اخبار مجالس و عروسي اخبار مجالس و عروسي .

اخبار مجالس و عروسي

جشن تعيين جنسيت؛ جشني پر زرق و برق‌تر از عروسي

جشن تعيين جنسيت؛ جشني پر زرق و برق‌تر از عروسي

تشريفات عروسي

جشن تعيين جنسيت يكي از مراسم‌هايي است كه به تازگي به كمك شبكه‌هاي اجتماعي در بين مادران باردار مد شده است. اين مراسمات با هزينه‌هاي چند ده ميليوني بدعت‌هاي تازه‌اي در سبك زندگي ايجاد و مسير فرزندآوري را براي برخي از اقشار جامعه ناهموار‌تر كرده است.

خبرگزاري ميزان _ روزنامه جوان نوشت: يك جشن باشكوه در عمارتي زيبا و منحصر به فرد. گل‌آرايي، شمع‌آرايي و بادكنك‌آرايي، رقص نور و دود‌هاي تزئيني به گونه‌اي است كه تصور مي‌كني به انيميشن‌هاي معروف والت ديزني پا گذاشته‌اي! بخشي از بادكنك‌ها و عروسك‌هاي كوچكي كه به در و ديوار آويزان است و گل‌ها و ديگر تزئينات، صورتي‌رنگ و بخشي ديگر آبي است. همه چيز شبيه كاخ پسر پادشاه در انيميشن سيندرلاست و مهمان‌هاي اين جشن باشكوه هم لباس‌ها و سر و وضع‌شان دست‌كمي از مدل پوشش و آرايش مهمان‌هاي كاخ پادشاه افسانه سيندرلا ندارد. انگار اينجا فضايي است تا افسانه‌ها جان بگيرند! بازيگر اصلي اين قصه، اما انگار سيندرلا نيست. نقش اول اين مراسم زني باردار است و تمام اين تداركات از تزئينات گرفته تا اجاره عمارت و استخدام عكاس و فيلمبردار و ديزاينر‌هاي حرفه‌اي براي يك نمايش تمام‌عيار، براي اين گرد هم آمده‌اند تا جنسيت نوزاد را اعلام عمومي كنند! لحظه اعلام جنسيت جنين فرامي‌رسد. مادر كه لباس و آراستگي‌اش كم از عروس ندارد در كنار همسرش ايستاده تا جنسيت جنين كه از سوي مركز سونوگرافي با برگزار‌كننده جشن هماهنگ شده طي مراسم باشكوهي اعلام شود.

 


نفس حاضران در سينه حبس شده و بادكنك بزرگي را مي‌آورند كه معماي جنسيت نوزاد در دل آن است. با شمارش حضار زن و مرد، بادكنك را مي‌تركانند و كاغذ‌هاي رنگي صورتي از دل بادكنك بيرون مي‌ريزد و دود صورتي و رقص نور صورتي فضا را پر مي‌كند. صداي كف و جيغ و هورا كشيدن حضار به هوا مي‌رود. همزمان با صداي فرياد شور و شوق مهمانان ده‌ها بادكنك صورتي به هوا مي‌رود. اين تجملات و اين همه نمايش ثروت، اما حكايت از جلوه‌گري‌هاي طبقه نوكيسه‌اي دارد كه با راه انداختن چنين نمايش‌هايي نياز‌هاي كاذب را در سطح جامعه ايجاد مي‌كنند و نابرابري اجتماعي و شكاف طبقاتي را بيش از پيش به تصوير مي‌كشند. خروجي اين ماجرا به غير از آسيب‌هاي اجتماعي و احساس اجحاف و تبعيض، سنگ‌هاي تازه‌اي بر سر راه فرزندآوري مي‌اندازد آن‌هم در شرايطي كه جامعه با ابرچالش جمعيت مواجه است.

 


چند سالي مي‌شود بدعت‌هاي تازه‌اي در سبك زندگي وارد شده كه مسير بچه‌دار شدن و فرزندآوري را ناهموارتر كرده است.

 


اگر تا پيش از اين مادران باردار و خانواده‌هاي‌شان تنها بايد در فكر خرج و مخارج بيمارستان و تدارك سيسموني بودند، حالا رسم‌هاي دست و پاگير تازه‌اي همچون جشن تعيين جنسيت جنين و فيلمبرداري و تزئين اتاق زايمان هم به آن‌ها اضافه شده است. طبقات مرفه جامعه كه قطعاً براي برپايي چنين مراسم‌هايي مشكل ندارند، اما وقتي اين قبيل مراسم‌ها از طريق شبكه اجتماعي اينستاگرام به نمايش عمومي درمي‌آيد، در طبقات ضعيف‌تر هم اين نياز كاذب ايجاد مي‌شود و براي برآورده كردن آن يا بايد به قرض و زحمت بيفتند يا از خيرش بگذرند، اما ناتواني از تجربه چنين مواردي مي‌تواند با احساس تبعيض و نابرابري همراه باشد و حتي در مواردي زن و شوهر‌هاي جوان را از بچه آوردن پشيمان كند! زيرا احساس مي‌كنند وقتي بچه‌اي داشته باشند كه نتوانند هيچ‌كدام از آرزو‌ها و خواسته‌هاي خودشان و فرزندشان را تأمين كنند، بهتر است اصلاً بچه‌دار نشوند! از سوي ديگر تصويري كه از زن خوشبخت و موفق در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي به نمايش گذاشته شده، زني است كه در چنين فضا‌هايي قرار دارد.

 


در نقطه مقابل، اما در طبقات مرفه هم مادراني كه از وقتي متوجه بارداري خود مي‌شوند در صفحات اينستاگرام به دنبال اين هستند كه ببينند ديگران جشن تعيين جنسيت را چطور برگزار مي‌كنند و براي ديزاين اتاق زايمان سراغ كدام ديزاينر‌ها بروند و كدام تم را انتخاب كنند، آن‌قدر حواس‌شان به حواشي تجملاتي بارداري پرت مي‌شود كه نمي‌توانند از دوران بارداري و مادر شدن‌شان لذت ببرند. اين مادران تمام لحظات اين ۹ ماه و حتي روز‌هاي بعد از آن، به جاي آنكه نوزادشان را در آغوش بكشند و از نفس‌هايش انرژي بگيرند، دغدغه لباس و تزئينات و فيلمبرداري و بقيه موارد جشن‌هاي نظير تعيين جنسيت را دارند.

