اخبار مجالس و عروسي اخبار مجالس و عروسي .

اخبار مجالس و عروسي

مقايسه سالن عقد و باغ تالار براي اجراي مراسم عقد

مقايسه سالن عقد و باغ تالار براي اجراي مراسم عقد

 


لوكس ترين باغ تالار تهران

شناخت اولويت هر يك از مواردي كه در بالا درباره سالن عقد ها (محضر عقد ها و دفاتر ازدواج با امكانات پذيرايي) و باغ تالار به آن پرداخته شد باعث مي شود تا متناسب با شرايط خود بهترين انتخاب را براي برگزاري جشن عقد ايده آلتان داشته باشيد.

به گزارش «خبرنامه دانشجويان ايران»، اگر به زودي مراسم عقدتان را در پيش داريد شايد هنوز ترديد داشته باشيد كه آيا يك سالن عقد لوكس براي جشن عقد مناسب است و يا اينكه باغ تالار مي تواند انتخاب بهتري باشد؟ اگر اينطور است با ما تا انتهاي اين مقاله همراه باشيد تا با بررسي خدمات و امكانات هر دو مكان برگزاري مراسم عقد (سالن عقد و باغ تالار) شما را راهنمايي كنيم تا شما عروس و داماد عزيز بتوانيد بهترين انتخاب را براي جشن عقد خود داشته باشيد.

مقايسه سالن عقد و باغ تالار براي اجراي مراسم عقد

ويژگيهاي سالن عقد و باغ تالار در برگزاري جشن عقد
آنچه كه براي برگزاري مراسم عقد بسيار با آن روبرو مي شويم، زوجهايي هستند كه بدون در نظر گرفتن شرايط مالي، سليقه و تعداد مهمانان سالن عقد و يا باغ تالاري را انتخاب ميكنند كه باعث مي شود هنگام جشن عقد و يا بعد از آن، از انتخاب خود احساس نارضايتي كنند. اگر شما مي خواهيد جزو اين دسته از زوجها نباشيد، شبي بي نظير براي خود و همسر خود رقم بزنيد و از خدمات و امكانات محل برگزاري مراسم عقد خود رضايت داشته باشيد نكاتي است كه لازم است مورد توجه قرار دهيد. اين نكات عبارتند از:

تعداد مهمانها: مهمترين ويژگي يك سالن عقد، برگزاري مراسم با ظرفيت و تعداد مهماناني كمتر از باغ تالار و تالارهاي پذيرايي است. در سالن عقد شما مي توانيد براي جشن عقد خود نهايتا تا 100 مهمان داشته باشيد؛ اين در حاليست كه ظرفيت بعضي باغ تالار ها تا 600 نفر و بالاتر هم ميرسد.
كيفيت پذيرايي: در سالن عقد با وجود كمتر بودن تعداد مهمانان، پرسنل مي توانند تمركز و سرعت عمل بيشتري نسبت به يك باغ تالار داشته باشند و همين مهمانان كم و محدود باعث مي شود اجراي عقد در آرامش و با رضايت بيشتري صورت گيرد.
مراسم عقد لاكچري: انتخاب باغ تالار به خاطر در اختيار داشتن فضاي باز و وسيع، با اكسسوري هاي مختلف، آتش بازي و ورودي مجلل، گزينه لوكس و لاكچري به حساب مي آيد. در باغ تالارها مي توانيد فضاي بيشتري براي برگزاري هر چه با شكوه تر براي مراسم عقد و پذيرايي از مهمانها در اختيار داشته باشيد.
شناخت اولويت هر يك از مواردي كه در بالا درباره سالن عقد ها (محضر عقد ها و دفاتر ازدواج با امكانات پذيرايي) و باغ تالار به آن پرداخته شد باعث مي شود تا متناسب با شرايط خود بهترين انتخاب را براي برگزاري جشن عقد ايده آلتان داشته باشيد.

مقايسه سالن عقد و باغ تالار براي اجراي مراسم عقد
چرا سالن عقد براي برگزاري مراسم عقد شما انتخاب بهتري است؟
سالن عقد و دفاتر ازدواج در تهران به دليل تعداد كمتر مهمانان حاضر در جشن، با تمركز و كيفيت بالاتري نسبت به تالار و باغ تالار جشن شما را برعهده مي گيرند.
موضوع مهمي كه يك سالن عقد را از باغ تالار متمايز مي كند، تخصص برگزاري مراسم عقد توسط پرنسل است. همانطور كه از نام اين مجموعه ها برمي آيد آن ها با تمركز در مراسم و اجراي جشن عقد در تلاش هستند تا بهترين خدمات ممكن را در اين زمينه براي عروس و دامادهاي عزيز به ارمغان بياورند. همچنين در برگزاري آداب و رسوم مراسم عقد، سالن هاي عقد اطلاعات بيشتري دارند و حرفه اي تر عمل مي كنند.
هزينه اجراي مراسم عقد در يك سالن عقد نسبت به باغ تالارها بسيار كمتر بوده و همين باعث مي شود با هزينه كمتري يك جشن ايده آل و به ياد مادندني داشته باشيد.

