اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

افزایش قیمت خدمات تالار‌ عروسی قانونی است؟

افزایش قیمت خدمات تالار‌ عروسی قانونی است؟

 


خدمات عروسی

کارشناس مسائل حقوقی توضیحاتی درخصوص افزایش قیمت خدمات و مغایر با قرارداد منعقد شده در تالار‌ عروسی ارائه کرد.

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، ابوالفضل عطازاده با اشاره به افزایش قیمت موادغذایی در ماه‌های اخیر و افزایش هزینه خدمات در تالار‌های عروسی گفت: افرادی که از ماه‌های قبل نسبت به انتخاب غذا، نوع خدمات و پرداخت بیعانه اقدام کرده اند، پس از گذشت مدت‌ها ملزم به پرداخت ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه بیش از مبلغ تعیین شده در قرارداد با تالار می‌شوند.افزایش قیمت خدمات تالار‌ عروسی پس از انعقاد قرارداد قانونی است؟

 


وی افزود: مدیریت تالار قیمت اجناس را براساس مبالغ روز تعیین و تعداد زیادی قرارداد در این رابطه منعقد کرده است و در صورتیکه بخواهیم وی را ملزم به اجرای قرارداد کنیم، نه تنها خدمات دهنده سودی نخواهد برد، بلکه متضرر شده و احتمال ورشکستگی نیز وجود دارد.

 


عطازاده در پاسخ به این پرسش که "آیا می‌توان از مدیریت تالار به دلیل افزایش قیمت‌ها و مغایر با قرارداد منعقد شده شکایت کرد یا خیر؟ " می‌گوید: با توجه به قاعده فقهی نفی عُسر و حَرَج و نظریه تعدیل و با توجه به شرایط غیرقابل پیش بینی و پیشگیری، افزایش قیمت خدمات، قانونی و به حق است.

 


بیشتر بخوانید: برخورد با متخلفان افزایش قیمت خودسرانه کالاها

 


این کارشناس مسائل حقوقی در پایان گفت: باید توجه داشت که در چنین شرایطی مشتری می‌تواند قرارداد را فسخ کرده و مدیریت تالار نمی‌تواند مانع چنین اقدامی شود.

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۸:۵۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)