی نقص توسط افراد متخصص و حرفه ای فراهم شده است اما برای برگزاری عروسی در باغ شخصی معمولا چنین امکاناتی وجود ندارد؛ در نتیجه باید هرگونه اتفاقات و حوادث احتمالی پیش بینی شود و با توجه به آن ها راه حلی برای جلوگیری از وقوع و یا حلشان در نظر گرفته شود تا در صورت بروز مشکلات غیرمترقبه مراسم کنسل نشود و یا بر هم نخورد.

نکات برگزاری عروسی در باغ شخصی


یکی از حوادث غیر مترقبه باران است که معمولا در فصل بهار بروز چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست در نتیجه بهتر است تمامی امکانات لازم برای شرایط این چنینی مهیا شود.

تهیه وسایل گرمایشی: اگر قصد برگزاری مراسم در فصل های سرد سال و یا اوایل بهار را دارید بهتر است به فکر تهیه وسایل گرمایشی باشید
جایگاه مهمان ها: جایگاه مهمان ها یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود چرا که رضایت مهمان ها در الویت قرار دارد در نتیجه شما باید با توجه به فصل برگزاری مراسم نسبت به تهیه این جایگاه اقدام کنید.
چیدمان میز مهمان ها: توجه داشته باشید که چیدمان میز مهمان ها باید به گونه ای باشد که در فاصله مناسبی از یکدیگر قرار گیرند و همچنین باید مهمان ها دید لازم به جایگاه عروس و یا دیگر موارد مانند جایگاه رقص را داشته باشند.
جایگاه عروس و داماد: جایگاه عروس و داماد نیز از دیگر نکات مهم برگزاری عروسی در باغ شخصی است. همانطور که گفته شد باید محل مناسبی از باغ برای جایگاه عروس و داماد در نظر گرفته شود به بیانی دیگر جایگاه عروس و داماد باید در نقطه ای از باغ قرار گیرد که همه مهمان ها دید کافی به آن را داشته باشند.
سایه بان: اگر قصد دارید مراسم عروسی خود را در روز برگزار کنید حتما به فکر تهیه سایه بان برای مهمان هایتان باشید چرا که قرار گرفتن مهمان ها در زیر نور خورشید بسیار ناخوشایند و غیرقابل تحمل است حتی اگر اطمینان دارید که میز مهمان ها در معرض نور خورشید قرار نخواهد گرفت نیز از سایه بان استفاده کنید.
باغ شخصی برای عروسی

نور و روشنایی در شب: نور و روشنایی در شب برای افرادی که قصد دارند در شب مراسم خود را برگزار کنند امری بسیار مهم است. علاوه بر چراغ ها، استفاده از فانوس و ریسه ایده بسیار جذاب و بدون خطری است که می توانید از آن استفاده کنید. مسئله نور و روشنایی بسیار مهم است و سعی کنید کم خطر ترین راه را انتخاب کنید.
دیزاین: معمولا باغ به دیزاین بسیار زیادی نیاز ندارد اما اگر در دیزاین خود از شمع آرایی استفاده می کنید حتما وزش باد و یا مشکلات این چنینی را نیز در نظر بگیرید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۷:۰۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

تیر اندازی در عروسی حادثه آفرید

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تیر اندازی در عروسی حادثه آفرید

 


تشریفات مجالس در منزل

شخصی به هویت معلوم در جشن عروسی با سلاح شکاری شروع به تیراندازی به صورت هوایی کرده ولی به صورت سهوی و به علت سهل انگاری اقدام به شلیک به سمت اهالی روستا کرده که باعث مجروحیت ۶ نفر از اهالی روستا به هویت های مشخص از ناحیه پا شده است.

 


تیر اندازی در عروسی حادثه آفرید

فرمانده انتظامی دورود اعلام کرد: تیراندازی در عروسی دوباره حادثه آفرید.

 


به گزارش جماران به نقل از ایسنا، سرهنگ جمشید سیاه منصور فرمانده انتظامی دورود در این باره از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی که باعث مجروح شدن ۶ نفر شده بود در این شهرستان خبرداد.

 


وی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی براینکه در یکی از روستاهای اطراف دورود یک نفر اقدام به تیراندازی کرده و باعث مجروح شدن تعدادی از اهالی روستا شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار عوامل انتظامی و پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

 


سیاه منصور بیان کرد: ماموران در محل حاضر و پس از بررسی مشخص شد، شخصی به هویت معلوم در جشن عروسی با سلاح شکاری شروع به تیراندازی به صورت هوایی کرده ولی به صورت سهوی و به علت سهل انگاری اقدام به شلیک به سمت اهالی روستا کرده که باعث مجروحیت ۶ نفر از اهالی روستا به هویت های مشخص از ناحیه پا شده است.

 


فرمانده انتظامی دورود، در پایان با اشاره به اینکه حال عمومی مجروحان خوب است، ضمن توصیه به شهروندان که از تیراندازی در مراسم های عروسی و شادمانه خوداری کنند، گفت: پلیس با افراد خاطی برابر قانون برخورد می‌کند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۸:۵۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

یک دی جی در مراسم عروسی چه کاری انجام می دهد؟

یک دی جی در مراسم عروسی چه کاری انجام می دهد؟

دی جی عروسی

www.djcenter.net
یک دی جی در مراسم عروسی چه کاری انجام می دهد؟
دی جی لو پاریس از تجربیاتش در مورد دی جی کردن در مراسم عروسی می نویسد:

از من بارها سوال شده "دی جی در مراسم عروسی دقیقا چه کاری انجام می دهد؟". من نمی توانم درباره همه دی جی های عروسی حرف بزنم، ولی بله، دی جی هایی هستند که وظایف اصلی شان را انجام نمیدهند و تجربه خوبی برای عروسها و دامادها نمی سازند.

درست است که برنامه ریزی برای موزیسک کار اصلی دی جی هاست، ولی کارهای بیشتری هست که باید انجام دهند. من می خواهم گوشه ای از آنچه برای مراجعینم انجام می دهم اینجا توضیح دهم. البته ممکن است برایتان عجیب باشد که یک دی جی مدتی قبل از شب عروسی باید خودش را آماده کند. در واقع کار از اولین تماس با مراجعین شروع می شود.

اولین سوالاتی که در اولین ملاقاتم با یک زوج من می پرسم این است که دقیقا دنبال چه چیزی هستند. چه نوع موزیکی دوست دارید؟ آیا نور هم می خواهید؟ تمام این اطلاعات پایه ای میشود برای چیزهایی که برای مراسمشان می خواهند و یا نمی خواهند. سپس مبلغ را اعلام میکنم و منتظر جواب می مانم.

در حالی که اولین مذاکره گوشه ای از آن چه می خواهید را به دی جی نشان می دهد، وقتی به تاریخ عروسی نزدیکتر می شویم، جزییات بیشتری مشخص می شود. من یک سری فرم دارم که معمولا حدود 60 روز قبل از عروسی، پر می شوند و اطلاعات کلیدی راجع به مراسم عروسی را در اختیارم می گذارند.

