اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

حرم مطهر رضوی گل آرایی و آذین بندی شد/‏پذیرایی‬ با بسته‌های متبرک

حرم مطهر رضوی گل آرایی و آذین بندی شد/‏پذیرایی‬ با بسته‌های متبرک

گل آرایی میز بله برون


هموطن سلام

در آستانه عید سعید قربان و برگزاری مراسم روح‌بخش دعای عرفه، حرم مطهر رضوی مهیای میزبانی از ارادتمندان حضرت ثامن‌الحجج (ع) است.


به مناسبت فرارسیدن دهم ذی‌الحجه؛ عید قربان و آغاز دهه ولایت، تمامی خادمان بارگاه ملکوتی رضوی در تلاش هستند با اتخاذ تمهیدات لازم و آذین‌بندی ویژه، این حریم قدسی بار دیگر به بهترین شکل ممکن پذیرای زائران و مجاورانی باشد که برای قرائت دعای پرفیض عرفه و اقامه نماز این عید بزرگ به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

در این راستا، به همت ۳۴۰ نیروی اداره فرش حرم مطهر رضوی، علاوه بر رواق‌های حرم مطهر امام هشتم (ع)، صحن‌های مرکزی، پیرامونی و حریم حرم نیز برای برگزاری مراسم دعای عرفه فرش‌آرایی خواهد شد چنانکه در مجموع ۲۰۵ هزار مترمربع از اماکن متبرکه رضوی مفروش می‌شود. همچنین با توجه به حضور پرشور نمازگزاران عید قربان، فرش‌آرایی گسترده به این مناسبت انجام می‌شود.

همچنین به مناسبت این عید فرخنده، صحن و سرای رضوی چراغانی و آذین‌بندی شده است که این زیباسازی با نصب ریسه‌های جدید و پرچم‌های رنگی و کتیبه‌های مناسبتی ویژه دهه ولایت در آستانه عید غدیر خم بیشتر خواهد شد تا رنگ و بوی این اعیاد مذهبی، شورونشاط معنوی زائران را دوچندان کند.

گل‌آرایی بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) ویژه دهه ولایت نیز از جمعه ۱۷ تیرماه در آستانه عید قربان آغازشده و در گوشه و کنار این آستان مقدس به‌ویژه در جایگاه‌های برگزاری مراسم می‌توان شاخه‌ها و بوته گل‌های متنوعی را مشاهده کرد.

همچنین به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با توزیع ۲۰۰ هزار کیک و ۳۵۰ هزار بطری آب‌معدنی از شرکت‌کنندگان در مراسم دعای عرفه در صحن‌ها و رواق‌ها پذیرایی می‌شود.

دو چایخانه حضرت رضا (ع) در صحن کوثر و باغ رضوان نیز پذیرای ارادتمندان حرم ملائک پاسبان رضوی در شب و روز عید قربان است؛ علاوه بر چای متبرک، ۱۰۰ هزار لیوان شربت و ۱۰۰ هزار کیک از طریق نذورات مردمی و مشارکت خیران در این چایخانه‌ها توزیع می‌شود.

همچنین طبخ روزانه غذای متبرک در دو وعده ناهار و شام در مهمانسرای حرم مطهر رضوی هم‌زمان با عید قربان و آغاز دهه ولایت افزایش خواهد یافت.

تنظیف، شست‌وشو و ضدعفونی اماکن متبرکه رضوی به‌خصوص در سطوح و مکان‌های پرتردد به مناسبت برگزاری ویژه‌برنامه‌های عید قربان به‌طور شبانه‌روزی و مستمر زیر نظر کارشناسان بخش بهداشت در حال انجام است.

پیش‌بینی تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی موردنیاز زائران و مجاوران از قبیل لیوان یک‌بارمصرف، صابون مایع، پلاستیک زباله و… نیز انجام‌شده است. همچنین ۵۰۰ هزار مُهر نماز جدید برای اقامه نماز عید قربان تهیه‌شده تا در مکان‌های برگزاری نماز در دسترس نمازگزاران قرار گیرد.

بخش صندلی چرخ‌دار و زائربرهای برقی حرم مطهر رضوی و تمامی دفاتر شبانه‌روزی این آستان مقدس ازجمله دفاتر پیدا شدگان و خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل و تحویل صندلی چرخ‌دار امانی و همچنین پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با تقویت نیرو آماده خدمت‌رسانی به محبان این امام رئوف (ع) در روز عرفه و عید قربان است.

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۹:۲۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)