اخبار مجالس و عروسي اخبار مجالس و عروسي .

اخبار مجالس و عروسي

خطر مرگ با لاكچري‌بازي در اتاق زايمان!

دميدن شبكه‌هاي اجتماعي بر آتش تجمل‌گرايي؛
خطر مرگ با لاكچري‌بازي در اتاق زايمان!

جشن تعيين جنسيت

برخلاف گذشته‌ها كه اگر فيلم عروسي، نامزدي يا مراسم‌هايي از اين قبيل به دست كسي مي‌افتاد، چالشي بزرگ براي افراد به شمار مي‌رفت و كار به شكايت و دادگاه مي‌كشيد، حالا در سايه ولنگاري فرهنگي ناشي از فرهنگ فضاي مجازي، برخي افراد خصوصي‌ترين فيلم‌ها و عكس‌هاي خود را در شبكه‌هاي اجتماعي با ديگران به اشتراك مي‌گذارند. يكي از تصاوير به اشتراك گذاشته شده هم مربوط به مراسم‌هايي همچون جشن تعيين جنسيت، تزئين اتاق زايمان و حتي فيلم‌هايي از لحظه تولد نوزاد است كه در شبكه‌هاي اجتماعي و اينستاگرام به نمايش درمي‌آيد و طبقات متمول را وسوسه مي‌كند تا آن‌ها هم همين مدل رفتاري را در پيش بگيرند.
به گزارش «سديد»؛ آرايش زايمان را هم حالا ديگر بايد به فهرست آرايش عروسي، نامزدي، حنابندان و حتي آرايش عزا اضافه كرد! ماجرا از اين قرار است كه آمار مادراني كه با مو‌هاي رنگ و مش شده و براشينگ و آرايش و ناخن‌هاي كاشته شده به اتاق عمل مي‌روند تا وقتي فيلمبردار و عكاس از آن‌ها حين عمل سزارين فيلم مي‌گيرند زيبا باشند و فيلم‌ها و عكس‌هاي اتاق زايمان‌شان را هم در كنار آلبوم عكس‌هاي بارداري و سونوگرافي‌هاي سه‌بعدي جنين در آلبوم جيني‌شان، داشته باشند، زياد شده است و انگار تصورشان از جراحي سزارين و زايمان به اين روش و رفتن به اتاق عمل و شكافتن شكم و باقي ماجرا‌ها شبيه همان تصوري است كه بابت مراسم‌هاي نامزدي، عقد، حنابندان و عروسي و پاتختي داشته‌اند! گويا متوجه نيستند اينجا با يك عمل جراحي بزرگ مواجهند كه شايد چندان صحنه‌هاي جذابي هم حين عمل خلق نشود و اين ماجرا هيچ قرابتي با ساير مراسم‌هاي زندگي‌شان ندارد. تازه ممكن است اين آرايش، كاشت ناخن و رنگ و مش مو هم براي خودشان و هم براي جنين‌شان دردسرساز شود. با تمام اينها، اما باز هم ماجراي تجمل‌گرايي و تغيير در سبك زندگي اجازه نمي‌دهد به شكلي منطقي با مسائلي از جمله زايمان مواجه شويم و برخي افراد حتي حاضرند خطر آسيب به خودشان و جنين‌شان را به جان بخرند، اما هنگام زايمان «خوشگل» باشند!

ماجراي تجمل‌گرايي و چشم وهم‌چشمي در ازدواج حالا به بارداري و زايمان رسيده است. زنان جواني كه براي نخستين بار حس مادر شدن را تجربه مي‌كنند، گاهي وقت‌ها رفتار‌هاي عجيب و غريبي را از خود نشان مي‌دهند و با تجمل‌گرايي در بارداري و زايمان و اضافه كردن هزينه‌هايي همچون آتليه‌هاي بارداري، مراسم تعيين جنسيت و تزئين اتاق زايمان هم هزينه‌هاي تجملاتي بچه‌دار شدن را بالا مي‌برند و هم بعضي وقت‌ها با برخي رفتارهاي‌شان ريسك خطر براي خود و جنين‌شان را افزايش مي‌دهند. نمونه‌اش ماجراي آتليه‌هاي جنيني و سونوگرافي‌هاي سه‌بعدي است كه چند سال پيش مد شده و چالش‌هايي را براي سلامتي مادر و جنين ايجاد كرده بود، اما حالا اين ماجرا به سمت و سويي ديگر كشيده شده است و بخشي از درآمد آتليه‌هاي عكاسي و فيلمبرداري از طريق برگزاري مراسم‌هايي همچون جشن تعيين جنسيت و فيلمبرداري از اتاق زايمان و كار‌هايي از اين دست تأمين مي‌شود و مؤسساتي به صورت تخصصي وارد كار برگزاري چنين مراسم‌هايي شده و پكيج‌هاي گوناگوني را براي اين مسئله طراحي كرده‌اند. خلاصه كه اين مراسم‌ها و اين چشم‌وهم‌چشمي‌ها اگرچه هزينه‌هاي زائد بچه‌دار شدن را بالا برده و فرهنگ نادرستي را در جامعه جا انداخته است، اما براي عده‌اي از افراد نه فقط بد نشده بلكه از اين فرهنگ و سبك زندگي بي‌فرهنگي درآمد‌هايي كلان به جيب مي‌زنند و به همين خاطر هم به روش‌هاي مختلف سعي مي‌كنند در اين آتش بدمند.


دميدن شبكه‌هاي اجتماعي بر آتش تجمل‌گرايي
بخش مهمي از تغييرات فرهنگي و ذائقه‌سازي‌ها در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي اتفاق مي‌افتد. اين بار هم بار بزرگي از اين تقصير بر گردن شبكه اجتماعي اينستاگرام است. برخلاف گذشته‌ها كه اگر فيلم عروسي، نامزدي يا مراسم‌هايي از اين قبيل به دست كسي مي‌افتاد، چالشي بزرگ براي افراد به شمار مي‌رفت و كار به شكايت و دادگاه مي‌كشيد، حالا در سايه ولنگاري فرهنگي ناشي از فرهنگ فضاي مجازي، برخي افراد خصوصي‌ترين فيلم‌ها و عكس‌هاي خود را در شبكه‌هاي اجتماعي با ديگران به اشتراك مي‌گذارند. يكي از تصاوير به اشتراك گذاشته شده هم مربوط به مراسم‌هايي همچون جشن تعيين جنسيت، تزئين اتاق زايمان و حتي فيلم‌هايي از لحظه تولد نوزاد است كه در شبكه‌هاي اجتماعي و اينستاگرام به نمايش درمي‌آيد و طبقات متمول را وسوسه مي‌كند تا آن‌ها هم همين مدل رفتاري را در پيش بگيرند. طبقات اجتماعي پايين هم كه توان مالي داشتن چنين مراسم‌هايي را ندارند، با ديدن اين تصاوير و اين ذائقه‌سازي‌ها بيشتر احساس كمبود مي‌كنند و ممكن است اين مسئله حتي بر تصميم‌شان براي داشتن فرزند تأثير بگذارد، زيرا فكر مي‌كنند وقتي نمي‌توانند آرزو‌هاي خودشان و فرزندشان را برآورده كنند، بهتر است بچه‌دار نشوند!


اضافه شدن دغدغه كاشت ناخن و آرايشگاه به مقدمات زايمان!
ماجرا، اما به همين تزئين‌ها و برگزاري جشن‌ها و مراسم‌هاي تعيين جنسيت و از اين قبيل منتهي نمي‌شود. حالا مدتي است كه آرايش زايمان هم به مد‌هاي قبلي اضافه شده و مادراني كه مي‌خواهند براي سزارين به اتاق عمل بروند، به آرايشگاه مي‌روند و با آرايش خاص و تغيير چهره و همچنين ناخن‌هاي رنگارنگ و كاشته شده و تزئينات نگيني و ساير تزئينات، درست شبيه آماده شدن براي مراسم عروسي، براي زايمان خود آماده مي‌شوند! حتي بساط فيلمبرداري و عكاسي هم در اتاق عمل برپاست! آن هم در شرايطي كه اتاق عمل براي جراحي سزارين بايد كاملاً استريل باشد و هر كدام از اين ادوات و اضافات مي‌تواند منجر به آسيب به استريل شدن اتاق عمل و چالش‌هايي براي مادر و فرزند شود. اين ماجرا به يك مد تبديل شده است و هر روز مادران بيشتري در روز‌هاي منتهي به زايمان در كنار تداركات معمولي همچون تهيه سيسموني و وسايل مورد نياز نوزادشان، در فكر رزرو وقت براي آرايشگاه، براشينگ، رنگ و مش، كاشت ناخن و كار‌هايي از اين قبيل هستند و مراكز ارائه‌دهنده اين خدمات هم با ارائه بسته‌هاي خدماتي اينچنيني بر آتش اين ماجرا مي‌دمند تا از اين آب گل‌آلود به نفع خودشان ماهي بگيرند. اين كار‌ها در حالي اتفاق مي‌افتد كه كنترل رنگ لب‌ها، ناخن و چهره يكي از موضوعات مهم در حوزه پزشكي است و كادر درمان از رنگ‌پريدگي يا تغيير رنگ لب‌ها و ناخن‌ها بسياري از علائم حياتي را حين عمل جراحي متوجه مي‌شوند، اما پوشيده شدن ناخن با لايه ضخيمي از مواد كاشت ناخن يا رنگ لاك و همين طور پوشاندن چهره با كرم پودر‌هاي رنگي و تغيير رنگ لب‌ها با رژلب مي‌تواند در صورت بروز شرايط اضطراري هنگام عمل سزارين، حتي جان فرد را با مخاطره مواجه كند. همچنين مواد شيميايي موجود در رنگ‌ها و دكلره‌ها مي‌تواند حتي به جنين آسيب بزند و پزشكان توصيه جدي دارند مادران باردار در ايام بارداري و به خصوص سه چهار ماه ابتدايي بارداري از انجام چنين رفتار‌هايي پرهيز كنند.