 


موانعي از جنس تجمل‌گرايي در مسير فرزندآوري

آمار‌هاي جمعيتي كشور در وضعيت خوبي قرار ندارد و رشد جمعيت به ۶/۰ درصد رسيده و نرخ باروري براي هر زن حدود ۶/۱ دهم است. سونامي سالمندي در راه است و طبق پيش‌بيني‌ها تنها در عرض ۲۳ سال، يعني از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۲۰، جمعيت سالمندي ايران از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد مي‌رسد و استمرار اين رشد، باعث عبور جمعيت سالمندان ايران از يك‌سوم جمعيت كشور (يعني ۳۳ درصد) در حدود سال ۱۴۳۵ خواهد شد. در چنين شرايطي روز به روز با اضافه شدن تشريفات و تجملات دست و پا گير و انتشار اين رفتار‌ها در بين مردم از طريق شبكه‌هاي اجتماعي موانع تازه‌اي بر سر راه فرزندآوري قرار مي‌گيرد و با هزينه‌هاي زائدي همچون جشن تعيين جنسيت، حضور در آتليه براي عكس بارداري، تزئين اتاق زايمان و جشن‌هاي لاكچري شبيه مراسم‌هاي عروسي پرزرق و برق براي به دنيا آمدن بچه همه و همه ده‌ها ميليون تومان خرج روي دست زوج‌هاي جوان مي‌گذارد و در نهايت آن‌ها را مجاب مي‌كند به همان يكي دو فرزند اكتفا كنند و به داشتن فرزندان بيشتر فكر نكنند.

 


از سوي ديگر اكثريت جامعه كه پول برگزاري چنين مراسم‌هايي را ندارند، با اين تصور كه آرزو‌هاي خودشان و فرزندشان به دل‌شان مي‌ماند به اين نتيجه مي‌رسند كه وقتي نمي‌توانند زندگي خوبي براي فرزندشان درست كنند و وقتي بچه‌شان بزرگ شد نه تصاويري از جشن تعيين جنسيت دارند كه به او نشان بدهند و نه جشن زايمان و چيز‌هايي از اين دست؛ به اين نتيجه مي‌رسند كه بهتر است از خير پدر و مادر شدن بگذرند. خلاصه اينكه حواشي تحميل زندگي‌هاي لاكچري و نمايش ثروت در شبكه‌هاي اجتماعي نظير اينستاگرام، موانع تازه‌اي بر سر راه فرزندآوري و افزايش جمعيت گذاشته كه خانواده‌ها را دچار آسيب و اختلاف مي‌كند.

 


در اين بين هم معمولاً اين خانم‌ها هستند كه به دنبال برگزاري چنين مراسم‌هايي هستند و دل‌شان مي‌خواهد لحظات مادر شدن‌شان را به تبعيت از دوستان و آشنايان‌شان ثبت كنند و از اين قافله عقب نمانند. اما اين مراسم‌ها اغلب چند ده ميليون تومان آب مي‌خورد و خيلي وقت‌ها انتهاي چنين رفتار‌ها بروز اختلافاتي عميق در خانواده و شكاف‌هايي است كه بعدتر‌ها مي‌تواند بنيان خانواده را تحت تأثير قرار دهد.

 


جشن‌هايي پر زرق و برق‌تر از عروسي

جشن تعيين جنسيت يكي از نخستين مراسم‌هايي است كه مدتي است به مدد شبكه‌هاي اجتماعي در بين مادران باردار مد شده است. در كنار اين‌ها معمولاً مادراني كه براي تعيين جنسيت فرزندشان به دنبال برگزاري مراسم‌هاي تجملاتي درست شبيه يك جشن عروسي تمام‌عيار هستند محال است از ديگر حواشي لاكچري بارداري و مادر شدن همچون عكس‌هاي آتليه‌اي بارداري و همچنين تزئين اتاق زايمان و فيلمبرداري و ثبت لحظات تولد نوزادشان چشم‌پوشي كنند. ماجرا به همين جا هم ختم نمي‌شود و جشن نامگذاري و جشن دندان درآوردن و از پوشك گرفتن گزينه‌هاي بعدي هستند كه به مدد اينستاگرام از يك مراسم خودماني و خانوادگي به مراسم‌هايي لاكچري تبديل شده‌اند و بخش مهمي از درآمد گروه‌هاي طراحي، فيلمبرداري و حتي تالارها، باغ‌ها و عمارت‌ها بابت برگزاري مراسم ازدواج نيست بلكه براي چنين مراسم‌هايي است. اما ببينيم برگزاري يك جشن تعيين جنسيت يا ديزاين اتاق زايمان چقدر آب مي‌خورد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۰۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

جزئيات ازدواج غير منتظره پادشاه تايلند با خانم مهماندار هواپيما

جزئيات ازدواج غير منتظره پادشاه تايلند با خانم مهماندار هواپيما

 


اعزام مهماندار خانم

روز نو

ماها واجيرالونگ كورن قبلا سه بار ازدواج كرده بود و 7 فرزند دارد بعد از اين 3 ازدواج ناموفق حالا در اقدامي غيرمنتظره زن جواني كه از مهمانداري هواپيما به مقام بالايي در دولت او رسيده بود لقب ملكه را داد و در كمال بي خبري و شوك اطرافيان او را همسر آينده خود اعلام كرد.

 


عكسهاي رسمي سوسيدا، مهمان دار سابق هواپيمايي تايلند را در حالي نشان مي دهد كه زمان دريافت هديه از پادشاه، روي زمين دراز كشيده بود.اين خبر شگفت انگيز بعدها در برنامه پادشاهي در كانال هاي تلويزيوني تايلند پخش شد.

 


پادشاه 66 ساله تايلند ماها واجيرالونگ كورن كه به كينگ راما نيز معروف است، بعد از فوت پدرش كه 70 سال روي تخت پادشاهي بود، به طور قانوني در سال 2016 پادشاه شد او بايد به طور رسمي در يك مراسم بودايي و برهمايي در روز شنبه تاج گذاري كند و روز بعد در بانكوك رژه برگزار مي شود.

 


او در سال 2014، زن جواني به نام سوسيدا كه قبلا مهماندار خطوط هوايي تايلند بود، به مقام نايب فرمانده گروه باديگاردهاي خود منصوب كرد.

 


همان زمان برخي از ناظرين سلطنتي و رسانه هاي خارجي ادعا كردند كه رابطه ي عاشقانه اي بين سوسيدا و شاه وجود دارد، ولي كاخ پادشاهي هرگونه رابطه بين آنها را رد كرد.

 


مدتي بعد پادشاه در دسامبر 2016 پادشاه ، سوسيدا را ژنرال تمام در ارتش تايلند و معاون فرمانده باديگارد شخصي خود در سال 2017 كرد.