در صورتی که با موقعیت مکانی محل برگزاری آشنایی نداشته باشم، معمولا به آنجا می روم تا با مسولین محل برگزاری صحبت کنم و محل قرار دادن تجهیزات را پیدا کنم و در صورت نیاز در مورد مسایلی با آن ها مذاکره کنم. بعضی اوقات ممکن است بعضی چیزها یک دفعه تغییر کند. ممکن است موزیک های انتخابی به دلیل حضور برخی افراد عوض شوند و شاید شما بخواهید چیز متفاوتی را که قبلا برایش برنامه ریزی نکرده اید تجربه کنید.

اکنون وقت این است که از زوج بخواهم آهنگ های خاصی را که می خواهند به من بگویند، چون تهیه کردن هر چیزی به زمان نیاز دارد.

معمولا یک هفته مانده به تاریخ عروسی، باید همه چیز کاملا مشخص شده باشد. من بارها و بارها جزییات را مطالعه می کنم و اگر چیزی باشد که ندانم، حتما سوال می کنم. من باید مطمئن باشم که روز عروسی تا حد ممکن بدون استرس سپری می شود. آهنگ های خاص را مرتب می کنم، از فایل های هارد دیسکم کپی می گیرم، و یک کپی هم روی فلش می ریزم تا در صورت نیاز از آهنگ ها به اندازه کافی کپی داشته باشم. همه وسائلم را بررسی می کنم تا چیزی از قلم نیافتد.

وقتی روز عروسی فرا می رسد، برای بسیاری از دی جی ها روز کاری سختی است و من هم از این قاعده مستثنا نیستم. من یک دی جی مستقل هستم و همه وسائلم را در یک ون می گذارم، رانندگی می کنم، همه چیز را نصب می کنم، تست می کنم، اجرا
می کنم، وسائل را دوباره جمع می کنم و به خانه میروم. وقتی همه چیز نصب شد و تست شد، تازه لذت کار من شروع می شود.

همه باید مثل یک تیم با هم همکاری کنند و در زمان نیاز به هم کمک کنند. این یعنی همکار کردن کامل با مسئولین محل برگزاری برای اطمینان حاصل کردن از این که همه چیز در زمان درستش انجام شود. یعنی مطلع کردن عکاس و فیلمبردار در زمانی که قرار است اتفاق مهمی بیافتد برای این که ثبت آن لحظه را از دست ندهند. یعنی برنامه ریزی مجدد در زمانی که چیزی تغییر می کند.

این که همه چیز درست انجام شود همیشه در ذهن یک دی جی است و دلیل خوبی هم دارد. یک عکاس می تواند یک عکس بد بگیرد، چون صدها عکس خوب برای انتخاب کردن دارد. یک مسئول تهیه گل می تواند یک یا دو گل شکسته هم داشته باشد، چون گل های زیبای دیگر آن ها را می پوشانند، یک کیترینگ می تواند یک ظرف غذای بد هم در کنار بیش از صد ظرف غذای فوق العاده داشته باشد ولی اگر برای دی جی مشکلی پیش بیابد، مخصوصا در لحظه های مهم، همه چیز خراب می شود.

وقتی گپ ها در زمان نوشیدن تمام می شوند، آخرین غذاها خورده می شوند و آخرین حرف ها زده می شوند، نوبت دی جی است که بهترین آهنگ ها را طبق صحبت هایی که قبلا شده است برای رقص اجرا کند. آهنگ هایی که مناسب گروه های سنین مختلف و افراد با سلیقه های مختلف باشد تا همه لذت ببرند. من به معلومات موزیکم و توانایی میکس کردنم افتخار می کنم.

برای کسانی که دی جی ها را در کلاب و مهمانی های دیگر دیده اند، باید بگویم در مورد عروسی داستان به کلی فرق می کند.
رقصاندن جمعیتی که برای چند ساعت نرقصیده اند مکانیزم متفاوتی دارد. ضما شناختن مهمان ها و تجربه در مورد موزیک های مختلف نقش مهمی ایفا میکند. در یک شب ممکن است از یک آهنگ موزیک هیت کلاب، به یک موزیک کانتری و بعد به یک موزیک EDM و بعد هیپ هاپ، بعد موزیک دهه هشتاد و بعد هاوس دهه نود بروید.

قبل از این که متوجه شوید، شب تمام می شود. طوفانی که ماه ها در حال وزیدن بود فرو می نشیند. آخرین آهنگ ها پخش می شوند.
برای یک دی جی این زمانی است که باید وسایلش را جمع کند و به سمت خانه برود. روز طولانی ای بود، ولی من بدون شک از این که همه شب خوبی داشته اند بسیار خوشحالم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۷:۱۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

۹ شاکی جدید در پرونده تجاوزهای خواننده مجالس عروسی

۹ شاکی جدید در پرونده تجاوزهای خواننده مجالس عروسی


اعزام مهماندار آقا


پرونده خواننده مجالس عروسی که با همدستی دوستش دختران جوان را بیهوش می‌کرد و آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد با شکایت ۹شاکی دیگر وارد مرحله‌ای تازه شد.


به گزارش همشهری آنلاین به نقل از همشهری این پرونده جنجالی از اول مردادماه امسال و با شکایت دختری جوان به جریان افتاد. شاکی مدعی بود که از طریق اینستاگرام با پسری جوان آشنا شده و با او قرار ملاقات گذاشته بود، اما پسر جوان به او آبمیوه مسموم داده و وی چند ساعتی بیهوش بوده است. دختر جوان گفت: در زمانی که داخل ماشین بودم، هرازگاهی به هوش می‌آمدم و متوجه شدم به‌جز راننده، فرد دیگری هم سوار ماشین بود. آنها به من تجاوز کرده و تمام طلاهایم را سرقت کردند.

حتی در حالت نیمه‌بیهوشی رمز کارت‌های عابربانکم را گرفته و موجودی همه را خالی کرده بودند. پسر جوان حتی قفل گوشی‌ام را با اثر انگشتم باز کرده و همه چت‌ها و پیام‌هایش را پاک کرده بود.

مدت کوتاهی پس از این شکایت، ۲دختر دیگر هم شکایت‌های مشابهی را در اداره پلیس مطرح کردند و طولی نکشید که هر دو متهم دستگیر شدند. آنها در مواجهه حضوری با ۳شاکی به جرم خود اقرار کردند و در حالی که تحقیقات از متهمان در اداره آگاهی تهران ادامه دارد، ۹شاکی دیگر به پرونده دو جوان آزارگر اضافه شده و تعداد شاکیان به ۱۲نفر رسیده است. برخی از شاکیان جدید مدعی شده‌اند که متهمان آنها را هم مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند و برخی دیگر می‌گویند که فقط اموالشان را سرقت کرده‌اند. با شکایت‌های تازه، تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۲:۳۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

امروز 10 آذر تولد کدام بازیگر مشهور است؟

امروز 10 آذر تولد کدام بازیگر مشهور است؟


برگزاری تولد در باغ شخصی

تولد بهاره رهنما 10 آذر 52

امروز 10 آذر همزمان با سالروز تولد بهاره رهنما، مینا ساداتی بازیگر و پرویز شهبازی نویسنده و کارگردان کشورمان است.


به گزارش وقت صبح به نقل از نمناک؛ در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به دهمین روز از آذرماه رسیدیم.

امروز 10 آذر همزمان با سالروز تولد افراد زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی متولد امروز می پردازیم.