هرچيز مكان و زمان خودش را دارد
«هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد». ما در اين گزارش در پي تخطئه حس زيبايي‌دوستي خانم‌ها نيستيم. طبيعتاً زيبايي و انجام كار‌هايي كه مي‌تواند به زيباتر شدن ما كمك كند، اگر از حد و حدود خودش تجاوز نكند تا جايي كه آسيب‌زا نشود، اشكالي ندارد. طبيعتاً وقتي ما در يك مراسم رسمي همچون عروسي يا ميهماني شركت مي‌كنيم، تلاش مي‌كنيم تا حد امكان آراسته باشيم، اما نكته قابل تأمل اين است كه اتاق عمل و فرآيند زايمان، سالن عروسي نيست و مادري كه مي‌خواهد زايمان داشته باشد هم عروس نيست! پس بهتر است كار‌هايي همچون آرايش زايمان يا كاشت ناخن را با عنايت به احتمال آسيب رساندن به بدن ظريف نوزاد، به زمان و مكان مناسب خودش موكول كرد.

نظر كا رشنا س
ترويج تجملات به بهانه خوشايندسازي زايمان
حكايت مد، الگوسازي و ذائقه‌سازي براي درآمدزايي حكايتي است كه انگار پاياني ندارد. مد‌هاي تازه شكل‌گرفته در حوزه زايمان و بارداري، اما در كنار تبعات فرهنگي- اجتماعي‌شان مي‌توانند براي سلامت مادر و جنين هم چالش‌زا باشند و اين مسئله گاهي وقت‌ها صداي پزشكان را هم درمي‌آورد. آرايش زايمان و كاشت ناخن مادران باردار يكي از آخرين نمونه‌هاي رسوخ مد‌هاي عجيب و غريب به حوزه زايمان و بچه‌دار شدن است، اما آيا اين مدل آرايش و ناخن‌هاي كاشته‌شده و ساير ملحقات براي زيبايي مادر هنگام زايمان و ثبت اين لحظات با سرورويي آراسته و آرايش‌شده، ممكن است براي مادر يا جنين يا هر دوي آن‌ها عارضه داشته باشد؟ براي پاسخ به اين سؤال سراغ دكتر نرگس توكلي، متخصص زنان و زايمان مي‌رويم تا علاوه بر عوارض احتمالي چنين رفتاري از سوي مادران بدانيم آيا اين متخصص زنان و زايمان هم با بيماراني از اين قبيل مواجه شده است؟

خانم دكتر ظاهراً برخي مادران با آرايش، مو‌هاي براشينگ‌شده و ناخن‌هاي كاشته براي سزارين در اتقاق عمل حاضر مي‌شوند. از نظر پزشكي اين مسئله ممكن است براي مادر و جنين مشكل‌زا باشد؟
اگر مي‌خواهند موهاي‌شان را رنگ و مش و كار‌هاي اينچنيني انجام دهند كه محتمل بر آسيب بر جنين است و بهتر است كه اين كار را نكنند.
درباره كاشت ناخن چطور، كاشت ناخن براي مادر و جنينش مشكلي ايجاد نمي‌كند؟
در رابطه با كاشت ناخن هم ما احتياج داريم رنگ ناخن‌هاي بيمار را با دستگاه پالس اكسي‌متر ببينيم، يكي از جا‌هايي كه ما خيلي راحت مي‌توانيم ببينيم بيمار با اشباع اكسيژن مواجه است، آبي شدن رنگ ناخن است، البته راه‌هاي ديگري هم وجود دارد، اما يكي از بهترين و دم‌دست‌ترين راهكار، كنترل رنگ ناخن است. از سوي ديگر اين لاك‌هايي كه مي‌زنند اگر داراي جزء فلزي باشد، خيلي وقت‌ها حين عمل جراحي براي ما و بيمار دردسر درست مي‌كند و اگر مجبور شويم بيمار را به آم‌آر‌آي ببريم يا از وسايل الكتريكي مثل كوتر كه استفاده مي‌كنيم، دردسرساز مي‌شود. من خودم به بيمارم اجازه نمي‌دهم كه كاشت ناخن يا مواردي از اين دست داشته باشد.
با عنايت به ظرافت نوزاد آيا مادراني كه ناخن‌هاي كاشته‌شده دارند، موقع شير دادن يا تعويض بچه، به نوزادشان آسيب نمي‌زنند؟
بله فراتر از اينكه در اتاق عمل ممكن است براي مادر مشكلاتي پيش بياورد، بايد در نظر گرفت اين مادر بعد از زايمان مي‌خواهد بچه شير بدهد و زير اين ناخن‌ها و رنگ‌ها پر از ميكروارگانيسم‌هاست كه مي‌تواند براي بچه خطرناك باشد.
خانم دكتر توكلي مدتي است كه تزئين اتاق زايمان باب شده است و متأسفانه برخي بيمارستان‌ها هم در برابر دريافت پول انگار با اين مسائل مشكلي ندارند. آيا چنين مسائلي نمي‌تواند استريل بودن اتاق عمل را از بين ببرد و مشكل‌آفرين باشد؟
درباره تزئين اتاق زايمان هم بحث من اين است كه مثلاً كليپي منتشر مي‌شود كه ظاهراً فردي تحت عنوان ماماي همراه به بهانه كاهش اضطراب مادر علاوه بر تيم زايمان وارد اتاق عمل شده است. اين در حالي است كه افزايش ماماي همراه در سزارين در اتاق عمل با افزايش چند‌ده‌درصدي ريسك عفونت مريض همراه است يا اينكه همسر بيمار را وارد اتاق عمل مي‌كنند. من خودم از زماني كه متخصص زنان شده‌ام ناخن بلند نكرده‌ام. همه اين‌ها براي آن است كه اتاق عمل استريل بماند و مشكلي براي بيمار ايجاد نشود.
در برخي كليپ‌هايي كه از اتاق زايمان منتشر مي‌شود، همسر خانم هم همراه اوست. اين همراهي همسر مشكلي ايجاد نمي‌كند؟
بودن همسر مريض حين سزارين هيچ توجيحي ندارد و چندان خوشايند هم نيست. اين اقدامات نمايشي واقعاً در اتاق‌هاي عمل جايي ندارد و انجام نمي‌شود. براي زايمان طبيعي محيط استريل نياز نيست و حضور يك آدم اضافه براي ما مداخله ايجاد نمي‌كند، اما در سزارين وقتي كل شكم مريض باز مي‌شود، خطرناك است؛ و نظر شما به عنوان يك پزشك متخصص درباره اينگونه رفتار‌ها در حوزه زايمان و به عبارتي خوشايند‌سازي آن چيست؟
به بهانه خوشايندسازي روند زايمان گاهي هزينه‌هاي بالا و غيرضروري كه بيشتر حالت نمايشي و ترويج تجملات بيهوده است، بر فرد تحميل مي‌شود. ما به عنوان متولي اين امر مسئول هستيم كه در كنار ترويج صحيح زايمان و فرزندآوري تغييرات مخرب فرهنگي علمي ايجاد نشود.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۹:۰۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

برگزاري سيمنار تخصصي تبيين خدمات صندوق نوآوري و شكوفايي در ارس

برگزاري سيمنار تخصصي تبيين خدمات صندوق نوآوري و شكوفايي در ارس

برگزاري سيمنار در تهران


نايب رييس هيات مديره صندوق پژوهش و فناوري ارس از برگزاري سمينار تخصصي تببين خدمات صندوق نوآوري و شكوفايي در اين منطقه خبر داد.

به گزارش فرينا، نائب رئيس هيات مديره صندوق پژوهش و فناوري ارس با اعلام اين خبر گفت: در راستاي ارتقاي كيفي خدمات و تسهيلات به شركت هاي دانش بنيان وفناور منطقه آزاد ارس در سالي كه مزين به توليد، دانش بنيان، اشتغال آفرين است و به منظور تبيين خدمات صندوق نوآوري و شكوفايي و آشنايي با اكوسيستم دانش بنيان با حضور كارشناسان و مديران صندوق نوآوري وشكوفايي در تيرماه سالجاري برگزار خواهد شد.


ابراهيم نصيري در اولين همايش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنيان كه در منطقه آزاد ارس برگزار شد اظهار داشت : صندوق پژوهش و فناوري ارس اولين صندوق پژوهش و فناوري غيردولتي در شمال غرب كشور و مناطق آزاد كشور است و بزودي با حضور سهامداران جديد و افزايش سرمايه فعاليت‌هاي خود را در سطح ساير مناطق آزاد نيز توسعه داده و خدمات خود را ارتقا مي دهد تا بتواند در راستاي تحقق شعار سال در اكوسيستم دانش بنيان رسالت خود را ايفا نمايد.

 


نصيري در ادامه با تشريح تسهيلات متنوعي كه صندوق ارس در اختيار شركت هاي فناور و دانش بنيان قرار مي دهد گفت:اين صندوق در طي مدت فعاليت خود در قالب ارائه تسهيلات و صدور ضمانتنامه از محل منابع صندوق و خط اعتباري و محل منابع كارگزاري به 56 شركت بالغ بر 15 ميليارد تومان تسهيلات ارائه نموده و 49 فقره ضمانتنامه بالغ بر 25 ميليارد تومان صادر نموده است و بزودي تسهيلات جديدي از طريق فراخوان و با اولويت واحدهاي فناور اعطا مي شود كه شركت‌ها مي توانند به سايت صندوق مراجعه نمايند.