نكات مهم براي رزرو يك سالن عقد ايده آل:
بررسي لوكيشن و محل سالن عقد
تطابق ظرفيت با مهمانان دعوتي شما
پذيرايي به صورت نهار و شام يا شيريني و شربت
سفره عقد مجلل، اكسسوريها، ظروف و تجهيزات لوكس پذيرايي
نورپردازي زيبا و چشم نواز
انتخاب عاقد خوش رو و خوش اخلاق
امكان موسيقي زنده سنتي يا كلاسيك
بررسي سيستم گرمايشي و سرمايشي سالن عقد
داشتن جاي پارك مناسب و يا پاركينگ اختصاصي
همچنين بخوانيد: ۳ سالن عقد مجلل و لوكس تهران

اجراي جشن عقد و عروسي در سالن عقد فضاي باز
اين روزها با وجود اپيدمي كرونا، باغ تالار و سالن هاي عقدي كه در فضاي باز به ارائه خدمات و پذيرايي مي پردازند توانسته اند نظر عروس و دامادهاي زيادي را جلب كنند. در حال حاضر شما مي توانيد خدماتي كه در باغ تالار عروسي ارائه مي شود را در يك سالن عقد فضاي باز با هزينه معقول تر دريافت كنيد. همچنين اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه اجراي عقد در فضاي باز علاوه بر جلوه هاي زيبايي طبيعي بصري، باعث مي شود عكاسي و فيلمبرداري شما به خاطر بهره مندي از نور طبيعي به بهترين شكل ممكن اجرا شود.

سوربان؛ مرجع معرفي بهترين سالن عقد هاي تهران
شما مي توانيد به سايت سوربان مرجع معرفي سالن عقد در فضاي باز و فضاي بسته، مراجعه كنيد و انتخابي مناسب و ايده آل بر اساس سليقه و بودجه داشته باشيد. اين وب سايت با معرفي سالن هاي عقد و ازدواج و ساير خدمات مربوط به عروسي با تمركز روي موقعيت جغرافيايي، انتخاب و رزرو سالن عقد را در تهران و ساير شهرها براي شما تسريع مي بخشد.

مقايسه سالن عقد و باغ تالار براي اجراي مراسم عقد

سخن آخر
هر عروس و دامادي با توجه به شرايط، هزينه ها، تعداد مهمانان و نظر مشتركي كه دارند، لازم است بهترين گزينه را از ميان اين سالن عقد و باغ تالار انتخاب كنند و روز خاطره انگيزي را رقم بزنند. امروزه زوجين به خاطر تعداد كم مهمانان كه براي جشن عقد و عروسي خود در نظر دارند غالبا ترجيح ميدهند مراسم خود را در يك سالن عقد باكيفيت و مطلوب برگزار مي كنند اما عده ديگري از زوجين به دلايل زيادي مثل وسعت و جذابيت هاي ظاهري باغ تالار، برگزاري مراسم و برنامه هاي مختلف سرگرمي ويژه، ظرفيت بالاي باغ تالار و... براي برگزاري مراسم عروسي و عقد خود در يك باغ تالار اقدام مي كنند و سالن عقد و يا دفاتر ازدواج را مناسب نمي دانند.

نهايتا مي توان گفت بهترين راه انتخاب سالن عقد يا باغ تالار، بررسي دقيق شرايط خود، همسر و مهمانان است كه كمك مي كند يك جشن عالي را به بهترين شكل تجربه كنيد.

نظر شما براي اجراي عقد در باغ تالار يا سالن هاي عقد چيست؟ چه تجربه اي در اين زمينه داريد؟ تجربيات و نظراتتان را با ما و ديگر خوانندگان سايت به اشتراك بگذاريد تا به ما براي كامل كردن اين مقاله كمكي كرده باشيد!

تشريفات مجالس تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۵:۴۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

تشريفات عروسي در باغ و تالار، 7 نكته كليدي

تشريفات عروسي در باغ و تالار، 7 نكته كليدي

 


باغ تالار بدون ورودي تهران

تيم تشريفات تالار يا باغ تالار خدمات قابل ارائه بي‌شماري به زوج‌هاي جوان ارائه مي‌كند و به‌طوركلي در راستاي حقيقت بخشيدن به روياي آنها در مراسم عروسي شان قدم برمي دارد.

به گزارش برنا، جاده زندگي به زيباترين بخش خود رسيده است و اكنون زمان جشن گرفتن آغاز مسير زندگي مشتركتان است. سبي كه همه ما مدت‌ها انتظارش را مي‌كشيم و طبيعتاً مي‌خواهيم آن را به بهترين و زيباترين شكل ممكن برگزار كنيم. بله، شب عروسي بدون شك و بي اغراق بهترين شب زندگي هر كسي است و زوج‌هاي جوان تمام تلاش خود را مي‌كنند تا اين شب مهم را به شبي به‌يادماندني كه در خاطره‌ها باقي مي‌ماند تبديل كنند. در راستاي رسيدن به اين هدف مي‌توان از كمك ديگران به‌خصوص تيم تشريفات تالار و باغ تالارها كه اختصاصاً در زمينه برگزاري مراسم‌هاي مجلل و لوكس فعاليت مي‌كنند، بهره گرفت.

تيم تشريفات تالار يا باغ تالار خدمات قابل ارائه بي‌شماري به زوج‌هاي جوان ارائه مي‌كند و به‌طوركلي در راستاي حقيقت بخشيدن به روياي آنها در مراسم عروسي شان قدم برمي دارد. در اين مقاله تلاش مي‌كنيم شما را با خدمات قابل ارائه توسط تيم تشريفات در مراسم‌ عقد و عروسي آشنا كنيم تا درصورت نياز، متناسب با خواسته‌ها و بودجه‌تان بهترين خدمات را در شب عروسيتان دريافت كنيد.

