اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

طرز تهیه کوکو مرغ به سبک شمالی‌ها به عنوان شام عروسی

طرز تهیه کوکو مرغ به سبک شمالی‌ها به عنوان شام عروسی

 


مهماندار مجالس عروسی

کوکوی مرغ یکی از انواع کوکوهای پر طرفدار ایرانی است که می‌توانید از آن به عنوان یک شام یا ناهار فوری استفاده کنید از این کوکو گیلانی‌ها به عنوان شام عروسی نیز استفاده می‌کنند.

به گزارش مشهد فوری، کوکوی مرغ یکی از انواع کوکوهای پر طرفدار ایرانی است که می‌توانید از آن به عنوان یک شام یا ناهار فوری استفاده کنید از این کوکو گیلانی‌ها به عنوان شام عروسی نیز استفاده می‌کنند.

 

کوکو مرغ شمالی یا «چغترمه بادکوبه‌ای» یکی از محبوب ترین غذاهای محلی مراسم عروسی در گیلان است و اتفاقا از آن دست غذاهایی است که هیچ کس به عنوان شام عروسی یا مهمانی در کنار سایر غذاها دست رد به سینه آن نمی‌زند. صبح روز عروسی هم مادر عروس همراه با یک صبحانه مفصل یک دیس پر کوکو مرغ بادکوبه‌ای را هم به خانه عروس و داماد می‌‎‌فرستد.

 

مواد لازم برای تهیه کوکو مرغ شمالی

تخم مرغ:6 عدد سینه مرغ:½ یک سینه بزرگ و بدون پوست قارچ: یک بسته بزرگ هویج: یک عدد بزرگ سیب زمینی: 1 عدد کوچک نخودفرنگی پخته: ½ پیمانه پیاز: 2 عدد بزرگ سیر: 2 حبه رنده شده و 1 حبه درسته برای پختن مرغ ماست چکیده یا یونانی:2 قاشق غذاخوری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر کاری: به میزان لازم پودر فلفل قرمز: به مقدار دلخواه زعفران دم کرده: به مقدار دلخواه بیکینگ پودر: ½ قاشق غذاخوری روغن مایع: به مقدار لازم

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ پوست بکنید و آن را بشورید و با مقداری زردچوبه، یک عدد پیاز و یک حبه سیر بپزید. یک عدد سیب زمینی و یک عدد هویج را هم بپزید. بعد از این که مرغ کاملا پخت آن را ریش ریش کنید.

 


مرغ

 


مرحله دوم

یک عدد پیاز بزرگ را بشورید پوست بکنید و آن را با رنده درشت رنده کنید و به مرغ ریش ریش شده اضافه کنید.دو حبه سیر رنده شده را هم به مواد مرغ اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید و ورز دهید. برای درست کردن کوکوی مرغ می‌توانید مرغ پخته را به جای اینکه ریش ریش کردنید چرخ کنید ولی شیوه سنتی آن مرغ ریش ریش در کوکو است.

 


مرحله سوم

سیب زمینی و هویج پخته را که قبلا پخته بودید هم با رنده درشت رنده کرده و به مواد مرغ اضافه کنید. مقداری نخود فرنگی بپزید و به آن اضافه کنید.

 


مرحله چهارم

این کوکوی گیلانی به کوکوی مرغ و قارچ هم مشهور است. قارچ‌ها شسته و آن ها را ریز خرد کنید و در تابه‌ای با کمی کره یا روغن تفت دهید. اجازه دهید آب قارچ خشک شود. بعد از اینکه آب قارچ خشک شد به مواد مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 


مرحله پنجم

در یک ظرف تخم مرغ‌های را که به دمای محیط رسیده‌اند را بشکنید و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید. بیکینگ پودر، زعفران دم کرده و 2 قاشق ماست چکیده را به تخم مرغ‌های زده شده اضافه کنید و خوب هم بزنیدتا با یکدیگر خوب مخلوط شوند.

 


تخم مرغ

 


مرحله ششم

تخم مرغ هایی که مزه دار کرده اید را به موادی که از قبل آماده کرده بودید اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پودر کاری، پودر فلفل قرمز را هم اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید. 10 دقیقه صبر کنید تا مایه کوکو استراحت کند.

 


مرحله هفتم

در یک ماهیتابه تفلون مقداری روغن را داغ کنید و مقداری از مایه کوکو را درون قالب بریزید و با یک قاشق روی کوکو را صاف کنید و بگذارید کامل دو طرف کوکو سرخ شود.

 


اگر نمی‌خواهید که از قالب استفاده کنید می‌توانید تمام مایه کوکو را در ماهیتابه بریزید و وقتی یک طرف مایه کوکو سرخ شد مایه را برگردانید و سمت دیگر را هم سرخ کنید و سپس کوکو به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

 


کوکو آماده میل کردن است شما می‌توانید این کوکو را همرا با گوجه پیاز و خیارشور سرو کنید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۸:۵۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

سخت گیری بانک ها برای وام ازدواج و صف های طولانی

سخت گیری بانک ها برای وام ازدواج و صف های طولانی

 


سورپرایز سالگرد ازدواج

پیروی نکردن بانک‌ها از الزامی که قانون برعهده آنان برای پرداخت وام ازدواج در زمینه ضامن قرار داده است، این سوال را ایجاد می‌کند که اگر مبلغ یارانه کفاف ضمانت وام را نمی‌دهد، چرا قانونگذار آن را به عنوان وثیقه درنظر گرفته و در غیر اینصورت چرا به تمکین نکردن بانک‌ها از این قانون نظارتی نمی‌شود؟

وام ازدواج

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حالیکه طبق قانون بودجه، بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج باید سه روش اعتبارسنجی، یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه‌ها را اعمال کنند، گفته‌های متقاضیان این وام خلاف این موضوع را اثبات می‌کند که مدیر روابط عمومی بانک مرکزی سختگیری‌ بانک‌ها در این زمینه را ممنوع دانسته و بر این سه روش تاکید کرده اما این موضوع این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند آیا بانک مرکزی نباید نظارت بیشتری بر عملکرد بانک‌ها داشته و جریمه‌هایی را برای تخلفات در این راستا در نظر بگیرد؟

 


وام ازدواج یکی از وام‌های پرتقاضای سیستم بانکی است که هر ساله در بودجه کشور، بانک مرکزی و دولت مکلف می‌شوند به بانک‌ها ابلاغ کنند تا درصدی از وام‌های پرداختی خود را به این امر اختصاص دهند اما سخت‌گیری‌های غیرموجه بانک‌ها باعث می‌شود تا متقاضیان نتوانند این وام را دریاف کنند و طبق آنچه در گزارش تفریغ بودجه آمده است، در سال گذشته از یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۶۰ میلیون متقاضی استفاده از تسهیلات ازدواج، به تعداد ۷۳۵ هزار و ۱۱۴ نفر، معادل ۶۶ درصد متقاضـــیان، به میزان ۳۸ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان، تسهیلات ازدواج پرداخت شده و ۲۴ درصد این افراد تسهیلات را دریافت نکرده‌اند.

 


معرفی ضامن به بانک یکی از سنگ‌اندازی بانک‌ها در این زمینه است که یا دو تا سه ضامن از متقاضی می‌خواهند یا یک ضامن با سابقه ۱۰ سال به بالا را درخواست می‌کنند.

 


این در حالی است که طبق قانون بودجه سال جاری بانک‌ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یعنی یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند اما اعلام متقاضیان وام ازدواج حاکی از آن است که بانک‌ها یارانه افراد را اصلا به عنوان ضامن به دلیل مبلغ کم آن نمی‌پذیرند و سخت‌گیری زیادی نیز برای تعداد ضامن معرفی و شرایط آن دارند.

 


در این بین، پیروی نکردن بانک‌ها از الزامی که قانون برعهده آنان برای پرداخت وام ازدواج در زمینه ضامن قرار داده است، این سوال را ایجاد می‌کند که اگر مبلغ یارانه کفاف ضمانت وام را نمی‌دهد، چرا قانونگذار آن را به عنوان وثیقه درنظر گرفته و در غیر اینصورت چرا به تمکین نکردن بانک‌ها از این قانون نظارتی نمی‌شود؟

 


سخت‌گیری بانک‌ها برای این وام باعث شده صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در بانک‌ها شکل بگیرد و مردم موفق به دریافت این وام نشوند که در آن زمان مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در واکنش به گلایه‌های متقاضیان این وام درباره تعداد ضامن‌ها، اعلام کرد: در متن قانون پیش‌بینی درباره تعداد ضامن‌ها نشده و مبنای اعتبارسنجی (وضعیت مالی متقاضی و ضامن) اعلام شده است و براین اساس، به تشخیص بانک‌ها ممکن است تعداد ضامن‌ها کم یا زیاد شود.