 


لازم به توضيح است؛ نخستين همايش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنيان با هدف تبيين مفاهيم اقتصاد دانش بنيان، معرفي تسهيلات و مزاياي ارس براي شركت هاي دانش بنيان و فناور، معرفي حمايت هاي پارك علم و فناوري استان آذربايجان شرقي و مركز رشد ارس از شركت هاي فناور و دانش بنيان و آشنايي با فرآيند اخذ مجوز دانش بنيان در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۳:۱۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

از زوج‌هاي جوان، موفق و برتر درحوزه‌هاي مختلف والگو ساز ازدواج آسان تجليل شد

همزمان با ايام خجسته سالروز هفته ازدواج؛
از زوج‌هاي جوان، موفق و برتر درحوزه‌هاي مختلف والگو ساز ازدواج آسان تجليل شد

برگزاري عقد در فضاي باز تهران

همزمان با ايام خجسته سالروز هفته ازدواج، در مراسمي در شهرستان خلخال از زوج‌هاي جوان، موفق و برتر درحوزه‌هاي ورزشي، اجتماعي، فرهنگي، قرآني، هنري، كارآفرين والگو ساز ازدواج آسان تجليل شد.

 


به گزارش روابط عمومي اداره كل ورز و جوانان استان اردبيل، همزمان با ايام خجسته سالروز هفته ازدواج، در مراسمي در شهرستان خلخال از زوج‌هاي جوان، موفق و برتر درحوزه‌هاي ورزشي، اجتماعي، فرهنگي، قرآني، هنري، كارآفرين والگو ساز ازدواج آسان تجليل شد.

 


در اين مراسم كه به مناسبت گراميداشت سالروز ازدواج حضرت امام علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سالن مجتمع فرهنگي و هنري اداره ارشاد اسلامي خلخال برگزار شد، رئيس اداره ورزش و جوانان اين شهرستان در سخناني ضمن گراميداشت اين روز فرخنده، نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي و پيامدهاي سوء ناشي از افزايش سن ازدواج در بين جوانان جامعه هشدار داد.

 


سيد ناصر مير مرسلي اظهار كرد: مشكلات اقتصادي، بيكاري، افزايش اجاره و خريد مسكن، تهيه لوازم خانگي مورد نياز تشكيل خانواده از سويي و تشريفات زايد و اضافه عقد وعروسي از سوي ديگر مانع از ازدواج جوانان شده است.

 


دبير ستاد ساماندهي امور جوانان خلخال با تشريح برخي تلاش‌هاي صورت گرفته براي تشويق و ترغيب جوانان به امر مقدس ازدواج و تشكيل خانواده در اين شهرستان اظهار كرد: واقعيت اين است كه راهكارهايي همچون افزايش سقف تسهيلات ازدواج و ارائه آن به جوانان به تنهايي پاسخگوي حل مشكل ازدواج جوانان نيست.

 


وي گفت: به نظر مي رسد براي زمينه سازي ازدواج و تشكيل خانواده براي جوانان در آستانه سن ازدواج، در كنار ارائه تسهيلات ازدواج بسياري از تشريفات زائد عروسي‌ها بايد حذف و فرهنگ ازدواج آسان بايد در جامعه نهادينه شود.

 


ميرمرسلي اظهار كرد: در شرايط امروز بسياري از زوج‌هاي جوان قادر به پرداخت تسهيلات دريافتي وام ازدواج نيستند و برخي اوقات به خاطر مشكل پرداخت اقساط و بدهي تسهيلات دريافتي، زندگي مشترك آنها در معرض آسيب و فروپاشي قرار مي گيرد.

 


رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان خلخال در ادامه ازدواج را سفارش قرآن و اهل بيت(ع) عنوان كرد و با تاكيد بر لزوم تغيير نگرش خانواده‌ها به سمت ازدواج‌آسان اظهار كرد: تشريفات سنگين و هزينه بر عروسي، چشم هم چشمي و تجمل‌گرايي عامل خوشبختي زوجين و خانواده‌ها نيست و شروع زندگي زوجين با مراسم ساده و آسان، دوام وبقاي زندگي مشترك را به دنبال خواهد داشت.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۶:۰۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

انتخاب بهترين باغ عكاسي/ چالشي مهم قبل از عروسي

انتخاب بهترين باغ عكاسي/ چالشي مهم قبل از عروسي

برگزاري مراسم عروسي ارزان

اعتدال

بديهي است كه تدارك ديدن براي برگزاري مراسم رؤيايي‌ترين شب زندگي‌تان براي شما دردسرهاي زيادي به همراه دارد كه شما را موظف به انجام كارهايتان به نحو احسنت مي‌كند، تا در نهايت انتظار شما را از زيباترين شب زندگي‌تان برآورده كند و باعث شود همان‌قدر كه بايد از مراسم عروسي خود لذت ببريد.


از تهيه اقلام مقدماتي عقد و عروسي گرفته تا اجاره تالار، باغ تالار، باغ عكاسي و ... همگي در جهت تجملي‌تر برگزار شدن مراسم شما مي‌باشد، چاره‌اي جز قبول كردن آن به عنوان تجمل گرايي نداريد، زيرا پيوند خوردن دل‌هاي عاشق عروس و داماد شب كمي نيست.

باور كنيد همان‌قدر كه اين معيارها براي تجملي برگزار كردن مراسم شما حياتي و مهم هستند ثبت آن‌ها هم به بهترين شكل ممكن مهم است، فراهم كردن شرايط با هزينه‌هاي سرسام‌آور تنها براي يك شب؟ منطقي نيست!

باور كنيد يا نه در پايان رؤيايي‌ترين شب زندگي‌تان تمام كيك‌ها و غذاها خورده مي‌شوند، لباس عروس شما آويزان در كمد حبس مي‌شود، شمع‌ها آب مي‌شود و تمامي بادكنك‌ها مي‌تركند؛ واقعيت تلخ است اما اگر شما براي كاهش هزينه به فكر به كار گيري عكاسي مبتدي و ارزان قيمت هستيد، مطمئن باشيد از آن شب براي شما تنها يك همسر باقي مي‌ماند.

پس بياييد اهميت بيشتري به لحظات زيباي زندگي خود بدهيم و باهم به مزيت‌هاي عكاس حرفه‌اي مراسم عروسي بپردازيم.

ساده بگويم مأموريت ما اين است كه در اين مقاله شما را از انتخاب يك عكاس مبتدي و ارزان براي رؤيايي‌ترين و مهم‌ترين شب زندگي‌تان منصرف كنيم.

 

چرا بايد عكاس حرفه‌اي براي مراسم عروسي خود انتخاب كنيم؟
همان‌طور كه گفتيم اهميت وجود يك عكاس حرفه‌اي مراسم عروسي در مهم‌ترين شب زندگي‌تان يكي از ملزومات كار مي‌باشد، اما در ادامه مي‌خواهيم مفصل‌تر به اين مسئله بپردازيم تا شما هم با مزيت‌هاي اين انتخاب آشنا شويد.

 

دانش عكاس حرفه‌اي با ارزش‌تر از دوربين گران قيمت است
قلم براي نويسنده، ماشين براي راننده، ساز براي نوازنده، ميكروفون براي خواننده و... همگي ابزاري بي‌جان منتظر آدمي مستعد هستند كه با دانش خود به هويت آن‌ها جان ببخشد، پس همگي آن‌ها بدون آدم‌هاي حرفه‌اي شيء بي‌جان و بي‌ارزش هستند.

با اين تفاسير دوربين گران قيمت معيار اصلي براي يك عكاس خوب نيست، عكاسان حرفه‌اي با تجربه و دانش خود حتي با ساده‌ترين دوربين‌ها هم قاب‌هايي را پديد مي‌آورند كه مات و مبهوت زيبايي آن مي‌شويد.

نمي‌توان منكر ارزش كار عكاسان شد به دليل اين كه آن‌ها تنها ضامن ثبت خاطرات بشر هستند، عكاس حرفه‌اي با در نظر گرفتن مكان، زمان، نور، شرايط و ... طلايي‌ترين صحنه‌ي ممكن را ثبت مي‌كند تا شما بتوانيد تا ابد از عكس قاب شده‌ي خود بر روي ديوار اتاقتان لذت ببريد.

هنر يك عكاس تنها در زمان ثبت عكس نمايان نمي‌‍شود بلكه هنر آن‌ها در اديت عكس، ويرايش نور و ... هم ظاهر مي‌شود كه در نهايت به شما همان‌ عكس كه مد نظر داريد را تحويل مي‌دهد.

استخدام عكاس حرفه‌اي هزينه نيست، سرمايه‌گذاري است!
در ميان زمانه‌اي كه جان انسان‌ها هم گروي پول مي‌باشد، بعضي چيزها در زندگي هر آدمي بوي احساس و عشق مي‌دهد، كه آن را با دنيا هم عوضش نمي‌كنند.

يادگاري‌هايي كه فرق نمي‌كند عكس باشد كه فيلم، چمدان باشد يا كيف، بزرگ باشد يا ريز؛ آن‌ها اموالي هستند كه با عشق معطر شده‌اند، و آدم ها ناخواسته قدرشان را مي‌دانند.

شب عروسي هر زوجي، شبي باشكوه مي‌باشد كه تمام عزيزان دور و نزديك عروس و داماد آمده‌اند تا شكوه و زيبايي پيوند خوردن دل‌هاي عاشق شما را تماشا كنند، شما و عزيزانتان در شكوه اين شب تنها نياز به يك قاب زيبا داريد تا ساليان سال تبديل به عكسي شود كه با هر بار نگاه كردن آن‌ها روحي تازه به جان شما مي‌بخشيد.

با اين تفاسير كيك سه طبقه مهم‌تر است يا ثبت اين خاطرات به حرفه‌اي‌ترين شكل ممكن؟ كيك سه طبقه هم مهم است ولي نه به اندازه‌ي انتخاب يك عكاس حرفه‌اي.

پس اگر به خاطر شرايط مالي اقدام به گرفتن يك عكاس مبتدي مي‌كنيد، مطمئن باشيد اين كار اشتباه است، به اين دليل كه خيلي از خرج‌هاي ديگر تنها صرف تجمل‌گرايي مي‌باشد كه هيچ‌كدام ارزش خراب شدن خاطرات شما را ندارند.