بهاره رهنما
بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 10 آذر 1352 در اراک متولد شد.


این بازیگر کشورمان بازی در سینما را از حدود سال 71 آغاز کرد و سریال بازگشت به خانه اولین تجربه بازیگری او در تلویزیون بود. سریال من یک مستاجرم، زیرزمین، مامور بدرقه، چک برگشتی، پژمان، خوب بد زشت، همسایه ها، بچه مهندس و … از جمله سریال های این بازیگر کشورمان هستند.


مینا ساداتی
مینا ساداتی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 10 آذر 1360 در کاشان متولد شد.


مینا ساداتی همسر بابک حمیدیان بازیگر کشورمان است و سریال تنهایی لیلا از جمله نقش های به یادماندنی او در تلویزیون است. این بانوی هنرمند در فیلم های سینمایی چون محمد رسول الله، امکان مینا، فروشنده، تابستان داغ، سرو زیر آب ، سعادت آباد و … به ایفای نقش پرداخته است.


پرویز شهبازی
پرویز شهبازی نویسنده و کارگردان کشورمان 10 آذر 1341 در خرم آباد متولد شد.


این نویسنده و کارگردان کشورمان از سال 68 فعالیت هنری را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد. مسافر جنوب، نجوا، نفس عمیق، عیار 14، دربند، مالاریا و طلا فیلم های سینمایی به کارگردانی پرویز شهبازی هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۸:۴۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

وظیفه یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی در مراسم عروسی

وظیفه یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی در مراسم عروسی

 


تشریفات مجالس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 


در گذشته برگزاری هرگونه عقد و عروسی در منزل و نهایتا یک تالار ساده انجام میشد. اما اکنون شرکت های تخصصی تشریفات مجالس عروسی و را برعهده دارند. یک مجموعه ارائه دهنده خدمات مجالس عروسی یک سری وظایف دارد که ملزم به اجرای آن است تا مراسم بهتر از همیشه برگزار شود. در ادامه بیشتر در مورد این مجموعه وضایف صحبت خواهیم کرد.

 


وظیفه یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی در مراسم عروسی

پک‌های پذیرایی متنوع

 


باغ عروسی یا باغ تالار یا تالاری که خدمات مجالس عروسی را ائه می کند می‌تواند پک های متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

 


مشکل مالی یکی از مواردی است که عروس و داماد‌ها با آن رو به رو خواهند شد. اما پکیج های پذیرایی یکی از انتخاب‌هایی است که می‌توان تالارها ارائه کنند.

 


برای مثال می‌توان خدمات مختلف را با کیفیت‌های متفاوت در پکیج‌های مختلف قرار‌ دهند. این کار نوعی احترام سلایق مختلف و خانواده‌هایی با سطح رفاهی متفاوت است.

 


خدمات ولکام (خوش‌آمد گویی) به مهمانان

 


اولین و مهمترین وظیفه یک مجموعه ارئه دهنده خدمات مجالس عروسی فراهم کردن پارکینگ یا محلی برای پارک ماشین مهمانان است.

 


بدون شک خانواده‌ها از وسایل نقلی شخصی خود برای رسیدن باغ عروسی استفاده می‌کنند. پس انتظار می‌رود به عنوان خدمات مجالس، ارائه پارکینگ حتما وجود داشته باشد.

 


وظیفه یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی در مراسم عروسی

پارکینگ می‌تواند به صورت هزینه‌ای بر روی تالار محاسبه شود و یا این که به صورت رایگان در اختیار مهمانان قرار گیرد.

 


ارائه خدمات رفاهی تالار محل برگزاری مراسم عروسی

 


خدمات مجالس عروسی همیشه به چیزهای ساده ختم نمی‌شود. بلکه خدمات رفاهی هم جزو خواسته‌های مهمانان و حتی عروس و داماد است.

 


یکی از این موارد فروشگاهی درون تالار است. گاهی وقت‌ها بچه‌ها بدقلق می‌شوند و دوست دارند با کمی خوراکی سرگرم شوند. حتی وجود یک دستگاه خودپرداز می‌تواند بهترین خدماتی باشد که یک باغ عروسی یا باغ تالار می‌تواند ارائه کند.

 


سرویس بهداشتی و اتاق مخصوص تعویض لباس نیز جزو این موارد است. یک مجموعه حرفه‌ای به کوچکترین نیاز مهمان‌ها دقت کرده و سعی می‌کند آن‌ها را برآورده کند. در نتیجه انتظار می‌رود که سرویس بهداشتی تمیز و اتاقی برای تعویض لباس و حتی محلی برای قرار دادن لوازم اضافی خانواده‌ها وجود داشته باشد.

 


وظیفه یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی در مراسم عروسی

وجود یک پارک بازی کوچک اگرچه کمی زیاده روی به نظر می‌رسد؛ اما حسابی بچه‌ها را سرگرم کرده و لذت مراسم را برای آن‌ها نیز بیشتر می‌کند.

 


ارائه خدمات مربوط به تزئین و زیبایی محل

 


سلیقه همه آدم‌ها شبیه به هم نیست. انتظار می‌رود مجموعه‌ای که حرفه‌ای است و می‌تواند ارائه دهنده خدمات مجالس عروسی حرفه‌ای باشد؛ پس باید به فکر تزئین محل هم باشد.

 


تزئین می‌تواند با توجه به پک‌های مختلف مراسم متفاوت باشد. مثلا گل آرایی، شمع آرایی، تزئین با بادکنک و استفاده از آتش بازی و نور افشانی، رقص نور و موسیقی زنده همگی به بهتر شدن مراسم کمک می‌کنند.

 


نکته مهم در مورد تزئینات این است که بهتر است تم‌های متنوعی داشته باشند. استفاده از رومیزی‌های جذاب در تم‌های مختلف و رنگ‌هایی که برای گل‌ آرایی و شمع آرایی استفاده می‌شود بسیار مهم است.

 


همواره باید سلیقه‌های مختلف را در نظر گرفت و این را در خاطر داشت که ممکن است مراسم عقد باشد و عروس لباسی با رنگ خاص بپوشد و مایل باشد تم مراسم هم به رنگ لباس او باشد.

 


ارائه منو‌های متنوع غذایی

 


پذیرایی همیشه بخش مهمی از برگزاری هر نوع مراسمی بوده‌است. به خصوص مراسم عقد و عروسی که تقریبا مهم‌ترین روز دو خانواده به حساب می‌آید.

 


برخی از تالارها و باغ تالارها منوی محدودی داشته و تنها یک الی دو غذای ایرانی را سرو می‌کنند. اما وظیفه یک مجموعه ارائه دهنده خدمات مجالس عروسی این است که منوهای متنوعی از انواع غذاها و دسرها را در اختیار خانواده ها قرار دهد تا به میل خود انتخاب کنند.

 


استفاده از یک سفره متنوع و ترجیحا سلف سرویس انتخاب بسیار خوبی است. همچنین ارائه نوشیدنی‌های گرم و سرد به تناسب فصل هم می‌تواند بسیار راضی کننده باشد.

 


ارائه خدمات مربوط به پذیرایی‌های عصرانه

 


یکی از مشکلاتی که اغلب عروس و داماد‌ها از آن شکایت دارند این است که تالارها اغلب تنها ارائه دهنده سرویس نهار یا شام هستند.