 


او همچنين به سوسيدا لقب تانپويينگ كه لقبي سلطنتي و به معناي بانو هست، نيز داد و جالب است كه بعد از اين لقب بازهم هرگونه ارتباطي بين انها از سوي كاخ پادشاهي رد شد ولي در نهايت ماها واجيرالونگ كورن به شايعات پايان داد و در اقدامي غافلگيرانه هنگام كه اين خانم جوان براي اداي احترام مقابل پادشاه روي زمين دراز كشيده بود به سوسيدا لقب ملكه داد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۳:۲۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مراسم تشييع و تدفين اموات و مجالس جشن عروسي خلاف عقل سليم و شرع حكيم است

روحانيت محلي پيش قراول مقابله با كرونا؛

مراسم تشييع و تدفين اموات و مجالس جشن عروسي خلاف عقل سليم و شرع حكيم است

تشريفات مجالس شرق تهران

خبر ديشموك

مراسم تشييع و تدفين اموات و مجالس جشن عروسي خلاف عقل سليم و شرع حكيم استدر كهگيلويه رسوم غلط و انحرافي در مراسم عزا و عروسي ايلات و عشاير سالهاست انها را مي آزارد و اما بخاطر برخي محضوريت ها و بيشتر چشم و هم چشمي قومي همچنان ادامه دارد .

در پي دعوت فرماندار كهگيلويه از نخبگان ومعتمدين محلي در نفي نمودهاي كهنه و نارواي سنتي :

روحانيت محلي پيش قراول مقابله با كرونا

 


براساس نقش نخبگان در هرجامعه اي كه در روند توسعه ي آن نقش كليدي دارند و آنها هستند كه با اتكا بر علم و ظرفيت و توانايي علمي خود منشا دگرگوني عظيمي در جامعه مي شوند آنان از طريق تصميمات خود الگوسازي ، علم، افكار و انديشه هاي خود باعث نوآوري و توسعه ي فرهنگي متناسب با شرايط و نياز جامعه مي گردند.

 


در كهگيلويه رسوم غلط و انحرافي در مراسم عزا و عروسي ايلات و عشاير سالهاست انها را مي آزارد و اما بخاطر برخي محضوريت ها و بيشتر چشم و هم چشمي قومي همچنان ادامه دارد .

گرچه برخي از اين رسوم مثل عرفي شدن استعمال دخانيات، سياه پوش شدن همه اقوام متوفي در مراسم عزا منسوخ شد اما امروز سنگ قبرهاي انچناني و تاج گل ، حضورخواننده با دف و ني ،مشق تفنگ و را ه انداختن كاروان خودرويي براي گرم كردن هر چه بيشتر مجلس هزينه هاي گزافي را بر مردم و فرهنگ تحميل كرده است .

 


در همين راستا سيد مرتضي تقوي مقدم فرزند روحاني فقيد آمير احمد تقوي بر سنت پدر و با تكيه بر ظرفيت پذيرش عمومي خود امروز در سنگر مقابله با كرونا از پيش قراولان است

او و امثال ايشان در شرايطي كه عادي انگاري عمومي ناشي از طولاني شدن روند مقابله با كرونا نگراني هايي را از جهت شيوع گسترده در مراسمات و تجمعات بوجود اورده است پا به پاي ستاد مقابله با كرونا در شهرستان پاي كاراورده است .

 


وي با استناد به آيه قران (لاتقتلو بايديكم الي المهلكه) عنوان كرد: شركت در مراسمات مصداق به هلاكت انداختن خود و ديگران است

وي با بيان اينكه در شرايط كرونايي شركت گسترده در مراسم تشييع و تدفين اموات و مجالس جشن عروسي خلاف عقل سليم و شرع حكيم است تاكيد كرد :از نخبگان و جوانان تحصيلكرده و آگاه كه ظرفيت موثري در تبليغ و آگاه ساختن اجتماع اند انتظار را داريم كه خود عامل به اقدام موثر باشند تا اداب و رسوم غلط را بر اندازند .

 


وي تصريح كرد:همگان بدانند كه حضور هر فرد در اين تجمعات اگر عامل انتقال و گسترش بيماري شود قطعا ضمان شرعي دارد .

وي در خصوص مشق سلاح در اين مراسمات گفت:اين رسم غلط و خسارت بار جاهلي كه نشان از بدويت و قهقراي فرهنگي دارد چهره ناپسندي ي از عقب ماندگي فرهنگي ما را به نمايش مي گذارد و اين شايسته مردم مومن اين منطقه نيست

 


وي خاطر نشان كرد : از نسل جوان عزيز و شخصيت هاي با نفوذ محلي انتظار مي رود كه در لغو اين رسم غلط هر يك به سهم خود پيشقدم شوند و خانواده ها را از اين اقدام ناشايست منع نمايند .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۹:۳۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

نكات و ترفندهاي آرايش عروس

نكات و ترفندهاي آرايش عروس

 


برگزاري عروسي در باغ شخصي

اصفهان امروز

آرايش عروس در روز عروسي ترفندها و نكات ريزي دارد كه اگر رعايت شوند عروس خانم فوق العاده زيبا خواهد شد.

آرايش و ميكاپ عروس در روز عروسي نيازمند رعايت نكات ريز و درشتي است كه تاثير زيادي در زيبايي عروس خانم دارند نكاتي كه شايد خيلي به نظرتان مهم نباشند اما ميتوانند نتيجه كار را به هم بزنند. در اين بخش از دنياي مد نمناك نكات و ترفندهاي آرايش عروس را به شما ميگوييم كه ميتوانند بسيار كمك كننده باشند .

 


- روز عروسي فرصت مناسبي براي امتحان چيزهاي جديد نيست مثلا اگر تا به حال رژلب بنفش يا خط چشم گربه اي نزده ايد بهتر است در روز عروسي نيز آن ها را امتحان نكنيد زيرا ممكن است به شما نيايد و شما را نازيبا كند.

 


نكات مهم آرايش عروس

- اهميت ابروها را در چهره ناديده نگيريد، به آرايش ابروها بسيار اهميت دهيد و هرطور كه شده براي خود ابروهاي پهن و پرپشتي بسازيد. رنگ ابروها بايد به رنگ موهايتان نزديك باشد اينطوري زيباتر خواهيد شد.

- رژلب نبايد به تنهايي مورد استفاده قرار بگيرد بلكه بايد قبل از رژ لب زدن با خط لب دور لب ها را با فرم دلخواه تان پر كنيد، پرطرفدارترين رنگ رژلب بين عروس خانم ها رژلب هاي قرمز و بنفش هستند.

 


تكنيك هاي آرايش عروس

- اگر براي آرايش و مدل موي روز عروسي تان ايده خاصي داريد بايد يكبار قبل از عروسي آن را امتحان كنيد مثلا اگر ميخواهيد آرايش تان تيره باشد يكبار قبل از عروسي اين سبك آرايش را امتحان كنيد و ببينيد به شما مي آيد.

- تغييرات بزرگ براي روز عروسي مناسب نيستند مثلا اينكه شما در روز عروسي موهاي بلند تان را كوتاه كنيد يا پوست تان را برنزه كنيد اصلا خوب نيست.