شما فقط يك شانس داريد! ذوق لحظه‌اي يا افسوس هميشگي؟
بازار رقابتي در ميان عكاس‌هاي عروسي بسيار زياد است و همين‌طور انتخاب يك عكاس خوب از ميان آن‌ها سخت‌تر؛ به اين نكته توجه باشيد كه براي اين شب باشكوه شما تنها يك شانس داريد، پس بايد آن را مديريت كنيد تا با هر بار ديدن عكس‌هاي مراسم عروسي‌تان به جاي ذوق بي‌مرز و زيبا، افسوسي غم‌انگيز از كيفيت بد عكس‌ها نخوريد.

باور كنيد سخت است خاطرات زيباترين شب زندگي يك فرد بشود آينه‌ي دق، كه همگي زير سر يك اشتباه است، پس تا دير نشده اقدام به پيدا كردن عكاسي حرفه‌اي كنيد.

 

حرفه‌اي انتخاب كنيد تا حرفه‌اي نتيجه بگيريد
سابقه كم، عدم تجربه، حواس پرتي، رفتار غير حرفه‌اي و... هيچ‌كدام باني برگشتن حجم زيادي از عكس‌هاي شما از يك هارد سوخته نمي‌شوند!

رفتار حرفه‌اي به گونه‌اي است كه تمام شرايط در نظر گرفته شود، و براي هر پيشامد مشكلي يك چاره‌ي منطقي در نظر گرفته شده باشد.

ترسناك است كه تمامي خاطرات شما به دست تكنولوژي به قتل برسند و شما با عوض كردن ويندوز هم نتوانيد به آن ها دست پيدا كنيد، پس از آدمي كمك بگيريد كه رفتارحرفه‌‎اي را آموخته باشد، به عنوان مثال در اين شرايط بحراني با بك آپ گرفتن از بروز چنين مشكل فاجعه‌اي خودداري كند.

ساده است، حرفه‌اي انتخاب كنيد تا با شما حرفه‌اي برخورد كنند.

هشدار اشتباهات طبيعي كه دستتان را به هيچ جا بند نمي‌گذارد را در سر داشته باشيد، آن ها هميشه در كمين هستند.

تجربه‌ي عكاس حرفه‌اي مراسم عروسي، شما را زيباتر مي‌كند
در زيبايي شما شكي نيست، اما مطمئن باشيد اين زيبايي مرزي ندارد، تكنولوژي مي‌تواند زيبايي شما را دو چندان نمايش دهد.

از توانايي آن بهره‌مند شويد، حداقل در مهم‌ترين شب زندگي‌تان كه همه چشمشان به شكوه و زيبايي شما است، عكاسي را انتخاب كنيد كه بلد باشد شما را در چه مواقعي زيباتر ببيند، تا همان موقع را براي قاب عكس شما شكار كند.

با عكاس مبتدي، خود را از لذت مراسم محروم نكنيد
غرق در لحظه، اما نگران آينده! به شما حق مي‌دهم، بزرگ‌ترين انگيزه و اشتياق طلوع آفتاب صبح بعد رؤيايي‌ترين شب زندگي‌تان ديدن عكس‌ها و فيلم‌هاي مراسم عروسي‌تان است.

طعم خاطرات هيجان‌انگيز زير زبان هر آدمي شيريني مي‌كند، اين امر زماني شيرين‌تر مي‌شود كه هم از كيفيت عكس‌هاي خود راضي باشيد هم از مراسم خود لذت برده باشيد.

درست است كه عكس‌هاي فرماليته در باغ عكاسي و يا باغ تالار بسيار زيبا و شكيل است، اما تا به حال به آدمي كه غرق در شادي است و فارغ از فكر و خيال لبخند بر لبانش دارد دقت كرده‌ايد؟

به جرئت مي‌توانم بگويم زيباترين قاب صورت شما، پنهان در حواس پرت شدن به شادي با عزيزانتان مي‌‍باشد، در لحظه زندگي كردن شوق زيادي در شما پديد مي‌آورد و زماني اين حس زيباتر مي‌‍شود كه اين اتفاق در شب عروسي شما باشد.

ترديد نكنيد ديدن اين زيبايي مي‌تواند شما را به وجد بياورد، براي اين كار كافي است عكاسي را برگزينيد كه در تمام طول مراسم مانند شكارچي حرفه‌اي منتظر شكار لحظات خاص از شما و عزيزانتان باشد.

عكاسي كه از فرط اطمينان به آن در طول مراسمتان تنها به فكر خوش گذراني باشيد و خيالتان از ثبت خاطراتتان به بهترين شكل راحت باشد، هوشيار باشيد كه در غير اين صورت شبي پر استرس را سپري خواهيد كرد.

باغ عكاسي و باغ تالار ايده‌آل، ضامن كيفيت عكس‌هاي شما
هرچقدر هم كه عكس‌هاي شما در طول مراسم زيبا شود، كسي نمي‌تواند شما را از ثبت عكس‌هاي فرماليته منصرف كند، زيبايي شما با اصول عكاسي و مدلينگ شما را خاص جلوه مي‌‌دهد.

عروسي يا عقد فضاي باز اين امكان را به شما مي‌دهد تا عكس هايي كه ثبت ميكنيد تنوع بيشتري داشته باشند و لوكيشن هاي متعددي را داشته باشيد.

توجه داشته باشيد كه در اين امر هم، انتخاب عكاس حرفه‌اي مي‌تواند به خاص بودن و يونيك بودن عكس‌‌هاي شما كمك فراواني كند، اما در اين موضوع معيارهاي ديگري به نام باغ تالار و باغ عكاسي هم مطرح مي‌باشد.

در عكس‌هاي فرماليته شكوه و زيبايي چشم‌نواز عكس مي‌باشد كه مخاطب را مات و مبهوت عكس مي‌كند. اين شكوه در كنار زيبايي شما با فراهم كردن لوكيشني لاكچري پديدار مي‌شود.

عمارتي مجلل، باغي با اصالت و سرسبز، اكسسوري‌هاي لاكچري و... همگي به سطح كيفيت عكس‌هاي شما كمك شاياني مي‌كند.

همچنين در كنار مراسم اصلي عروسي شما مي‌بايست به اهميت مراسم عقد هم توجه داشته باشيد، محيط سالن عقد براي ثبت لحظات مهمي مانند بله گفتن عروس مي‌تواند تا حد زيادي بر كيفيت عكس‌هاي شما تأثير گذار باشد.

اين اطمينان را به شما مي‌دهيم كه هرچقدر در كيفيت ثبت خاطرات خود تجمل‌گرا باشيد ضرر نخواهيد كرد، در نهايت از اين شب بزرگ سالمندان عاشقي مي‌مانند كه هر ورق از آلبوم عروسي خود را با كوه طلا هم عوض نخواهند كرد.

گاهي اوقات ارزش عشق بيش از پول است، صميميت عزيزان شما در مهم‌ترين شب زندگي‌تان را تا حد امكان با رقم معاوضه نكنيد، نمي‌گويم نهايت امكانات را فراهم كنيد اما كاري كنيد كه در آينده افسوس اشتباهات خود را نخوريد.

با توجه به اهميت لوكيشن در ثبت ايده‌آل خاطرات و مشغله‌ي كاري بسيار زياد در روزهاي برگزاري مراسم عروسي بديهي مي‌باشد كه توان بازديد از تمامي تالارها، باغ تالارها و سالن عقدها را نداشته باشيد، از اين رو ما با تحقيق‌هاي بسيار در اين زمينه سايت تالاركده را به شما معرفي مي‌كنيم.

 

سايت تالاركده سال‌هاي زيادي است در زمينه‌ي مرجع خدمات عروس به معرفي تالارهاي پذيرايي عروسي و باغ تالارهاي تهران و كرج مي‌پردازد و با به كارگيري تيمي حرفه‌اي و متخصص دست به گرد هم آوري تمامي تالارها، باغ تالارها، سالن عقد، باغ عكاسي و... در يك سايت زده است، شما با انتخاب سايت تالاركده با خيالي آسوده مي توانيد همزمان تمام باغ تالارهاي عروسي زيبا و باشكوه در سطح شهر تهران و كرج و نيز باغ تالارهاي پذيرايي مجلل و شيك را مشاهده كرده و با ديدن عكس‌هاي گوناگون از زواياي مختلف هم از محوطه بيروني باغ تالارها و هم محوطه داخلي تالارهاي پذيرايي، مكان مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

سخن آخر
هميشه در ذهن خود به اين نكته توجه داشته باشيد كه مهم‌ترين معيار برگزاري مراسم عروسي، خوش گذشتن به شما در شب عروسي‌تان مي‌باشد.

شب عروسي‌تان، شب شماست؛ با خنده‌هاي زيباي‎تان بدرخشيد، از ديدن عزيزانتان در كنار يكديگر لذت ببريد، اين شب ديگر تكرار نخواهد شد!

در هياهوي تجمل‌گرايي احتياط كنيد، اما حواستان به عواقب آن هم باشد.

ما در اين مقاله تلاش كرديم به شما يكي از مهم‌ترين معيارهاي برگزاري مراسم عروسي را معرفي كنيم، سعي ما بر اين بود ذهن شما را براي انتخاب عكاس مراسم عروسي‌تان باز كنيم، اميدواريم توانسته باشيم شما را به سمت انتخاب درست هدايت كنيم.

از مشغله زياد نترسيد، با آن‌ها روبرو شويد و بهترين انتخاب را داشته باشيد، آينده منتظر اين است كه شما از گذشته عبرت بگيريد، اما با انتخاب درست مي‌توانيد تنها شيريني گذشته را در آينده بچشيد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۰:۱۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

تصويري جالب از سورپرايز حامد آهنگي براي جشن تولد ۴۲ سالگي اش

تصويري جالب از سورپرايز حامد آهنگي براي جشن تولد ۴۲ سالگي اش

ُسورپرايز تولد

شما نيوز

سورپرايز لاكچري همسر حامد اهنگي براي تولد شوهرش | بريز و بپاش همسر حامد اهنگي در رستوران لاكچري
حامد آهنگي مجري، كارگردان، استندآپ كمدين و بازيگر معروف ايراني ۱۷ تير ماه سال ۱۳۵۸ در بندر انزلي متولد شده است. حامد آهنگي با صفورا آغاسي ازدواج كرده و متاهل است، حامد آهنگي حاصل اين ازدواج يك فرزند پسر است. وي داراي مدرك دكتراي افتخاري بازيگري است. در قسمت زير تصويري از سورپرايز جالب براي تولد حامد آهنگي در يك رستوران لاكچري را قرار داده ايم.

