اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

هدیه جنجالی و عجیب داماد به عروس در شب عروسی

داماد پاکستانی در اقدامی غیرمعمول هدیه‌ای عجیب به همسرش در روز ازدواجشان تقدیم کرد.‌

های واریشا جاوید خان و ازلان شاه که جدیداً با یکدیگر ازدواج کرده اند، دو فعال در شبکه‌های اجتماعی و در یوتیوب هستند که هدیه غیر معمول داماد در روز عروسی برای همسرش در شبکه‌های اجتماعی بازتاب‌های زیادی داشته است.

در جشن عروسی، ازلان شاه عروسش را با یک بچه الاغ غافلگیر کرد که البته این اقدام وی بازخورد‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

ازلان شاه با انتشار تصاویری از این بچه الاغ در شبکه‌های اجتماعی نوشت: من می‌دانستم که واریشا به بچه خر‌ها علاقه زیادی دارد بنابراین این هدیه من برای او در روز عروسی است.

وی در ادامه پست اینستاگرامی خود نوشته: شاید این سوال پیش بیاید چرا بچه الاغ هدیه داده ام، پاسخ این است، چون عروس آن را دوست دارد و دلیل دیگرش هم این است که الاغ حیوان سختکوش و زحمتکشی است.
این عروس و داماد پاکستانی در شبکه‌های اجتماعی خود نوشتند که هر دو علاقه زیادی به حیوانات دارند و حیوانات بخشی از روح آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید : تشریفات مجالس

هدیه غیرمعمول این داماد پاکستانی در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را در برداشت. برخی این هدیه را عجیب دانستند و گروهی دیگر این اقدام را یک غافلگیری جالب از سوی داماد عنوان کردند.

منبع : گسترش نیوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۱:۵۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

هشتاد و هشتمین ازدواج با زن سابق!

به گزارش جهان نیوز، خبر ازدواج هشتاد و هشتم یک مرد اندونزیایی با همسرش حسابی فضای مجازی را تکان داده است.

بر اساس گزارش اعتمادآنلاین، یک مرد ۶۱ ساله اندونزیایی برای هشتاد و هشتمین بار سر سفره عقد نشست و داماد شد.

رسانه‌های اماراتی خبر دادند این کشاورز بعد از سال‌ها مجدداً تصمیم گرفت با یکی از زن‌های سابقش که حتی پس از چند سال جدایی همچنان به یکدیگر علاقه دارند زیر یک سقف زندگی کند.

بیشتر بخوانید : تشریفات مجالس چه خدماتی دارد

او در این رابطه گفت: سال‌ها پیش از او جدا شدم اما تصمیم گرفتم مجدداً با او ازدواج کنم، چون فهمیدم این زن هم مرا دوست دارد.

مرد اندونزیایی اعلام کرد، او همسر هشتادوششم من بود و با وجود آنکه ازدواج ما فقط یک ماه به طول انجامید، اما فهمیدم که همچنان مرا دوست دارد و من هم نمی‌خواهم با احساساتش بازی کنم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۸:۰۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

عروسی نکبت بار در 18 سالگی !

حوادث رکنا: زن جوانی که از مقدار اندکی مواد مخدر در کیف خود بی خبر بود هنگام بازرسی نگهبان به دام افتاد.

به گزارش رکنا، من از مواد مخدری که درون کیفم جاسازی شده بود، هیچ اطلاعی نداشتم. قرار بود بعد از ملاقات با همسرم که در زندان مرکزی مشهد تحمل کیفر می کند، لوازم داخل کیف را به شوهرم بدهم اما هنگام بازرسی ناگهان...