 


ترفندهاي آرايشي مخصوص عروس

- اگر دوست داريد چشم هايتان را لنز بگذاريد بهتر است قبل از عروسي لنز دلخواه تان را امتحان كنيد مخصوصا لنز آبي كه شايد به هر كسي نيايد. لنزهاي عسلي و طوسي براي عروس خانم مناسب تر اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۲:۲۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

متولدين ماه هاي مختلف به عشق چگونه نگاه مي كنند؟

متولدين ماه هاي مختلف به عشق چگونه نگاه مي كنند؟

برگزاري مراسم تولد

نشانه هاي ماه تولد مي تواند بيانگر ويژگي ها و جذابيت هايي در وجود هر شخصي باشد.

 


متولدين ماه هاي مختلف به عشق چگونه نگاه مي كنند؟

55 آنلاين به نقل از وقت صبح ، چنانچه در يك حالت پوچي قرار گرفته ايد سعي كنيد اطلاعات بيشتري درباره نشانه ماه تولد خود به دست بياوريد تا بتوانيد زندگي خود را تغيير دهيد.

 


چنانچه در يك حالت پوچي قرار گرفته ايد سعي كنيد اطلاعات بيشتري درباره نشانه ماه تولد خود به دست بياوريد تا بتوانيد زندگي خود را تغيير دهيد.

 


عشق از نگاه متولدين فروردين ماهي:

متولدين ماه فروردين به داشتن عشقي پا برجا و عميق شهرت دارند و عشق آنها يك عشق خالص قلبي است، يك فرورديني زمانيكه عاشق مي شود به اين عشق به قدري شور ميدهد كه تمام قلب و وجودش را با شعله هاي آن روشن مي سازد.

 


و به هيچ وجه حاضر نيست عشق خود را با چيز ديگري عوض كند چرا كه آن را بي ريا و واقعي در وجود خود ساخته و مي پروراند ، البته اگر اين عشق عشقي دوطرفه باشد.

عشق از نگاه متولدين ارديبهشت ماهي:

متولدين ارديبهشت ماه در برابر عشق و عاشقي با وجود كمرويي شهامت بسيار بالايي دارند و به يك عاشق بي قرار معروف هستند.

 


تخفيف ويژه خريد دستگاه تصفيه كننده هوا ـ ارسال رايگان ـ همراه با جايزه

تخفيف ويژه خريد دستگاه تصفيه كننده هوا ـ ارسال رايگان ـ همراه با جايزه

 


مشاهده

yektanet-logo-sign

تبليغ

عشق در چشمان متولدين ارديبهشت ماه چنان موج مي زند كه با يك نگاه كردن به چشمانشان مي توان شدت عشق را احساس كرد و با گوش كردن به صداي نفس هايشان به خوبي مي توان ترانه قشنگ عشق را شنيد.

 


 

 

عشق از نگاه متولدين خرداد ماهي:

متولدين خرداد ماهي دلي پر از روياهاي عاشقانه دارند گفتارشان به اندازه اي شيوا است كه تمام عشقي كه در وجودشان هست را بازگو مي كند مي توان گفت متولدين خرداد ماه بهترين عاشقان دنيا هستند.

 


به گونه اي كه در مورد عشق هيچ چيزي برايشان غير ممكن نيست و به خاطرش به ناممكن ترين كارها دست پيدا مي كنند.

 


عشق از نگاه متولدين تير ماهي:

اگر يك متولد تير ماهي عاشقتان شد در اينكه بهشت زير پايتان است شك نكنيد همراهي با يك متولد تير ماهي عاشق در يك شب زيبا زير نور ماه حسي بي نظير برايتان رقم مي زند.

 


تير ماهي ها با وجود حساس و زودرنج بودن شان بسيار فردي عاطفي و مهربان هستند و زماني كه در رابطه هستند محيط آرامي براي شريك عاطفي شان فراهم مي كنند.

 


عشق از نگاه متولدين مرداد ماهي:

متولدين مرداد ماه بدون عشق قادر به ادامه زندگي نيستند به نوعي مي توان گفت كه عاشق پيشه هستند.

 


آنها پر از شور و اشتياق و شخصيت جسوري را در رابطه با عشق دارند به قدري از اعتماد به نفس بالا برخوردارند كه اگر از فردي خوششان بيايد بدون فوت وقت فرصت آشنايي با او را از دست نمي دهند.

 


عشق از نگاه متولدين شهريور ماهي:

عشقي كه در وجود يك شهريور ماهي جا خوش كرده است همچون شعله كوچكي است كه تا ابد جاودانه مي باشد آنچنانكه هميشه در پي عشقي حقيقي و واقعي پيش مي رود.

 


يك شهريور ماهي شايد در ظاهر عاشق نباشد ، شايد حتي نخواهد كه عاشق شود اما اگر روزي برسد كه عاشق شود و عاشقي كند ديگر هيچ چيزي جلودارش نيست چرا كه همان عشق تا آخرين لحظه عمرش به امانت نگه داشته مي شود.

 


عشق از نگاه متولدين مهر ماهي:

قشنگ ترين صحبت هاي عاشقانه و پرشور ترين نگاه هاي پر از عشق تنها از يك متولد مهر ماهي فوران مي كند فداكاري هايي كه از متولدين اين ماه در راه عشق صرف مي شود شدت دوست داشتن او را نسبت به طرف مقابلش ثابت مي كند.

 


متولدين مهر ماه در امورات عشقي خبره و كاركشته عمل مي كنند و بخش زيادي از زندگي شان درگير ماجراهاي عاشقانه اي است كه خودشان باني آن ها هستند.

 


عشق از نگاه متولدين آبان ماهي:

هيجاني كه در عشق وجود دارد براي متولدين آبان ماه بسيار جذابيت داشته و در نگاهشان خيلي زيباست آن ها صداقت خاصي در عشقشان دارند.

 


جالب اينجاست بدانيد كه كساني را كه در عشق صداقت ندارند به خوبي مي توانند تشخيص دهند و به آنها اجازه ورود به قلبشان را نمي دهند.

 


متولدين آبان ماهي به قدري درك بالايي نسبت به شريك عاطفي شان دارند كه تا زماني مشكل به وجود آمده را ريشه يابي نكنند دست از تحليل كردن آن برنمي دارند.

 


عشق از نگاه متولدين آذر ماهي:

متولدين آذر ماهي نگاه بسيار شاعرانه اي نسبت به عشق دارند و آن چنان عشق را تفسير مي كنند كه احساسي بسيار غاشقانه و رمانتيك بين خود و طرف مقابلشان رد و بدل مي شود و نسبت به رفتاري كه شريك عاطفي اش با او مي كند حد و مرز مشخصي دارد.

 


عشق از نگاه متولدين دي ماهي:

در مطلب ويژگي هاي متوليدن دي ماه در بخش هاي قبلي نمناك گفتيم كه متولدين اين ماه يك قلب آكنده از عشق و گرمي در وجودشان دلبري ميكند شايد با گذشت ساليان سال هيچ چيز در وجود يك دي ماهي عوض نشود.

