اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

قبل از عروسی تان این کارها را انجام دهید تا استرس تان کمتر شود

قبل از عروسی تان این کارها را انجام دهید تا استرس تان کمتر شود
برگزار کردن یک عروسی و چیدن سور و سات آن کار بسیار دشوار و استرس آوری است. جدای مسائل مالی، مسائل مربوط به لباس عروسی، تشریفات و آرایشگاه نیز استرس ها و تنش های خاص خودشان را دارد. ما در این مطلب یک سری راه حل به شما پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید کمی از استرس های مراسم عروسی تان بکاهید.
مقالات دیگر: برگزاری مراسم نامزدی
هر کسی برای مراسم عروسی خود یک بودجه ای را در نظر میگیرد. شما هم باید همین کار را بکنید و با توجه به بودجه خودتان سه چیزی را که خیلی برایتان اهمیت دارد را در اولویت خودتان قرار دهید و برای موارد دیگر سعی کنید هزینه ی متوسطی را در نظر بگیرید.

pinterest و Instagram دو گزینه ای هستند که میتوانید بهترین ایده ها را برای روز عروسیتان از آن ها بگیرید. بنابراین سعی کنید که با استفاده از تحقیق ایده خاص خودتان را داشته باشید . یادتان باشد که هیچ گاه مراسم و خواسته هایتان را با با مراسم اشخاص دور و نزدیک خودتان قیاس نکنید.

برای برگزاری مراسم اختلاف نظرها همیشه پیش می آید. بنابراین در هنگام بروز اختلاف نظر سعی کنید تا آرامش خودتان را حفظ کنید و کم کم موارد را حل کنید.

برای اُپراتورهای مختلف مراسم عروسی تان مثل آرایشگاه، آتلیه، تالار، گل آرایی و غیره سعی کنید که مکان هایی را انتخاب کنید که قبلا کارشان را دیده اید و با محیط آن جا آشنایی داشته اید تا استرس کمتری از نا آشنایی بر روی شما وارد شود.

برنامه ریزی برای تشریفات مراسم از قبل یک امر بسیار ضروری و مهم است تا وقتی که نزدیک عروسی شده اید، دچار فشار و گنگی زیاد نشوید.
منبع: خبری فوری


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۹:۵۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

گردشگری ازدواج؛ زوج‌هایی که برای عروسی راهی دُبی می‌شوند

گردشگری ازدواج؛ زوج‌هایی که برای عروسی راهی دُبی می‌شوند
بازار ازدواج در امارات داغ است و دفتر‌های خدمات مجالس و مشاوران حقوقی برای کمک به زوج‌ها آماده‌اند. هر روز زوج‌های بیشتری برای ازدواج راهی دبی می‌شوند.
فلوریان اوگتو، عضو دفتر مشاورهٔ ایزی ودینگ دربارهٔ کار این دفتر می‌گوید: «ما شرایط را می‌سنجیم و براساس دین و ملیت و محل اقامت طرفین به آن‌ها مشاورهٔ قانونی مناسب می‌دهیم. ازدواج مدنی ممکن است و برای همه اعم از مقیم و گردشگر در ابوظبی که یک ساعت با دُبی فاصله دارد انجام می‌شود.»