ین ها بخشی از اظهارات زن 30 ساله ای است که در انتقال مقدار بسیار اندکی موادمخدر به داخل زندان ناکام مانده بود! این زن جوان که با هوشیاری ماموران زندان وکیل آباد در بند قانون گرفتار شده است، با بیان این که «من نقشی در این ماجرا ندارم!» درباره سرگذشت خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری شهرک ناجای مشهد گفت: 18 سال بیشتر نداشتم که با معرفی یکی از همسایگانمان با «اکبر» ازدواج کردم. اگرچه او در آن زمان بیکار بود و ادعا می کرد سنگ کار ساختمان است اما به دلیل تعریف و تمجیدهای زن همسایه که خانواده او را می شناخت و معتقد بود خانواده ای آبرومند و با اخلاق دارد، تصمیم به ازدواج گرفتم. البته تعریف های واسطه ازدواج مان از خانواده «اکبر» کاملا درست بود اما آن ها هم نمی دانستند که پسرشان به دلیل رفاقت و معاشرت با افراد ناباب در چنگ اعتیاد گرفتار شده است. او پنهانی موادمخدر مصرف می کرد و هیچ کس از این موضوع خبر نداشت. خلاصه بعد از 2 سال دوران عقد، زندگی مشترک ما در حالی شروع شد که آرام آرام فهمیدم «اکبر» اعتیاد دارد ولی دیگر کاری از دستم ساخته نبود چرا که در همان روزها متوجه شدم باردار هستم! روزهای تلخ زندگی من درحالی سپری می شد که همسرم بیکار بود و از عهده مخارج زندگی برنمی آمد، به همین دلیل پدر شوهرم گاهی به ما کمک مالی می کرد تا این که فرزندم به دنیا آمد ولی «اکبر» نه تنها دست از اعتیاد نکشید بلکه معاشرت و رفت و آمدهای او با دوستان معتاد و خلافکارش بیشتر شد. از سوی دیگر پدر من هم یک کارگر ساده بود و با زحمت و تلاش بسیار 4 خواهر و برادر دیگرم را سروسامان داد. او هم در این شرایط نمی توانست از نظر مالی به ما کمک کند.

بیشتر بخوانید : ده مدل سفره عقد فضای باز


این درحالی بود که مصرف «اکبر» روز به روز بیشتر می شد و دیگر موادمخدر صنعتی استعمال می کرد. وقتی این موضوع را فهمیدم که دیگر «شوهرم» در مرداب موادمخدر دست و پا می زد و هر روز بیشتر در عمق آن فرو می رفت ولی من نمی دانستم او چگونه هزینه های سنگین اعتیاد را تامین می کند! حدود سال قبل، وقتی در خانه نشسته بودم به یک باره از کلانتری تماس گرفتند و از من خواستند به آن جا بروم. وقتی وارد کلانتری شدم «اکبر» را با دستبند و پابندهای آهنین دیدم که روی نیمکت نشسته بود و تعداد زیادی از شهروندان درحالی او را با نفرت و نفرین شناسایی می کردند که اعتقاد داشتند باید او را به خاطر تبهکاری هایش به مجازات سختی محکوم کنند. تازه آن جا بود که متوجه شدم شوهرم در ماه های گذشته یک باند زورگیری تشکیل داده و از مردم با تهدید چاقو زورگیری می کرده! «اکبر» سرش را پایین انداخته بود و حتی نمی توانست به چشمان پسر 6 ساله اش نگاه کند. او به دلیل خلافکاری هایش روانه زندان شد اما روزگار ما هم به وضع اسفباری رسید. حالا دیگر حتی پسرم نمی توانست سخنان تحقیرآمیز دوستان و هم محله ای ها را تحمل کند چرا که همکلاسی هایش از ماجرای زندانی بودن پدرش مطلع شده بودند و می دانستند که پدر «بصیر» یک دزد است. در این روزها باز هم پدر شوهرم به یاری ما آمد و من و فرزندم روزهای زیادی را در خانه آن ها سپری می کردیم و هر هفته به ملاقات همسرم در پشت میله های زندان می رفتم! حدود 3 سال از این ماجرا گذشت و زندگی من هر روز سخت تر می شد تا این که روز قبل با عجله به خانه پدرشوهرم رفتم و در حالی که احساس می کردم با تاخیر به زندان خواهم رسید، کیف دستی ام را برداشتم و پدر شوهرم مدعی بود مقداری لوازم مصرفی و تنقلات برای «اکبر» در کیف من گذاشته است تا آن ها را به پسرش برسانم. من هم طبق معمول وقت ملاقات گرفتم اما زمانی که وارد محل بازرسی شدم، ناگهان ماموران زندان از جاسازی لوازم درون کیف، مقدار اندکی (2 گرم) موادمخدر از نوع تریاک بیرون کشیدند! من که هاج و واج و حیرت زده مانده بودم به آن ها گفتم که من از موادمخدر خبری ندارم و احتمالا پدرشوهرم این مقدار تریاک را برای پسرش داخل لوازم جاساز کرده است! حالا نه تنها همسرم در زندان است و پسرم به خاطر سرقت های پدرش همواره تحقیر می شود بلکه من هم در بند قانون گرفتار شده ام و نمی دانم چه مجازاتی انتظارم را می کشد...

