اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

کاهش هزینه های عروسی، برگزاری یک عروسی کم خرج!

کاهش هزینه های عروسی، برگزاری یک عروسی کم خرج!


هدف از مراسم عروسی چیست

ایلنا نیوز
برنامه ریزی دقیق و کاهش هزینه های عروسی به صرفه جویی در مراسم عروسی کمک می کند.

کاهش هزینه های عروسی، برگزاری یک عروسی کم خرج!
واقعا هزینه های عروسی چقدر است؟ به قول معروف یک عروسی برای ما چقدر آب می‌خورد؟ چه کارهایی ضروری نیست و کدام کارها را می‌توان انجام نداد تا مقداری پول ذخیره شود؟ این‌ها برخی از سوالاتی است که عروس و دامادها قبل از مراسم عروسی از خود می‌پرسند.

به یاد داشته باشید که جشن عروسی تنها یک روز از زندگی شماست و زندگی خود را با ضرر مالی شروع نکنید. برای کاهش هزینه‌های عروسی با ما همراه باشید.

از کی باید برای عروسی برنامه ریزی کنیم؟
کمی‌بعد از مراسم عقد و تمام شدن هیجانات اولیه، برنامه ریزی عروسی آغاز می‌شود. مرحله اول در چک لیست برنامه ریزی عروسی هر زوج این است که چگونه برای عروسی خود پس انداز کنیم. از آنجاییکه هزینه و قیمت‌ها افزایش روز افزون دارند، زوج‌های جوان به دنبال راهی برای کاهش هزینه های عروسی خود هستند.

باید حقیقت را در نظر داشته باشید که برنامه ریزی عروسی و بودجه بندی برای هزینه های عروسی، یک کار استرس زا است. چون شما می‌خواهید یک بار برای همیشه مهم‌ترین روز زندگی خود را برنامه ریزی کنید. از طرفی پس انداز برای عروسی به معنای فداکاری‌های بیش از حد و ناامیدی مالی نیست.

با چند تغییر در سبک زندگی، برنامه ریزی دقیق و توصیه‌های ما، صرفه جویی در مراسم عروسی شما می‌تواند کاملا قابل مدیریت باشد. در این مقاله از سایت عروسیمون داتکام نکاتی را در مورد اینکه چگونه می‌توانید بودجه عروسی خود را مدیریت کنید، توصیه‌هایی در مورد نحوه پس انداز برای عروسی در یک سال و همچنین نحوه صرفه جویی در هزینه در جنبه‌های مختلف روز عروسی گفته شده است.

نکات زیر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که برنامه‌های شما برای پس انداز قابل انجام است و مراسم عروسی به خوبی برگزار می‌شود.

برای هزینه عروسی بودجه بندی کنید
ابتدا باید یک برنامه خوب برای هزینه های عروسی و یک عروسی کم خرج داشته باشید. برنامه ریزی بودجه عروسی چیزی است که ما به شما به شدت توصیه می‌کنیم. تصمیم بگیرید که واقعاً چقدر می‌خواهید هزینه کنید، چقدر می‌توانید در هر ماه پس انداز کنید و برای چه مدت می‌خواهید پس انداز کنید.

هنگامی‌که این سه مورد را در ذهن داشتید، شروع به انجام محاسبات کنید و بررسی کنید که آیا در مسیر درست هستید یا خیر.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید
واقع بینانه بودن در پس انداز برای عروسی و کاهش هزینه‌ها بسیار مهم است. با کم کردن بیش از حد هزینه‌ها ممکن است در میان راه پشیمان شده و تسلیم شوید. از طرفی در نظر داشته باشید که تمام رویاهای بچگی‌تان در روز عروسی قابل اجرا نیستند! اگر تعداد خواسته‌های غیرضروری را بالا ببرید، لیست هزینه های عروسی به شدت افزایش دارد.

کمی فداکاری لازم است
حدودا از یک سال قبل بودجه بندی و پس انداز شروع می‌شود. در این میان بهتر است از هزینه‌های اضافه که در این مسیر وجود دارند جلوگیری نمایید. برای مثال از مسافرت‌های غیرضروری، رستوران و کافی شاپ و مهمانی‌های تجملی اجتناب کنید.

نکته مهم رعایت کردن تعادل در صرفه جویی و پس انداز است. مسلما نباید کارهایی که باعث سرگرمی‌ و خوشحالی شما می‌شود از روتین زندگی حذف نمایید. حفظ روحیه عروس و داماد در این مدت زمان بسیار اهمیت دارد.

برای کاهش هزینه ها تحقیق کنید!
قبل از مراسم عروسی فرصت زیادی دارید تا به سالن‌های زیبایی، مزون لباس عروس، تالارها و آتلیه‌ها سری بزنید و خدمات و هزینه‌ها را بررسی کنید. در این صورت شما لیستی از مجموعه‌های مورد نیاز خود را برای روز عروسی خواهید داشت و حالا وقت مقایسه در بین آن‌هاست. نکاتی مانند قیمت ها، نمونه کار، فرآیند انجام کار و زمان تحویل خدمات را بررسی کنید.