 


از این گفته اینجور استنباط می‌شود که بانک‌ها آزاد هستند تا هرگونه می‌خواهند در این راستا عمل کنند.

 


از سوی دیگر، اکنون مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، ضمن تاکید بر ممنوع بودن سخت گیری بانک‌ها، سه روش ضمانت این وام را اعتبارسنجی یا یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه‌ها اعلام کرده است.

 


بنابراین، باید منتظر ماند و دید آیا در ادامه پرداخت وام ازدواج تغییری در برخوردهای سلیقه‌ای بانک‌ها ایجاد می‌شود یا خیر و علاوه براین، صرف اعلام اینکه بانک‌ها در پرداخت این وام سخت‌گیری نکنند، کافی نیست و باید جریمه‌هایی برای بانک‌هایی که درخواست‌های نامعقول و خلاف قانون دارند، درنظرگرفته شود تا خاصیت بازدارندگی داشته باشد.

 


طبق قانون بودجه در سال جاری تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها معادل ۷۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.

 


همچنین، به منظور کاهش سن ازدواج جوانان، بانک مرکزی مکلف شد که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوج‌های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۵:۱۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

راهنمای مقدمات عروسی،چطور به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی داشته باشیم؟

راهنمای مقدمات عروسی،چطور به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی داشته باشیم؟

 


تشریفات مجالس

مشرق نیوز

عروسی برای عروس و دامادها هیجان انگیزترین مرحله از شروع یک زندگی است و باید برنامه ریزی درستی برای آن در نظر گرفته شود. شب عروسی همیشه و در تمام طول زندگی با رویاهای زیادی همراه بوده و حتما شما می خواهید این شب را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید. برای این منظور باید مقدمات عروسی را به خوبی شناخته و در مورد تک تک آن ها برنامه ریزی درستی داشته باشید. یکی از این موارد مهم، فارغ از انتخاب لباس مجلسی قطعا انتخاب آرایشگاه عروس است که اگر در خصوص آن، کمی سهل انگاری کنید، روز عروسی از ظاهر خود رضایت کافی نخواهید داشت. از این روی توصیه می کنیم که در این مورد، همین طور انتخاب مزون لباس عروس و داماد و ... توجه کافی به خرج دهید.

 


در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص مقدمات عروسی بیشتر بدانیم تا بتوان برای آن ها برنامه ریزی بهتری به خرج داد.

 


این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

 


مقدمات عروسی

 


از جمله مقدمات عروسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 


انتخاب سالن عروسی

 


انتخاب سالن عروسی باید با توجه به تعداد مهمان های شما صورت بگیرد. اگر تعداد مهمان ها کم است، می توانید مراسم را حتی در یک منزل بزرگ نیز برگزار کنید و لزومی به پرداخت هزینه برای سالن عروسی نخواهد بود. برخی از افراد ترجیح می دهند که مراسم را در باغ برگزار کنند و این کاملا به سلیقه و بودجه شما بستگی خواهد داشت.

 


خرید یا کرایه لباس عروس

 


اگر چه غالبا علاقه مند به خرید لباس عروس هستیم، اما کرایه کردن آن نیز کفایت خواهد کرد و به این شکل می توانید صرفه جویی قابل توجهی نیز در هزینه های خود به خرج دهید.

 


این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

 


انتخاب آرایشگاه عروس

 


برای انتخاب آرایشگاه عروس کاملا وسواسی باشید و آرایشگاهی را انتخاب کنید که بعدا از بابت آن افسوس نخورده و رضایت کامل نسبت به ظاهر خود داشته باشید.

 


انتخاب آرایشگاه داماد

 


اگر چه انتخاب آرایشگاه داماد در مقایسه با آرایشگاه عروس در درجه اهمیت کمتری قرار دارد، اما شما لازم است که در این مورد نیز کمی تحقیق کرده و یک آرایشگاه خوب برای آقای داماد انتخاب کنید.

 


سفارش دسته گل عروس

 


برای سفارش دسته گل عروس به سراغ چند گل فروشی بروید و بهترین مدل و قیمت را انتخاب کنید. دسته گل عروس باید با سبک آرایش و لباس عروس، هماهنگی مناسبی داشته باشد.

 


این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

 


کرایه سفره عقد

 


در صورتی که سالن عروسی خود دارای بخش برگزاری عقد و سفره عقد نباشد که معمولا این امکانات وجود دارد، باید به صورت جداگانه، برای برپا کردن سفره عقد اقدام کرده و یک مدل زیبا و جذاب را انتخاب کرده باشید.

 


خرید جهیزیه عروس و داماد

 


اگر چه خرید جهیزیه عروس و داماد به مراسم عروسی ربطی ندارد، اما باید این موارد را نیز در گروه مقدمات شروع یک زندگی مشترک قرار داد که اتفاقا زمان و هزینه اصلی را به خود اختصاص می دهند. شما ممکن است یک روز کامل زمان برای خرید یک تکه از اقلام جهیزیه خود نیاز داشته باشید.

 


خریدهای عروسی

 


خریدهای عروسی شامل خرید یک مدل مانتو جدید و جذاب، خرید کفش، لباس زیر و ... است که باید برای هر دو طرف انجام شود.

 


هماهنگی با گروه موسیقی

 


اگر سالن عروسی خود دارای گروه موسیقی نباشد، باید حتما پیشتر با یک گروه موسیقی مورد سلیقه خود برای شب عروسی هماهنگی را انجام داده باشید. شما میتوانید با مشاهده نمونه کارها، بهترین گروه موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 


خرید جواهرات عروس

 


خرید جواهرات عروس باید قبل از عروسی انجام شود که داماد بتواند در مراسم عقد، هدایای خود به عروس را تقدیم کند.

 


خرید حلقه داماد

 


خرید حلقه داماد نیز چون خرید حلقه و جواهرات عروس، از مقدمات عروسی محسوب می شود و حتی شده به شکل نمادین، حلقه ها در مقابل دوربین های فیلم برداری و در مراسم عقد پیش از عروسی، رد و بدل شده و به انگشتان عروس و داماد وارد می شوند.

 


خرید ساعت ست

 


ساعت های ست عروس و داماد نیز از هدایایی هستند که در مراسم عقد پیش از عروسی رد و بدل شده و باید پیش از عروسی، برای خرید و آماده سازی آن ها اقدام کرده باشید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۶:۰۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

نوجوانان زیر ۱۸ سال در جشنواره موسیقی جوان درخشان‌تر ظاهر شدند

داور جشنواره موسیقی جوان:
نوجوانان زیر ۱۸ سال در جشنواره موسیقی جوان درخشان‌تر ظاهر شدند


دی جی مجالس

تهران- ایرنا- داور گیتار پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، گفت: نوجوانان زیر ۱۸ سال فعالیت خوبی در جشنواره موسیقی جوان دارند و امسال ۸۰ نفر در گروه الفِ نوازندگی گیتار شرکت کردند.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی، سیمون آیوازیان درباره شرکت‌کنندگان گروه‌های سنی مختلف جشنواره موسیقی جوان، گروه سنی الف را بهتر از ۲ گروه دیگر دانست و اظهار داشت: نوجوانان زیر ۱۸ سال فعالیت خوبی در جشنواره دارند اما کیفیت کار آنها در مجموع زیاد بالا نبود یا اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم با استعدادهای حیرت‌انگیز در این دوره از جشنواره مواجه نشدیم.

این داور درباره وضعیت گروه‌های سنی ب و ج نیز توضیح داد: گروه ب ضعیف‌تر بود و در گروه ج به زحمت توانستیم از بین ۱۰ نفر، سه نفر را انتخاب کنیم. همیشه در گروه ج علاقه مندان کمتری به جشنواره داریم.

این نوازنده گیتار، سطح کیفی گروه‌های شرکت‌کننده را با سال قبل مقایسه کرد و گفت: سال گذشته گروه الف خوب بود، گروه ب متوسط و شاید کمی بهتر از امسال ظاهر شده بودند. گروه ج نه تنها تعداد قابل توجهی شرکت‌کننده نداشت بلکه کیفیت آثارشان هم خاص نبود. داوران از گروه های سنی بالاتر انتظار بیشتری دارند.

به گفته سیمون آیوازیان، امسال ۸۰ نفر در گروه الفِ نوازندگی گیتار شرکت کردند که در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش دارد و رکورد این سال‌ها به لحاظ تعداد شرکت‌کننده شکسته شد. او در این باره، گفت: در تمام سال‌هایی که داور جشنواره بوده‌ام، گروه الف رشد بیشتری داشت.