 


اما عشقي كه در وجودشان نهادينه شده است روز به روز شعله ورتر شده و هر لحظه به شدت آن افزوده مي شود.او استاندارد هاي زيادي در رابطه عاشقانه خود لحاظ مي كند و تحت تاثير رفتارهاي متظاهرانه قرار نمي گيرد.

 


عشق از نگاه متولدين بهمن ماهي:

متولدين ماه بهمن در ابراز عشق به خود كمي محتاطانه رفتار مي كنند و همين ويژگي جذابيت و شخصيت رازآلودي برايشان بخشيده است آنها عاشق آزادي هستند و آزادانه زندگي كردن را ارج مي نهند.

 


در مواجهه با مشكلات پيش آمده در رابطه عاشقانه خود و شريك عاطفي شان بسيار منصفانه عمل كرده و سازگاري بالايي دارند و به همه قضايا بيطرفانه نگاه مي كنند.

 


عشق از نگاه متولدين اسفند ماهي:

متولدين ماه اسفند در مورد عشق بسيار پرنشاط و جذاب هستند به نوعي مي توان گفت در عشق بي نظير ترين ميباشند آنها بدون عشق نمي توانند زندگي كنند.

 


و روياهاي عاشقانه زيبايي را در ذهن خود مي پرورانند و خوشحالي شريك عاطفي شان بسيار برايشان اهميت دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۰:۳۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

شاكي جديد در پرونده تجاوزهاي خواننده مجالس عروسي

شاكي جديد در پرونده تجاوزهاي خواننده مجالس عروسي

 


مهماندار مجالس عروسي

پرونده خواننده مجالس عروسي كه با همدستي دوستش دختران جوان را بيهوش مي‌كرد و آنها را مورد آزار و اذيت قرار مي‌داد با شكايت ۹شاكي ديگر وارد مرحله‌اي تازه شد.

 


به گزارش همشهري آنلاين به نقل از همشهري اين پرونده جنجالي از اول مردادماه امسال و با شكايت دختري جوان به جريان افتاد. شاكي مدعي بود كه از طريق اينستاگرام با پسري جوان آشنا شده و با او قرار ملاقات گذاشته بود، اما پسر جوان به او آبميوه مسموم داده و وي چند ساعتي بيهوش بوده است. دختر جوان گفت: در زماني كه داخل ماشين بودم، هرازگاهي به هوش مي‌آمدم و متوجه شدم به‌جز راننده، فرد ديگري هم سوار ماشين بود. آنها به من تجاوز كرده و تمام طلاهايم را سرقت كردند.

 


حتي در حالت نيمه‌بيهوشي رمز كارت‌هاي عابربانكم را گرفته و موجودي همه را خالي كرده بودند. پسر جوان حتي قفل گوشي‌ام را با اثر انگشتم باز كرده و همه چت‌ها و پيام‌هايش را پاك كرده بود.

 


مدت كوتاهي پس از اين شكايت، ۲دختر ديگر هم شكايت‌هاي مشابهي را در اداره پليس مطرح كردند و طولي نكشيد كه هر دو متهم دستگير شدند. آنها در مواجهه حضوري با ۳شاكي به جرم خود اقرار كردند و در حالي كه تحقيقات از متهمان در اداره آگاهي تهران ادامه دارد، ۹شاكي ديگر به پرونده دو جوان آزارگر اضافه شده و تعداد شاكيان به ۱۲نفر رسيده است. برخي از شاكيان جديد مدعي شده‌اند كه متهمان آنها را هم مورد آزار و اذيت قرار داده‌اند و برخي ديگر مي‌گويند كه فقط اموالشان را سرقت كرده‌اند. با شكايت‌هاي تازه، تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۵:۴۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

۱۰۰ درصد تالارها تعطيل شدند / مردم به جاي تالار در باغ‌ها عروسي مي‌گيرند

رييس اتحاديه تالارهاي پذيرايي در گفت‌وگو با ايسكانيوز:

۱۰۰ درصد تالارها تعطيل شدند / مردم به جاي تالار در باغ‌ها عروسي مي‌گيرند

 


باغ تالار

رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران گفت: از زمانيكه برگزاري مراسمات عروسي در تالارها ممنوع شد مردم در باغ تالارها، اطراف شهر كه بدون مجوز هستند و حتي آب اشاميدني مناسب و بهداشتي ندارند.

 


قاليشويي تهرانپارس

خسرو ابراهيمي؛ رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري ايسكانيوز گفت: حدودا يك سال و نيم است كه تالارها به صورت مطلق تعطيل هستند. تالارهاي پذيرايي كه متخصص برگزاري مجالس با رعايت پروتكل هاي بهداشتي هستند با دستور ستاد ملي مقابله با كرونا تعطيل شده است ولي بايد اين موضوع را در يادآور شوم كه آيا مجالس ختم، گردهمايي ها، همايش ها و جلسات ادارات، رستوران ها جزو ازدحام نيستند كه فقط تالارهاي عروسي را تعطيل كرده اند؟

 


وي ادامه داد: از زمانيكه برگزاري مراسمات عروسي در تالارها ممنوع شد مردم در باغ تالارها، اطراف شهر كه بدون مجوز هستند و حتي آب اشاميدني مناسب و بهداشتي ندارند و مهم تر از همه در دفاتر اسناد رسمي، مراسمات خود را برپا ميكنند در حليكه تالارها با رعايت تمام موارد بهداشتي و در چارچوب مسائل شرعي مراسمات را برگزار مي كند.

 


ابراهيمي عنوان كرد: برخي از دفاتراسناد رسمي با ديزاين دفتر مشابه تالار در واحدهاي كوچك تر سعي در جذب مشتري دارند در حاليكه پروتكل ها در تالارها بيشتر از هرجاي ديگر رعايت ميشود.

 


وي بيان كرد: انتظار ما از دولت جديد اين است كه با بها دادن به اتحاديه ها، شرايط را براي فعاليت تالارها هموار سازد كه ما نيز با قبول مسئوليت رعايت پروتكل هاي بهداشتي امكان فعاليت مجدد را داشته باشيم.

 


رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران با اشاره به اينكه ۱۰۰درصد واحدهاي صنفي ما تعطيل شده اند افزود: دولت قبل اعلام كرده بود كه واحدهاي صنفي آسيب ديده از كرونا مورد حمايت دولت قرار ميگيرد كه اين كار اصلا كارشناسي نبوده كه براي هر نفر ۱۲ ميليون تومان درنظر گرفتند در حاليكه اين عدد كفاف زندگي كارگري كه چندين ماه بيكار بوده را نميدهد و از طرفي نه ماليات ها و نه جرائم مربوط به سازمان تامين اجتماعي بخشيده شد و امكان درخواست مجدد براي ثبت نام در سيستم كارا به متضررين داده نشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۷:۱۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

۱۰۰ درصد تالارها تعطيل شدند / مردم به جاي تالار در باغ‌ها عروسي مي‌گيرند

رييس اتحاديه تالارهاي پذيرايي در گفت‌وگو با ايسكانيوز:

۱۰۰ درصد تالارها تعطيل شدند / مردم به جاي تالار در باغ‌ها عروسي مي‌گيرند

 


باغ تالار

رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران گفت: از زمانيكه برگزاري مراسمات عروسي در تالارها ممنوع شد مردم در باغ تالارها، اطراف شهر كه بدون مجوز هستند و حتي آب اشاميدني مناسب و بهداشتي ندارند.