گزارش روزنامه خراسان حاکی است، با صدور دستوری از سوی سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجای مشهد) اقدامات قانونی و بررسی های روان شناختی درباره این ماجرای تاسف بار به مشاوران زبده دایره مددکاری اجتماعی کلانتری سپرده شد تا با هماهنگی های قضایی، علاوه بر ریشه یابی ماجرای انتقال نافرجام موادمخدر به زندان، شرایط تخفیف مجازات با توجه به اوضاع و احوال و شرایط زن جوان برای وی فراهم شود.

منبع : رکنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۶:۰۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

چهارباغ، شهر گل و گیاه البرز می‌تواند قطب گردشگری کشاورزی باشد

ایسنا/البرز سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: شهرستان چهار باغ منطقه‌ای مستعد با آب و هوای بسیار خوب است که با ۲۵۰ گلخانه بیشترین تعداد گلخانه‌های استان را در خود جای داده است و ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی و بومگردی در استان دارد.

به گزارش ایسنا، یحیی دارایی اظهار کرد: در بازدید از شهرستان چهارباغ امکان سنجی ظرفیت‌های این منطقه در زمینه گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفت که بیشترین امکان در زمینه گردشگری کشاورزی وجود دارد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به بازدید از یک مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی در چهار باغ گفت: این پروژه پذیرایی و خدماتی با ۱۳ هزار مترمربع مساحت و پنج هزار مترمربع زیربنا از تاسیسات بزرگ گردشگری این منطقه است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجموعا ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دریافت کرده است. این طرح با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال ۷۰ نفر انجام می‌شود.

دارایی با اشاره به ظرفیت‌های بومگردی در این منطقه اضافه کرد: چندین متقاضی برای دریافت مجوز اقامتگاه بومگردی در این منطقه وجود دارد که در مرحله اخذ استعلامات هستند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تأکید کرد: چنانچه کسانی که در روستاهای شهرستان چهارباغ، اقدام به سرمایه‌گذاری به خصوص در حوزه بوم‌گردی کنند، از تسهیلات حمایتی کم بهره، بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید : 10 تزئین بله برون در منزل

تأکید بر حفاظت بیشتر از تپه‌های تاریخی-فرهنگی چهار باغ و ملک‌آباد

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز همچنین بر تشدید حفاظت از تپه های تاریخی- فرهنگی در چهارباغ و ملک آباد تأکید کرد.

دارایی افزود: طی سفر نیمروزی از شهرستان چهارباغ و منطقه کم برخوردار چهارباغ و ملک‌آباد، از تپه‌های تاریخی چهارباغ و ملک‌آباد بازدید صورت گرفت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه این تپه‌ها تحت حفاظت هستند، اظهار کرد: ایجاد انجمن‌های دوستدار میراث‌فرهنگی و افزایش هماهنگی با دهیاری و شوراهای روستا و شهر برای افزایش حفاظت مد نظر است تا از هرگونه تخریب، خاکبرداری و دخل و تصرف در مناطق تاریخی جلوگیری شود.