آیوازیان، مهمترین ملاک و معیار داوری آثار جشنواره را قطعات انتخابی دانست و در این باره توضیح داد: روی اجرای قطعات اجباری و تمرینی نظر ندادم، چون برای من معیار نیستند بلکه معیار، سنجش همان قطعه انتخابی است. در تجربیات چند دهه آموزش و داوری آثار به این نتیجه رسیده‌ام که قطعات انتخابی بهتر می‌توانند میزان تبحر و تسلط نوازنده‌ها را نشان بدهند.

این مدارس گیتار اضافه کرد: وقتی کسی قطعه‌ای را به عنوان قطعه انتخابی در نظر می‌گیرد یعنی نسبت به آن قطعه مدعی است، سال‌ها تمرین کرده و می‌تواند اجرای موفقی داشته باشد اما وقتی کیفیت اجرای قطعه انتخابی بالا نباشد، یعنی به اندازه کافی در کارش تسلط ندارد. بنابراین، قطعه انتخابی، معیار سنجش توانایی‌های افراد است.

نوجوانان زیر ۱۸ سال در جشنواره موسیقی جوان درخشان‌تر ظاهر شدند

تاثیر کرونا بر شرکت کنندگان جشنواره موسیقی

آیوازیان درباره تاثیر کرونا بر کار شرکت‌کنندگان در جشنواره، اظهار داشت: کرونا تاثیری روی کیفیت کار شرکت‌کنندگان نداشت چون وقتی افراد در خانه هستند، قطعات را راحت‌تر و بدون استرس اجرا می‌کنند اما سال‌های قبل برای انتخاب باید جلوی داوران و روی صحنه اجرا می‌کردند. امسال همه این مراحل آن‌لاین انجام شد و کار شرکت‌کنندگان از همیشه آسان‌تر بود.

وی درباره نقش و تاثیرگذاری جشنوار ملی موسیقی جوان در وضعیت موسیقی کشور، بیان کرد: جشنواره بسیار مفید است و ما همیشه روی نیرویی که تازه شروع کرده و در حال کار کردن است، بیشتر حساب می‌کنیم تا کسی که خودش را خیلی خوب می‌داند. بنابراین باعث خوشحالی است که تعداد شرکت‌کنندگان گروه الف تا این اندازه زیاد شده است.

این مدرس ساز گیتار توضیح داد: شرایط آموزش موسیقی چندان امیدوارکننده نبود و بعد از شیوع ویروس کرونا شرایط بدتر شد چون آموزش‌های آنلاین جایگزین شدند که من به این شیوه تدریس اعتقادی ندارم.

به گزارش ایرنا، دبیرخانه جشنواره پس از پایان کار هیأت‌های تخصصی داوری مرحله مقدماتی و بررسی هزار و ۵۳۰ اثر ارسالی در ۲ بخش موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک، اسامی ۴۳۱ نفر را برای راه یابی به مرحله نهایی اعلام کرد و در نهایت هزار و ۱۲۰ نوازنده و خواننده به مرحله نهایی راه یافتند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۶:۴۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

چطور جشن تولد بگیریم؟

چطور جشن تولد بگیریم؟

برگزاری مراسم تولد

با مردم

برگزاری جشن تولد باعث ثبت خاطرات و لحظات خوشی در ذهن هر آدمی می‌شود که تا پایان عمر از یاد نخواهد برد. اما برای برگزاری هر چه بهتر مراسم جشن تولد به چه باید توجه کنیم؟

 

 

 

اهمیت جشن تولد:

تولد شروع زندگی هر موجودی است. خداوند ما را با اهداف مشخصی در این جهان، آفریده و هر بار که روز تولد فرا می‌رسد، به نوعی نشان‌دهنده این است که ما هنوز در عبودیت خداوند هستیم. روز تولد شانسی برای یادآوری یک رخداد بزرگ است. شانسی برای جشن گرفتن و سپاسگزاری از بستگان و دوستان، شانسی برای نشان دادن اینکه ما هنوز آنقدر سرزنده هستیم که تولدمان را جشن بگیریم.

 


برگزاری جشن تولد باعث ثبت خاطرات و لحظات خوشی در ذهن هر آدمی می‌شود که تا پایان عمر از یاد نخواهد برد. اما برای برگزاری هر چه بهتر مراسم جشن تولد به چه باید توجه کنیم؟ فرقی نمی کند جشن تولد ساده باشد یا با شکوه. برای هر نوع جشنی نیاز به اطلاعات و برنامه ریزی دقیق هست که دانستن آنها به اجرای بهتر مراسم کمک خواهد کرد.

 

 

 

نکاتی برای اجرای مراسم تولد:

دکور جشن تولد و تم تولد

 


برای زیبایی هر جشن و مراسمی نیاز به طراحی دکوری هماهنگ با مناسبت مراسم وجود دارد. از قدیم برای جشن تولد تزیینات خاصی مثل بادکنک آرایی، کاغذ کشی، گل آرایی و مواردی از این قبیل وجود داشته است. اما امروزه علاوه بر آن انتخاب یک تم تولد مرسوم شده است. به این معنی که شما با توجه به علایق شخصی که تولد اوست، می توانید یک تم مناسب برای تولدش انتخاب کنید

 


بادکنک آرایی جشن تولد

 


برای تزیین تولد می توانید از بادکنک کمک بگیرید. حتی بادکنک به تنهایی می تواند یک نوع تم تولد باشد. مثلا اگر شخصی که تولد اوست، به رنگ آبی علاقه دارد می‌توانید خانه را با وسایل ساده مثل بادکنک هلیومی و کروم ، کاغذ رنگی ، رومیزی خیلی چیزهای ساده دیگر که در آنها رنگ آبی بکار رفته است،تزیین کنید تا یک فضای شاد و دلنشین ایجاد کنید.

 


1 11 - چطور جشن تولد بگیریم؟

 


آتش بازی در برگزاری جشن تولد

 


وجود آتش بازی و فشفشه از ضروریات برگزاری جشن تولد نیست، اما موجب شادی و هیجان بیشتر می شود. حجم نور و جرقه و آتش همیشه چشم نواز و زیباست و عکس و فیلم ها را جذاب تر می کند، اما حواستان به این نکته ی مهم باشد که فشفشه ی انتخابی بی خطر باشد، مخصوصاً اگر برای تولد کودکان استفاده می کنید، باید مناسب سن کودک باشد و موجب ترس یا آسیب دیدگی کودکان نشود.

 


شمع آرایی جشن تولد

 


شما می توانید با شمع آرایی جشن تولدتان را زیباتر و گرم تر کنید و آن را در لیست موارد مربوط به اجرای مراسم تولد قرار دهید، اما این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر به فکر برگزاری جشن تولد کودک هستید، بهتر است شمع آرایی را فراموش کنید، زیرا علاوه بر این که کودکان شمع ها را فوت می کنند و نمی گذارند هیچ شمعی در جشن روشن بماند، ممکن است با شمع به خودشان یا دیگران آسیب بزنند.

 


4 4 500x500 - چطور جشن تولد بگیریم؟

 


گل آرایی جشن تولد

 


همواره دیدن و بوییدن گل حسی از لطافت و شادابی و زیبایی به ما منتقل می کند، به همین دلیل است که در مراسم شادی همیشه دوست داریم گل هدیه بدهیم و یا خودمان در جشنمان گل طبیعی داشته باشیم. هنگام برگزاری جشن تولد در خانه و یا سالنی دیگر، وجود گل طبیعی میتواند حال و هوای خوبی ایجاد کند، پس کمی گل آرایی در فضا، جشن تولدمان را زیباتر می کند، اما وجود آن الزامی نیست ولی توجه به آن به عنوان یک نکته در مورد اجرای مراسم تولد در خانه می تواند جذاب باشد.

 


نکته آخر:

 


نحوه ی اجرا و برگزاری مراسم تولد یکی از مهمترین بخش های جشن است، که شوق زیادی برای افراد ایجاد میکند. اما بهتر است که این تزیینات زیاد هزینه بر و تجملاتی نباشد. با استفاده از ایده های خلاقانه در تم تولد و بادکنک آرایی ارزان هم می توانید به خانه رنگ بوی جشن و شادی ببخشید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۱:۰۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

تبلیغ "دی جی مخصوص" در تالاری به نام شهدا

تبلیغ "دی جی مخصوص" در تالاری به نام شهدا

 


دی جی عروسی

تالار ایثار بنیاد شهید استان دی جی مخصوص را برای جشن های عروسی خود تبلیغ می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان چه کسی می تواند با بنیاد شهید استان , ایثار , دی جی

مخصوص و جشن عروسی جمله بسازد ؟

 


شاید اولین جمله ای که به ذهن می رسد این است که بنیاد شهید استان با فرهنگ سازی ایثار و سیره شهدا در بین مردم جلوی حضور آهنگ های تند غربی مانند دی جی مخصوص را در جشن های عروسی گرفت .