قبل از انتخاب محل برگزاري مراسم عروسي كه مي‌تواند تالار يا باغ تالار باشد بايد به چند نكته توجه داشته باشيد. تالارها موظف هستند تا بهترين خدمات را مطابق خواسته و ميل شما ارائه دهند. تيم تشريفات تلاش مي‌كند تا در طول برگزاري مراسم همه مراحل مانند پذيرايي و سرو غذا، عكاسي مدلينگ و عروسي و فيلم برداري، گل‌آرايي و تزئين سالن، چيدن ميزها و سفره عقد و ... به‌طور منظم و دقيق طي شوند و رضايت خاطر عروس و داماد، خانواده‌ها و مهمان‌ها فراهم شود.

خدمات قابل ارائه توسط تيم تشريفات باغ تالارها عبارت‌اند از:
گل‌آرايي سالن يا محوطه مطابق سليقه زوجين:
گل‌آرايي سالن برگزاري مراسم يكي از مهم‌ترين آيتم‌هاي يك مراسم زيبا و رويايي است زيرا جلوه باشكوهي به مراسمات عقد و عروسي مي‌بخشد. البته توجه به طراحي و نحوه گل‌آرايي نيز از اهميت بسياري برخوردار است. تيم تشريفات تالار با در نظر گرفتن بودجه و سليقه شما در اين زمينه، تخصصي‌ترين خدمات را ارائه مي‌دهد تا نه تنها گل‌آرايي سالن با تازه و باطروات‌ترين گل‌ها انجام شود بلكه رنگ و طراحي گل‌ها با ساير اجزاي سالم هارموني و تناسب لازم را داشته باشد.

بيشتر بخوانيد:
پلمب ۱۷ واحد صنفي متخلف تالار و باغ تالار در لرستان
پلمب 57 واحد صنفي عرضه كننده قليان/ تغيير كاربري برخي تالارهاي پذيرايي در ايام كرونا/ برخورد با قليان سراهاي زير زميني با وزارت بهداشت است
"آموزش بورس" از مبتدي تا پيشرفته "كاملا رايگان"
"آموزش بورس" از مبتدي تا پيشرفته "كاملا رايگان"

پيشنهاد امروزYektanet: Vaccine
پيشنهاد و معرفي دي جي يا گروه موسيقي:
موسيقي در برگزاري مراسم‌هاي مختلف جشن و شادي به‌ويژه مراسم عقد آريايي و عروسي بسيار حائز اهميت است. براي انتخاب گروه موسيقي بايد به چند مورد توجه نمود. به‌عنوان مثال بهتر است براي لحظه ورودتان به تالار و اولين حضور دونفره عروس و داماد روي استيج و براي ساير مراحل جشن، آهنگ مناسبي انتخاب شود. يكي از خدمات مهمي كه تيم تشريفات تالار ارائه مي‌دهد، معرفي گروه موسيقي حرفه‌اي و تخصصي است كه در حين اجرا تمامي موارد مهم از جمله دارا بودن ابزارآلات موسيقي مناسب، كيفيت مناسب صدابرداري و نكات ذكر شده را در نظر خواهند گرفت.

پيشنهاد يا انتخاب بهترين باغ و آتليه عكاسي عروس:
تشريفات عروسي + تالار + باغ

آلبوم عكس‌هاي نامزدي يا عروسي يادآور روزهاي خاطره‌انگيز زندگيتان است. بنابراين انتخاب تيم مجرب و حرفه‌اي در اين زمينه كه تجهيزات به‌روز و مدرن نيز در اختيار دارند، بايد در اولويت امور پيش از مراسمتان قرار داشته باشد. يكي از وظايف تيم تشريفات برگزاري مراسم عروسي، انتخاب يك گروه موسيقي با تمامي اين مشخصات است. به‌علاوه نكات ديگر از جمله انتخاب لوكيشن عكاسي و محل ضبط كليپ عروسي نيز يكي از نكات حائز اهميت است كه تيم تشريفات در حين انتخاب گروه عكاسي عروس به تمامي اين موارد توجه خواهد داشت.

تزئين ميز پذيرايي از مهمان ها با استفاده از ظروف مجلل، شمعدان، گلدان و ساير اكسسوري‌ها:
ايجاد هارموني بين تزئينات سالن، گل آرايي و چيدمان ميزها يكي از مهم‌ترين موضوعاتي است كه در برگزاري يك مراسم عروسي بايد به آن پرداخته شود. استفاده از ظروف شيك، شمع‎‌آرايي، استفاده از گلدان با گل‌هاي تازه و خوشرنگ، انتخاب روميزي متناسب با تم مراسم و ... همگي از جمله خدماتي هستند كه تيم تشريفات مراسم عروسيتان در نظر گرفته و اجرا خواهد كرد.

تهيه و سرو شام با استفاده از بهترين مواد اوليه و به بهترين شكل ممكن:
پذيرايي از مهمانان شامل چند بخش پذيرايي بدو ورود، سرو شام و پذيرايي پس از شام مي‌باشد. پذيرايي بدو ورود مهمان‌ها معمولاً با سرو نوشيدني كه مي‌تواند چاي، نسكافه يا آبميوه باشد به همراه شيريني و سپس سرو ميوه مي‌باشد. شام عروسي نيز شامل پيش‌غذا، سالاد، نوشيدني و غذاي اصلي است و پس از شام نيز مجدداً نوشيدني و دسر و كيك عروسي سرو مي‌شود. ممكن است برخي از زوجين بودجه كافي براي پذيرايي از مهمان‌ها به اين شكل را نداشته باشند، بنابراين تيم تشريفات مراسم عروسي تلاش مي‌كند تا با درنظر گرفتن بودجه عروس و داماد برخي از آيتم‌هاي پذيرايي را حذف را اضافه كند و در عين حال رضايت مهمانان و رفاه آنها را نيز در نظر داشته باشد. علاوه بر اين نظارت بر كيفيت مواد اوليه و تعيين ميزان غذاي تهيه شده براي جلوگيري از اسراف نيز از نكات بسيار مهمي است كه تيم تشريفات حتماً به آن توجه خواهد داشت.