دارایی حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و گفت: حفاظت و صیانت از محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی-فرهنگی وظیفه‌ای همگانی است و همه موظف به حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور هستیم .

گفتنی است چهار باغ دارای ۱۰ تپه تاریخی-فرهنگی است که از این تعداد ۹ تپه به ثبت رسیده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۴:۰۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

مرد مصری همسرش را در عروسی دخترش سه‌طلاقه کرد!

مرد مصری همسرش را در عروسی دخترش سه‌طلاقه کرد!

یک مرد مصری که در روز عروسی دخترش از طریق بلندگوهای تالار عروسی همسرش را طلاق داده بود، در شبکه‌های اجتماعی عربی خبرساز شد.

شبکه‌های اجتماعی مصری ویدئویی را منتشر کردند که در آن مردی روی سن تالار عروسی در دمیاط مصر رفته و در جمع مدعوین اعلام می‌کند: در روز عروسی دخترم، اعلام می‌کنم که همسرم را طلاق داده‌ام.

مقالات دیگر: گرانترین باغ تالار تهران

در این فیلم مرد که پدر عروس است بالای سن رفته و در جمع مدعوین از طریق بلندگو اعلام می‌کند: به عروس و داماد تبریک می‌گویم اما در رابطه با مادر عروس من او را سه‌طلاقه کرده‌ام و از همین تالار باید به خانه مادرش برود، باز هم به همه تبریک می‌گویم.

 


به گفته شاهدان، عروس با شنیدن سخنان پدرش دچار شوک عصبی شد. نزدیکان خانواده گفتند، پدر و مادر عروس از مدت‌ها قبل و پیش از مراسم عروسی مشکلاتی با هم داشتند، اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ دهد.

منبع: https://www.khabarfoori.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۶:۰۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

«پیراهن بی تاب» در «باغ هنر»

«پیراهن بی تاب» در «باغ هنر»

برنامه‌ رادیویی «باغ هنر» که از شنبه تا چهارشنبه از رادیو ایران پخش می‌شود، سه‌شنبه‌ها به نقد موسیقی روز اختصاص دارد.

 


به گزارش شبکه رادیویی ایران، عبدالله علایی تهیه کننده این هفته برنامه «باغ هنر» اعلام کرد: سه شنبه هشتم آذر قطعه «پیراهن بی تاب» اثری از احسان نظری نقد و بررسی می شود.

وی ادامه داد: این اثر با آهنگ سازی مهدی تفکری، شعری ازمهدی فرجی و تنظیم‌کنند گی شایان کریمی است.

علایی افزود: در این برنامه علاوه بر نقدهای فنی و محتوایی، یکی از معیارهای ارزیابی ترانه‌ها، احترام به درست‌نویسی و اصول و قواعد زبان فارسی است که در راستای حفظ و پاسداشت زبان صورت می‌گیرد.

در نقد آهنگ، مخاطبان برنامه نیز در کنار منتقدان و در تماس با برنامه به نقد شفاهی آهنگ‌ها می‌پردازند.

در «باغ هنر» سه شنبه هشتم آذر با حضور مرتضی لطفی آهنگساز، خواننده و معلم آواز، خلیل شفیعی شاعر و منتقد، علیرضا امینی کارشناس موسیقی و وحید طاهر خانی کارشناس ترکیب و نهایی ساز صدا قطعه «پیراهن بی تاب» نقد فنی و محتوایی می شود.

«باغ هنر» از شنبه تا چهارشنبه با اجرای شهاب شهرزاد ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

تنظیم کننده: سمانه حیدرزاده

 


مقالات دیگر: بزرگترین باغ تالار شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۴:۰۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ویژگی های سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم عروسی چیست؟

ویژگی های سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم عروسی چیست؟
برای برگزاری مراسم عروسی فضاهای مختلفی وجود دارند که موجب شده فضای انتخاب را برای عروس و دامادها آزاد بگذارد تا متناسب با نیاز خود بهترین مکان را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب کنند.