 


اما من جمله ای که می توانم بسازم این است : تالار ایثار بنیاد شهید استان دی جی مخصوص را برای جشن های عروسی خود تبلیغ می کند .

 


جمله ای که شاید از دید شما تکان دهنده و غیر قابل باور باشد اما واقعیت دارد . بنرها و بیلبورد های بزرگ شهری در بیرجند گواه صدق این جمله است .

 

 

 

 


واژه "دی جی مخصوص "در کنار تالار ایثار بنیاد شهید به هر بهانه ای حتی برای حذب مشتری هم صورت گرفته باشد قابل قبول نیست . چون باعث رواج موضوعی به نام "دی جی" می شود .

 


شاید برای برخی واژه " دی جی " ناآشنا بیاید اما دی جی اصطلاحا به افرادی گفته می شود که وظیفه اش نواختن آهنگ های تند و طرب آور و گاها اجرای رقص در بین مراسم می باشد البته نامحرم بودن و نبودنش زیاد مهم نیست . مهم آن است که این آهنگ تند نواخته شود و زمینه رقاصی هم فراهم گردد .

 


البته طبق بررسی های خبرنگار خاورستان گویا بخشی از مجموعه رفاهی ایثار از جمله تالار این مجتمع وابسته به بنیاد شهید استان به افراد حقیقی و حقوقی برای درآمد زائی واگذار شده است اما اگر هم این واگذاری صورت گرفته دلیل مناسبی برای این فرهنگ سازی غلط نمی باشد .

 


چون اولا همه چه شرکت های خصوصی و موسسات و نهادهای دولتی موظف به ترویج فرهنگ اسلامی و مذهبی می باشند و هرگونه ترویج مظاهر غربی مخالف قانون و عرف می باشد و پذیرفته نیست که اگر چنین زمینه ای را نهادهای دولتی به واسطه ارتزاق با بیت المال انجام دهند دهها برابر مطرود است .

 


گفتنی است ساختمان این مجموعه با هزینه بیت المال آن هم از بودجه ای که برای امور فرهنگی و تفریحی خانواده محترم ایثارگران تخصیص داده شده ساخته شده است و حال آنکه در تالار این ساختمان به بهانه عروسی برخلاف روش و منش همین خانواده های عزیز و شهدای آنان دی جی مخصوص تبلیغ و اجرا می گردد .

 


این تناقض آشکار به راحتی در بیلبوردهای شهری تبلیغ شده و از همگان دعوت می شود که برای عروسی فرزندان خود از تالار بنیاد شهید استفاده کنند که یکی ازبرنامه های اجرا شده در آن "دی جی مخصوص " است

 


لذا لازم است بنیاد شهید استان نسبت به واگذاری این مجموعه به افراد دیگر نظارت لازم را انجام داده تا نشاید بودجه خانواده شهداء صرف فرهنگ سازی ضد شهادت و ایثار نگردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۳:۱۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

بیچاره شدن آقای داماد در شب عروسی | تصادف عروس و داماد با خودروی لاکچری امانتی!

بیچاره شدن آقای داماد در شب عروسی | تصادف عروس و داماد با خودروی لاکچری امانتی!

 


تشریفات عروسی لاکچری

 


عروس و داماد بد شانس با خودروی لامبورگینی امانتی در شب عروسی‌شان تصادف کردند.

 


بیچاره شدن آقای داماد در شب عروسی | تصادف عروس و داماد با خودروی لاکچری امانتی!

 


به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، عروس و داماد انگلیسی در شب عروسی خود پس از اینکه داماد لامبورگینی لوکس دوستش را برای دور دور کردن گرفت با خودروی دیگری تصادف کرده و راهی بیمارستان شدند. لامبورگینی گران قیمت نیز در آتش سوخت.

 


یک زوج انگلیسی در شب عروسی خود سوار بر خودروی لامبورگینی تصادف کردند و شبی تلخ و فراموش نشدنی برای خود رقم زدند.

 


آقای داماد (۲۶ ساله) که خودروی لامبورگینی ۲۰۰ هزار پوندی دوستش را برای شب عروسی امانت گرفته بود، اما در خیابان با یک خودروی دیگر تصادف کرده و داماد و عروس مجروح شدند.

 


ویدئویی از خودروی سوپراسپرت لامبورگینی هوراکان در برادفورد انگلیس منتشر شده که در حال سوختن در میان شعله‌های آتش است و نیروهای امدادی نیز به محل حادثه می‌روند.

 


طبق اعلام رسانه ها، آقای داماد و همسرش جراحات جزئی برداشتند و راننده خودروی مقابل نیز از ناحیه چشم آسیب دیده است.

 


دادگاه داماد جوان را به دلیل سرعت ۱۴۴ کیلومتر در ساعت در جاده‌ای بارانی و هنگام شب مقصر دانسته است. او همچنین اقدام به ضرب و شتم راننده نیز کرده است. طبق حکم دادگاه او به ۱۸۰ ساعت کار بدون مزد و محرومیت از رانندگی به مدت یک سال محکوم شده است. ضمن اینکه یک لامبورگینی نیز در این میان از بین رفته است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۸:۰۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

خدمات مجالس

شفاف

انتخاب باغ عروسی خود را به تشریفات مجالس ثمین بسپارید تا دامنه گسترده ای از پیشنهاد ها را پیش روی خود ببینید. انتخاب باغ عروسی با توجه به سلیقه، بودجه، تعداد میهمان و موقعیت مکانی مناسب یکی از عوامل بسیار موثر در برگزاری یک مجلس عروسی است که در خدمات مجالس ثمین با ارائه مشاوره، بهترین پیشنهاد ها برای انتخاب باغ عروسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تشریفات مجالس ثمین ضمن در اختیار داشتن باغ اختصاصی، به دلیل همکاری گسترده با بیش از 50 مورد باغ و سالن دیگر شرایطی را برای شما فراهم می کند تا گزینه های متعددی مناسب با سلیقه و بودجه خود برای انتخاب مکان برگزاری مراسم عروسی در اختیار داشته باشید.

 

برگزاری مراسم عروسی


پس از انتخاب باغ عروسی متناسب با سلیقه شخصی تان، منوی غذایی برای تکمیل شدن خدمات ویژه مجالس عروسی، روند باغ عروسی، پذیرایی از میهمانان و نیاز به مواردی مانند: شیرینی و شربت و .... در بخش پذیرایی باغ عروسی دارید انتخاب سرویس پذیرایی و نوع چیدمان که عواملی مانند سلیقه، قیمت و داشتن هارمونی با مکان برگزاری مراسم در آن موثر است تاثیر به سزایی در کیفیت برگزاری خدمات مجالس دارد.

در عکسهای آورده شده در این قسمت شما با انواع سرویس پذیرایی و میز و صندلی و چیدمان آشنا می شوید. تشریفات ثمین ضمن برگزاری مجالس در باغ عروسی و با در اختیار داشتن باغ اختصاصی عروسی، به دلیل همکاری خدمات مجالس با بیش از 70 مورد باغ و تشریفات عروسی دیگر شرایطی را برای شما فراهم میکند تا گزینه های متعددی مناسب با سلیقه و بودجه خود برای انتخاب خدمات مجالس داشته باشید تجلی و شکوه مجلس خود را با انتخاب باغ عروسی جایگاهی زیبا دو چندان کنید.

همواره گل آرایی مجالس یکی از شاخصه های مهم برای تجلی دادن به مجالس و فراهم نمودن فضایی زیبا و دلنشین برای پذیرایی از میهمانان است. از آنجایی که عمده فعالیت تشریفات ثمین در خدمات مجالس برگزاری مجالس عروسی می باشد لذا در این بخش تصاویری از گل آرایی مجالس عروسی در باغ عروسی تقدیم حضورتان می گردد.

برای زیبایی بخشیدن بیشتر و رویایی نمودن مجالس در باغ عروسی فضای برگزاری مجلس شمع آرایی یکی از اصلی ترین مواردی است که در تشریفات ثمین جزء هدایای منو باغ عروسی انتخابی می باشد مراسم آتش بازی جزء هیجان انگیز ترین و باشکوه ترین بخشها می باشد که در 4 مرحله (ورودی، کیک، شام و تانگو) در باغ عروسی قابل اجراست و در تشریفات ثمین جزء خدمات مجالس منوی انتخابی می باشد.

راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

برگزاری مجالس در باغ عروسی

هزینه و قیمت باغ عروسی برای برگزاری مراسم عروسی
هزینه هایی که برای ورودی عروس و داماد باغ عروسی دریافت می شود در تمامی باغ ها یکسان نیست. از سوی دیگر نمی توان یک باغ را به دلیل دریافت ورودی بیشتر به بی انصافی متهم کرد. ممکن است دلایل خود را داشته باشد. برای مثال باغ های بزرگ، با امکانات بیشتر، قرار گرفتن در یک جای دنج، مدیریت و پرسنل مسئولیت پذیر و ... هزینه های بیشتری را دریافت می کند. این در حالی است که برخی دیگر از باغ ها به دلیل کیفیت نازل خدمات، ورودی کمتری را دریافت می کنند. بنابراین هزینه ها معیار مناسبی برای مقایسه باغ ها نیست و باید به سطح کیفیت خدمات توجه داشت.

قیمت ورودی باغ عروسی
قیمت ورودی باغ عروسی با توجه به معیارهای مختلفی ارزیابی می شود. از جمله این معیارها می توان به زیبایی و تجهیزات بکار رفته در باغ و نمای داخلی باغ و تالار عروسی و نوع و کیفیت خدمات متفاوت است.

قیمت اجاره باغ عروسی
قیمت اجاره باغ عروسی با توجه به نکات مهم و حائز اهمیت که در هزینه اجاره باغ ارزان برای عروسی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. فصلی است که جشن عروسی در آن زمان برگزار می شود. هزینه اجاره باغ عروسی در فصل بهار و تابستان می تواند به مراتب بیشتر از فصل های پاییز و زمستان باشد. که انتخاب بیشتر زوجین با توجه به تفاوت قیمتی که در اجاره باغ عروسی وجود دارد همان فصل های بهار و تابستان است.

قیمت باغ عروسی در تهران
هزینه اجاره باغ عروسی در تهران با توجه به برتری های باغ عروسی نسبت به تالار بسیار مناسب تر و مطلوب تر است و به برگزاری مجالس با شکوه شما کمک شایانی می کند.

هزینه عروسی در باغ
هزینه عروسی به علت وجود فضای آزاد در باغ، عروس و داماد می توانند راحت تر به دیدن میهمانان خود بروند و رضایت بیشتری برای میهمانان است و به این خاطر که باغ عروسی به نسبت تالار از تزیینات کمتری برخوردار است و و باعث هزینه ی کمتری در باغ عروسی می شود.

نکات مهم در انتخاب باغ عروسی
شما برای برگزاری مراسم عروسی در باغ باید به نکات مهمی توجه نمایید که این نکات به شرح زیر می باشد:

ظرفیت باغ عروسی: ظرفیت باغ های عروسی که زیر مجموعه باغ های تشریفات ثمین می باشند بین 150 تا بیشتر از 1000 نفر می باشند. زمانی که تعداد میهمانان شما زیاد است بهترین گزینه باغ عروسی است چرا که ظرفیت سالن باغ عروسی بالا است و میهمانان احساس بهتری دارند.

دسترسی به باغ و موقعیت باغ عروسی: سطح دسترسی مهمانان به باغ های عروسی تشریفات ثمین بسیار راحت است و اکثر باغ های عروسی تشریفات ثمین با موقعیت بسیار مناسبی قرار گرفته اند.

پارکینگ باغ عروسی: یکی از دغدغه های افرادی که به مراسمی دعوت می شوند جای پارک خودرو است. باغ های عروسی تشریفات ثمین با ظرفیت پارکینگ بین 150 خودرو تا 750 خودرو توانسته این دغدغه را از بین ببرد. اکثر باغ های تشریفات ثمین با ظرفیت پارکینگ بالا در اختیار مهمانان می باشد.

سقف سالن مراسم عروسی: سالن های باغ عروسی تشریفات ثمین با سقف های بلند باعث شده که زیبایی ویژه ای را به تالارهای عروسی ببخشد. سقف بلند باعث نشان دادن شکوه و جلال آن محل است و از امتیازات باغ های عروسی تشریفات ثمین محسوب می شود.

سیستم گرمایش و سرمایش در تالار و باغ: یکی از امکانات مهم و مفیدی که باغ تالار های عروسی تشریفات ثمین دارند وجود سیستم گرمایش و سرمایش در تالار و باغ عروسی هستند. بسیاری از زوج های جوان تمایل دارند که مراسم عروسی خود را در فصل های سرد سال برگزار کنند و وجود سیستم گرمایش در تالار باعث می شود که میهمانان بتوانند از مراسم لذت بیشتری ببرند. سیستم سرمایش بسیار مفید است برای افرادی که تمایل دارند جشن عروسی خود را در فصل های گرم سال برگزار کنند.

جایگاه عروس و داماد: از جمله زیبایی تالار های باغ عروسی تشریفات ثمین تزیین جایگاه عروس و داماد است. جایگاه عروس و داماد با آینه کاری بسیار شیک در پشت جایگاه و گل آرایی و شمع آرایی های بسیار زیبا مکانی دلنشین و فراموش نشدنی را برای زوج های جوان به ارمغان می آورد.

رختکن مجزا: وجود رختکن های مجزا از جمله امکانات مهمی است که تالارهای باغ عروسی تشریفات ثمین در اختیار میهمانان خود قرار می دهد.

سرویس بهداشتی مناسب: سرویس بهداشتی مناسب و مجزا از جمله امکانات مفید باغ تالارهای عروسی تشریفات ثمین می باشد.

راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

خصوصیات بهترین باغ و سالن عروسی

برگزاری مراسم بله برون
مراسم بله برون از مراسم خواستگاری مفصل تر برگزار می شود. این مراسم چند روز پس از خواستگاری رسمی برگزار می گردد که خانواده عروس و داماد و بزرگان خانواده ها، برای قول و قرار ها نهایی کردن برنامه عقد و عروسی دور هم جمع می شوند. بله برون یکی از مراسم های مرسوم ازدواج می باشد و دوران شیرین نامزدی برای عروس و داماد پس از برگزاری مراسم رسمی بله برون، انجام می شود. همچنین این مراسم هم آداب و رسوم خاص خود را دارد که باهم آن ها را بررسی می کنیم.

آداب و رسوم مراسم بله برون
همان طور که گفتیم مراسم بله برون از خواستگاری مفصل تر است و میزبان این مراسم هم خانواده عروس می باشند. برگزاری این مراسم دارای آداب و رسوم مخصوص به خود است و در هر جا با توجه به فرهنگ ها این آداب رسوم متفاوت می باشد. به طور کلی مهم ترین این آداب و رسوم به شرح زیر است:

خرید گل و شیرینی توسط خانواده داماد
خرید انگشتر نشان برای عروس از طرف خانواده داماد
تعیین میزان مهریه، شیر بها
تعیین وضعیت شغل و مسکن داماد
تعیین دقیق تاریخ عقد و عروسی
چگونگی برگزاری مراسم عقد و عروسی
تقسیم کارها برای برگزاری مراسم ها
دیگر جزئیات مهم
راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

برگزاری مراسم بله برون

هدایای خانواده داماد به عروس در بله برون
طبق سنت های قدیمی، هدایایی از طرف خانواده داماد برای جلب رضایت عروس و خانواده او در نظر گرفته می شود. این هدایا شامل یک قواره پارچه مجلسی، انگشتر نشان، یک قواره پارچه چادری، قرآن و دفتر مخصوص بله برون، سبد گل و شیرینی می باشد که از طرف خانواده داماد تقدیم عروس و خانواده محترم او می شود.

تزیینات خنچه مراسم بله برون عروس
خانواده داماد تمام هدایایی را که برای عروس تهیه کرده اند را، تزیین می کنند. همان طور که گفتیم این هدایا شامل:

گل و شیرینی
انگشتر نشان
قواره چادر
قواره پارچه مجلسی
کله قند
قرآن
دفترچه بله برون
این هدایا از قدیم جز هدایای بله برون می باشد. البته امروزه موارد دیگری به این هدایا اضافه شده است ولی این ها مهم ترین هدایا می باشند که برای عروس تهیه می شود. تک تک این وسایل باید با ایده های جدید و جذاب تزیین شوند. در گذشته این هدایا با تزیین ساده و ابتدایی داخل سینی گذاشته می شد ولی امروزه این هدایا را داخل باکس، جعبه یا سبد قرار می دهند و برای تزیین آن از گل طبیعی، مصنوعی و دیگر ملزومات استفاده می کنند. همچنین بهتر است از یک تم خاص برای تزیین همه استفاده کنید.