 


قاليشويي تهرانپارس

خسرو ابراهيمي؛ رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري ايسكانيوز گفت: حدودا يك سال و نيم است كه تالارها به صورت مطلق تعطيل هستند. تالارهاي پذيرايي كه متخصص برگزاري مجالس با رعايت پروتكل هاي بهداشتي هستند با دستور ستاد ملي مقابله با كرونا تعطيل شده است ولي بايد اين موضوع را در يادآور شوم كه آيا مجالس ختم، گردهمايي ها، همايش ها و جلسات ادارات، رستوران ها جزو ازدحام نيستند كه فقط تالارهاي عروسي را تعطيل كرده اند؟

 


وي ادامه داد: از زمانيكه برگزاري مراسمات عروسي در تالارها ممنوع شد مردم در باغ تالارها، اطراف شهر كه بدون مجوز هستند و حتي آب اشاميدني مناسب و بهداشتي ندارند و مهم تر از همه در دفاتر اسناد رسمي، مراسمات خود را برپا ميكنند در حليكه تالارها با رعايت تمام موارد بهداشتي و در چارچوب مسائل شرعي مراسمات را برگزار مي كند.

 


ابراهيمي عنوان كرد: برخي از دفاتراسناد رسمي با ديزاين دفتر مشابه تالار در واحدهاي كوچك تر سعي در جذب مشتري دارند در حاليكه پروتكل ها در تالارها بيشتر از هرجاي ديگر رعايت ميشود.

 


وي بيان كرد: انتظار ما از دولت جديد اين است كه با بها دادن به اتحاديه ها، شرايط را براي فعاليت تالارها هموار سازد كه ما نيز با قبول مسئوليت رعايت پروتكل هاي بهداشتي امكان فعاليت مجدد را داشته باشيم.

 


رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران با اشاره به اينكه ۱۰۰درصد واحدهاي صنفي ما تعطيل شده اند افزود: دولت قبل اعلام كرده بود كه واحدهاي صنفي آسيب ديده از كرونا مورد حمايت دولت قرار ميگيرد كه اين كار اصلا كارشناسي نبوده كه براي هر نفر ۱۲ ميليون تومان درنظر گرفتند در حاليكه اين عدد كفاف زندگي كارگري كه چندين ماه بيكار بوده را نميدهد و از طرفي نه ماليات ها و نه جرائم مربوط به سازمان تامين اجتماعي بخشيده شد و امكان درخواست مجدد براي ثبت نام در سيستم كارا به متضررين داده نشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۷:۱۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

خدمات تشريفات مجالس شامل چه مواردي مي شود؟

خدمات تشريفات مجالس شامل چه مواردي مي شود؟

 


تشريفات مجالس

با بهره گيري از خدمات تشريفات مجالس ، تشريفات عروسي و تشريفات تولد اين امكان براي شما فراهم مي گردد كه به راحتي و بدون نگراني و استرس بتوانيد جشن ها ، مراسم ها ، سمينارها و همايش هاي متعدد را برگزار كنيد.

تسنيم

ا بهره گيري از خدمات تشريفات مجالس ، تشريفات عروسي و تشريفات تولد اين امكان براي شما فراهم مي گردد كه به راحتي و بدون نگراني و استرس بتوانيد جشن ها ، مراسم ها ، سمينارها و همايش هاي متعدد را برگزار كنيد. اين گونه خدمات به طور معمول از سال 1380 تاكنون رونق فراواني يافته است و در بين مردم استفاده از خدمات تشريفات مجالس رايج شده است. اما در سال هاي اوليه ارائه خدمات مجالس تنها براي برگزاري مراسم عروسي به موسسات ارائه كننده خدمات تشريفات مجالس مراجعه مي شد ، اما به مرور زمان و با توجه به گسترش حوزه ي كاري خدمات مجالس براي برگزاري مجالس مختلف همچون جشن تولد ، نامزدي ، برگزاري همايش و سمينارها به اين نوع موسسات مراجعه مي شود. در ادامه اين مقاله اطلاعاتي را در زمينه انواع خدمات تشربفات مجالس در اختيار شما عزيزان قرار خواهيم داد ، همراه ما باشيد...

 


آشنايي با خدمات تشريفات مجالس

 


خدمات تشريفات مجالس به مجموعه فعاليت هايي گفته مي شود كه توسط شركت ها و موسسه هاي خدمات مجالس براي برگزاري مراسم هاي متعدد انجام مي گردد. امروزه به دليل صرفه جويي در هزينه و جلوگيري از اتلاف وقت عروس و داماد ، تشريفات مراسم عروسي توسط موسسه ارائه كننده خدمات مجالس انجام مي شود. بدين منظور عروس و داماد در زمان مشخص به موسسه مورد نظر مراجعه نموده و با خدمات شان آشنا خواهند شد و در نهايت با توجه به سليقه و علايق خود خدمات مورد نياز را انتخاب مي نمايند. با مراجعه به موسسه ارائه كننده خدمات تشريفات عروسي تمام كارها طبق برنامه و بدون نگراني انجام خواهد شد.

 


خدمات تشريفات مجالس از انتخاب تالار مناسب با توجه به فصل برگزاري مراسم شروع شده و تا نحوه ي برگزاري مراسم ادامه مي يابد. در حقيقت تمامي كارها با برنامه ريزي موسسه انجام مي شود و تمامي خدمات با توجه به انتخاب نهايي عروس و داماد انجام مي گردد.

 


خدمات تشريفات عروسي عبارتند از :

 


اجاره باغ ، باغ تالار ، اجاره سالن اجتماعات يا محل برگزاري مراسم

كيك و شيريني و ميوه و آبميوه طبيعي مراسم

تزئين و دكوراسيون محل برگزاري مراسم

تزيين ماشين عروس و دسته گل عروس

نور پردازي سالن عروسي و باغ عروسي

معرفي آرايشگاه و مزون لباس عروس

معرفي عكاس و فيلم بردار حرفه اي

ظروف و ميز و صندلي مجلل

معرفي گروه موسيقي عالي

ساقدوش عروس و داماد

كترينگ عروسي

ماشين عروسي

به طور كلي تمامي افرادي كه قصد برگزاري مراسم هاي رسمي و غير رسمي را دارند در رابطه با نحوه برگزاري مجالس و اجراي آن دچار نگراني و استرس مي شوند ، اما پيشنهاد ما به شما اين است كه با سپردن برگزاري مجالس خود به موسسات ارائه كننده خدمات تشريفات مجالس با خيالي آسوده و راحت در كنار عزيزان خود از جشن و مراسم خود نهايت لذت را ببريد.