یکی از این فضاها سالن اجتماعات بوده که عروس و دامادهای بسیاری تصمیم به برگزاری مراسم عروسی را در این فضا می گیرند.

اما سوالی که برای همه ممکن است وجود داشته باشد این است که برای اجاره سالن اجتماعات چه ویژگی هایی را باید در نظر داشته باشیم؟

در این گزارش کارشناسان ما در تشریفات عروسی ثمین شما عزیزان را با ویژگی های سالن اجتماعات که باید به آن توجه داشته باشید بیشتر آشنا خواهند کرد. با ما همراه باشید.

مقالات دیگر: اجاره باغ برای مهمانی

ویژگی های سالن اجتماعات برای مراسم عروسی
شما برای برگزاری مهمانی جشن تولد، جشن عروسی، مراسم فرهنگی و مذهبی، نیاز دارید سالنی را انتخاب کنید که متعهد شود مراسم شما را فوق العاده سرگرم کننده و افسانه ایی جلوه دهد.

اما اگر شما برای انتخاب بین چندین سالن در شهر دچار تردید شده اید ما می توانیم با معرفی ویژگی های سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم عروسی وتولد استرس را از شما دور کنیم و به شما در انتخاب صحیح و درست کمک کنیم.

مکان سالن
یکی از مهمترین نکات اجاره سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم عروسی، مکان سالن است. این مکان باید در منطقه ای قرار داشته باشد که به راحتی قابل دسترسی باشد و مهمانان شما مجبور نباشند مدت زمان طولانی دنبال آدرس ان بگردند، سالن عروسی هر چقدر هم زیبا و بزرگ باشد، اگر در مکان خیلی دور قرار گرفته باشد، شاید مهمانان شما را ناراحت و خسته کند.

مکان سالن عروسی یکی از ویژگی های سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم عروسی است که باید هنگام انتخاب تالار عروسی به خاطر بسپارید. انتخاب یک سالن مناسب و خوب برای عروسی شما باعث می شود همیشه این شب را به خاطر داشته باشید و از آن انرژی مثبت بگیرید.

ظرفیت سالن
ظرفیت سالن یکی دیگر از ویژگی های سالن اجتماعات برای برگزاری مراسم عروسی است که هنگام انتخاب سالن عروسی نباید نادیده گرفته شود.

شما باید از ابتدا از مدیر سالن در مورد اینکه چند مهمان می تواند در سالن جای داده شود و آیا مسئولین سالن می توانند یک سالن به اندازه ی مناسب برای مهمانی شما فراهم کنند سوالاتی را بپرسید. سالن نباید آنقدر کوچک باشد که مردم احساس خفگی کنند، اندازه آن نباید خیلی بزرگ باشد که خالی به نظر برسد و مهمانان احساس ناخوشایندی کنند.
ادامه مطلب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۴:۰۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

شیرین کاری داماد دردسرساز شد!

شیرین کاری داماد دردسرساز شد!
خبر گذاری فارس - دامادی که روز عروسی به منظور آنچه خود شیرین کاری می‌نامد با تابوت وارد سالن تالار شد، مورد انتقاد‌های شدید قرار گرفت.
داماد آمریکایی که قصد داشت روز عروسی خود "شیرین کاری" کند با خوابیدن در تابوتی که توسط ساقدوش‌ها حمل می‌شد وارد سالن مراسم شد و پس از آن مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.

منتقدان معتقد بودند که این رفتار داماد نوعی بی احترامی به همسرش در روز ازدواج آنهاست و حتی برخی به همسر او پیشنهاد دادند به دلیل این کار او درخواست طلاق کند.