مقالات دیگر: باغ تالار رودهن

وبسایت‌هایی نظیر «براید کلاب میدل‌ایست» با معرفی دفتر‌های خدمات مجالس برنامه‌ریزی ازدواج را در دُبی تسهیل می‌کنند. ریانون داونی هورست از بنیانگزاران این وبسایت می‌گوید: «دفتر‌های خدمات مجالسی که ما به کاربران معرفی می‌کنیم همه امتحان خود را پس داده‌اند. ما اغلب سالن‌ها را خودمان دیده‌ایم و دقیقا می‌دانیم چه امکاناتی دارند. ارائه‌کنندگان خدمات مجالس هم همگی مجرب‌اند و مجوز رسمی دارند و البته نمونه‌کار‌های باکیفیت ارائه می‌کنند.»
کارشناسان می‌گویند کیفیت خدمات مجالس عروسی در دُبی بسیار خوب است و هرچه زوج‌ها بخواهند پیدا می‌شود. برای کسانی که می‌خواهند همهٔ کار‌ها را به دست شخص دیگری بسپارند، دفتر‌های برنامه‌ریزی ازدواج در دُبی هر نوع جشنی برپا می‌کنند از مهمانی خلوتی گرفته تا عروسی مجلل.
تسنیم علی‌بهانی که برنامه‌ریز ازدواج است می‌گوید: «عجیب‌ترین چیز‌ها را معمولا زوج‌های هندی می‌خواهند، مثلا این‌که داماد با هلیکوپتر یا خودروی همه‌جارو وارد شود یا با اسب و فیل و پلنگ سر برسد. عروسی در دُبی به شکل میانگین ۵ هزار یورو خرج برمی‌دارد و البته ممکن است هزینه‌اش به ۵۰ یا ۱۰۰ هزار یورو سر بزند. خوبی‌اش این است که اینجا پول سالن نمی‌دهید، فقط هزینهٔ خوردوخوراک و چیز‌های دیگر را می‌دهید.»

برنامه‌ریز ازدواج تقریبا بر همهٔ جنبه‌های مراسم از جمله طراحی لباس عروس نظارت دارد، قیمت لباس عروس در امارات از حدود ۱۲۰۰ یورو شروع می‌شود و اگر تزئینات و جزئیات زیادی داشته باشد ممکن است قیمتش به ۶ هزار یورو هم برسد.

تقریبا تمامی مجالس عروسی در دُبی را عاقدان خصوصی برگزار می‌کنند و برای مجلس خوب باید عاقد خصوصی درست را پیدا کرد. وظیفهٔ عاقد آن است که مراسم را به‌زیبایی برگزار کند، و اساسا کار او شبیه کاری است که کشیش در کلیسا می‌کند، با این تفاوت که عاقد خصوصی است و در هر جایی حاضر می‌شود.

منبع: یورونیوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۴:۲۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

حضور سرزده رهبر انقلاب و حاج قاسم سلیمانی در مراسم بله‌برون!

به گزارش برنا؛ سال ۱۳۸۴ مقام معظم رهبری به استان کرمان سفر کردند. ایشان تاکید داشت حاج قاسم در این دیدارها همراه ایشان حضور داشته باشد. در سفرهایی که حضرت آقا به استان‌ها داشتند، برنامه طوری ترتیب داده شد تا ایشان با چند خانواده شهید دیدار کنند. از طرفی به دلیل رعایت مسائل امنیتی، این دیدارها به اطلاع خانواده‌ها نمی‌رسید و ۱۵ دقیقه قبل از ورود ایشان خانواده‌ها مطلع می‌شدند.

یکی از این دیدارهایی که در آن سفر تدارک دیده شد، دیدار با خانواده یکی از فرماندهان گردان‌های شهید لشکر ۴۱ ثارالله بود. طبق روال، آن خانواده دقایقی قبل از حضور حضرت آقا خبردار شدند. اما وقتی وارد مجلس شدیم، دیدیم جمعیت حاضر بیش از حد انتظار است. تصورمان این بود که خانواده شهید خیلی سریع حضور حضرت آقا را به بستگان اطلاع داده است و آنها هم فوری خودشان را رسانده‌اند، اما اشتباه می‌کردیم.

دلیل حضور بستگان مراسم «بله برون» دختر همان شهید با فرزند یکی دیگر از شهدای لشکر ثارالله علیه‌السلام بود. آن شب یکی از اعضای خانواده شهید آمد و در گوش حاج قاسم، مطلبی گفت. حضرت آقا از حاجی پرسیدند: «داستان چیست؟» حاج قاسم جواب داد: می‌گویند که جواب خانواده دختر مثبت است و درخواست دارند اگر امکانش هست شما خطبه عقدشان را بخوانید.