 

حامد آهنگي با انتشار اين عكس در اينستاگرامش نوشت:

فكر نميكردم بازم سوپرايز بشم وسط يه جلسه كاري كيك تولد اومد در كنار بزرگان سينماي ايران علي آقاي سرتيپي، جناب محمدرضا صابري و آقاي مصطفي احمدي عزيز ، احسان جان كريمي و بقيه دوستان

 

آثار هنري برجسته ايشان

حامد آهنگي نخستين بار ۷ دي سال ۱۳۹۵ در برنامه طنز خندوانه حضور يافت و به اجراي كمدي پرداخت كه با استقبال عمومي خوبي همراه بود. در دور جديد مسابقه ادابازي خندوانه كه در تابستان ۹۶ شروع شد ، حامد آهنگي با نصرالله رادش هم تيمي بود.


از آثار شاخص كمدين خندوانه مي توان به جنگنامه غلامان ،شب هزار و يكم، نمايش هاي بانوآئويي و كلاه و هابيل و قابيل، مرگ يزگرد و مدرسه پيرمرد ها و اجراي استندآپ هاي جالب در كيش و در مراسم و جشن ها و جنگ كوروش در پرديس كوروش… اشاره كرد.

حامد آهنگي سابقه حضور در تلويزيون به عنوان بازيگر نقش دايي منوچهر در سريال بچه محل به كارگرداني احمد درويشعلي پور را هم در كارنامه خود دارد.

از بازيگران سريال بچه محل مي توانيم به داريوش فرضيايي ، كمند اميرسليماني ، رامين ناصرنصير ، نعيمه نظام دوست ، فرهاد بشارتي ، سوسن پروري ، اميرمحمد متقيان اشاره كنيم.

حامد آهنگي به همراه مبينا نصيري سابقه مجري گري در مسابقه شوتبال مردان و زنان كه محصول شبكه نسيم است را دارد.

حامد آهنگي

از بازيگري تا نويسندگي حامد آهنگي

از سال 1380 تاكنون در جنگهاي شبانه زيادي به عنوان استندآپ كمدين حضور داشت. نمايشهاي كوتاه طنز زيادي را نوشته و كارگرداني كرده است مانند سفر پرماجرا ، كنكور ، ماهواره 1و2 ، كلاس درس ، داماد تصادفي ، منشي قلابي و ده ها نمايش ديگر.

مهاجرت حامد آهنگي به كيش

سال 1389 در 31 سالگي بعد از اجراي موفق در ويژه برنامه برترين هاي شبكه جام و جم كه در شيراز برگزار مي شد توسط يكي از خوانندگان به حميد خندان معرفي شد

 

حميد خندان حامد را برا اجرا به كيش برد و حالا از خرداد 1389 تا به الان با برنامه «شب هاي كيش» هر ماه در اين جزيره بروي صحنه مي رود.

حامد آهنگي

ازدواج حامد آهنگي و پسرش

حامد آهنگي در سال 1386 وقتي 28 ساله بود با صفورا آغاسي از بازيگران سابق تئاتر اهل گيلان ازدواج كرده است

اين دو در يك كار مشترك باهم آشنا شدند و در نهايت با هم ازدواج كردند كه ثمره اين ازدواج تنها يك پسر بنام آراد متولد سال 1392 مي باشد.

همكاري حامد آهنگي با صدا و سيما


در اين سالها به دعوت خيلي از ارگان هاي دولتي وخصوصي جهت اجراي نمايش به شهرهاي مختلف كشور سفر كرده است.

از سال 1381 همكاري خود را با صد او سيماي مركز گيلان شبكه باران آغاز كرد و همزمان با اجراهاي تاتر و جنگ در چند سريال ايفاي نقش كرده است.

او علاوه بر بازيگر كار فيلمنامه نويسي كارگرداني و نمايشنامه نويسي نيز ميكند.

حضور حامد آهنگي در خندوانه

حامد آهنگي نخستين بار 7 دي سال 1395 در برنامه طنز خندوانه حضور يافت و به اجراي كمدي پرداخت كه با استقبال عمومي خوبي همراه بود. در دور جديد مسابقه ادابازي خندوانه كه در تايستان 96 شروع شده است ، حامد آهنگي با نصرالله رادش هم تيمي است.

تيم مورد علاقه حامد آهنگي


حامد آهنگي: چون من بچه انزلي بودم و تو ملوان بازي كردم و خيلي از بچه ها مثل مازيار زارع ، پژمان نوري و آقاي عزت اللهي پدر سعيد عزت اللهي از دوستان من بودند خب ناخودآگاه يك حس و عرق خاصي به اين تيم دارم. اينم بذاريم كنار همونطور كه سپيد رود براي رشتي ها خيلي مهمه خب ملوان هم براي ما اهميت زيادي داره مثلا يه پدري موقعي كه نماينده مجلس يا استاندار و مي بينه نميگه براي بچه هام كار پيدا كن ولي حتما ميگه آقاي نماينده به داد اين تيم برس. ببينيد چقدر ملوان براي اين مردم با ارزشه .منم نمي تونم نسبت به اين تيم كه انقدر با خون و جون هم شهري هام آميخته ست بي تفاوت باشم و به همين دليل بين ۴ تا تيم ملوان و انتخاب كردم.

ازدواج و همسر حامد آهنگي

حامد آهنگي با صفورا آغاسي بازيگر سابق تئاتر ازدواج كرده است و حاصل اين ازدواج يك پسر بنام آراد كه متولد 4 ارديبهشت 1393 است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۰:۱۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

درخواست طلاق به خاطر نيمرو خوردن زياد

درخواست طلاق به خاطر نيمرو خوردن زياد

تشريفات شمال تهران


هموطن سلام

ديگر خسته و كلافه شده‌ام ۷ماه از عروسي مان مي گذرد، اما همسرم يك‌بار هم غذا درست نكرده است. از بس نيمرو خورده‌ام ديگر حالم حتي از اسم اين غذا هم به هم مي‌خورد.

زن جوان كه انگار از هواي گرم و فضاي سنگين و پرتنش حاكم بر مجتمع خانواده كلافه شده بود با بي‌حوصلگي اين طرف و آن طرف را نگاه مي‌كرد و هر چند دقيقه نيز به داخل اتاق شعبه ۳۴ مي‌رفت و از مدير دفتر سؤال مي‌كرد كه آيا وقت رسيدگي‌شان شروع نشده است؟ سرانجام منشي با خواندن شماره پرونده آنها اين زوج جوان را به داخل اتاق قاضي فراخواند.
به محض ورود به شعبه همسر اين زن كه انگار از او بي‌حوصله‌تر بود رو به قاضي گفت: حاج آقا بيچاره شدم، بدبخت شدم. از زندگي 27 ساله‌ام هيچ خيري نديدم، فكر كردم ازدواج كنم زندگي‌ام خوب مي‌شود اما اشتباه كردم اين خانم حتي بلد نيست يك غذاي ساده درست كند يا شايد هم بلد است و عمداً براي من درست نمي‌كند. ديگر خسته و كلافه شده‌ام ۷ماه از عروسي مان مي گذرد، اما يك‌بار هم غذا درست نكرده است. از بس نيمرو خورده‌ام ديگر حالم حتي از اسم اين غذا هم به هم مي‌خورد.
قاضي عينك خود را از چشم برداشت و با اشاره به زن جوان گفت: دخترم حرف‌هايي كه همسرت زد را قبول داري؟
وي با كمي مكث گفت: نه آقاي قاضي اينها همه بهانه است. من خوب مي‌دانم مشكل كجا است. همسرم با زنان ديگري ارتباط دارد و مي‌خواهد با اين بهانه مرا بد جلوه دهد و مجبور به طلاق كند.