تشریفات مجالس عقد

ورود این داماد در تابوتی سیاه رنگ به سالن مهمانی در حالی که ساقدوش‌ها آن را حمل می‌کردند توسط یکی از مهمانان فیلمبرداری شد و با اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی بیش از ۸.۲ میلیون بازدیدکننده داشت که همین امر موجب خشمگین شدن داماد و انتقاد شدید از مهمانان شد.در شبکه‌های اجتماعی از جمله TikTok که این فیلم به اشتراک گذاشته شده بود بسیاری داماد را به دلیل این رفتار ناشایست خود مورد انتقاد قرار دادند و بازخورد‌های منفی زیادی را در پی داشت.
بسیاری از بازدیدکنندگان این فیلم اظهار کردند که اگر آن‌ها چنین رفتاری را با شریک زندگیشان در روز عروسی خود انجام می‌دادند، قطعاً مراسم قطع و آن پیوند از هم گسیخته می‌شد.

منبع: dailymail


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۰:۱۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

کاهش هزینه ها و تشریفات گمرکی با آغاز فعالیت مرکز حما ونقل و بارگیری ارس

کاهش هزینه ها و تشریفات گمرکی با آغاز فعالیت مرکز حما ونقل و بارگیری ارس
علی نوید در نشست با مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل فعال در ارس و مدیران گمرک و پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز، راه‌اندازی مرکز لجستیک ارس برای جابجایی کالاهای صادراتی و وارداتی را فرصتی برای رونق و احیای تجارت و ترانزیت در این منطقه عنوان کرد.‌

وی با بیان اینکه هدف ما احیای دوران طلایی تجارت و صادرات در منطقه آزاد ارس است، تصریح کرد: این منطقه استراتژیک در دهه‌های گذشته مورد توجه بازرگانان و تجار بوده و به زیرساخت‌های مهم لجستیکی همچون گمرک و راه‌آهن قدرتمند و انبارهای وسیع مجهز است.‌

مقالات دیگر: تشریفات مجالس

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی مرزی در جلفا و نوردوز و وجود زیرساخت‌های اساسی از یک سو و فعالیت شرکت‌های حمل‌و‌نقل مجرب و قوانین و مشوق‌های منطقه آزاد ارس از سوی دیگر امکان تبدیل این منطقه به هاب لجستیکی را فراهم کرده است.‌

وی از امکان واردات کامیون‌های ترانزیتی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل خبر داد و گفت: برای تسریع و تسهیل در بارگیری، صادرات و واردات کالا در مرکز لجستیک ارس، شرایط واردات خودروهای سنگین با برندهای مختلف و واگذاری به شرکت‌های حمل و نقل را فراهم کرده‌ایم.‌

نوید در پایان یادآور شد: با آغاز فعالیت مرکز حمل و نقل و بارگیری ارس، تشریفات گمرکی و هزینه‌های انبارداری و تخلیه و بارگیری کاهش می‌یابد.

تجارت گردان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۴:۲۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

وقتی تالار وزنه‌برداری، سالن عروسی شد!

وقتی تالار وزنه‌برداری، سالن عروسی شد! / قرارداد مبهم، شکایت و پلمب؛ یادگاری رئیس سابق
سرنوشت سالن وزنه‌برداری به دلیل قرارداد سراسر ابهامی که در دوران مدیریت پیشین فدراسیون منعقد شده همچنان نامشخص است.

به گزارش طرفداری، معضلی که یادگاری دوران ریاست علی مرادی بر این فدراسیون است باعث شده سرنوشت محل برگزاری مسابقات لیگ برتر نامعلوم باشد.

مرادی در تصمیمی عجیب و قابل تأمل، تالار وزنه‌برداری که یکی از معدود سالن‌های تخصصی وزنه برداری در جهان است را به بخش خصوصی واگذار کرد. این اتفاق بدون تشریفات اداری انجام شد و شبهات فراوانی داشت.