نکات مهم در برگزاری مراسم بله برون
این مراسم همان طور که در بالا گفتیم، دارای شرایط و آداب و رسوم مخصوص به خود می باشد و شما برای درست انجام شدن این مراسم باید به نکات مهمی توجه نمایید. خانواده داماد باید قبل از مراسم با داماد به یک جمع بندی برسند و در مراسم، خانواده یک حرف نزند و داماد یک حرف و بهتر است قبل از شروع مراسم این مسائل بین خانواده داماد حل شود. همچنین برای تعیین تاریخ عقد و عروسی باید به یک زمان بندی مناسب برسند که هر دو خانواده بتوانند شرایط را محیا کنند. همچنین به جواب هایی که به سوال خانواده ها می دهید بسیار دقت فرمایید زیر معیار تصمیم گیری خانواده ها مبنای جواب های شما می باشد.

راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

نکات مهم مراسم نامزدی

سخن پایانی
قطعا برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده است مراسم بله برون، تشریفات مجالس، مراسم جشن تولد و حتی دیگر مراسم های خود را در کجا می توانید با خیالی آسوده برگزار کنید؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۹:۴۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

خدمات مجالس

شفاف

انتخاب باغ عروسی خود را به تشریفات مجالس ثمین بسپارید تا دامنه گسترده ای از پیشنهاد ها را پیش روی خود ببینید. انتخاب باغ عروسی با توجه به سلیقه، بودجه، تعداد میهمان و موقعیت مکانی مناسب یکی از عوامل بسیار موثر در برگزاری یک مجلس عروسی است که در خدمات مجالس ثمین با ارائه مشاوره، بهترین پیشنهاد ها برای انتخاب باغ عروسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تشریفات مجالس ثمین ضمن در اختیار داشتن باغ اختصاصی، به دلیل همکاری گسترده با بیش از 50 مورد باغ و سالن دیگر شرایطی را برای شما فراهم می کند تا گزینه های متعددی مناسب با سلیقه و بودجه خود برای انتخاب مکان برگزاری مراسم عروسی در اختیار داشته باشید.

 

برگزاری مراسم عروسی


پس از انتخاب باغ عروسی متناسب با سلیقه شخصی تان، منوی غذایی برای تکمیل شدن خدمات ویژه مجالس عروسی، روند باغ عروسی، پذیرایی از میهمانان و نیاز به مواردی مانند: شیرینی و شربت و .... در بخش پذیرایی باغ عروسی دارید انتخاب سرویس پذیرایی و نوع چیدمان که عواملی مانند سلیقه، قیمت و داشتن هارمونی با مکان برگزاری مراسم در آن موثر است تاثیر به سزایی در کیفیت برگزاری خدمات مجالس دارد.

در عکسهای آورده شده در این قسمت شما با انواع سرویس پذیرایی و میز و صندلی و چیدمان آشنا می شوید. تشریفات ثمین ضمن برگزاری مجالس در باغ عروسی و با در اختیار داشتن باغ اختصاصی عروسی، به دلیل همکاری خدمات مجالس با بیش از 70 مورد باغ و تشریفات عروسی دیگر شرایطی را برای شما فراهم میکند تا گزینه های متعددی مناسب با سلیقه و بودجه خود برای انتخاب خدمات مجالس داشته باشید تجلی و شکوه مجلس خود را با انتخاب باغ عروسی جایگاهی زیبا دو چندان کنید.

همواره گل آرایی مجالس یکی از شاخصه های مهم برای تجلی دادن به مجالس و فراهم نمودن فضایی زیبا و دلنشین برای پذیرایی از میهمانان است. از آنجایی که عمده فعالیت تشریفات ثمین در خدمات مجالس برگزاری مجالس عروسی می باشد لذا در این بخش تصاویری از گل آرایی مجالس عروسی در باغ عروسی تقدیم حضورتان می گردد.

برای زیبایی بخشیدن بیشتر و رویایی نمودن مجالس در باغ عروسی فضای برگزاری مجلس شمع آرایی یکی از اصلی ترین مواردی است که در تشریفات ثمین جزء هدایای منو باغ عروسی انتخابی می باشد مراسم آتش بازی جزء هیجان انگیز ترین و باشکوه ترین بخشها می باشد که در 4 مرحله (ورودی، کیک، شام و تانگو) در باغ عروسی قابل اجراست و در تشریفات ثمین جزء خدمات مجالس منوی انتخابی می باشد.

راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

برگزاری مجالس در باغ عروسی

هزینه و قیمت باغ عروسی برای برگزاری مراسم عروسی
هزینه هایی که برای ورودی عروس و داماد باغ عروسی دریافت می شود در تمامی باغ ها یکسان نیست. از سوی دیگر نمی توان یک باغ را به دلیل دریافت ورودی بیشتر به بی انصافی متهم کرد. ممکن است دلایل خود را داشته باشد. برای مثال باغ های بزرگ، با امکانات بیشتر، قرار گرفتن در یک جای دنج، مدیریت و پرسنل مسئولیت پذیر و ... هزینه های بیشتری را دریافت می کند. این در حالی است که برخی دیگر از باغ ها به دلیل کیفیت نازل خدمات، ورودی کمتری را دریافت می کنند. بنابراین هزینه ها معیار مناسبی برای مقایسه باغ ها نیست و باید به سطح کیفیت خدمات توجه داشت.

قیمت ورودی باغ عروسی
قیمت ورودی باغ عروسی با توجه به معیارهای مختلفی ارزیابی می شود. از جمله این معیارها می توان به زیبایی و تجهیزات بکار رفته در باغ و نمای داخلی باغ و تالار عروسی و نوع و کیفیت خدمات متفاوت است.

قیمت اجاره باغ عروسی
قیمت اجاره باغ عروسی با توجه به نکات مهم و حائز اهمیت که در هزینه اجاره باغ ارزان برای عروسی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. فصلی است که جشن عروسی در آن زمان برگزار می شود. هزینه اجاره باغ عروسی در فصل بهار و تابستان می تواند به مراتب بیشتر از فصل های پاییز و زمستان باشد. که انتخاب بیشتر زوجین با توجه به تفاوت قیمتی که در اجاره باغ عروسی وجود دارد همان فصل های بهار و تابستان است.

قیمت باغ عروسی در تهران
هزینه اجاره باغ عروسی در تهران با توجه به برتری های باغ عروسی نسبت به تالار بسیار مناسب تر و مطلوب تر است و به برگزاری مجالس با شکوه شما کمک شایانی می کند.

هزینه عروسی در باغ
هزینه عروسی به علت وجود فضای آزاد در باغ، عروس و داماد می توانند راحت تر به دیدن میهمانان خود بروند و رضایت بیشتری برای میهمانان است و به این خاطر که باغ عروسی به نسبت تالار از تزیینات کمتری برخوردار است و و باعث هزینه ی کمتری در باغ عروسی می شود.

نکات مهم در انتخاب باغ عروسی
شما برای برگزاری مراسم عروسی در باغ باید به نکات مهمی توجه نمایید که این نکات به شرح زیر می باشد:

ظرفیت باغ عروسی: ظرفیت باغ های عروسی که زیر مجموعه باغ های تشریفات ثمین می باشند بین 150 تا بیشتر از 1000 نفر می باشند. زمانی که تعداد میهمانان شما زیاد است بهترین گزینه باغ عروسی است چرا که ظرفیت سالن باغ عروسی بالا است و میهمانان احساس بهتری دارند.

دسترسی به باغ و موقعیت باغ عروسی: سطح دسترسی مهمانان به باغ های عروسی تشریفات ثمین بسیار راحت است و اکثر باغ های عروسی تشریفات ثمین با موقعیت بسیار مناسبی قرار گرفته اند.

پارکینگ باغ عروسی: یکی از دغدغه های افرادی که به مراسمی دعوت می شوند جای پارک خودرو است. باغ های عروسی تشریفات ثمین با ظرفیت پارکینگ بین 150 خودرو تا 750 خودرو توانسته این دغدغه را از بین ببرد. اکثر باغ های تشریفات ثمین با ظرفیت پارکینگ بالا در اختیار مهمانان می باشد.

سقف سالن مراسم عروسی: سالن های باغ عروسی تشریفات ثمین با سقف های بلند باعث شده که زیبایی ویژه ای را به تالارهای عروسی ببخشد. سقف بلند باعث نشان دادن شکوه و جلال آن محل است و از امتیازات باغ های عروسی تشریفات ثمین محسوب می شود.