زمان‌بندي مناسب براي انجام تمامي مراحل و جلوگيري از بروز تأخير و بي‌نظمي:
اگر امور مربوط به قبل از مراسم عروسي و امور حين برگزاري جشن را به تيم تشريفات تالار محول كنيد، مي‌توانيد باخيال راحت از اين روز لذت ببريد. زمان مناسب براي رزرو تالار و سالن آرايش عروس، زمان مناسب براي انجام خريد عروسي و دوخت لباس عروس، زمانبندي لازم براي شروع، ادامه و خاتمه مراسم همگي برعهده تيم تشريفات برگزاري مراسم عقد و عروسي است.

تهيه امكانات رفاهي براي مهمانان مانند پاركينگ مناسب، اطمينان از عملكرد صحيح سيستم سرمايشي يا گرمايشي سالن و ...:
گاو صندوقت رو پر پول كن!! (شماره ت رو وارد كن)
گاو صندوقت رو پر پول كن!! (شماره ت رو وارد كن)

پيشنهاد امروزYektanet: Vaccine
پاركينگ يكي از مهمترين امكاناتي است كه يك تالار يا باغ تالار بايد ارائه دهد. ممكن است به دليل مشغله‌هاي فراوان، عروس و داماد به اين موضوع مهم كه رفاه و آسايش مهمان‌ها را در پي خواهد داشت را از قلم بيندازند. قطعاً بيشتر مهمانان با خودروي شخصي خود به مراسم مي‌آيند و اگر جاي پارك مناسب نداشته باشند، با مشكل مواجه خواهند شد. از طرف ديگر باتوجه به فصل برگزاري مراسم عروسي، وضعيت آب و هوا و سردي و گرمي سالن مراسم مي‌تواند آسايش مهمان‌ها را تحت تاثير قرار دهد. بنابراين با سپردن خدمات مراسم عروسيتان به يك تيم تشريفات حرفه‌اي مي‌توانيد مطمئن شويد رفاه مهماناني كه در مراسم حضور دارند از هر جهت تأمين است.

شايد ذهنيت زوج‌هاي جوان در مورد استفاده از خدمات تيم تشريفات تالارها، صرف هزينه‌هاي غيرضروري باشد؛ درحاليكه اين ديدگاه كاملاً اشتباه است. به‌طوركلي مزيت بهره‌گيري از تخصص تيم تشريفات براي برگزاري مراسم‌ها، استفاده از تجربه و ديدگاه آنها در برگزاري مراسم‌هاي مختلف باتوجه به درنظر گرفتن متغيرهاي مختلف از جمله ميزان بودجه زوجين است. به‌عنوان مثال، تيم تشريفات سعي مي‌كند با درنظر گرفتن بودجه عروس و داماد بهترين خدمات ممكن را به آنها ارائه دهد. بنابراين حتي اگر بودجه شما براي برگزاري مراسمي لوكس و لاكچري كلفي نباشد، تيم تشريفات با برنامه‌ريزي مناسب و با كمترين هزينه، سعي مي‌كند تا شب عروسيتان بيشترين شباهت را به تصوير ذهني‌تان داشته باشد.

تشريفات عروسي + تالار + باغ

يكي ديگر از مزيت‌هاي بهره‌گيري از تيم تشريفات آرامش خاطر و داشتن شبي بدون استرس، نگراني و دلهره است. اغلب عروس و دامادها به‌خصوص عروس خانم‌ها روزها و شايد ماه‌ها قبل از برگزاري مراسمشان استرس نحوه برگزاري مراسم را دارند و بي‌اختيار نگران بي‌نقص بودن برگزار اين شب مهم هستند. اين نگراني و استرس كاملاً طبيعي است اما ممكن است چه از نظر جسمي و چه روحي توان شما را تحليل ببرد و درنتيجه در آستانه فرا رسيدن مهم‎ترين شب زندگيتان، در بهترين وضعيت جسماني و روحي خود قرار نداشته باشيد و نتوانيد آن‌طور كه بايد، از اين شب خاص لذت ببريد. تيم تشريفات باغ تالار با قبول تمامي مسئوليت‌ها، متعهد مي‌شود كه همه چيز مطابق ميلتان انجام مي‌شود و وظيفه برنامه‌ريزي و پيگيري تمامي كارهاي پيش از برگزاري مراسم اعم از هماهنگي‌ها و تنظيم قراردادها و كارهاي حين برگزاري مراسم را برعهده مي‌گيرد. به‌اين‌ترتيب ديگر نيازي به تحمل استرس بيش‌ازحد براي برگزاري مراسمتان نمي‌باشد و مي‌توانيد با خيال راحت از اين شب مهم و خاطره‌انگيز لذت ببريد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۵:۴۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

اصلاحيه/ رئيس دانشگاه تهران درباره ماجراي عكس‌هاي نامتعارف در جشن فارغ‌التحصيلي چه گفته بود؟


پايگاه اطلاع رساني و خبري جماران -تهران
اصلاحيه/ رئيس دانشگاه تهران درباره ماجراي عكس‌هاي نامتعارف در جشن فارغ‌التحصيلي چه گفته بود؟

 


جشن فارغ التحصيلي

با بررسي مجدد صوت اين مراسم، دريافتيم در زمينه استخدام واژگان منتسب به رئيس دانشگاه تهران، از سوي تنظيم‌كننده گزارش اشتباهي صورت گرفته است كه بدينوسيله اصلاح مي‌شود.