 


اما برخی از خانواده‌ها مهمانان خود را تنها به صرف چای و شیرینی و یا یک عصرانه مجلل دعوت کرده‌اند. پس یکی از خدمات مهم در تشریفات مجالس عروسی باید ارائه خدمات عصرانه باشد.

 


چند منوی عصرانه خوشمزه و نوشیدنی‌های گرم یا خنک می‌تواند مراسم را به یادماندتی‌تر و شادتر نماید.

 


باغ تالارها و یا سالن‌های برگزار کننده عقد و عروسی برخی موارد این خدمات را کمی کمتر و یا کمی بیشتر ارائه می‌کنند. تنها باید انتخاب خوبی داشته باشید.

 


ارائه خدمات جانبی عروسی

 


بسیاری از این شرکت های خدمات مجالس همچنین خدمات جانبی دیگری را به عروس داماد ها ارائه می نمایند از جمله آرایشگاه عروس، ماشین عروس و آتلیه عروس که هر کدام از اینها شامل جزئیات و تشریفات خاصی می تواند باشد. مثلا برای آتلیه می توانند در شهر های ساحلی و یا عمارت و باغ های اختصاصی خود اقدام به عکاسی و فیلم برادری نمایند و یا در صورت تمایل عروس داماد در یکی از شهر های خارج کشورمان این کار را برعهده گیرند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۷:۱۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

یک جشن عروسی لاکچری چقدر هزینه دارد؟

یک جشن عروسی لاکچری چقدر هزینه دارد؟

 


تشریفات عروسی لاکچری

اینکه گفته می‌شود شرایط ازدواج برای جوانان روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود حرف جدیدی نیست و هرسال دریغ از سال گذشته این شرایط بدتر می‌شود اما آنچه که ازدواج را با شیوع کرونا سخت‌تر کرده فشار روزافزون اقتصادی و ناهمواری بیشتر در مسیر ازدواج جوانان است.

یک جشن عروسی لاکچری چقدر هزینه دارد؟

به گزارش صبحانه،بی‌اغراق نیست اگر روزهای کرونایی را روزهایی سیاه برای اقتصاد کشور بدانیم زیرا در طول مدت شیوع این ویروس در کشور، بسیاری از اقشار مردم فشار اقتصادی را بیش از پیش احساس کرده و حتی برخی از شاغلان و افرادی که نان‌آور خانواده خود هستند شغلشان را از دست داده‌اند.

 


گرانی روزافزون تمام اقلامی که در سبد یک خانوار قرار دارد و افزایش روزانه و ساعتی بسیاری از مایحتاج زندگی، لوازم خانگی، محصولات اقتصادی و هرآنچه لازمه یک زندگی است کمر قشر متوسط و رو به ضعیف جامعه را خم کرده و هستند بسیاری از خانواده‌هایی که تنها به فکر گذر ایام بوده و صحبت از پس‌انداز خانگی برایشان معنا و مفهومی ندارد و اگر خدای ناکرده هزینه‌های ناخوانده اقتصادی و حتی بیماری یکی از افراد خانواده را مبتلا به خود کند، جور کردن هزینه درمانی و یا داشتن پولی برای رفع مشکلات اقتصادی پیش‌آمده برایشان چاه ویلی خواهد بود.

 


با گذشتن از همه این مشکلات، موضوع ازدواج جوانانی که اکنون سن ازدواجشان فرا رسیده و اگر شرایط کرونایی نبود باید خودشان را در لباس دامادی یا عروس می‌دیدند عمده مشکلات این روزهای جوانان دم بخت است.

 


شاید گزاف نباشد اگر گفته شود که بیشترین قشر آسیب‌دیده از شرایط وخیم اقتصادی در این‌روزها جوانان و خانواده‌های آنان هستند که برای تهیه جهاز ساده یک زندگی ساده دو نفره هم با چالش روبرو شده‌اند. قیمت اجناس وز به روز در حال افزایش است و اگر سال گذشته در همین روزها قیمت یک قلم لوازم خانگی فلان مقدار بود اکنون همان جنس را حداقل با دوبرابر و بلکه بالاتر از قیمت سال گذشته باید خریداری کنند آن هم درحالی که حقوق یک کارگر و کارمند ساده نسبت به سال گذشته تنها ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 


با این حال نگاهی می‌اندازیم به هزینه ساده یک ازدواج که البته سعی شده است با کمترین میزان هزینه مالی برگزار شود.

 


قدم در مسیر خواستگاری یعنی شروع یک ماجراجویی جسورانه

 


اگر جوانی امروز بخواهد به عنوان خواستگار قدم در خانه دختر مورد علاقه‌‌اش بگذارد، در کمترین حالت باید ۱۵۰ هزار تومان برای یک جعبه شیرینی و حدود ۲۵۰ هزار تومان برای یک دسته گل بپردازد؛ همچنین باید برای خرید یک دست کت‌وشلوار مبلغی حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان پرداخته شود تا بتواند برای شرکت در مراسم خواستگاری با ظاهری مناسب حضور پیدا کند؛ همچنین در ادامه اگر دو خانواده و دختر و پسر به توافق اولیه برسند به یک حلقه نیاز است که با توجه به قیمت این روزهای طلا در بازار برای حلقه ۳ گرمی چیزی در حدود ۵ میلیون تومان هزینه کند.

 


خرید جهیزیه

 


با گشتی در بازار لوازم خانگی می‌توان از چند و چون برخی اجناس که برای آغاز زندگی ضروری است، اطلاعاتی پیدا کرد.

 


هم اکنون وام ازدواج به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته اما با توجه به هزینه‌‍‌های موجود این مبلغ شاید صرفا برای خرید لوازم اولیه یک منزل مناسب باشد، ظروف آشپزخانه به دلیل تنوع و تعداد وسایل، دایره قیمتی گسترده ای دارد که خود ماجرایی جداگانه و بستگی به سلیقه بانوان دارد که خرید همین خرده‌ریزها( کاسه، بشقاب، قاشق، چاق، لوازم ریز آشپزخانه) هزینه‌ای ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی خانواده‌ها وارد می‌کند و اما اگر از ماشین ظرفشویی و مایکروویو چشم‌پوشی کنیم¡ برای خرید یک یخچال معمولی، ماشین لباسشویی، گاز و فر و دیگر اقلام برقی موجود در آشپزخانه باید حداقل ۵۰ میلیون تومان (تاکید می‌شود حداقل! ) هزینه شود.

 


اکنون جدای از لوازم آشپزخانه، برای خرید وسایل دیگری مانند سرویس خواب، مبلمان ساده و دیگر لوازم خرده‌ریز و معمولی باید حداقل ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه‌شود؛ این درحالی است که حداقل ۲ قطعه فرش، تلویزیون و لوازم جانبی آن در حدود ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

 


حامد قهرمانی یکی از فروشندگان صنف لوازم خانگی در مورد هزینه‌های خرید لوازم منزل گفت: زوج‌های جوان برای خرید به ما مراجعه می‌کنند و ما بنا به شرایط مالی آن‌ها اجناس را پیشنهاد می‌دهیم؛ یک زوج جوان برای شروع زندگی نیاز به یخچال دارد که قیمتی بین ۱۳ تا ۲۵ تومان مناسبت‌ترین یخچال است و اجاق گاز نیز قیمتی بین ۳ تا ۶ میلیون تومان است.