 

 

 

 


انواع تشريفات مجالس

 


برگزاري و پذيرايي انواع مراسم در سفارتخانه ها

برگزاري و پذيرايي انواع نمايشگاه ها

انواع كنفرانس و كنگره

همايش ها و سمينارها

مراسم هاي رسمي

مراسم هاي غير رسمي

مجالس عروسي

مراسم ترجيم

جشن نامزدي

جشن تولد

و غيره

همان طور كه ذكر شد وظيفه موسسات تشريفات مجالس انجام كليه موارد ذكر شده است. توصيه مي كنيم در صورتي كه در شرف برگزاري مراسم عروسي خود هستيد به منظور جلوگيري از اتلاف وقت و صرفه جويي در زمان و آسودگي خاطر امور مرتبط با جشن عروسي خود را به يك موسسه تشريفات عروسي بسپاريد ، در حقيقت بهره گيري از مزايا و خدمات تشريفات عروسي گزينه بسيار مناسب و مقرون به صرفه اي براي عروس و داماد خواهد بود. براي انتخاب تشريفات عروسي و حتي تشريفات تولد به بودجه اي كه براي اين كار در نظر گرفته ايد ، كيفيت كترينگ در صورت نياز ، انتخاب تشريفات مناسب و كيفيت موسسه هايي كه با كار گروه مورد نظر در ارتباط هستند ، توجه كنيد.

 


خدمات تشريفات تولد

 


خدمات مجالس تشريفات تولد همچون تشريفات عروسي از تنوع بسيار بالايي برخوردار است. بنابراين اين امكان براي شما فراهم مي شود كه صفر تا صد برگزاري جشن تولد را بر عهده پرسنل موسسه تشريفات مجالس مورد نظر قرار دهيد. از جمله خدمات تشريفات تولد مي توان به موارد ذيل اشاره نمود :

 


طراحي تم تولد

طراحي كيك تولد

پذيرايي

موسيقي

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۰:۴۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

چرا برخي زوج ها بچه دار نمي شوند؟

 

چرا برخي زوج ها بچه دار نمي شوند؟

تشريفات عروسي


از قديم رسم بر آن بوده است كه در مراسم عروسي نقل، برنج يا نظاير اينها را روي سر عروس و داماد مي‌پاشيده‌اند. اين رسم باستاني زن‌ و شوهر را تشويق به فرزند آوري مي‌كند و نماد باروري است.

به گزارش برنا؛ جامعه از زن‌وشوهر انتظار دارد ازدواجشان به آوردن فرزند منجر شود و اين‌طور ثمر دهد. البته فقط صحبت از جامعه نيست. اطرافيان و آشنايان، از والدين و بزرگان فاميل گرفته تا دوستان، همه به‌طور مستقيم يا غيرمستقيم صحبت از اين توقع را به ميان مي‌آورند و زن‌وشوهر را ترغيب به فرزندآوري مي‌كنند. منتها اگر زن‌وشوهري نخواهند بچه‌دار شوند چه؟ آيا اين كارشان خودخواهي است؟ در ادامه، بيشتر راجع‌به اين موضوع صحبت مي‌كنيم.

آمار فرزندآوري در سال‌هاي اخير چگونه بوده است؟ زوج‌ها چقدر به داشتن فرزند تمايل دارند؟

فرزندآوري در سال‌هاي اخير در ايران سيري نزولي داشته است. با استناد به آمار كنوني، ميانگين تولد در كشور كمتر از ۲ فرزند يعني ۱٫۷ فرزند است. اين آمار نشان مي‌دهد ميانگين تولد در كشور كمتر از سطح جانشيني است؛ يعني اگر فرض بر اين باشد كه به‌ازاي هر پدر و مادر يك فرزند داشته باشيم، در حال حاضر اين اتفاق رخ نمي‌دهد. به‌علاوه، ميزان رشد جمعيت در كشور، از ۱٫۲۹ درصد در سال ۱۳۹۰، به كمتر از ۱ درصد در سال ۱۳۹۸ رسيده است.

در ديگر نقاط جهان، از جمله آمريكا هم اوضاع به همين منوال بوده است. زن‌وشوهرها كمتر از قديم به آوردن فرزند تمايل نشان مي‌دهند.
مطمئنا هر پديده‌اي علتي دارد. به‌جاي قضاوت‌كردن، مي‌توان با ريشه‌يابي، علت مسائل را يافت و با درك و شناخت بهتري سراغ موضوع رفت. كاهش ميل به فرزندآوري نيز از اين قاعده جدا نيست. در ادامه، با استناد به بررسي‌ها و پژوهش‌هاي صورت‌گرفته، راجع‌به علت‌هاي اصلي اين مسئله صحبت خواهيم كرد.

بيشتر بخوانيد:
ميزان پرداختن به سواد مالي در كشورها تابعي از باورهاي دروني سياست‌گذاران
عدم به كارگيري كودك و نوجوان در تحقيق و آزمايشات پزشكي/ كودك و نوجوان حق با خانواده بودن دارد
چرا برخي از زن‌وشوهرها از فكر آوردن فرزند منصرف مي‌شوند؟

وقتي متوجه مي‌شويم زن‌وشوهري قصد دنياآوردن فرزند ندارند، وسوسه فكر اينكه توانايي به‌عهده‌گرفتن مسئوليت پرورش ديگري را ندارند سراغمان مي‌آيد. البته كم نيستند كساني كه در زندگي با معضلاتي چون اعتياد، افسردگي، اختلال رواني و نظاير اينها سروكار دارند و واقعا شرايط را براي رشد كودك مناسب نمي‌دانند. منتها جالب است بدانيد نياوردن فرزند دلايل متعددي ممكن است داشته باشد و اين فقط يكي از دلايل است.

عده زيادي هم هستند كه از لحاظ مالي در شرايط خوبي‌اند، صبورند و اعتماد به نفس دارند و مي‌توانند به ديگران مهر بورزند، در واقع، افرادي كه پدر و مادرهاي فوق‌العاده خوبي خواهند شد، اما بازهم خلاف آن تصميم مي‌گيرند و از فكر آوردن فرزند منصرف مي‌شوند. اينها چه علتي براي كارشان دارند؟ در ادامه خواهيم گفت.

۱. مي‌خواهند از قيد مسئوليت‌هاي بزرگ‌كردن فرزندان رها باشند
حتما نبايد كودكي را بزرگ كرده باشيد تا بدانيد چقدر زحمت و دردسر دارد. سال‌هاي اوليه كه تقريبا تمامي وقت و انرژي صرف رسيدگي به كودك مي‌شود. شب‌بيدارشدن‌ها با صداي گريه كودك، عوض‌كردن منظم پوشك بچه، رسيدگي به او در اوقات بيماري و ناخوشي، و در آينده خرج مدرسه و بسياري مسائل ديگر. خيلي‌ها تمايلي ندارند زير بار اين مسئوليت‌ها بروند. ترجيح مي‌دهند وقت و انرژي‌شان را صرف خود كنند؛ مثلا در كارشان پيشرفت كنند، سفر بروند، سرگرمي‌هايشان را دنبال كنند و نظاير اينها.