اصلاحيه/ رئيس دانشگاه تهران درباره ماجراي عكس‌هاي نامتعارف در جشن فارغ‌التحصيلي چه گفته بود؟

سخنان منتسب به رئيس دانشگاه تهران درباره بحث عكس‌هاي غيرمتعارف برخي دانشجويان در يك جشن فارغ‌التحصيلي، به شرح مندرج در اين خبر اصلاح مي‌شود.

 

 

 

به گزارش جماران، در گزارش جماران از برنامه روز دانشجو كه روز شانزدهم آذر ماه ۱۴۰۰ از سوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران برگزار شده بود، در انعكاس بخشي از سخنان دكتر سيدمحمد مقيمي رئيس دانشگاه تهران در پاسخ به يكي از دانشجويان و در حالي كه درباره نوع مواجهه با ماجراي عكس‌هاي غيرمتعارف برخي فارغ‌التحصيلان دانشكده حقوق و علوم سياسي در جشن فارغ‌التحصيلي سخن مي‌گفت، آمده بود: "دادستان زنگ زد و گفت رئيس دانشكده و دانشجو بايد بازداشت شوند"

 


اين درحاليست كه با بررسي مجدد صوت اين مراسم، دريافتيم در زمينه استخدام واژگان منتسب به رئيس دانشگاه تهران، از سوي تنظيم‌كننده گزارش اشتباهي صورت گرفته است كه بدينوسيله اصلاح مي‌شود.

 


بر اين اساس، رئيس دانشگاه تهران در حالي كه در جمع دانشجويان حاضر در اين مراسم، در پاسخ به يكي از دانشجويان و در حالي كه درباره نوع مواجهه با ماجراي عكس‌هاي غيرمتعارف برخي فارغ‌التحصيلان دانشكده حقوق و علوم سياسي در جشن فارغ‌التحصيلي سخن مي‌گفت، عنوان كرد: "شب آن روز، از دادستاني گفتند فردا صبح رئيس دانشكده و دانشجويان، دادستاني (احضار). اما ما هم گفتيم خودمان در دانشگاه سازوكار انضباطي داريم."

 


بدينوسيله پايگاه خبري جماران، بخاطر استخدام واژگان نادرست در خبر مزبور، از مخاطبان عذرخواهي مي‌نمايد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۱:۰۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

حضور ايران در سي‌ويكمين نمايشگاه كتاب دوحه با ۲۵۰ اثر

حضور ايران در سي‌ويكمين نمايشگاه كتاب دوحه با ۲۵۰ اثر

 


برگزاري نمايشگاه در تهران


خانه كتاب و ادبيات ايران با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در دوحه با ارائه ۲۵۰ عنوان كتاب در سي‌ويكمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه (قطر) حضور دارد.

به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سي‌ويكمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه (قطر) با شعار «العِلمُ نور» و با حضور خانه كتاب و ادبيات ايران به نمايندگي از صنعت نشر كشور، نخست‌وزير، وزير كشور و وزير فرهنگ قطر، ديگر مقامات سياسي از جمله سفيران خارجي و برخي چهره‌هاي فرهنگي در مركز همايش‌ها و نمايشگاه‌هاي دوحه افتتاح شد.


در اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه خانه كتاب و ادبيات ايران با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در دوحه در غرفه‌اي به متراژ 36 مترمربع حضور داشته و به معرفي و عرضه 250 عنوان كتاب با موضوعات دين، ادبيات پايداري و دفاع مقدس، ادبيات معاصر و كلاسيك، ادبيات كودك و نوجوان، ايران‌شناسي و هنر مي‌پردازد.

معرفي صنعت نشر ايران، معرفي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و نمايشگاه مجازي كتاب تهران، طرح گرنت و معرفي سايت Books from Iran (كه شامل 1900 عنوان كتاب به همراه چكيده انگليسي است) به علاقه‌مندان فرهنگ و تمدن ايراني-اسلامي از ديگر فعاليت‌هاي خانه كتاب و ادبيات ايران در اين نمايشگاه است.

بر اساس اين خبر، آثار مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، انتشارات جمال، الهدي، سوره مهر، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و آثار منتخب انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان در كنار ديگر آثار ناشران ايراني به تنوع موضوعي غرفه ايران افزوده است.

نماينده بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي با حضور در غرفه ملي جمهوري اسلامي ايران ضمن معرفي آثار خود، به‌صورت مستقيم با ديگر ناشران حاضر در نمايشگاه جهت فروش حق‌انتشار در حال گفت‌وگو و تبادل نظر است.

حضور 319 ناشر عربي و 45 ناشر خارجي و نيز 90 نماينده ناشر، نشان از رشد قابل توجه نسبت به ادوار گذشته اين نمايشگاه دارد كه بر رونق فعاليت‌هاي فرهنگي و اقتصاد نشر افزوده است. همچنين، در اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه از مجموع 845 غرفه، 37 غرفه به ناشران حوزه كودك و نوجوان اختصاص يافته است.

سي‌ويكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه (قطر) از 23 دي‌ماه تا 2 بهمن‌ماه جاري از ساعت 9 تا 22 ميزبان علاقه‌مندان است.

حضور مؤسسه الهدي با بيش از 43 عنوان كتاب در نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه قطر

حجت‌الاسلام اسدي‌موحد، مديرعامل مؤسسه بين‌المللي الهدي از حضور اين مؤسسه با بيش از 43 عنوان كتاب با موضوعات ادبيات داستاني، ايران‌شناسي، آثار و انديشه‌هاي امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري به زبان‌هاي عربي، انگليسي و فارسي در سي‌ويكمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه قطر خبر داد.