 


وی افزود: تلویزیون و لوازم جانبی‌اش از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود تا به بالا که ۲۵ میلیون و بیشتر هم قیمت دارد اما سایر وسایل برقی آشپزخانه هم قیمت های متفاوتی دارند؛ ماشین ظرفشویی از ۷ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان، مایکروویو از ۵ میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان، پلوپز از ۶۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و چای‌ساز از ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان متغیر است.

 


خرید حلقه ازدواج

 


یکی از اصلی ترین خریدها برای ازدواج، خرید حلقه برای عروس و داماد و سرویس طلا برای عروس است. آن هم در شرایطی که قیمت طلا متغیر بوده و روز به روز نرخ صعودی را تجربه می‌کند. از طرفی هر سرویس طلا می‌تواند بسته به نوع سنگ، مدل و وزنش قیمت های متفاوتی داشته باشد.

 


یک جشن عروسی لاکچری چقدر هزینه دارد؟

 


ازدواج در اسلام

 


حال اگر قیمت طلا را گرمی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت یک سرویس طلای ۲۵ گرمی که وزن معقولی محسوب میشود، چیزی در حدود ۳۵ میلیون تومان آب میخورد. برای خرید حلقه رینگی ساده که ۳ تا ۴ گرم وزن دارد نیز باید ۶ تا ۸ میلیون تومان هزینه کرد. یعنی هزینه سرویس طلا و حلقه ها در ساده ترین حالت بیش از ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

 


هزینه مراسم عروسی

 


با وجود شیوع بیماری کرونا هزینه‌های عروسی کاهش داشته است و هزینه تالار و میوه و غذای داخل تالار هم حذف شده است، اما با این حال برای برگزاری جشن عروسی ساده، هزینه‌­های دیگری مانند لباس عروس، دسته گل، ماشین عروس، آرایشگاه، عکاسی و آتلیه وجود دارد که هرکدام به تنهایی بخش زیادی از هزینه ها را به خود اختصاص می‌دهد. و باید مبلغی معادل مبلغ رزرو تالار برای آن ها کنار گذاشت، روی هم رفته با احتساب تمام هزینه هایی که برای مراسم عروسی ساده نیاز است، باید مبلغی در حدود ۷۰ تا ۸۵ میلیون تومان آن هم به صورت حداقلی برای این شب کنار گذاشت.

 


یک جشن عروسی لاکچری چقدر هزینه دارد؟

 


اما با تمام ساده گرفتن ها در مخارجی که برای ازدواج لازم است، مهم ترین مسئله برای زوج‌های جوان، چالش تهیه مسکن برای شروع یک زندگی ساده است، هزینه مسکنی که عروس و دامادها بسته به محله و امکانات خانه‌ای که برای اجاره و یا خرید انتخاب می‌کنند، متغیر است. در جدول های زیر اجاره خانه‌هایی با شرایط و ویژگی‌های تقریبا مشابه در مناطق مختلف تهران، قرار گرفته است که می‌تواند تا حدودی وضعیت مسکن این روزها را مشخص کند.

 


یک جشن عروسی لاکچری چقدر هزینه دارد؟

 


اینکه گفته می‌شود مسئله ازدواج برای جوانان و دختر و پسرهای دم بخت روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود حرف جدیدی نیست و هرسال دریغ از سال گذشته این شرایط سخت‌تر می‌شود اما آنچه که ازدواج جوانان را در ماه‌های اخیر و با شیوع کرونا حساس‌تر کرده است فشار روزافزون اقتصادی و ناهمواری بیشتر در مسیر ازدواج جوانان است که این مسیر کلا با کم‌کاری بسیاری از نهادها و سازمان‌های مسئول در حوزه جوانان همیشه پرچالش بوده است.

 


اگرچه با وضعیت کنونی دولت که به نظر می‌رسد مدیرانش در حال ثانیه‌شماری برای اتمام زمان زمامداری‌شان‌ بر سکان مدیریت اجرای کشور هستند امیدی به اجرای طرح‌های مناسب در این حوزه و به اصطلاح شق‌القمر نیست و وزارت ورزش و جوانان که یکی از چند نهاد مهم در موضوع ازدواج است بیشتر کارکردش را در حوزه ورزش نهادینه کرده و کلا بی‌تفاوت به امر جوانان طی مسیر می‌کند اما وظیفه مجلس و دیگر نهادهای حکومتی است که شرایط را برای تسهیل در ازدواج جوانان فراهم کنند تا دولت آینده که تازه نفس است تلاشش را برای هموارسازی این مسیر انجام دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۸:۲۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

مراحل اجرای تشریفات عروسی و خدمات مجالس

مراحل اجرای تشریفات عروسی و خدمات مجالس

تشریفات شرق تهران

الف نیوز

یک مراسم عروسی نیازمند برنامه ریزی دقیق و منظم است که معمولا مجموعه های تشریفات عروسی و خدمات مجلاس این کار را بر عهده دارند. ابتدا باید بدانید که تشریفات مجالس شامل چه خدمات و مواردی می گردد که از آن بی خبر بودید. برای اینکه به این مورد مهم بپردازید باید ابتدا انتظارات خود از مراسم را یاد داشت کنید.

 

 

 

 


یادداشت برداری از خدمات مجالس مورد نیاز

یادداشت برداری امری مرسوم در برپایی جشن عروسی و سایر جشن هاست . شاید تا به حال توجه نکرده باشید اما تقریبا همه این کار را ناخود آگاه انجام میدهند! درست حدس زدید! نوشتن لیست مهمانان و افرادی که میخواهید دعوت کنید هم یک نوع یاد داشت برداری برای مجالس است. قلم و کاغذ را بردارید و جزئیات را یادداشت کنید. شما میتوانید برای تمام مراحل برنامه ریزی کنید.

 


برای درک بهتر مراحل اجرای تشریفات ، ما یک مراسم عروسی معمولی را مد نظر میگیریم.

 


همانطور که در بالا گفته شد اولین کار مشخص کردن تعداد مهمانان است که دعوت می شوند. البته همیشه باید در نظر بگیرید که این تعداد میتواند درصدی کم تر یا بیشتر شود. مثلا فامیل های عروس یا داماد کسی را همراه خود بیاورند و تعداد بیشتر از تصور شما شود ؛ و یا تعدادی از مهمانان به هر دلیلی نخواهند یا نتوانند که به مراسم عروسی شما بیایند.

 


خوشبختانه تالار ها همیشه مقداری اضافه تر از نیاز مشتری خدمات را آماده میکنند که خدای ناکرده آبروی میزبان بابت کمی ها و کسری ها از میان نرود.

 


اجرای مراسم عروسی و تشریفات در یک باغ عروسی مناسب

بعد از مشخص شدن تعداد مهمانان نوبت به انتخاب محل برگزاری جشن است. در گذشته بیشتر مراسمات عروسی در منزل داماد یا عروس (بسته به فرهنگ قومیت های مختلف) برگزار می شد . اما مشکلات و مصائب برگزاری جشنهای بزرگ در خانه ها و کوچک شدن اندازه های خانه ها در شهر ها باعث شد که تالار ها ی عروسی و بعد از آن باغ ها و باغ عروسی و ... محل مناسبی برای این منظور باشند.