اين دسته از زن‌وشوهرها دوست ندارند براي اشاره بهشان از اصطلاح «بي‌فرزند» (Childless) استفاده شود. خودشان اصطلاح «آزاد از قيد فرزند» (Childfree) را ترجيح مي‌دهند؛ چون فكر مي‌كنند با اين اصطلاح كمتر از سوي ديگران قضاوت مي‌شوند. تصميمي است كه خودشان در كمال صحت عقل گرفته‌اند و ترجيحشان آن است كه اين‌طور زندگي كنند.

۲. از وجود معضلات اجتماعي نگران‌اند
نياوردن فرزند به‌خاطر معضلات اجتماعي يا مشكلات زيست محيطي

كساني هستند كه به مشكلاتي مثل لبريزشدن جمعيت در كره زمين اشاره مي‌كنند يا مثلا به تعداد روبه‌فزوني مردمان فقير و مستمند يا به كودكاني كه نان شب براي خوردن ندارند. در واقع، اين دسته از زن‌وشوهرها نمي‌خواهند خود را با شرايط وفق دهند و سبب دوام آن شوند. آن‌طور كه ديدگاه خاص خودشان است، نمي‌خواهند به مشكل بيفزايند، حالا كه نمي‌توانند راه‌حل باشند. فكر مي‌كنند آوردن فرزند در شرايط حاضر عادلانه نيست.

نكته ديگري كه برخي زن‌وشوهرها به آن اشاره مي‌كنند شيوه برخورد مردم با كودكان است. در واقع، گمان مي‌كنند اين‌طور كه در حال حاضر در برخي جوامع با برخي كودكان رفتار مي‌شود، امكان رشد و بالندگي را ازشان سلب مي‌كند و انسان‌هاي سالمي بار نخواهند آمد.

۳. نقش و جايگاه زن در جوامع امروزي تغيير كرده است
زنان در گذشته، در مقايسه با مردان، با محدوديت‌هاي بيشتري روبه‌رو بوده‌اند. نقش و جايگاهي كه جامعه براي زن تعريف مي‌كرد او را مجبور مي‌كرد در خانه بماند و مهم‌ترين كاركردش به‌دنياآوردن و پرورش فرزند باشد؛ چيزي كه به‌باور مردمان آن روزگار علت آفرينش زن بوده است. طبيعتا چنين ديدگاهي باعث مي‌شد تا زنان از بسياري از امكاناتي كه نصيب مردان مي‌شد بي‌بهره بمانند، در رأس اينها امكان درس‌خواندن و كاركردن.

اما حالا اوضاع به‌گونه ديگري شده است. زنان هم مثل مردان درس مي‌خوانند و كار مي‌كنند. هم زن و هم شوهر در فراهم‌كردن سرمايه لازم براي ادامه زندگي شريك‌اند. با اين حساب، مي‌توانيم نتيجه بگيريم بسياري از انتظاراتي كه در گذشته از زنان مي‌رفت، در حال حاضر، در حال رنگ‌باختن است.

۴. گرفتاري‌هاي خانواده‌ها و مشكلاتشان با فرزندان را مي‌بينند
گرفتاري‌هاي مربوط به بزرگ كردن فرزندان، از دلايل ديگر نياوردن فرزند

عده‌اي به اين نكته اشاره مي‌كنند كه ذهنيتشان راجع‌به خانواده كاملا متفاوت از چيزي بوده است كه در واقعيت مي‌بينند. ذهنيتشان درمورد خانواده عده‌اي بوده است كه دور هم شادمان نشسته‌اند و مي‌گويند و مي‌خندند؛ اما وقتي واقعيت معضلات و گرفتاري‌هاي روزمره بزرگ‌كردن فرزندان را مي‌بينند، كمي عقب مي‌كشند.

بيشتر از همه ديدن اينكه والدين فرزندان چه فشار و استرسي را براي فراهم‌كردن ملزومات زندگي تحمل مي‌كنند. البته چندان هم بي‌راه نمي‌گويند، چون نتيجه برخي پژوهش‌ها حاكي از آن بوده است كه والدين، در مقايسه با سايرين، بيشتر ناراحت مي‌شوند و تحت‌فشار و استرس هستند.

وقتي صحبت از آوردن فرزند و تصميم‌گيري راجع‌به آن مي‌شود، مردان بيشتر اهداف و انگيزه‌هاي شخصي‌شان را در نظر مي‌گيرند؛ اينكه آوردن فرزند چقدر زندگي شخصي‌شان را تحت‌تأثير قرار خواهد داد و از چه‌چيزهايي بايد بگذرند و صرف‌نظر كنند. زنان در سوي ديگر، بيشتر ديگران را در نظر مي‌گيرند تا خودشان و ترجيح مي‌دهند با مشورت با شريك زندگي‌شان راجع‌به آوردن يا نياوردن فرزند تصميم بگيرند. اينها از نتايج برخي پژوهش‌هاي صورت‌گرفته درباره اين مسئله بوده است.
۵. مي‌خواهند تمامي وقت و عاطفه‌شان را صرف شريك زندگي‌شان كنند
خيلي‌ها به‌خاطر اين ازدواج مي‌كنند كه لذت مادربودن يا پدربودن را تجربه كنند. هميشه احساس نياز به اين عشق عميق به فرزندان در آنها هست و براي برآورده‌كردنش تلاش مي‌كنند. منتها عده‌اي هستند كه ترجيح مي‌دهند تمامي عشق و محبتشان را خرج شريك زندگي‌شان كنند.

در واقع، فرزند براي اين دسته از افراد نقش مانعي را بازي مي‌كند كه ممكن است آنها را از همسرشان دورتر كند؛ پس ترجيح مي‌دهند اين خطر را به جان نخرند.

سعي كرديم در مطلب حاضر قوي‌ترين ديدگاه‌ها در مخالفت با آوردن فرزند را بررسي كنيم و مهم‌ترين دلايلي را كه برخي از زن‌وشوهرها براي اين تصميم‌گيري دارند شرح دهيم. البته نبايد فراموش كرد كه هيچ‌كدام از اين ديدگاه‌ها وحي‌منزل نيستند و خلافشان هم مي‌تواند صادق باشد، كه مطمئنا مخالفان سرسختي هم دارند. در نهايت تصميم‌گيري با شما خواهد بود؛ اينكه حق را به كدام گروه مي‌دهيد و راجع‌به هريك چه فكر مي‌كنيد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۳:۱۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)