وي افزود: مؤسسه بين‌المللي الهدي در اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه، كتاب‌هايي در موضوعات ادبيات داستاني، ايران‌شناسي، آثار و انديشه‌هاي حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري و ... را عمدتاً به زبان‌هاي عربي، انگليسي و فارسي براي بازيد علاقه‌مندان و اصحاب فرهنگ و ادب كشور قطر ارائه كرده است.

حجت‌الاسلام اسدي‌موحد گفت: از جمله اين آثار مي‌توان به كتاب‌هاي نهج العاشقين وقفه عندالشيرازيين سعدي و حافظ اثر محمدعلي آذرشب، تاثير الحكم الفارسيه في الادب العربي اثر عيسي العاكوب، و انا محمد رسول الله(ص) اثر آني ماري شيمل/عيسي علي العاكوب، الفارسيه المبسطه للعرب اثر روح‌الله هادي، جمله ساده فارسي (آموزش زبان فارسي براي عرب زبانان) اثر محمدعلي آذرشب، متون فارسي (آموزش زبان فارسي براي عرب زبانان) اثر محمدعلي آذرشب اشاره كرد.

عرضه كتاب «نوبهار جان و دل»؛ جملات قصار درباره‌ حج از مقام معظم رهبري

وي نقاشي‌هاي انقلاب اثر مرتضي گودرزي ديباج، نوبهار دل و جان به قلم حضرت آيت‌ الله سيد علي خامنه‌اي و ترجمه امجد فرشي، تاريخ الفن في ايران اثر حبيب الله آيت اللهي / علي مشكوري، تاريخ الادب فارسي اثر احمد تميم داري/ باسل احمد ادناوي، المنتخب من تاريخ ايران اثر رضا شعباني / سعد رستم، حكماء مدرسه اصفهان و دراسه خلق العالم من العدم اثر سعيد نظري توكلي، منهج المناظرات الانبياء الامام الصادق (ع) اثر فاطمه حسيني ميرصفي، من ماضي الادب الايراني اثر عبدالحسين زرين كوب را از ديگر آثار عرضه شده در نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه قطر برشمرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۳:۳۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

آلودگي هوا در تعيين جنسيت نوزادان تاثير دارد!

آلودگي هوا در تعيين جنسيت نوزادان تاثير دارد!

 


جشن تعيين جنسيت

نتايج يك مطالعه جديد نشان مي دهد آلودگي هوا مي تواند بر جنسيت نوزادان در يك منطقه خاص متولد مي شوند، تأثير يگذارد.

جنسيت نوزاد
به گزارش تازه‌نيوز يونايتدپرس نوشت، بررسي بيش از ۶ ميليون تولد در آمريكا و سوئد نشان داد مناطقي كه سطوح بالايي «بي فنيل پلي كلر» يا PCB در هوا و آب خود دارند تعداد نوزادان پسر متولد شده بيشتر از مناطقي است كه مقادير كمتري از اين آلاينده ها در آب و هواي آنجا وجود دارد. مطالعات نشان مي دهند، پي سي بي ها زماني به عنوان خنك‌كننده در وسايل الكتريكي استفاده مي‌شدند، قبل از اينكه تحقيقات اثرات آن‌ها را بر سلامت انسان نشان دهد، با اين وجود آنها هنوز اغلب در محيط ها يافت مي‌شوند.

 


به نقل از ايرنا، اين محققان گفتند: به طور مشابه، در مناطقي كه ميزان بالاي آلومينيوم در هوا وجود دارد كه به طور معمول مناطقي است كه اين فلز در آنجا پردازش مي‌شود، ميزان تولد نوزادان پسر در مقايسه با نوزادان دختر افزايش يافت. اين موضوع همچنين براي مناطقي با آلودگي بيشتر كروم، آرسنيك و جيوه در آب صدق مي كرد.اين در حالي است كه سطوح بالاي سرب و آهن در خاك كه در بسياري از مناطق با سابقه فعاليت صنايع سنگين يافت مي‌شود، اثر معكوس داشت و باعث افزايش ميزان تولد نوزادان دختر مي شد. در همين حال، به گفته محققان، روندهاي آب و هوايي هيچ تاثيري بر ميزان تولد براي هر دو جنس نداشت.

 

 

 

«آندري رزتسكي»، يكي از نويسندگان اين مطالعه و استاد پزشكي و ژنتيك انساني در دانشگاه شيكاگو، در بيانيه‌اي مطبوعاتي اعلام كرد: يافته‌هاي اين مطالعه مي‌تواند سياست‌گذاران را تشويق كند تا «گام‌هايي در جهت كاهش آلودگي زيست‌محيطي بردارند». تحقيقات نشان مي‌دهد از نظر تاريخي، نسبت تولد نوزادان پسر به نوزاد دختر، يا نسبت جنسي در هنگام تولد، در طول زمان در نوسان بوده است. به گفته رزتسكي و همكارانش، از نظر بيولوژيكي، نسبت مواليد دو جنس مي‌تواند تحت تأثير عوامل هورموني باشد كه به طور خاص جنين‌هاي دختر يا پسر را در دوران بارداري تعيين مي كند.