تشریفات مجالس عقد

حضرت آقا قبول کردند. وقتی ایشان خطبه را قرائت کردند از دختر خانم پرسیدند: «آیا به بنده وکالت می‌دهید تا شما را به عقد آقای فلانی در بیاورم؟» دختر خانم در جواب گفت: «اگر قول می‌دهید در آخرت شفیعم باشید، بله به شما وکالت می‌دهم».

حضرت آقا گفتند: «چرا من باید شفیع شما باشم؟» بعد به حاج قاسم اشاره کردند و ادامه دادند: «مقام حاج قاسم سلیمانی نزد خداوند از من بالاتر و بیش‌تر است. ایشان شهید زنده است و خودش شفیع شما می‌شود.»

*خاطره‌ای به نقل از محمد حسین نجات با تیتر « چرا من شفیع شوم؟» منتشر شده در کتاب «متولد مارس»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۴:۱۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

سلبریتی‌هایی که در سال ۲۰۲۲ رخت عروسی به تن کردند

نی نی بان به نقل از ساعدنیوز: سال ۲۰۲۲ برای برخی از افراد مشهور و سلبریتی‌ها سالی توأم با جشن و شادی بود. سالی که با ازدواج آن‌ها به پایان رسید. در سال 2022 برخی از چهره های برجسته هنری در دنیا با همدیگر عروسی کردند.

بریتنی اسپیرز خواننده مشهور آمریکایی پس از حواشی بسیار، سرانجام در سال ۲۰۲۲ با سام اصغری، مدل و بدنساز ایرانی ازدواج کرد.

کریستن دانست و جسی پلمونز دو بازیگر فیلم فارگو، دومین ازدواج سال ۲۰۲۲ را پس از گذشت ۷ سال از شروع رابطه جشن گرفتند.


سومین ازدواج این سال مربوط به کورتنی کارداشیان خواهر بزرگتر کیم کارداشیان و تراویس بارکر موزیسین بود که سه بار در سه نقطه متفاوت در سال ۲۰۲۲ به جشن و پایکوبی پرداختند.


الکساندرا داداریو و اندرو فرم چهارمین جشن ازدواج سال را گرفتند. الکساندرا داداریو بازیگر سریال موفق The White Lotus در ژوئن با اندرو فرم تهیه کننده در نیواورلئان ازدواج کرد. این رابطه از سوی فرم با دعوت به شام داداریو در نیویورک آغاز شد و در ماه آگوست نامزدی خود را علنی کردند.


آخرین ازدواج جذاب سال به جنیفر لوپز و بن افلک خواننده و بازیگر سرشناس آمریکایی می رسد. زوجی که یک زندگی رویایی رو در سال ۲۰۰۲ به پایان رساندن اما پس از گذشت ۲۰ سال، باز هم به یکدیگر وصل شدند تا یک زندگی عاشقانه را در دهه ۵۰ عمر خود تجربه کنند.

اجاره باغ برای مهمانی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۵:۱۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

«عروسی لاکچری» به چاپ چهارم رسید

عروسی لاکچری جدید‌ترین اثر محمد علی جعفری روایتی خواندنی از یک مراسم عروسی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

خبرگزاری میزان – «عروسی لاکچری» جدید ترین اثر محمد علی جعفری است که همزمان با ایام سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می شود.

این اثر مجموعه ۵ داستان کوتاه مذهبی متفاوت است که در آن نویسنده دست مخاطب را می گیرد برای رساندن به صندوقچه شاه عباس… او برای فرار از سوزن آجین، از وسط کوچه شش بادگیری، مخاطب را به یک عروسی لاکچری می‌رساند تا یک جشن تلخ را برایشان شیرین کند.

بیشتر بخوانید : باغ تالار با ظرفیت 200 نفر

برشی از کتاب: دیدم کلی لاو ترکانده‌اند. دو روز بود زیر چشمی می‌پاییدمش که ببینم چه شکلی الگوی گوشی‌اش را می‌کشد. از وقتی رابطه تلگرامی‌اش با طاهره شروع شد هم الگوی گوشی‌اش را عوض کرد، هم نمی‌گذاشت لحظه‌ای به آن دست بزنم. باورم نمی‌شد این احمد خجالتی بعد از جاری‌شدن صیغه محرمیت این‌قدر رو پیدا کند.