قاضي گفت: يعني شما در خانه غذا درست مي‌كني؟
- بله جناب قاضي البته شايد بعضي از غذاها را نتوانم درست كنم اما اين طبيعي است. همه خانم‌ها كه بلد نيستند همه غذاها را درست كنند.
شوهرش با كنايه گفت: تو فقط نيمرو بلدي درست كني.
زن جوان با لحن تندي رو به شوهرش گفت: آره تو درست ميگي اون دخترايي كه باهاشون كافه ميري اونا خوبن اونا خوب بلدن غذا درست كنند بدبختي و نداري و بيچارگي تو براي من است كافه و سينما رفتن براي آنها واقعاً متأسفم.
قاضي با شنيدن اين حرف‌ها گفت: پسرم شغل شما چيست؟
- من يك بازارياب هستم براي قرارهاي كاري با مشتريانم به كافه مي‌روم، نه براي خوشگذراني اما همسرم فكر مي‌كند من براي تفريح به آنجا مي‌روم. كسي در زندگي من نيست ولي اين خانم با توهماتش زندگي را براي من جهنم كرده، حسرت يك وعده غذاي گرم و خوشمزه به دلم مانده است. من مرد سختگيري نيستم اما بعد از 7ماه زندگي مشترك اين انتظار زيادي از همسرم نيست.
جناب قاضي باور كنيد حق با من است، او اصلاً توجهي به زندگي مشترك ما ندارد يا مدام خانه مادرش است يا با دوستانش بيرون است من هم كه از سر كار مي‌آيم نه چاي آماده است نه غذايي درست كرده و نه محبتي از سمت او مي‌بينم.
من همش غذا را بيرون مي‌خورم يا در شركت يا خانه خواهر و برادرم هستم. خانواده‌ام ديگر متوجه شده‌اند و مدام مي‌گويند مگر زنت بلد نيست غذا درست كند واقعاً خسته شده ام بهتر است طلاق بگيريم.
زن جوان كه بغض گلويش را گرفته بود كمي آب خورد و گفت: اين تو هستي كه اصلاً توجهي به من نداري، خسته شد‌ه‌ام ديگر نمي‌توانم به اين زندگي ادامه دهم اما تا آخرين ريال مهريه‌ام را از تو مي‌گيرم. بايد تمام ۶۰۰ تا سكه مهريه‌ام را بدهي.
قاضي پرونده كه مي‌خواست جدال لفظي اين زوج را كنترل كند بين حرف آنها پريد و گفت: به اين زودي حكم طلاق را صادر نمي‌كنم بايد يك ماه به كلاس‌هاي مشاوره برويد اگر مشكلتان حل نشد آن وقت حكم طلاق را صادر مي‌كنم. فعلاً بياييد اين صورت‌جلسه را امضا كنيد نوبت رسيدگي بعدي است.
نبود شناخت كافي، مسئوليت‌پذيري، بي‌توجهي به زندگي مشترك و تفكيك قائل نشدن بين زندگي متأهلي و مجردي، اين روزها باعث شده زوج‌هاي جوان زيادي مثل اين دو زن و شوهر جوان در كوتاه‌ترين زمان ممكن دچار مشكلات زيادي شوند و طلاق را براي خود راه‌حل مناسبي بدانند.
زوج‌هاي جوان بايد بدانند در زناشويي همه زوج ها مشكلات وجود دارد و آنها بايد با تفكر، گفت‌و‌گو و از خودگذشتگي راه‌حلي براي مسائل خود پيدا كنند نه اينكه با بحث، توهين و قضاوت‌هاي بيجا مشكلات را پيچيده‌تر نمايند.
غذا درست كردن آنقدر موضوع بزرگي نيست كه زن و شوهر بخواهند به خاطر آن درخواست طلاق بدهند. زوج‌هاي جوان اگر مي‌خواهند زندگي خوبي داشته باشند بايد از اين مسائل حاشيه‌اي فاصله بگيرند و واقعيت زندگي مشترك را ببينند و ماهيت آن را به‌درستي درك كنند و با عشق و صداقت زندگي خود را بسازند.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۴:۰۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

افزايش قيمت خدمات تالار‌ عروسي قانوني است؟

افزايش قيمت خدمات تالار‌ عروسي قانوني است؟

 


خدمات عروسي

كارشناس مسائل حقوقي توضيحاتي درخصوص افزايش قيمت خدمات و مغاير با قرارداد منعقد شده در تالار‌ عروسي ارائه كرد.

 


به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ مركز خوزستان، ابوالفضل عطازاده با اشاره به افزايش قيمت موادغذايي در ماه‌هاي اخير و افزايش هزينه خدمات در تالار‌هاي عروسي گفت: افرادي كه از ماه‌هاي قبل نسبت به انتخاب غذا، نوع خدمات و پرداخت بيعانه اقدام كرده اند، پس از گذشت مدت‌ها ملزم به پرداخت ۳۰ تا ۴۰ درصد هزينه بيش از مبلغ تعيين شده در قرارداد با تالار مي‌شوند.افزايش قيمت خدمات تالار‌ عروسي پس از انعقاد قرارداد قانوني است؟

 


وي افزود: مديريت تالار قيمت اجناس را براساس مبالغ روز تعيين و تعداد زيادي قرارداد در اين رابطه منعقد كرده است و در صورتيكه بخواهيم وي را ملزم به اجراي قرارداد كنيم، نه تنها خدمات دهنده سودي نخواهد برد، بلكه متضرر شده و احتمال ورشكستگي نيز وجود دارد.

 


عطازاده در پاسخ به اين پرسش كه "آيا مي‌توان از مديريت تالار به دليل افزايش قيمت‌ها و مغاير با قرارداد منعقد شده شكايت كرد يا خير؟ " مي‌گويد: با توجه به قاعده فقهي نفي عُسر و حَرَج و نظريه تعديل و با توجه به شرايط غيرقابل پيش بيني و پيشگيري، افزايش قيمت خدمات، قانوني و به حق است.

 


بيشتر بخوانيد: برخورد با متخلفان افزايش قيمت خودسرانه كالاها

 


اين كارشناس مسائل حقوقي در پايان گفت: بايد توجه داشت كه در چنين شرايطي مشتري مي‌تواند قرارداد را فسخ كرده و مديريت تالار نمي‌تواند مانع چنين اقدامي شود.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۸:۵۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

حرم مطهر رضوي گل آرايي و آذين بندي شد/‏پذيرايي‬ با بسته‌هاي متبرك

حرم مطهر رضوي گل آرايي و آذين بندي شد/‏پذيرايي‬ با بسته‌هاي متبرك

گل آرايي ميز بله برون


هموطن سلام

در آستانه عيد سعيد قربان و برگزاري مراسم روح‌بخش دعاي عرفه، حرم مطهر رضوي مهياي ميزباني از ارادتمندان حضرت ثامن‌الحجج (ع) است.


به مناسبت فرارسيدن دهم ذي‌الحجه؛ عيد قربان و آغاز دهه ولايت، تمامي خادمان بارگاه ملكوتي رضوي در تلاش هستند با اتخاذ تمهيدات لازم و آذين‌بندي ويژه، اين حريم قدسي بار ديگر به بهترين شكل ممكن پذيراي زائران و مجاوراني باشد كه براي قرائت دعاي پرفيض عرفه و اقامه نماز اين عيد بزرگ به حرم مطهر مشرف مي‌شوند.

در اين راستا، به همت ۳۴۰ نيروي اداره فرش حرم مطهر رضوي، علاوه بر رواق‌هاي حرم مطهر امام هشتم (ع)، صحن‌هاي مركزي، پيراموني و حريم حرم نيز براي برگزاري مراسم دعاي عرفه فرش‌آرايي خواهد شد چنانكه در مجموع ۲۰۵ هزار مترمربع از اماكن متبركه رضوي مفروش مي‌شود. همچنين با توجه به حضور پرشور نمازگزاران عيد قربان، فرش‌آرايي گسترده به اين مناسبت انجام مي‌شود.

همچنين به مناسبت اين عيد فرخنده، صحن و سراي رضوي چراغاني و آذين‌بندي شده است كه اين زيباسازي با نصب ريسه‌هاي جديد و پرچم‌هاي رنگي و كتيبه‌هاي مناسبتي ويژه دهه ولايت در آستانه عيد غدير خم بيشتر خواهد شد تا رنگ و بوي اين اعياد مذهبي، شورونشاط معنوي زائران را دوچندان كند.

گل‌آرايي بارگاه ملكوتي حضرت رضا (ع) ويژه دهه ولايت نيز از جمعه ۱۷ تيرماه در آستانه عيد قربان آغازشده و در گوشه و كنار اين آستان مقدس به‌ويژه در جايگاه‌هاي برگزاري مراسم مي‌توان شاخه‌ها و بوته گل‌هاي متنوعي را مشاهده كرد.

همچنين به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوي با توزيع ۲۰۰ هزار كيك و ۳۵۰ هزار بطري آب‌معدني از شركت‌كنندگان در مراسم دعاي عرفه در صحن‌ها و رواق‌ها پذيرايي مي‌شود.

دو چايخانه حضرت رضا (ع) در صحن كوثر و باغ رضوان نيز پذيراي ارادتمندان حرم ملائك پاسبان رضوي در شب و روز عيد قربان است؛ علاوه بر چاي متبرك، ۱۰۰ هزار ليوان شربت و ۱۰۰ هزار كيك از طريق نذورات مردمي و مشاركت خيران در اين چايخانه‌ها توزيع مي‌شود.

همچنين طبخ روزانه غذاي متبرك در دو وعده ناهار و شام در مهمانسراي حرم مطهر رضوي هم‌زمان با عيد قربان و آغاز دهه ولايت افزايش خواهد يافت.

تنظيف، شست‌وشو و ضدعفوني اماكن متبركه رضوي به‌خصوص در سطوح و مكان‌هاي پرتردد به مناسبت برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي عيد قربان به‌طور شبانه‌روزي و مستمر زير نظر كارشناسان بخش بهداشت در حال انجام است.

پيش‌بيني تأمين و توزيع اقلام مصرفي و رفاهي موردنياز زائران و مجاوران از قبيل ليوان يك‌بارمصرف، صابون مايع، پلاستيك زباله و… نيز انجام‌شده است. همچنين ۵۰۰ هزار مُهر نماز جديد براي اقامه نماز عيد قربان تهيه‌شده تا در مكان‌هاي برگزاري نماز در دسترس نمازگزاران قرار گيرد.

بخش صندلي چرخ‌دار و زائربرهاي برقي حرم مطهر رضوي و تمامي دفاتر شبانه‌روزي اين آستان مقدس ازجمله دفاتر پيدا شدگان و خدمات مادر و كودك، دفاتر امانات نقدي و اشياي ارزشمند، دفاتر امانات وسايل و تحويل صندلي چرخ‌دار اماني و همچنين پايگاه‌هاي فوريت پزشكي نيز با تقويت نيرو آماده خدمت‌رساني به محبان اين امام رئوف (ع) در روز عرفه و عيد قربان است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۹:۲۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

گل هاي كهنه به عروس و دامادها قالب مي شود!

گفت و گوي گسترش نيوز با رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران؛
گل هاي كهنه به عروس و دامادها قالب مي شود!

باغ تالار

 


رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه: برخي از تالار ها در انتهاي باغ خود سردخانه هاي كوچكي درست كردند. گل مراسمي كه تمام مي شود را در اين سردخانه هاي مي گذارند و دوباره براي مراسم شب بعد استفاده مي كنند.