 


استفاده از اسپیس فریم در ورودی و طراحی باغ باعث زیبایی بیشتر مراسم شما می شود و مجموعه های ارائه دهنده تشریفات با در بر داشتن امکانات و تجهیزات مناسب دیزاین متتفاوت و مناسبی برای شما به همراه خواهند داشت.

 


باغ تالارهای عروسی ظرفیت های گوناگونی دارند و بسیاری از تالار ها و باغ عروسی دارای محدودت های حداقل نفرات هستند. پس اگر تعداد مهمانان شما کمتر یا بیشتر از حد معمول است حتما باید با یک کارشناس تشریفات عروسی و خدمات مجالس مشورت کنید. آنها می توانند باغ عروسی ایده آل متناسب با نیازهای شما

 


انتخاب نوع پذیرایی در تشریفات عروسی

نوع پذیرایی یکی از مهمترین انتخاب ها برای هر مراسمی است. مهمترین فاکتور برای این انتخاب ، بودجه مالی و همچنین نگاه اعتقادیست. انتخاب پذیرایی سلف سرویس و درجه یک میتواند جذاب و خاص و لاکچری باشد که البته برخی برای بهتر جلو کردن در میان آشنایان این انتخاب را انجام مدهند. در نهایت با توجه به میزان بودجه شما باید یکی از انواع پذیرایی را انتخاب کنید.

 

 

 

 


برای این کار نیز میتوانید با یک مدیر خوب و با تجربه در خدمات مجالس و تشریفات عروسی مشورت نمایید.

 


مراسم عقد خوب و لاکچری در سالن عقد

ممکن است شما پیش از مراسم عروسی خوبب مراسم عقدی داشته باشید و بخواهید در یک سالن عقد مراسم خود را برگزار نمایید که امروزه سالن های عقد زیادی با امکانات و دزاین جدید و مجلل امکان برگزاری مراسم عقد شما را دارند.

 

 

 

 


اجرای برنامه های سرگرم کننده و نوع موزیک

انتخاب دی جی و شومن میتواند به خودی خود جذاب باشد. اگر برای موزیک ایده ای دارید آن را یادداشت کنید. البته تالار معمولا افرادی را برای انجام اینگونه خدمات دارند ولی اگر شما هم کسی را میشناسید حتما با او برای اجرای مراسم تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را انجام دهید. البته در صورتی که می خواهید این کار را به تالار بسپارید حتما قبل از شب مراسم کار شومن و دیجی را در مراسم های عروسی دیگر بررسی کنید. این مورد میتواند در صورت عدم دقت کافی شب عروسی شما را به شبی رقت انگیز تبدیل کند! انتخاب بهترین تشریفات عروسی می تواند مشاوره خوبی به شما برای یک مراسم ایده آل بدهد.

 


خرید لباس و اکسسوری عروسی

بعد از همه هماهنگی ها لازم است که لباسی مناسب انتخاب کنید. برای این کار که برای عروس و داماد هر کدام جدا گانه است باید توجه کنید که چه نوع لباسی را میخواهید انتخاب کنید. یادداشت برداری در این مورد هم میتواند به باز تر شده ذهن شما کمک کند.

 


انتخاب ماشین عروس ، گل زدن ماشین عروس ، دسته گل عروس و ... هم همگی از مواردی هستند که در یک عروسی معمولی باید برای آنها برنامه ریزی کنید.

 

 

 

 


به طور کلی این انتخاب های بین جزئیات مختلف هستند که باعث بهتر شده یا بر عکس ، بد تر شدن یک مراسم عروسی می شود. از آنجا که هیچ کس دوست ندارد شب عروسی اش که ب هیادماندنی ترین شب زندگی هر فردی است ، خراب شود و یا با نا هماهنگی ها و اشتباه های رایج در مهمانی ها مواجه شود، پس بهتر است در این مساله هم کار را به کاردان بسپاریم! مشورت با متخصصان در هر حوزه ای حداقل باعث باز تر شدن ذهن و آگاهی از موارد و مشکلات پنهان در کار می شود. از آنجایی که هر مراسمی دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد انتخاب تشریفات مجالس را باید به مدیری با سلیقه بسپاریم.

بهترین باغ تالار

با امید بهروزی در برگزاری مراسم عروسی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۳:۴۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

مراحل اجرای تشریفات عروسی و خدمات مجالس

مراحل اجرای تشریفات عروسی و خدمات مجالس

تشریفات شرق تهران

الف نیوز

یک مراسم عروسی نیازمند برنامه ریزی دقیق و منظم است که معمولا مجموعه های تشریفات عروسی و خدمات مجلاس این کار را بر عهده دارند. ابتدا باید بدانید که تشریفات مجالس شامل چه خدمات و مواردی می گردد که از آن بی خبر بودید. برای اینکه به این مورد مهم بپردازید باید ابتدا انتظارات خود از مراسم را یاد داشت کنید.

 

 

 

 


یادداشت برداری از خدمات مجالس مورد نیاز

یادداشت برداری امری مرسوم در برپایی جشن عروسی و سایر جشن هاست . شاید تا به حال توجه نکرده باشید اما تقریبا همه این کار را ناخود آگاه انجام میدهند! درست حدس زدید! نوشتن لیست مهمانان و افرادی که میخواهید دعوت کنید هم یک نوع یاد داشت برداری برای مجالس است. قلم و کاغذ را بردارید و جزئیات را یادداشت کنید. شما میتوانید برای تمام مراحل برنامه ریزی کنید.

 


برای درک بهتر مراحل اجرای تشریفات ، ما یک مراسم عروسی معمولی را مد نظر میگیریم.

 


همانطور که در بالا گفته شد اولین کار مشخص کردن تعداد مهمانان است که دعوت می شوند. البته همیشه باید در نظر بگیرید که این تعداد میتواند درصدی کم تر یا بیشتر شود. مثلا فامیل های عروس یا داماد کسی را همراه خود بیاورند و تعداد بیشتر از تصور شما شود ؛ و یا تعدادی از مهمانان به هر دلیلی نخواهند یا نتوانند که به مراسم عروسی شما بیایند.

 


خوشبختانه تالار ها همیشه مقداری اضافه تر از نیاز مشتری خدمات را آماده میکنند که خدای ناکرده آبروی میزبان بابت کمی ها و کسری ها از میان نرود.

 


اجرای مراسم عروسی و تشریفات در یک باغ عروسی مناسب

بعد از مشخص شدن تعداد مهمانان نوبت به انتخاب محل برگزاری جشن است. در گذشته بیشتر مراسمات عروسی در منزل داماد یا عروس (بسته به فرهنگ قومیت های مختلف) برگزار می شد . اما مشکلات و مصائب برگزاری جشنهای بزرگ در خانه ها و کوچک شدن اندازه های خانه ها در شهر ها باعث شد که تالار ها ی عروسی و بعد از آن باغ ها و باغ عروسی و ... محل مناسبی برای این منظور باشند.

 


استفاده از اسپیس فریم در ورودی و طراحی باغ باعث زیبایی بیشتر مراسم شما می شود و مجموعه های ارائه دهنده تشریفات با در بر داشتن امکانات و تجهیزات مناسب دیزاین متتفاوت و مناسبی برای شما به همراه خواهند داشت.