 

وبسایت عروسیمون داتکام لیست کاملی از مجموعه‌های مورد نیاز برای عروسی را برای شما قرار داده است. فقط کافیست شهر خود را انتخاب کنید تا بهترین سالن های زیبایی، آتلیه‌ها، تشریفات عروسی و... را مشاهده نمایید. عروسیمون داتکام راهنمای کامل عروسی است و جایی مناسب برای مقایسه بین خدمات و قیمت‌ها.

چگونه در هزینه لباس عروس خود صرفه جویی کنید؟
اگر بودجه کمتری برای لباس عروس خود دارید، چند راهکار برای کاهش هزینه های عروسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

اولین مورد این است که از مزون‌های لباس عروس بپرسید که آیا جشنواره فروش پایان سال یا ماهانه دارند. هنگامی‌که مزون های لباس عروس رو به پایان فصل می‌روند برای خرید مدل‌های جدید نیاز به پول بیشتری دارند.

وقتی این اتفاق می‌افتد، لباس‌های داخل مزون را معمولاً با نرخ تخفیفی می‌فروشند، اما توجه کنید که این لباس را افراد دیگر امتحان کرده‌اند و باید از سلامت آن مطمئن شوید. گزینه دیگر این است که لباس عروس خود را دست دوم از کسی که قبلا ازدواج کرده است بخرید یا اجاره کنید.

چگونه هزینه تالار عروسی را کاهش دهیم؟
اگر می‌خواهید هزینه‌های محل برگزاری عروسی خود را کاهش دهید، اما کیفیت تالار یا باغ تالار عروسی هم برای شما مهم است، باید زمان، سال و روز هفته را برای برگزاری مراسم در نظر بگیرید. یعنی از بین روزهای عادی هفته که مناسبت خاصی ندارند انتخاب کنید. معمولا هزینه ورودی تالار در روزهای زیر بالاتر است:

تعطیلات آخر هفته (پنجشنبه و جمعه)
بین التعطیلی
اعیاد مذهبی (تولد ائمه- مبعث- عید فطر- عید غدیر)
اعیاد ملی ( عید نوروز- شب یلدا)
روزهای گفته شده از پرطرفدارترین روزهای سال هستند و رقابت بر سر آن‌ها زیاد است. توجه داشته باشید که اگر مهمان‌های شما از شهر های دیگر نیستند لازم نیست روز عروسی خود را آخر هفته یا روز تعطیل انتخاب کنید.

فهرست مهمان ها را کاهش دهید
شاید تصور کنید که هزینه هر مهمان فقط صرف پذیرایی و شام او می‌شود. ولی اینطور نیست! بلکه اضافه شدن تعداد مهمانان برابرست با هزینه برای رزرو تالار پذیرایی بزرگتر، هزینه برای کارکنان اضافه تالار و خرید وسایل تزئینی بیشتر.

پس بهتر است کسانی را به جشن عروسی خود دعوت کنید که واقعا در زندگی شما حضور پررنگ و تاثیرگزار دارند. بودن در کنار دوستان و آشنایانی که با دیدن آن‌ها در مهم‌ترین شب زندگیتان شاد می‌شوید لذت بخش است.

همچنین برخی از زوج‌ها تصمیم می‌گیرند تا از مهمانان درخواست کنند که کودکان خود را به مراسم نیاورند.

 

راه های کم کردن هزینه های اضافی عروسی
اخیرا گل آرایی و شمع آرایی در سالن برگزاری مراسم پرطرفدار شده است. ورودی مهمانان، میز شام، میزهای پذیرایی و جایگاه عروس و داماد قسمت‌هایی هستند که با گل و شمع‌های تزئینی زیباتر خواهند شد.

ولی خرید و چیدمان گل‌های تازه قطعا هزینه گزافی برای شما خواهد داشت. مخصوصا گل‌های خاص و قیمتی که قیمت بالاتری نیز دارند. پیشنهاد می‌شود از وسایل دکوری مختلف به جای گل طبیعی استفاده کنید. مانند پارچه، چوب، بادکنک، روبان یا عکس‌های فرمالیته گزینه‌های خوبی برای جذاب‌تر کردن تالار عروسی هستند.

هزینه های عروسی پیدا و پنهان!
موارد گفته شده تنها بخشی از لیست هزینه های عروسی هستند. مواردی مانند هزینه گروه موسیقی، انعام کارکنان و حمل و نقل موادغذایی به تالار هزینه‌های پنهان شب عروسی هستند. برای برگزاری عروسی کم خرج و باکیفیت، باید از ماه‌ها قبل بودجه بندی و پس انداز کنید. در بین لیست مجموعه‌های عروسی پرس و جو کنید و خدمات و قیمت آن‌ها را باهم مقایسه کنید. برای این کار کافیست به وبسایت عروسیمون داتکام (aroosimoon.com ) مراجعه کرده و بهترین و کامل‌ترین لیست از تمام تالارها، آتلیه‌ها، مزون لباس عروس و آرایشگاه‌ها را مشاهده نمایید.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۷:۵۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)