اقتصاد
گل هاي كهنه به عروس و دامادها قالب مي شود!
با شروع كرونا بسياري از كسب و كارها تعطيل شد. كسبه با مشكلات زيادي در اين مدت دست و پنجه نرم كردند كه در نهايت خوشبختانه با كاهش موارد ابتلا به اين بيماري شرايط به حالت قبلي بازگشت. هر چند كه بسياري از اصناف معتقدند حمايتي از آن ها در اين مدت نشد اما همين كه به روال قبل بازگشتند، خوب است. اما گويي مردم به آن شرايط عادت كردند و ديگر مراسم هاي زيادي را در شهر نمي بينيم حداقل با آن جلال و شكوه قبل! در اين بين مشاغلي هستند كه از بين رفتن مراسم ها برايشان مشكلات زيادي را به وجود آورده است كه يكي از آن ها گل فروش ها هستند.

گسترش نيوز در خصوص ميزان افزايش قيمت گل و گياه در سال ۱۴۰۱ و وضعيت اين صنف در بازار به گفت و گو با اكبر شاهرخي، رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران پرداخت.

خبر روز اخبار بورس قيمت دلار امروز
صبحانه محبوب كودكان چند؟
بورس در شهريورماه جان مي‌گيرد؟
چه سهامي در بورس سودآوري خواهند داشت؟
اكبر-شاهرخي

شاهرخي در خصوص ميزان تقاضا مردم براي خريد گل و گياه با توجه به كاهش كرونا و برگزاري مراسم ها اظهار داشت: ميزان تقاضا نسبت به سال گذشته بسيار كم شده است. هيچ خبري نيست و اين خيلي بد است.

وي با اشاره به علت هاي كمبود تقاضا در بازار گفت: ميزان توليد بالا رفته و در نتيجه قيمت گل ارزان است اما خريدار نيست. با وجود وضعيت اقتصادي مردم انقدر خرجشان زياد است كه به خريد گل نمي رسد.

گل چقدر گران شد؟
رئيس اتحاديه گل و گياه پيرامون افزايش قيمت گل در سال جاري بيان كرد: قيمت رز حدود ۳ سال است كه ۳۰ تومان است و افزايش قيمتي نداريم. تنها دو روز در سال روز مادر و پدر، افزايش قيمت گل و گياه را مشاهده مي كنيد. هر چند كه روز مادر و پدر و نوروز امسال افزايش قيمتي نداشتيم.

رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران همچنين گفت: افزايش قيمت در اين دو مناسبت سال به دليل كمبود است و چون امسال كمبود نداشتيم در نتيجه افزايش قيمتي نبود. زماني كه كرونا كم شد، گل بسيار فراوان بود. اما با شرايط فعلي عروسي ها، دورهمي ها و مراسم هاي مختلف كم شده است. ديگر مردم براي مناسبت هاي مختلف گل خريداري نمي كنند.

تالاري ها زرنگ شدند!
شاهرخي در خصوص تاثير برگزاري مراسم هاي عروسي بر ميزان فروش گل گفت: تالاري ها زرنگ شده اند. برخي از تالار ها در انتهاي باغ خود سردخانه هاي كوچكي درست كردند. گل مراسمي كه تمام مي شود را در اين سردخانه هاي مي گذارند و دوباره براي مراسم شب بعد استفاده مي كنند. در برخي موارد از گل يك مراسم تا يك هفته استفاده مي كنند. الان شما به هر تالاري بگوييد گل مراسم را خودم مي آورم نمي پذيرد. اين موضوع در صنف ما بسيار تاثير دارد و از دو سو به صنف ما آسيب مي زند؛ كاهش فروش و بيكاري افرادي كه گل آرايي مي كنند.

گل آرايي ماشين عروس
وي همچنين در ارتباط با گل آرايي ماشين عروس نيز گفت: برخي تالارها ماشين عروس را روي قرارداد خود دارند. گل فروش ها ماشين عروس بسيار كمي را درست مي كنند. گل فروش هاي ما به دليل رقابت با باغداران و تالارها قيمت هاي بسيار كمي دارند. در خصوص اين موضوع با اتحاديه تالارداران صحبت كرديم و اين مشكل حل نشده است.

گل هاي زيياي اينترنتي كه چشمانمان را خيره مي كند
رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران در خصوص فروش گل در فضاي مجازي اظهار داشت: فروش گل به صورت اينترنتي مشكلات ايجاد كرده است و بابت آن به اتاق اصناف شكايت كرديم كه بايد اين روش فروش نيز زير نظر اتحاديه باشد. هيچ يك از فروش گل هاي اينترنتي زير نظر اتحاديه نيست. شكايت از اين افراد به دليل عدم كيفيت و تفاوت با عكس ارائه شده بسيار زياد است اما كاري از دست ما بر نمي آيد. مردم اگر از يك گل فروشي با جواز خريد كنند و شكايتي داشته باشند تنها با ارائه عكس قيمت گل را اعلام ميكنيم. سپس گل فروش را به اتحاديه مي آوريم تا بقيه پول گل را پرداخت كند و در صورت عدم پرداخت مغازه وي بسته مي شود.

سبد هاي گل كنار خيابان
شاهرخي با توجه به افزايش گل فروشي هاي خياباني در تهران به خصوص در مناطق بالا اظهار داشت: ما با شهرداري ها مشكل داريم. يكسري ماشين ها در مناطق بالاي شهر به صورت دستفروشي سبد هاي گل مي فروشند. شهرداري از اين افراد پول مي گيرد تا افراد در آن محل گل بفروشند. اين گل ها كيفيت ندارد و از جوي آب كنار خيابان استفاده مي كنند. تمام مغازه داران ما به علت استفاده از كولر گازي قبض برق سنگيني دارند تا گل ها خراب نشود. حالا روي ماشين گل مي گذارند به نظر شما چيزي از اين گل باقي مي ماند؟ در نتيجه باعث بدنامي گل فروشان مي شود چون هيچكس بيان نمي كند از دستفروش خريد كردند. ما فقط ميخواهيم گل را بفروشيم و اگر اين كار را نكنيم خراب مي شود. در نتيجه گران فروشي نداريم و گل با كيفيت به مشتري ارائه مي كنيم.

گل هاي مسير بهشت زهرا
وي با اشاره به فروش گل ارزان قيمت تر در مسير بهشت زهرا نيز بيان‌كرد: هيچ يك از گل فروش هاي اين مسير زير نظر اتحاديه نيستند و بايد عضو اتحاديه شوند هر چند كه فروش آن ها تنها در ۲ روز آخر هفته است.

شاهرخي همچنين بيان كرد كه خوشبختانه علاقه مردم به گل هاي ريشه اي بيشتر شده است و ديگر براي هديه اين گونه گل ها را انتخاب مي كنند.

وضعيت صادرات گل
وي در خصوص وضعيت صادرات گل به كشور هاي اطراف گفت: بعلت اينكه قيمت گل در ايران از قيمت جهاني نيز ارزان تر است از صادرات آن استقبال ميشود. كشور ما به عراق، اربيل ، بغداد، آذربايجان صادردت گل داشته است.

اتحاديه ها امضاء طلايي ندارند
رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران در پايان ضمن اعلام هزينه لازم‌براي احداث يك گل فروشي اظهار داشت: كمترين متراژ مورد نياز براي فعاليت در اين صنف ۱۲ متر است.‌ اگر فردي بخواهيد مغازه احداث كند گل فروشي كمترين سرمايه را مي خواهد.صرف نظر از اجاره كه بستگي به منطقه آن دارد، فرد مي تواند با ۳ ميليون تومان يك مغازه را پر گل و شروع به كار كند‌. براي گلفروشي نياز به دكور خاصي نيست. همچنين لازم ميدانم تا اعلام كنم، متراژ مغازه ها به اختيار اتحاديه ها نيست و اتحاديه ها امضاء طلايي ندارند.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۰:۲۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

رزرو بهترين باغ تالار در تهران با تخفيفات ويژه

رزرو بهترين باغ تالار در تهران با تخفيفات ويژه

باغ تالار مختلط شرق تهران

همشهري آنلاين

انجام مقدمات عروسي علاوه بر هيجان انگيز بودن ممكن است در برخي از موارد بسيار سخت و زمان‌بر باشد. يكي از مهم‌ترين امور در فراهم كردن مراسم عقد و عروسي رزرو بهترين تالار يا باغ تالار با شرايط هر فرد است.

 

باغ تالارهاي زيادي براي برگزاري مراسم عروسي وجود دارند كه زوج‌هاي جوان مي‌توانند يكي از آنها را براي برگزاري اين جشن باشكوه و به يادماندني انتخاب نمايند.

همه زوج‌ها تمايل دارند اين روز به‌يادماندني به بهترين شرايط برگزار شود ازاين‌جهت يك برنامه‌ريزي مناسب و دقيق مي‌تواند باعث شود تا استرس شما در مراسم عروسي كاهش‌يافته و در بهترين شرايط براي شما رقم بخورد كه انتخاب باغ تالار در رأس امور قرار دارد.

باغ تالار

يكي از راه‌هايي كه مي‌تواند باعث شود تا به‌راحتي مجموعه دلخواه خود را بيابيد استفاده از سايت تالاركده به نشاني است. اين سايت با معرفي تالارها، باغ تالارها، سالن‌هاي عقد و ديگر خدمات دهندگاني عروسي كار شما را جهت يافتن مكان مناسب براي جشن عقد يا عروسي راحت نموده است. با جستجو در اين سايت مي‌توانيد مكان مناسب و ايده آل خود را بر اساس نياز، منطقه، سطح قيمت و ديگر معيارهاي خود انتخاب نماييد.

برخي از اين تالارها يا باغ تالارها تخفيفات ويژه‌اي را براي كاربران سايت تالاركده در نظر گرفته‌اند كه اين امر باعث مي‌شود هزينه‌هاي شما جهت برگزاري مراسمي خوب و مناسب كاهش يابد.