بخش خصوصی نیز بعد از بازسازی کوچک و فرمالیته نام این سالن را به «تالار ایرانیان» تغییر داده و آن را برای برگزاری جشن، کنسرت و عروسی اجاره داد، در حالی که کاربری این سالن اساسا ورزشی است و برای برگزاری مراسم اینچنینی ساخته نشده, اتفاقی که حتی اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری را تحت تأثیر قرار داد.

هیچ‌گاه در خصوص هزینه‌ها و مفاد قرارداد میان فدراسیون وزنه‌برداری و بخش خصوصی شفاف‌سازی نشد. جالب‌تر اینکه مرادی همان مبالغ دریافت‌شده از طرف قرارداد را به شرکت توسعه پرداخت نکرده و بدهی چند میلیارد تومانی روی دست فدراسیون گذاشته است.

هفته گذشته نخستین نشست خبری فدراسیون وزنه برداری در دوران سرپرست جدید برگزار شد. در این نشست سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون اعلام کرد فدراسیون وزنه‌برداری بدهی چهار میلیارد تومانی به شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی دارد و چند سال است اجاره‌بهای سالن پرداخت نشده است.

البته قرارداد در دوران شیوع کرونا به پایان رسید، اما از آنجایی که قرارداد‌ها در آن دوره خاص به صورت خودکار تمدید می‌شد، فدراسیون تحت امر سجاد انوشیروانی همچنان با پیامدهای این قرارداد مبهم دست و پنجه نرم می‌کند، چرا که روز گذشته (دوشنبه) شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با حضور در فدراسیون وزنه‌برداری این سالن را به دلیل بدهی چند ساله پلمب کرد.

بخش خصوصی که بهره‌بردار این سالن بوده، به نحوه اجرای قرارداد اعتراض دارد و از فدراسیون وزنه‌برداری شکایت کرده؛ فدراسیون وزنه برداری نیز به قرارداد معترض است و به دلیل نامشخص بودن اجاره‌بها دست به شکایت از طرف مقابل زده است.

مقالات دیگر: باغ عمارت در تهران

تالار وزنه‌برداری در حالی پلمب شده که قرار است مسابقات فصل جدید لیگ برتر از هفته آینده به میزبانی این سالن آغاز شود.

بهداد سلیمی سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون وزنه‌برداری در این باره اظهار داشت:

فدراسیون وزنه برداری مبلغ ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به شرکت توسعه بدهی دارد. طی ۶ سال گذشته فدراسیون بابت اجاره بها هیچ مبلغی به شرکت پرداخت نکرد و همین مسئله باعث این بدهی سنگین شد. علاوه بر این ها فدراسیون حدود ۲ میلیارد تومان هم بدهی جاری داشت.

وی خاطرنشان کرد:

از وقتی آمدیم، با بدهی بیش از ۸ میلیارد تومانی و حجمی از مطالبات دولتی و مردمی مواجه بودیم. متأسفانه شرایط به گونه ای است که روی هر نقطه ای در وزنه برداری دست می گذاریم آن نقطه به یک خرابه تبدیل شده اما برای رسیدگی به همه این شرایط انگیزه و برنامه داریم.

سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزه برداری هم درباره پلمب سالن وزنه‌برداری گفت:

قراداد این شرکت با فدراسیون وزنه‌برداری تمام شده، به همین خاطر قرار است قبل از اینکه تمدید کنیم، این موضوع تعیین تکلیف شود. شرکت توسعه این سالن را پلمب کرد تا به وضعیت آن رسیدگی شود. پیش از این سالن مسابقات به بخش خصوصی اجاره داده شده تا از منابع درآمدی آن به نفع وزنه‌برداری بهره‌برداری شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به پلمب این سالن هفته آینده مسابقات باشگاهی در همانجا برگزار می‌شود؛ اظهار داشت:

تلاش می‌کنیم تا آن موقع این چالش را برطرف کنیم. به هر حال به دلیل بدهی فعلا این سالن پلمب شد و باید هر چه سریع‌تر تکلیف آن مشخص شود.

 


منبع: https://parsfootball.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۰:۱۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)