 


مطالعات گذشته نشان داده‌اند كه آلاينده‌ها، تغييرات آب‌وهوا و استرس رواني كه مادران باردار تجربه مي‌كنند، احتمالاً نسبت جنسي را در بدو تولد تغيير مي‌دهد، اما اين نتايج قطعي نبوده اند. اين داده‌ها همچنين نشان دادند كه فصل‌ها، دماي محيط، ميزان جرم و جنايت خشونت‌آميز و ميزان بيكاري والدين هيچ تأثيري بر نسبت جنسيت در بدو تولد نداشتند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۵۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

بهترين سورپرايز سالگرد ازدواج چيست؟

بهترين سورپرايز سالگرد ازدواج چيست؟

 


سورپرايز سالگرد ازدواج

آيا از زندگي پر از روزمرگي هاي كسل كننده خسته شده ايد؟ آيا با اينكه در حال نزديك شدن به سالگرد ازدواجتان هستيد، هديه اي نخريده ايد؟

 


به گزارش پايگاه خبري ربيع، به نقل از مجله دلگرم/ آيا از زندگي پر از روزمرگي هاي كسل كننده خسته شده ايد؟ آيا با اينكه در حال نزديك شدن به سالگرد ازدواجتان هستيد، هديه اي نخريده ايد؟ آيا هنوز راه حلي براي سورپرايز سالگرد ازدواج خود نيافته ايد؟ آيا نمي دانيد چه چيزي همسرتان را خوشحال مي كند؟ هنوز هم تنها با يك شمع و گل سالگرد ازدواجتان را جشن مي گيريد و از اين تكرار خسته شده ايد؟

 


سوالاتي از اين قبيل براي بسياري از افراد پس از گذشت چند سال از ازدواج پيش مي آيد و همه به دنبال يافتن سورپرايز سالگرد ازدواج براي خود هستند. اما يافتن اين سوال دغدغه ي بسياري از افراد است و ما به شما راه حلي ساده پيشنهاد مي دهيم.

 


اهميت اين موضوع براي همه ي ما بسيار زياد است و پس از سال ها زندگي عاشقانه، گرفتن جشني درخور براي سالگرد ازدواج بسيار مهم تلقي مي شود. به همين خاطر برخي از افراد به دنبال سورپرايز سالگرد ازدواج خود هستند. طراحي حرفه اي چهره شايد يك انتخاب ايده آل براي افراد باشد اما اين كار بسيار سخت و گاه غير ممكن است.

 


يك عكس حرفه اي نيز مي تواند جذاب باشد كه با استفاده از افكت هاي مختلف مي توان تغييرات مختلفي را در آن ايجاد كرد. اما چطور مي توان خاطرات مختلف را به يك سورپرايز سالگرد ازدواج تبديل كرد؟

 


ثبت خاطرات در هر لحظه و هر مكان ميسر است و اما لحظاتي ناب وجود دارد كه بسياري از افراد با صميميت تمام در كنار همسر خود قرار گرفته و خاطره اي به ياد ماندني را در عكس ايجاد نموده اند. اين مي تواند ايده اي ناب براي كادو سالگرد ازدواج باشد.

 


اگر در گالري عكس هاي خود جست و جو كنيد، تعداد عكس هايي كه در شادي در كنار همسر خود خاطره سازي كرده ايد، از يك عدد بيشتر مي شود. بهتر است با انتخاب عكس ها و چاپ آن ها، در هر لحظه با نگاه كردن به آن، به ياد عشق دو طرفه خود بيوفتيد. كادو سالگرد ازدواج مي تواند همين عكس باشد.

 


با انتخاب عكس بهتر است براي چاپ آن روي شاسي با متخصصان اين حرفه ارتباط برقرار كنيد.

 


انتخاب يك عكس با ابعاد مختلف، سواليست كه افراد اطلاعات تخصصي چنداني درباره ي آن ندارند.

 


يكي از راه هاي مناسب براي سورپرايز سالگرد ازدواج تغيير دكوراسيون با يك قاب عكس يادگاري روي ديوار است كه بسياري با ديدن آن به وجد مي آيند. اهميت انتخاب عكس ايده آل و با كيفيت در هنگام بزرگ كردن آن مي توان تشخيص داد.

 


در بيشتر مواقع وقتي از چاپ عكس صحبت مي كنيم، روندي طولاني را تصور مي كنيم كه لازمه ي آن رفتن به لابراتوار هاي عكاسي و صرف زمان بسيار زيادي بوده است. اما امروزه چاپ تصاوير بر روي تخته شاخي، يكي از راحت ترين و در عين حال خلاقانه ترين روش ها و متد ها براي چاپ و حتي طراحي تصاوير مي باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۸:۵۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

جايگاه ساز دف مجالس عروسي نيست

جايگاه ساز دف مجالس عروسي نيست

خدمات مجالس

خبر آوا

ابراهيم مرادي نوازنده دف و سرپرست گروه كوبه‌اي نوازان «مستان» ضمن ارائه نقطه نظرات خود درباره كم‌توجهي برخي هنرمندان نسبت به در نظر نگرفتن جايگاه ارزشمند ساز دف طي سال‌هاي اخير و تازه‌ترين فعاليت‌هاي خود در عرصه موسيقي گفت: بنده از جمله نوازندگاني هستم كه طي سال‌هاي اخير نهايت تلاشم را انجام داده‌ام تا بتوانم […]

 


ابراهيم مرادي نوازنده دف و سرپرست گروه كوبه‌اي نوازان «مستان» ضمن ارائه نقطه نظرات خود درباره كم‌توجهي برخي هنرمندان نسبت به در نظر نگرفتن جايگاه ارزشمند ساز دف طي سال‌هاي اخير و تازه‌ترين فعاليت‌هاي خود در عرصه موسيقي گفت: بنده از جمله نوازندگاني هستم كه طي سال‌هاي اخير نهايت تلاشم را انجام داده‌ام تا بتوانم به سهم خود معرفي درستي از ساز دف به عموم مخاطبان داشته باشم. اما متاسفانه در برخي موارد شاهد اين هستم كه جايگاه و موقعيت اين ساز ارزشمند به جاي بدي كشيده شده كه متاسفانه در شأن اين ساز نيست.