شما مي‌بايست مدت‌ها قبل از تاريخ مدنظر خود اقدام به برنامه‌ريزي براي جشن عروسي خود داشته باشيد. اين زمان ممكن است براي همه يكسان نباشد و براي برخي از افراد چند هفته يا براي بعضيد چندين ماه به طول بيانجامد. اما بسياري از كارشناسان و خدمات دهندگان مجالس بر اين عقيده هستند كه برنامه‌ريزي براي اين جشن خاص به بهترين شكل حدوداً يك سال زمان مي‌برد.

بهتر است يك سال قبل از برگزاري جشن عروسي توافقات اصلي انجام شود. در اين مدت زوجين زمان لازم را دارند تا بهترين باغ تالار يا مكان ايده آل خود را بيابند و براي رزرو مجموعه دلخواه اقدام نمايند. درصورتي‌كه تاريخ خاص مثل اعياد مذهبي يا روزهاي خاص مد نظرات است بهتر است در سريع‌ترين زمان تالار يا باغ عروسي دلخواه خود را رزرو نماييد. از سوي ديگر مذاكره با آتليه عكاسي و انتخاب مكان و لوكيشن ايده آل براي عكاسي ممكن است زمان‌بر باشد. انتخاب يك آرايشگر حرفه‌اي و لباس عروس و ديگر امور زمان برو بوده و نياز به‌وقت زياد است.

چطور مي توانيد يك برنامه‌ريزي دقيق داشته باشيد؟
در درجه اول سعي كنيد به جدول زمان‌بندي خود پايبند باشيد. مي‌توانيد از يك شركت خدمات دهنده مجالس عروسي كمك بگيريد و بخش اصلي برنامه‌ريزي عروسي خود را به آنها بسپاريد. آنها با در اختيار داشتن بهترين باغ تالارها و لوكيشن هاي مختلف كلي امور را به بهترين شكل رقم مي‌زنند و استرس شما را نسبت به برگزاري يك مراسم جشن عقد يا عروسي در تالار يا محضر عقد مناسب آسوده مي‌نمايند. اما درصورتي‌كه بودجه كافي جهت اين امر نداريد مي‌توانيد وب‌سايت تالاركده كه چك‌ليست كارهاي عروسي را به شما مي‌دهند مراجعه كرده و برنامه‌ريزي داشته باشيد.

باغ عروسي تالار تهران

در ادامه به برخي از ويژگي‌هاي يك باغ تالار مي‌پردازيم و دليل اين موضوع كه چرا يك باغ براي مراسم عروسي مناسب است و چه نكاتي را بايد رعايت نمود را موردبررسي قرار مي‌دهيم.

فضاهاي باز باغ تالار و لوكيشن هاي متعدد و زيبايي‌هاي طبيعي
طبيعت و فضاي باز موجود در باغ تالار بسيار چشم‌نواز هستند. حسي كه از طبيعت و گياهان و منظره‌هاي سرسبز القا مي‌شود با هيچ ديزاين و طراحي امروزي قابل قياس نيست. اين فضاها به‌صورت طبيعي ديزاين شده‌اند و با كمك اكسسوري هاي لوكس زيبايي بيشتري را در بر خواهند داشت. مهمانان شما هرگز در طول مراسم خسته نخواهند شد و از فضاهاي تكراري مدرن در شهر دور شده و در اين فضا لحظات خاص و زيبايي را سپري مي‌نمايند.

روف گاردن ايده‌اي ديگر براي برگزاري مراسم‌هاي عقد و عروسي

يكي ديگر از مكان‌هايي كه مي‌تواند مراسم‌هاي عروسي و عقد خود را برگزار نماييد روف گاردن است. درصورتي‌كه مراسم شما در فصول بهار و تابستان است استفاده از روف گاردن است. اگر مراسم شما يك جشن عقد است و تعداد مهمانان شما كم است بهتر است از سالن عقد روف گاردن استفاده نماييد. بادهاي ملايم و پرتوهاي نور خورشيد، حس شادابي و ظرافت را به همراه خواهد داشت.

حال و هواي متفاوت در مراسم عروسي فضاي باز باغ تالار
شايد بسياري از زوج‌ها تمايل داشته باشند كه مراسم عروسي آنها به شكل و شرايط خاص و متمايزي برگزار شود. استفاده از يك باغ تالار بهترين فرصت است براي اينكه خاطرات زيبا و خاصي را در اين روز شيرين در اذهان مهمانان خود رقم بزنيد. فضاي خاص و بي‌نظير باغ تالار با كمترين زحمت اين حس را به مراسم شما مي‌بخشد و باعث زيبايي‌هاي بيشتر مراسم شما مي‌شود.

عروسي در بهترين باغ تالارهاي تهران

در تهران فضاهاي زيادي جهت برگزاري مراسم عروسي وجود دارد. باغ تالارها به دليل وسعت و فضاي سبز عموما در حومه تهران قراردارند. در حومه تهران، باغ تالارهاي شهريار طرفداران زيادي را به خود اختصاص داهد است. از محدوده هاي اطراف تهران كه باغ هاي زيادي را به خود اختصاص داده مي توان به احمدآباد مستوفي نيز اشاره نمود.

ايراني ها عاشق تفريح ​​هستند و يكي از چيزهايي كه آنها را بسيار به وجد مي آورد عروسي است. اما وقتي صحبت از سنت هاي عروسي مي شود، ايراني ها تشريفات زيادي دارند. با اين حال، اين سنت ها ممكن است از مكاني به مكان ديگر متفاوت باشد، اما بسياري از مراحل يكسان هستند. مراسم عروسي در ايران سنت هاي زيادي دارد كه خانواده ها بايد به انجام آن توجه كنند. در اين مقاله به صورت خلاصه اين رسوم را بيان مي كنيم.

بهترين باغ تالار

از خواستگاري تا عروسي

در همان مرحله اول خانواده داماد براي خواستگاري به خانه عروس مي روند. با اين حال، اين شب خواستگاري ويژه سنت هايي دارد كه نمي توان آنها را ناديده گرفت. خانواده داماد بايد با شيريني و گل وارد خانه شوند. خانواده ها همديگر را مي شناسند و درباره آينده زوج جوان بحث مي كنند. معمول است كه فقط والدين و پسرشان براي خواستگاري يا گاهي با پدربزرگ و مادربزرگ نيز مراجعه مي كنند. بسياري از خانواده‌ها معتقدند كه در مراسم خواستگاري يك بزرگ‌تر وجود دارد كه از طرف خانواده داماد به نشانه احترام صحبت كند. در پايان، اگر پاسخ "بله" است، آن وقت است كه كار واقعي شروع مي شود. خانواده عروس خانواده داماد را به خانه خود دعوت مي كنند تا در مورد ازدواج به طور جدي تر صحبت كنند. اين مرحله بله برون نام دارد.

در مرحله دوم سنت هاي ازدواج افراد بيشتري دعوت مي شوند. احتمالاً خاله‌ها و خاله‌هاي عروس و داماد در شب «بله برون» حضور دارند تا ببينند عزيزشان با چه كسي ازدواج مي‌كند و درباره عروسي و آينده زوج صحبت كنند. در اين سنت، مادر پسر انگشتري را به عنوان نماد تعهد به دختر مي دهد.

بله برون يعني "بله گرفتن قطعي از عروس خانم" است. «مهريه» از ديگر مواردي است كه در اين مهماني به آن پرداخته خواهد شد. مهريه قولي است كه داماد در صورت طلاق به عروس مي دهد. معمولا مهريه از سكه هاي طلا يا خانه تشكيل شده است. هر دو خانواده بحث مي كنند كه چه تعداد سكه بايد نوشته شود و چه چيز ديگري بايد به عنوان يك برگه قانوني اضافه شود. اين يك توافق بين خانواده ها است و باعث مي شود خانواده عروس نسبت به آينده دخترشان احساس امنيت كنند.

تشريفات عروسي واقعي - دو نفر خواهند بود

در ايران دو مراسم معمول است. مراسم اول عقد نام دارد كه در آن زوج جوان شرعاً زن و شوهر مي شوند. اين مراسم معمولا از ظهر تا شب برگزار مي شود. آب ميوه و شيريني براي ميهمانان سرو مي شود و حداكثر ۵-۶ ساعت است. همچنين عاقد چند آيه از قرآن كريم را مي خواند و از عروس مي پرسد: آيا موافقيد؟ سپس بعد از سه بار پرسيدن، عروس مي گويد بله.

آوردن هديه براي عروس به عنوان مهمان معمول است. اين هدايا بيشتر شامل جواهرات طلا، پول يا سكه هاي طلا مي شود. اين مراسم مانند يك جشن نامزدي بزرگتر و رسمي تر است زيرا عروس و داماد اكنون به طور رسمي ازدواج كرده اند. با اين حال، زندگي زناشويي از اينجا شروع نمي شود. در اين مرحله فقط به هم نزديك مي شوند تا مدت بيشتري با هم باشند و براي مراسم عروسي واقعي آماده شوند.

عروسي – جايي كه مرغ عشق ها سرانجام به خانه خود مي روند

مراسم دوم، عروسي واقعي «عروسي» نام دارد. معمولا بعد از يك سال يا بيشتر از مراسم عقد برگزار مي شود. حدود ساعت ۷ بعد از ظهر شروع مي شود و بسته به نوع عروسي، مهمانان و فرهنگ خانواده ممكن است تا ساعات ابتدايي بامداد ادامه يابد. برخي از خانواده ها براي يك عروسي بزرگ با صدها نفر از جمله دوستان، خانواده ها و همكاران برنامه ريزي مي كنند. آنها يك جشن بزرگ در تالار يا باغ تالار برگزار مي كنند. اما برخي خانواده ها هستند كه عروسي هاي كوچك را فقط با اقوام و دوستان نزديك ترجيح مي دهند. آنها براي يك مهماني كوچك دور هم جمع مي شوند.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۳:۲۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)