سیستم گرمایش و سرمایش در تالار و باغ: یکی از امکانات مهم و مفیدی که باغ تالار های عروسی تشریفات ثمین دارند وجود سیستم گرمایش و سرمایش در تالار و باغ عروسی هستند. بسیاری از زوج های جوان تمایل دارند که مراسم عروسی خود را در فصل های سرد سال برگزار کنند و وجود سیستم گرمایش در تالار باعث می شود که میهمانان بتوانند از مراسم لذت بیشتری ببرند. سیستم سرمایش بسیار مفید است برای افرادی که تمایل دارند جشن عروسی خود را در فصل های گرم سال برگزار کنند.

جایگاه عروس و داماد: از جمله زیبایی تالار های باغ عروسی تشریفات ثمین تزیین جایگاه عروس و داماد است. جایگاه عروس و داماد با آینه کاری بسیار شیک در پشت جایگاه و گل آرایی و شمع آرایی های بسیار زیبا مکانی دلنشین و فراموش نشدنی را برای زوج های جوان به ارمغان می آورد.

رختکن مجزا: وجود رختکن های مجزا از جمله امکانات مهمی است که تالارهای باغ عروسی تشریفات ثمین در اختیار میهمانان خود قرار می دهد.

سرویس بهداشتی مناسب: سرویس بهداشتی مناسب و مجزا از جمله امکانات مفید باغ تالارهای عروسی تشریفات ثمین می باشد.

راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

خصوصیات بهترین باغ و سالن عروسی

برگزاری مراسم بله برون
مراسم بله برون از مراسم خواستگاری مفصل تر برگزار می شود. این مراسم چند روز پس از خواستگاری رسمی برگزار می گردد که خانواده عروس و داماد و بزرگان خانواده ها، برای قول و قرار ها نهایی کردن برنامه عقد و عروسی دور هم جمع می شوند. بله برون یکی از مراسم های مرسوم ازدواج می باشد و دوران شیرین نامزدی برای عروس و داماد پس از برگزاری مراسم رسمی بله برون، انجام می شود. همچنین این مراسم هم آداب و رسوم خاص خود را دارد که باهم آن ها را بررسی می کنیم.

آداب و رسوم مراسم بله برون
همان طور که گفتیم مراسم بله برون از خواستگاری مفصل تر است و میزبان این مراسم هم خانواده عروس می باشند. برگزاری این مراسم دارای آداب و رسوم مخصوص به خود است و در هر جا با توجه به فرهنگ ها این آداب رسوم متفاوت می باشد. به طور کلی مهم ترین این آداب و رسوم به شرح زیر است:

خرید گل و شیرینی توسط خانواده داماد
خرید انگشتر نشان برای عروس از طرف خانواده داماد
تعیین میزان مهریه، شیر بها
تعیین وضعیت شغل و مسکن داماد
تعیین دقیق تاریخ عقد و عروسی
چگونگی برگزاری مراسم عقد و عروسی
تقسیم کارها برای برگزاری مراسم ها
دیگر جزئیات مهم
راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

برگزاری مراسم بله برون

هدایای خانواده داماد به عروس در بله برون
طبق سنت های قدیمی، هدایایی از طرف خانواده داماد برای جلب رضایت عروس و خانواده او در نظر گرفته می شود. این هدایا شامل یک قواره پارچه مجلسی، انگشتر نشان، یک قواره پارچه چادری، قرآن و دفتر مخصوص بله برون، سبد گل و شیرینی می باشد که از طرف خانواده داماد تقدیم عروس و خانواده محترم او می شود.

تزیینات خنچه مراسم بله برون عروس
خانواده داماد تمام هدایایی را که برای عروس تهیه کرده اند را، تزیین می کنند. همان طور که گفتیم این هدایا شامل:

گل و شیرینی
انگشتر نشان
قواره چادر
قواره پارچه مجلسی
کله قند
قرآن
دفترچه بله برون
این هدایا از قدیم جز هدایای بله برون می باشد. البته امروزه موارد دیگری به این هدایا اضافه شده است ولی این ها مهم ترین هدایا می باشند که برای عروس تهیه می شود. تک تک این وسایل باید با ایده های جدید و جذاب تزیین شوند. در گذشته این هدایا با تزیین ساده و ابتدایی داخل سینی گذاشته می شد ولی امروزه این هدایا را داخل باکس، جعبه یا سبد قرار می دهند و برای تزیین آن از گل طبیعی، مصنوعی و دیگر ملزومات استفاده می کنند. همچنین بهتر است از یک تم خاص برای تزیین همه استفاده کنید.

نکات مهم در برگزاری مراسم بله برون
این مراسم همان طور که در بالا گفتیم، دارای شرایط و آداب و رسوم مخصوص به خود می باشد و شما برای درست انجام شدن این مراسم باید به نکات مهمی توجه نمایید. خانواده داماد باید قبل از مراسم با داماد به یک جمع بندی برسند و در مراسم، خانواده یک حرف نزند و داماد یک حرف و بهتر است قبل از شروع مراسم این مسائل بین خانواده داماد حل شود. همچنین برای تعیین تاریخ عقد و عروسی باید به یک زمان بندی مناسب برسند که هر دو خانواده بتوانند شرایط را محیا کنند. همچنین به جواب هایی که به سوال خانواده ها می دهید بسیار دقت فرمایید زیر معیار تصمیم گیری خانواده ها مبنای جواب های شما می باشد.

راهنمای انتخاب بهترین باغ عروسی و برگزاری مراسم بله برون

نکات مهم مراسم نامزدی

سخن پایانی
قطعا برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده است مراسم بله برون، تشریفات مجالس، مراسم جشن تولد و حتی دیگر مراسم های خود را در کجا می توانید با خیالی آسوده برگزار کنید؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۹:۳۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

افزایش قیمت و هزینه های عروسی در سال ۱۴۰۰

افزایش قیمت و هزینه های عروسی در سال ۱۴۰۰

برگزاری عقد فضای باز

 


دنیای اقتصاد

آرایشگاه داماد نسبت به آرایشگاه عروس هزینه بسیار کمتری دارد

افزایش قیمت و هزینه های عروسی در سال 1400

چند سالی است که اوضاع اقتصادی جامعه به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا روز به روز بدتر شد و حتی به خاطر قرنطینه های مکرر علنا بسیاری از مشاغل از کار بیکار شدند و درآمد آن ها به صفر رسید ولی خوب حتی با این اوضاع اقتصادی نمی شود گفت که ازدواج و در پی آن عروسی را باید از زندگی خود حذف کرد.

 


همانطور که می دانید ازدواج مراسمی است که هر زن و مردی بالاخره باید به دنبال آن در سنی مناسب باشند نباید برای اقدام به آن دیر شود. این را هم در نظر بگیرید که هزینه های ازدواج فقط مختص به مرد نیست.

 


درست است که در فرهنگ ما مرد مسئول برگزاری مراسم عروسی و البته گرفتن خانه و ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای شروع زندگی است اما خوب طرف زن هم در فرهنگ ما ایرانیان هزینه هایی مثل برگزاری مراسم عقد، جمع آوری جهیزیه و... است در نتیجه این موارد این هزینه ها برای هر دو خانواده وجود دارد که در این شرایط اقتصادی بسیار سختی آور و مشکل است.

 


ما در این مقاله به بررسی افزایش قیمت و هزینه های عروسی در سال 1400 پرداختیم که شما حداقل نیم نگاهی به این قبیل هزینه ها داشته باشید. قطعا شمایی که در شرف ازدواج و برگزار کردن عروسی هستید به هزینه های آن نیز فکر کرده اید و شاید با توجه به میزان سرمایه و حقوقتان این هزینه ها سرسام آور بوده و برگزاری یک مراسم عروسی تجملاتی برای شما دور از ذهن باشد.

 


البته بعضی از والدین عروس و دامادها این هزینه ها را خود گردن می گیرند تا زوج جوان با آسودگی خاطر پیش روند در هر حال در این مقاله ما به این هزینه ها پرداخته ایم.

 


هزینه های تالار و باغ تالار عروسی:

عمده هزینه های که در بحث برگزاری مراسمات عقد و عروسی می شود؛ هزینه تالار یا باغ تالار یا سالن عقد انتخابی است که این مورد با توجه به مجموعه ای که انتخاب می کنید بسیار متغیر بوده است و با توجه به افزایش قیمت روز افزون مواردی مثل شیرینی و اقلام خوراکی این مورد هم هزینه اش بالاتر می رود.