مامان که پرسید از کجا مطمئنی با طاهره چت می‌کند قاطع گفتم: «پسری که تا دیروز گوشی‌ش وسط هال ولو بود و می‌رفت توی اتاقش می‌خوابید؛ حالا چارچنگولی می‌ره توش، هر چی صداش می‌زنی نمی‌فهمه. لبخندهای هالیوودی وسط پیام‌بازی‌هاشو نمی‌بینی؟!»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۳:۰۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

پدر و مادر یاسوجی صاحب سه قلو شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مسئول بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان امام سجاد یاسوج با بیان اینکه این نوزادان دو پسر و یک دختر هستند گفت: آنها برای مراقبت بیشتر تا سه هفته آینده در این بخش نگهداری می شوند.
محبوبه چمران افزود: هم اکنون این سه قلو‌ها شرایط مطلوبی دارند.
کشاورز پدر این سه قلو‌ها هم گفت: پس از ۹ سال انتظار صاحب سه فرزند شدم و از اینکه لطف خداوند شامل حالم شده بسیار خوشحالم.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و شغل کارگری که دارم ، نمی‌توانم هزینه نوزادان را تامین کنم و انتظار دارم مسئولان حمایت‌های لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید : تشریفات تولد چیست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۹:۰۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ابرخودروها در مراسم عروسی قاسم علی

فرارو: گروهی از دوستان یک داماد در بیرمنگام انگلیس در شب عروسی وی ابرخودرو‌هایی به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون پوند استخدام کردند.

 
 
 
قاسم علی داماد، با یک لامبورگینی آونتادور SVJ به ارزش ۳۵۰۰۰۰ پوند در مراسم عروسی خود با ناتاشا حضور یافت.

دوستان وی با خودرو‌های لوکس و گران‌قیمت در مقابل خانه‌اش در اسمال هیث صف کشیدند و سپس مسافتی دو مایلی را طی کردند.

 
به گفته شاهدان، این شبیه صحنه‌ای از فیلم سریع و خشن بود که دسته جمعی به سمت محل برگزاری عروسی حرکت کردند.

در میان خودرو‌های شرکت کننده در این رژه، شش رولز رویس فانتوم، چهار رولز رویس گوست، یک مرسدس اس ال اس گالوینگ، یک E۶۳ S AMG و یک جفت آئودی اسپایدر R۸ دیده شدند. همچنین لامبورگینی هوراکان، آونتادور و اوروس، فراری ۴۸۸ اسپایدر و مک لارن ۷۲۰ نیز وجود داشتند.

 
ماشین‌ها توسط دوست این زوج خوشبخت، از یگ شرکت کرایه اتومبیل در بیرمنگام امانت گرفته شدند.

یکی از دوستان قاسم گفت که ما تعداد زیادی از سوپراسپرت‌ها را سازماندهی کردیم. همگی می‌خواستیم که این یک مسابقه سوپراسپرت باشد. آن‌ها از سراسر کشور تهیه شده و به بیرمنگام منتقل شدند.

بیشتر بخوانید : خدمات مجالس

 
وی افزود: ۲۰ سوپراسپرت و ده رولز رویس وجود داشت که در مجموع بیش از ۱۰ میلیون پوند ارزش داشتند. ما همه آن‌ها را در خیابان به صف کردیم.

منبع : برترین ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۱:۰۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

آداب و رسوم قند ساییدن روی سر عروس داماد

مراسم عقد یکی از مراحل ازدواج است که پس از خواستگاری رسمی و بله برون اجرا می‌شود. این مراسم برای زوجین بسیار خاطره انگیز می‌ شود. جشن عقد هم مثل همه جشن‌ها و دیگر مراسمات عروسی، دارای رسم و رسومات مخصوص است که باید خانواده‌ها به آن دقت کنند. یکی از این مراسم ها ساییدن قند بر روی سر عروس و داماد هنگام خواندن خطبه قد است.