 


باغ تالارهای عروسی ظرفیت های گوناگونی دارند و بسیاری از تالار ها و باغ عروسی دارای محدودت های حداقل نفرات هستند. پس اگر تعداد مهمانان شما کمتر یا بیشتر از حد معمول است حتما باید با یک کارشناس تشریفات عروسی و خدمات مجالس مشورت کنید. آنها می توانند باغ عروسی ایده آل متناسب با نیازهای شما

 


انتخاب نوع پذیرایی در تشریفات عروسی

نوع پذیرایی یکی از مهمترین انتخاب ها برای هر مراسمی است. مهمترین فاکتور برای این انتخاب ، بودجه مالی و همچنین نگاه اعتقادیست. انتخاب پذیرایی سلف سرویس و درجه یک میتواند جذاب و خاص و لاکچری باشد که البته برخی برای بهتر جلو کردن در میان آشنایان این انتخاب را انجام مدهند. در نهایت با توجه به میزان بودجه شما باید یکی از انواع پذیرایی را انتخاب کنید.

 

 

 

 


برای این کار نیز میتوانید با یک مدیر خوب و با تجربه در خدمات مجالس و تشریفات عروسی مشورت نمایید.

 


مراسم عقد خوب و لاکچری در سالن عقد

ممکن است شما پیش از مراسم عروسی خوبب مراسم عقدی داشته باشید و بخواهید در یک سالن عقد مراسم خود را برگزار نمایید که امروزه سالن های عقد زیادی با امکانات و دزاین جدید و مجلل امکان برگزاری مراسم عقد شما را دارند.

 

 

 

 


اجرای برنامه های سرگرم کننده و نوع موزیک

انتخاب دی جی و شومن میتواند به خودی خود جذاب باشد. اگر برای موزیک ایده ای دارید آن را یادداشت کنید. البته تالار معمولا افرادی را برای انجام اینگونه خدمات دارند ولی اگر شما هم کسی را میشناسید حتما با او برای اجرای مراسم تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را انجام دهید. البته در صورتی که می خواهید این کار را به تالار بسپارید حتما قبل از شب مراسم کار شومن و دیجی را در مراسم های عروسی دیگر بررسی کنید. این مورد میتواند در صورت عدم دقت کافی شب عروسی شما را به شبی رقت انگیز تبدیل کند! انتخاب بهترین تشریفات عروسی می تواند مشاوره خوبی به شما برای یک مراسم ایده آل بدهد.

 


خرید لباس و اکسسوری عروسی

بعد از همه هماهنگی ها لازم است که لباسی مناسب انتخاب کنید. برای این کار که برای عروس و داماد هر کدام جدا گانه است باید توجه کنید که چه نوع لباسی را میخواهید انتخاب کنید. یادداشت برداری در این مورد هم میتواند به باز تر شده ذهن شما کمک کند.

 


انتخاب ماشین عروس ، گل زدن ماشین عروس ، دسته گل عروس و ... هم همگی از مواردی هستند که در یک عروسی معمولی باید برای آنها برنامه ریزی کنید.

 

 

 

 


به طور کلی این انتخاب های بین جزئیات مختلف هستند که باعث بهتر شده یا بر عکس ، بد تر شدن یک مراسم عروسی می شود. از آنجا که هیچ کس دوست ندارد شب عروسی اش که ب هیادماندنی ترین شب زندگی هر فردی است ، خراب شود و یا با نا هماهنگی ها و اشتباه های رایج در مهمانی ها مواجه شود، پس بهتر است در این مساله هم کار را به کاردان بسپاریم! مشورت با متخصصان در هر حوزه ای حداقل باعث باز تر شدن ذهن و آگاهی از موارد و مشکلات پنهان در کار می شود. از آنجایی که هر مراسمی دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد انتخاب تشریفات مجالس را باید به مدیری با سلیقه بسپاریم.

بهترین باغ تالار

با امید بهروزی در برگزاری مراسم عروسی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۳:۴۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

جشن تعیین جنسیت؛ جشنی پر زرق و برق‌تر از عروسی

جشن تعیین جنسیت؛ جشنی پر زرق و برق‌تر از عروسی

 


جشن تعیین جنسیت

جشن تعیین جنسیت یکی از مراسم‌هایی است که به تازگی به کمک شبکه‌های اجتماعی در بین مادران باردار مد شده است. این مراسمات با هزینه‌های چند ده میلیونی بدعت‌های تازه‌ای در سبک زندگی ایجاد و مسیر فرزندآوری را برای برخی از اقشار جامعه ناهموار‌تر کرده است.

خبرگزاری میزان _ روزنامه جوان نوشت: یک جشن باشکوه در عمارتی زیبا و منحصر به فرد. گل‌آرایی، شمع‌آرایی و بادکنک‌آرایی، رقص نور و دود‌های تزئینی به گونه‌ای است که تصور می‌کنی به انیمیشن‌های معروف والت دیزنی پا گذاشته‌ای! بخشی از بادکنک‌ها و عروسک‌های کوچکی که به در و دیوار آویزان است و گل‌ها و دیگر تزئینات، صورتی‌رنگ و بخشی دیگر آبی است. همه چیز شبیه کاخ پسر پادشاه در انیمیشن سیندرلاست و مهمان‌های این جشن باشکوه هم لباس‌ها و سر و وضع‌شان دست‌کمی از مدل پوشش و آرایش مهمان‌های کاخ پادشاه افسانه سیندرلا ندارد. انگار اینجا فضایی است تا افسانه‌ها جان بگیرند! بازیگر اصلی این قصه، اما انگار سیندرلا نیست. نقش اول این مراسم زنی باردار است و تمام این تدارکات از تزئینات گرفته تا اجاره عمارت و استخدام عکاس و فیلمبردار و دیزاینر‌های حرفه‌ای برای یک نمایش تمام‌عیار، برای این گرد هم آمده‌اند تا جنسیت نوزاد را اعلام عمومی کنند! لحظه اعلام جنسیت جنین فرامی‌رسد. مادر که لباس و آراستگی‌اش کم از عروس ندارد در کنار همسرش ایستاده تا جنسیت جنین که از سوی مرکز سونوگرافی با برگزار‌کننده جشن هماهنگ شده طی مراسم باشکوهی اعلام شود.

 


نفس حاضران در سینه حبس شده و بادکنک بزرگی را می‌آورند که معمای جنسیت نوزاد در دل آن است. با شمارش حضار زن و مرد، بادکنک را می‌ترکانند و کاغذ‌های رنگی صورتی از دل بادکنک بیرون می‌ریزد و دود صورتی و رقص نور صورتی فضا را پر می‌کند. صدای کف و جیغ و هورا کشیدن حضار به هوا می‌رود. همزمان با صدای فریاد شور و شوق مهمانان ده‌ها بادکنک صورتی به هوا می‌رود. این تجملات و این همه نمایش ثروت، اما حکایت از جلوه‌گری‌های طبقه نوکیسه‌ای دارد که با راه انداختن چنین نمایش‌هایی نیاز‌های کاذب را در سطح جامعه ایجاد می‌کنند و نابرابری اجتماعی و شکاف طبقاتی را بیش از پیش به تصویر می‌کشند. خروجی این ماجرا به غیر از آسیب‌های اجتماعی و احساس اجحاف و تبعیض، سنگ‌های تازه‌ای بر سر راه فرزندآوری می‌اندازد آن‌هم در شرایطی که جامعه با ابرچالش جمعیت مواجه است.