 


هزینه یک تالار یا باغ تالار با توجه به تعداد مهماناتان و البته منویی که انتخاب می کنید بسیار متفاوت خواهد بود. از دیگر مواردی که در قیمت این مجموعه ها تاثیر دارد موقعیتی است که آن ها در آن قرار دارند مثلا یک باغ تالاری که در گرمدره یا شهریار یا حتی احمدآباد مستوفی قرار دارد به دلیل اینکه قطب باغ تالارها آنجاست قیمت بالاتری دارند.

 


تالار

 


سایر تشریفات و آیتم هایی که شما انتخاب می کنید مثل گل آرایی، بادکنک آرایی، تزئین جایگاه عروس و داماد، دی جی و هر نوع تشریفات دیگری طبیعتا هزینه های جدا دارند و به قیمت پرداختی شما می افزاید.

 


لباس عروس و اکسسوری های لازم

لباس عروس که معمولا هزینه آن توسط خانواده داماد پرداخت می شود به دو صورت ممکن است صورت بگیرد: در صورت اول اگر لباس عروس به صورت اجاره ای باشد خوب طبیعتا هزینه آن کمتر و در شهر تهران از ۸۰۰ هزار تومان آغاز می شود که با توجه به نوع پارچه مدل لباس عروس و البته مزون عروس انتخابی شما این هزینه ممکن است بالاتر هم برود.

 


اما اگر قصد خرید لباس عروس را داشته باشید باید چند میلیون برای این کار با توجه به نرخ مزون های لباس عروس تهران کنار بگذارید

 


کفش و لباس داماد

همانطور که لباس عروس توسط خانواده داماد خریداری شده و هزینه آن پرداخت می شود. لباس داماد هم توسط خانواده عروس خریداری می شود که البته در این مورد شما دیگر نمی توانید این لباس را اجاره کنید بلکه شما فقط می توانید خریداری کنید که باید حداقل ۳ میلیون تومان برای آن کنار گذاشته باشید

 


ماشین عروس:

برای این مورد هم باید چند مورد را تصور کنیم: یک اینکه ماشین متعلق به داماد یا یکی از اعضای خانواده داماد یا دوستان آن باشد که در این قبال فقط هزینه برای تزئین ماشین می ماند که هزینه تقریبا ۱.۵ میلیونی در پی دارد. دو اینکه ماشین را هم اجاره کنند که با توجه به ماشین انتخابی این هزینه بالاتر می رود.

 


عکاسی و آتلیه عروس

انصافا نمی شود که بحث عکس و فیلم را از هیچ عروسی حذف کرد و این موارد چیزی است که تا سال ها باقی می ماند و باعث مرور خاطرات شیرین ما می شود. آتلیه های عروس کار این مورد را برای ما انجام می دهندکه خوب با توجه به خدمات متفاوتی که دارند هزینه آن هم متغیر است. از مواردی که در تعیین قیمت تاثیر دارد می توان به تعداد دوربین ها در مراسم، تهیه کلیپ ها و آلبوم دیجیتال و ... اشاره کرد.

 


امروزه عکاسی ها در قالب لوکیشن های متعددی برگزار می شود و عروس داماد به یک باغ عروسی جهت ثبت فیلم عکس های خاص و بی نظیر مراجعه می نمایند. یکی از باغ های خوب و با کیفیت تهران که تازگی ساخته و تجهیز شده است باغ عکاسی ماکان است که علاوه بر فضای باز آتلیه های تخصصی عروس آتلیه های ویژه ای را جهت عکاسی کودک و مدلینگ دارد که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

 


جهت دریافت جزئیات بیشتر به سایت باغ و آتلیه ماکان " makangarden " مراجعه نمایید.

 


ازدواج

 


آرایشگاه عروس:

یکی از سرسام آورترین هزینه ها در حین برگزاری مراسم عروسی، آرایشگاه عروس است که در تهران از متوسط ۲ میلیون تومان آغاز می شود تا خیلی بیشتراز حرف ها؛ آرایشگاه عروس به جز هزینه وقت زیادی را هم به خود اختصاص می دهد. از مواردی که در هزینه تاثیر گذار است می توان به شهرت سالن آرایش عروس، نوع گریم عروس، تاج عروس، شینیون مو عروس، اپیلاسیون بدن، رنگ موی عروس و البته ناهار عروس اشاره کرد.

 


آرایشگاه داماد:

آرایشگاه داماد نسبت به آرایشگاه عروس هزینه بسیار کمتری دارد و البته وقت کمتری هم می گیرد. از خدماتی که در آرایشگاه داماد انجام می دهند می توان به اصلاح صورت و سر داماد، استایل کردن موی سر داماد، ترمیم پوست صورت، کات مو های زائد، گریم مخصوص داماد نام برد که حدودا در شهر تهران از ۸۰۰ هزار تومان به بالا است.

 


کیف و کفش عروس:

کیف و کفش عروس که معمولا با یکدیگر ست هستند با توجه به جنس و مرغوبیت کالا هزینه های متغیری دارند که هزینه ای به صورت پایه حدود ۱.۵ میلیون داراست

 


کفش داماد:

کفش داماد هم مثل عروس البته با قیمت کمی پایین تر با توجه به برند و جنس کالا با قیمت پایه ۸۰۰ هزار تومان می توان خریداری کرد.

 


حلقه عروس و داماد:

بزارید این مورد هم جداگانه بررسی کنیم. حلقه عروس که از جنس طلا است قیمت بالاتری نسبت به حلقه داماد و تازه اگر یک حلقه ساده خریداری شود حداقل مبلغ ۳ میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد اما با توجه به این دارای نگین و سنگ های متفاوتی است رقم آن بالاتر هم می رود و نوع جواهر بودن آن نیز هم تاثیر دارد. حلقه داماد هم با توجه به اینکه در دین ما، اسلام، استفاده از طلا برای مرد مجاز نیست. جنس حلقه داماد از پلاتین یا نقره است که خوب با توجه خالص بودن آن قیمت های متفاوتی دارد.

 


سرویس طلا و جواهرات عروس:

از مواردی که هم خانواده عروس و هم خانواده داماد به عروس هدیه می کند سرویس عروس است که خوب بر اساس مرغوبیت، کار دست بودن یا نبودن، وزن، جواهر بودن، نوع نگین و سنگ ها قیمت آن متغیر اس. اما حداقل در شهر تهران مبلغی متوسط ۱۵ میلیون تومان را خودش اختصاص می دهد.

 


سایر هزینه های عروسی:

بعضی از خرده خرید های عروسی نیز مبلغی بیش از ۲ میلیون تومان را برای خود در نظر می گیرد ز این خرید ها می توان به ادکلن و عطر عروس و داماد، لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله، ریش تراش و... نام برد.

 


جهیزیه عروس:

شاید هزینه برگزاری مراسم عروسی بسیار زیاد و سرسام آور باش ما واقعا هزینه خرید جهیزیه عروس در این بازار کار بزرگ و عجیبی است. چرا عجیب؟! چون در این بازار که خرید لوازم خانگی خارجی تقریبا امری غیرممکن شده است. کالاهای ایرانی مرغوب هم به دلیل تحریم های موجود هزینه بالایی دارد و این را هم در نظر بگیرد که بحث خرید یکی دو تا اقلام نیست بلکه خرید تمام وسایل و اقلامی است که در طول زندگی زوج جوان نیاز دارند و با آن می خواهند زندگی خود را شروع کنند. طبق محاسباتی که انجام به صورت پایه مبلغی حدود ۵۰ میلیون تومان است.

 


بالارفتن قیمت مسکن و مشکلات زیاد

اما عمده ترین مشکل زوج ها تهیه مسکن مناسب است. تورم و افازیش قیمت ها باعث شده تا تهیه مسکن حتی بصورت رهن برای بسیاری از زوج ها مشکلات عدیده ای را رقم بزند و افراد مجرد هم با توجه به این مسئله ترس از قدم گذاردن در کارزار زندگی و عروسی را داشته باشند.

 


جمع بندی:

 


برای برگزاری یک مراسم عروسی در یک تالار یا باغ تالار که زیاد هم تجملاتی نباشد با انتخاب یک منوی ساده و ۲۰۰ نفر مهمان به اضافه تمام هزینه هایی که در بالا عنوان شد مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان کم کم باید هزینه کنید که در شهرهای بزرگ و به خصوص تهران این هزینه بالاتر هم می رود.

 


این مقاله برای ترساندن شما از این هزینه ها نوشته نشده بلکه جهت آگاهی شما است تا برنامه جلو بروید و عروسی شیک و آبرومندی داشته باشید و به سادگی زندگی مشترک شیرین خود را با همسر خود آغاز کنید


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۱:۱۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)