در حضور بزرگان و خانواده‌ها زمان خواندن صیغه عقد، روی سر عروس و داماد قند‌های از قبل تزیین شده ساییده می‌شود. ساییدن دو کله قند کوچک و هم اندازه به روی تور قند که در بالای سر عروس و داماد گرفته شده نشانگر باریدن شادی و شیرینی بر سر آنها است.

تور قند ساییدن حریر تور با پارچه نازک سپید رنگی را به شکل مربع یا مستطیل تهیه می‌کنند تا کله قندها روی آن بر سر عروس و داماد ساییده شود. برای سفره ی قند می توان از پارچه ی ساتن یا حریر به رنگ های سفید، نباتی یا سبز استفاده نمود. قند را معمولا دختران دم بخت یا زن های تازه عروس شده روی سر عروس و داماد می سابند. این سفره باید هنگام خواندن خطبه ی عقد روی سر عروس و داماد قرار بگیرد و قند های تزئین شده بالای سر آن ها سابیده شود.

بیشتر بخوانید : بزرگترین باغ تالار شرق تهران

آداب و رسوم قند ساییدن

اغلب زیر لفظی گفتن و عروس رفته گل بچینه به وسیله خواهر عروس یا خانمی از خانواده عروس گفته خواهد شد! بنا بر علل سنتی و خرافه، زنهای مطلقه و بیوه را به پشت سر عروس و داماد راه نمی‌دهند و بیشتر به مراسم هم دعوت نخواهند شد که البته این موضوع از ریشه اشتباه و خرافه می‌باشد.

اینکه کله قندها باید یک اندازه و یک شکل باشند به این علت است که عروس و داماد هردو به یک اندازه وظیفه شیرین کردن زندگی و شادکامی یکدیگر را به عهده دارند.

چرا حتما باید این کار به وسیله خانم ها انجام شود؟
تا به حال به این مسئله فکر کردید که چرا آقایون سر سفره عقد قند نمی سایند؟؟

همان گونه که میدانیم مراسم عقد سنتی ایرانی و ریشه در آیین زرتشتی(دین ایرانیان باستان) دارد،زرتشتیان اعتقاد داشتند که موقع اجرای مراسم پیوند عقد میان عروس و داماد، سه الهه بزرگ کائنات حضور دارند.

سپندارمذ (الهه مادرزمین)، آناهیتا(الهه آب ونعمت) و میترا(الهه عشق،مهرودوستی)، به همین دلیل از بین جمع سه بانوی جوان را به نیابت از این سه الهه،بالای سر عروس و داماد قرار می دهیم تا با ساییدن قند، شیرینی رو به زندگی زوج های جوان هدیه دهند.

منبع : خبر فوری


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۱:۴۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

تیپ جالب لیونل مس و خانواده اش در جشن عروسی | شغل زن لیونل مسی چیست؟ + بیوگرافی

به گزارش سلام نو، عکسی از حضور مسی به همراه خانواده اش در مراسم عروسی منتشر شده است. لیونل آندرس مسی (به اسپانیایی: Lionel Andrés Messi؛ زادهٔ ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷) بازیکن فوتبال آرژانتینی است که برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین در پست مهاجم و وینگر بازی می‌کند. مسی تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که ۶ بار فاتح عنوان بهترین بازیکن سال فیفا، ۷ بار برندهٔ توپ طلا و ۶ بار برنده کفش طلای اروپا شده‌است. مسی در طول دوران حرفه‌ای‌اش، بیش از ۷۹۰ گل و ۳۳۰ پاس گل را به ثمر رسانده‌است. مسی در دوران بازیگری خود به تمامی افتخارات باشگاهی و ملی ممکن دست یافت و بسیاری از صاحب نظران برجسته او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال میدانند.

آشنایی با "آنتونلا روکوزو" همسر لیونل مسی فوتبالیست
لیونل آندرس «لئو» مسی کوچیتینی فوتبالیست معروف آرژانتینی و عضو تیم بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است. کمتر کسی است که کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین و رکورددار بیشترین جایزه در تاریخ فوتبال را نشناسد. لیونل مسی نه تنها در فوتبال یک اسطوره به تمام معناست بلکه در زندگی شخصی خود نیز موفق است و عشق او و همسرش آنتونلا روکوزو از دوران کودکی مورد توجه رسانه های مختلف قرار گرفته است. اگر خواهان دانستن اطلاعات بیشتری درباره همسر مسی و طریقه آشنایی آنها با یکدیگر هستید، این بخش از شمانیوز را مطالعه نمایید.