 


چند سالی می‌شود بدعت‌های تازه‌ای در سبک زندگی وارد شده که مسیر بچه‌دار شدن و فرزندآوری را ناهموارتر کرده است.

 


اگر تا پیش از این مادران باردار و خانواده‌های‌شان تنها باید در فکر خرج و مخارج بیمارستان و تدارک سیسمونی بودند، حالا رسم‌های دست و پاگیر تازه‌ای همچون جشن تعیین جنسیت جنین و فیلمبرداری و تزئین اتاق زایمان هم به آن‌ها اضافه شده است. طبقات مرفه جامعه که قطعاً برای برپایی چنین مراسم‌هایی مشکل ندارند، اما وقتی این قبیل مراسم‌ها از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به نمایش عمومی درمی‌آید، در طبقات ضعیف‌تر هم این نیاز کاذب ایجاد می‌شود و برای برآورده کردن آن یا باید به قرض و زحمت بیفتند یا از خیرش بگذرند، اما ناتوانی از تجربه چنین مواردی می‌تواند با احساس تبعیض و نابرابری همراه باشد و حتی در مواردی زن و شوهر‌های جوان را از بچه آوردن پشیمان کند! زیرا احساس می‌کنند وقتی بچه‌ای داشته باشند که نتوانند هیچ‌کدام از آرزو‌ها و خواسته‌های خودشان و فرزندشان را تأمین کنند، بهتر است اصلاً بچه‌دار نشوند! از سوی دیگر تصویری که از زن خوشبخت و موفق در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته شده، زنی است که در چنین فضا‌هایی قرار دارد.

 


در نقطه مقابل، اما در طبقات مرفه هم مادرانی که از وقتی متوجه بارداری خود می‌شوند در صفحات اینستاگرام به دنبال این هستند که ببینند دیگران جشن تعیین جنسیت را چطور برگزار می‌کنند و برای دیزاین اتاق زایمان سراغ کدام دیزاینر‌ها بروند و کدام تم را انتخاب کنند، آن‌قدر حواس‌شان به حواشی تجملاتی بارداری پرت می‌شود که نمی‌توانند از دوران بارداری و مادر شدن‌شان لذت ببرند. این مادران تمام لحظات این ۹ ماه و حتی روز‌های بعد از آن، به جای آنکه نوزادشان را در آغوش بکشند و از نفس‌هایش انرژی بگیرند، دغدغه لباس و تزئینات و فیلمبرداری و بقیه موارد جشن‌های نظیر تعیین جنسیت را دارند.

 


موانعی از جنس تجمل‌گرایی در مسیر فرزندآوری

آمار‌های جمعیتی کشور در وضعیت خوبی قرار ندارد و رشد جمعیت به ۶/۰ درصد رسیده و نرخ باروری برای هر زن حدود ۶/۱ دهم است. سونامی سالمندی در راه است و طبق پیش‌بینی‌ها تنها در عرض ۲۳ سال، یعنی از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۲۰، جمعیت سالمندی ایران از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد می‌رسد و استمرار این رشد، باعث عبور جمعیت سالمندان ایران از یک‌سوم جمعیت کشور (یعنی ۳۳ درصد) در حدود سال ۱۴۳۵ خواهد شد. در چنین شرایطی روز به روز با اضافه شدن تشریفات و تجملات دست و پا گیر و انتشار این رفتار‌ها در بین مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی موانع تازه‌ای بر سر راه فرزندآوری قرار می‌گیرد و با هزینه‌های زائدی همچون جشن تعیین جنسیت، حضور در آتلیه برای عکس بارداری، تزئین اتاق زایمان و جشن‌های لاکچری شبیه مراسم‌های عروسی پرزرق و برق برای به دنیا آمدن بچه همه و همه ده‌ها میلیون تومان خرج روی دست زوج‌های جوان می‌گذارد و در نهایت آن‌ها را مجاب می‌کند به همان یکی دو فرزند اکتفا کنند و به داشتن فرزندان بیشتر فکر نکنند.

 


از سوی دیگر اکثریت جامعه که پول برگزاری چنین مراسم‌هایی را ندارند، با این تصور که آرزو‌های خودشان و فرزندشان به دل‌شان می‌ماند به این نتیجه می‌رسند که وقتی نمی‌توانند زندگی خوبی برای فرزندشان درست کنند و وقتی بچه‌شان بزرگ شد نه تصاویری از جشن تعیین جنسیت دارند که به او نشان بدهند و نه جشن زایمان و چیز‌هایی از این دست؛ به این نتیجه می‌رسند که بهتر است از خیر پدر و مادر شدن بگذرند. خلاصه اینکه حواشی تحمیل زندگی‌های لاکچری و نمایش ثروت در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، موانع تازه‌ای بر سر راه فرزندآوری و افزایش جمعیت گذاشته که خانواده‌ها را دچار آسیب و اختلاف می‌کند.

 


در این بین هم معمولاً این خانم‌ها هستند که به دنبال برگزاری چنین مراسم‌هایی هستند و دل‌شان می‌خواهد لحظات مادر شدن‌شان را به تبعیت از دوستان و آشنایان‌شان ثبت کنند و از این قافله عقب نمانند. اما این مراسم‌ها اغلب چند ده میلیون تومان آب می‌خورد و خیلی وقت‌ها انتهای چنین رفتار‌ها بروز اختلافاتی عمیق در خانواده و شکاف‌هایی است که بعدتر‌ها می‌تواند بنیان خانواده را تحت تأثیر قرار دهد.

 


جشن‌هایی پر زرق و برق‌تر از عروسی

جشن تعیین جنسیت یکی از نخستین مراسم‌هایی است که مدتی است به مدد شبکه‌های اجتماعی در بین مادران باردار مد شده است. در کنار این‌ها معمولاً مادرانی که برای تعیین جنسیت فرزندشان به دنبال برگزاری مراسم‌های تجملاتی درست شبیه یک جشن عروسی تمام‌عیار هستند محال است از دیگر حواشی لاکچری بارداری و مادر شدن همچون عکس‌های آتلیه‌ای بارداری و همچنین تزئین اتاق زایمان و فیلمبرداری و ثبت لحظات تولد نوزادشان چشم‌پوشی کنند. ماجرا به همین جا هم ختم نمی‌شود و جشن نامگذاری و جشن دندان درآوردن و از پوشک گرفتن گزینه‌های بعدی هستند که به مدد اینستاگرام از یک مراسم خودمانی و خانوادگی به مراسم‌هایی لاکچری تبدیل شده‌اند و بخش مهمی از درآمد گروه‌های طراحی، فیلمبرداری و حتی تالارها، باغ‌ها و عمارت‌ها بابت برگزاری مراسم ازدواج نیست بلکه برای چنین مراسم‌هایی است. اما ببینیم برگزاری یک جشن تعیین جنسیت یا دیزاین اتاق زایمان چقدر آب می‌خورد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۱:۴۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)