بیوگرافی آنتونلا روکوزو

آنتونلا روکوزو در ۲۶ فوریه ۱۹۸۸ در شهر شهر روزاریو چشم به جهان گشود. او در یک خانواده ۵ نفره متولد شده، پدرش خوزه روبن و مادرش هم پاتریکیا بلانکو می باشد و دو خواهر به نام های پائولا و کارلا دارد.

"آنتونلا روکوزو" یک بیزینس وومن و مدل آرژانتینی است که هم اکنون ۳۳ سال دارد. همسر مسی یکی از اقوام نزدیک لوگاس اسکالگیا است که دوست دوران بچگی مسی می باشد.

سبک زندگی و تحصیلات

او از بچگی خجالتی بود و دوستان زیادی نداشت و دوران کودکی خودش را در آرژانتین سپری کرد. سپس در همان شهری که زندگی می کردند، در یک مدرسه ثبت نام کرد. بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان وارد دانشگاه ملی Rosario شد.

روکوزو از همان زمان جوانی علایق خودش را در زمینه دندانپزشکی می دانست و بعد از اینکه وارد دانشگاه شد، رشته دندانپزشکی را انتخاب کرد اما به عنوان یک شغل به آن نگاه نمی کرد، بلکه واقعا به آن علاقه داشت. او همچنین در زمینه ارتباطات شبکه اجتماعی هم مطالعات زیادی داشت و در نهایت با مدرک ارتباطات از دانشگاه فارغ التحصیل شد.

بیشتر بخوانید : دی جی مجالس

شغل همسر مسی چیست؟
او در تبلیغات محصولات مختلف به عنوان یک مدل فعالیت می کند و یکی از برجسته ترین نقش های تبلیغاتی را در کشور آرژانتین به عهده دارد. او در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که قرارداد بزرگی برای تبلیغ در زمینه پاپوش امضا کرده است.

روکوزو و سوفیا، همسر لوییس سوارز در اواسط سال ۲۰۱۷ همراه با یکدیگر یک بوتیک بزرگ در بارسلونا تاسیس کردند. جشن بزرگ افتتاحیه این بوتیک میزبان افراد مشهور و فوتبالیست هایی مثل نیمار بود. او همچنین یک برند لباس کودکان را معرفی کرد که به همراه خواهرانش این برند را ابداع کرده بودند.

جالب است بدانید که فرزندان او و همچنین خواهرزاده و برادرزاده هایش هم در صنعت مدلینگ فعالیت می کنند و عکس هایشان در اینستاگرام مرتب در حال انتشار است. همچنین همسر لیونل مسی به ورزش بوکس نیز علاقه زیادی داشته و به تازگی عکسی از تمرینات حرفه ای بوکس خود منتشر کرد که هواداران مسی را بسیار شوکه کرد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۴:۲۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

روایتی خواندنی از مراسم عروسی تا جلسات مهم فلسفی در خانه علامه جعفری

خانه علامه جعفری در محله حسن‌آباد در بلوار آیت‌الله کاشانی منطقه ۵، ۲۳ سال پیش به کتابخانه عمومی تبدیل شده است. خانه‌ای با خاطرات شیرین که هم محفل اندیشمندان ایرانی و خارجی بود و هم‌ خانه امید و مهربانی برای همسایگان محله.

همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور: خاطرات خانه معروف محله حسن‌آباد از جنس مردی است که مردم‌داری را نه به سخن، بلکه در لحظه‌به‌لحظه زندگی‌اش به نمایش می‌گذاشت. این خانه به ۲ بخش تقسیم شده است. بخشی که خانواده علامه در آن زندگی می‌کردند و بخش دیگری که کتابخانه شخصی استاد محسوب می‌شد و محفل بازدیدها و جلسات استاد بود.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

اهالی محل به‌خوبی به یاد دارند که استاد رسم همسایگی را به معنای واقعی به‌جای می‌آورد؛ همسایه‌هایی که دخترشان را عروس یا پسرشان را داماد می‌کردند از علامه تقاضا می‌کردند مراسم جشن عروسی در خانه‌ استاد برگزار شود. علامه هم قبول می‌کرد.
علی جعفری، فرزند علامه و رئیس مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری، می‌گوید: «عروسی من هم در همین خانه برگزار شد. یک مجلس کوچک در اندرونی برای خانم‌ها برپا شد و در کتابخانه شخصی ایشان نیز از ۶۰، ۷۰ نفر از آقایان پذیرایی کردیم. علامه هم حدود یک ربع راجع به نحوه آغاز زندگی صحبت کردند و توصیه‌های کاربردی اخلاقی و تربیتی را برای حاضرین شرح دادند.»

رسم همسایه‌داری یک علامه
مرام همسایه‌داری استاد علامه جعفری زبانزد بود. محمد رضوانی، همسایه دیواربه‌دیوار استاد، می‌گوید: «خوب یادم هست برای اینکه ارتباط همسایگی میان اهل محل پابرجا باشد، هر هفته یک جلسه دورهمی می‌گذاشت. هر هفته خانه‌ یکی از همسایه‌ها دور هم جمع می‌شدیم. فقط هم باید با چای پذیرایی می‌کردیم تا تجملات وارد این دورهمی نشود و میزبان خسته نشود. باهم دعا می‌خواندیم و حرف می‌زدیم. همین باعث شده بود که صمیمیت بین اهل محل جاری باشد. راستش، خانه ایشان شورای حل اختلاف محل بود. اگر کوچک‌ترین مشکلی برای اهل محل از نظر خانوادگی یا اجتماعی پیش می‌آمد، در خانه ایشان حل‌وفصل می‌شد.»

بیشتر بخوانید : باغ تالار رودهن

او می‌گوید: «یادم می‌آید وقتی به مسافرتی می‌رفتم، ایشان با وجود بزرگی و جایگاه علمی‌شان، شخصاً به در خانه‌مان می‌رفتند و جویای حال و احوال بچه‌ها می‌شدند و می‌گفتند اگر نانی و خریدی دارید بگویید تا تهیه کنم. برای همه اهل محله این‌گونه بودند.

دختر کوچک من ۲ سالش بود و من در مسافرت بودم. دخترم به‌شدت مریض می‌شود. علامه وقتی متوجه می‌شود، شبانه و به‌ دور از محافظ‌هایش، با لباس ساده خانگی دخترم را به بیمارستان می‌رساند. این بزرگواری فراموش‌نشدنی است.»

این خانه ساده و صمیمی که خانه الفت همسایه‌ها و اهالی محل بود، محفل علمی و محل نشست‌های اندیشمندان بزرگ ایرانی و خارجی نیز بود.

محفل استادان و دانشجویان ایرانی و خارجی
بسیاری از پژوهشگران حوزه و دانشگاه از دروس ایشان استفاده می‌کردند و در خانه علامه در رفت و آمد بودند. از جمله می‌توان به دکتر عبدالرحیم گواهی (استاد ادیان، عرفان و فلسفه)، دکتر عبدالله نصری (پژوهشگر فلسفه) و حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی گرجیان (استاد عرفان اسلامی) اشاره کرد. شاگردان خارجی علامه جعفری نیز مهمان همیشگی کتابخانه استاد در طبقه دوم خانه بودند.

کتابخانه علامه جعفری که در منزل شخصی علامه محمدتقی جعفری (ره) در منطقه ۵، بلوار آیت‌الله کاشانی، محله حسن‌آباد قرار دارد یک کتابخانه نفیس با مساحت ۵۴۰ مترمربع است. کتابخانه‌ای که می‌تواند به‌عنوان گنجینه‌ای علمی به یک موزه محلی تبدیل شود.

منبع : همشهری آنلاین


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۷:۱۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)