 


وي افزود: به تازگي در جريان برگزاري برخي از مجالس عروسي مشاهده كرده‌ام كه ساز دف در سبك‌ترين و بدترين شكل ممكن خود حكم ساقدوش عروس را پيدا كرده و برخي از نوازندگانش كه اطلاعات چنداني هم از جايگاه اين ساز عرفاني ندارند، دست به حركاتي مي‌زنند كه اصلاً زيبنده جايگاهش نيست. شرايطي كه واقعاً كار به جاهاي باريك كشانده و فضايي را ايجاد كرده كه برخي از مخاطبان و شنوندگان تصور كنند مقام و منزلت ساز ارزشمندي چون دف، فقط براي مجالس شادي و عروسي كاربرد دارد. در حالي كه اگر كمي دقت بيشتري داشته باشيم مي‌توانيم از ابزار و ادوات ديگري براي مجالس عروسي استفاده كنيم.

 


مرادي بيان كرد: من اميدوارم فضاي فعلي، به واسطه حضور هنرمندان ارزنده‌اي در حوزه دف‌نوازي مشغول به فعاليت هستند تغيير كند و ما شاهد ارتقاي جايگاه اين ساز در موسيقي كشورمان شويم. چارچوبي هدف‌مند و داراي اعتبار كه در اين سال‌ها فقط و فقط به جهت تلاش و كوشش هنرمندان واقعي اين عرصه توانسته به حيات خود ادامه دهد.

 


اين نوازنده در تشريح تازه‌ترين فعاليت‌هاي خود در حوزه موسيقي گفت: مشغول تدارك و توليد دو نماهنگ با محوريت ساز دف هستم كه مي‌تواند در ژانر موسيقي عرفاني مورد توجه قرار گيرد. محتوايي كه به اعتقاد خودم مي‌تواند معرفي درستي از ساز دف براي علاقه‌مندان موسيقي داشته باشد. علاوه بر اين‌ها در حال برنامه‌ريزي براي برگزاري كنسرت‌هايي در تهران و شهرهاي ديگر هستم كه اميدوارم شرايط برگزاري آن با آغاز سال آينده فراهم شود.

 


ابراهيم مرادي از جمله هنرمنداني است كه نوازندگي دف را نزد پدر و برادرانش در سنندج آغاز كرد. وي تا كنون در جشنواره‌هاي مختلف هنري از جمله «ذكر و ذاكرين»، «موسيقي فجر»، «موسيقي جوان»، «دف نواي رحمت» به عنوان شركت كننده حضور داشته است.

 


اين هنرمند همچنين تنظيم كننده قطعات دف در گروه «اخوان» به سرپرستي منصور مرادي و گروه «نواي رحمت» به سرپرستي استاد مسعود مرادي نيز بوده و در سال ۱۳۹۶ گروه كوبه‌اي نوازان «مستان» را در تهران تشكيل داده و در چارچوب حضور در اين گروه تاكنون به صورت حرفه‌اي به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌دهد. مرادي در سال ۱۳۹۷ نيز «كتاب دف در مكتب خانقاه» را نوشته و در اختيار علاقمندان به اين ساز قرار داده است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۷:۲۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

اي جان جان جان جان ما آمديم از بهر نان

اي جان جان جان جان ما آمديم از بهر نان

دي جي عروسي

«خيلي از جوان‌ها دل‌شان مي‌خواهد دي‌جي باشند اما شايد باور نكنيد كه اين شغل سختي‌ها و مشكلات و استرس‌هاي خودش را دارد. ساعت‌ها بايد سرپا باشي و هركسي هم هر آهنگي را سفارش داد بخواني و تلاش كني كه جشن از ريتم نيفتد.» اينها حرف علي است. جوان 28 ساله‌اي كه 6 سالي است در كنار اجاره دادن سيستم صوتي و نور مجالس به عنوان دي‌جي در عروسي‌ها و تولدها و جشن‌هاي مختلف برنامه اجرا مي‌كند. مي‌گويد خيلي از جوان‌ها به خاطر پيدا نكردن شغل مناسب و به تصور اينكه پول در دي‌جي شدن است بدون داشتن سواد موسيقي دي‌جي مي‌شوند و بازار اين كار را هم خراب مي‌كنند.

شعار سال: دي‌جي «تي‌وان» نام مستعار علي است و مي‌گويد خيلي از دي‌جي‌ها از اين نام‌ها براي خودشان انتخاب مي‌كنند. سعيد هم يكي ديگر از دي‌جي‌هاست كه كار اولش را ساخت، ميكس و مستر آهنگ معرفي مي‌كند و معتقد است دي‌جي‌هاي واقعي به هر مجلسي نمي‌روند و اينكه در كشورهاي اروپايي و امريكايي دي‌جي‌ها كنسرت هم برگزار مي‌كنند.

جادوگران ديسك

دي‌جي مخفف كلمه ديسك جاكي به معني سواركار و جادوگر ديسك است. دي‌جي به كسي گفته مي‌شود كه آهنگ‌هاي ضبط شده خواننده‌هاي مختلف پاپ و رپ را روي ديسك انتخاب مي‌كند و با شكل متفاوتي براي مخاطبان مورد نظر خود پخش مي‌كند. اين تعريفي است كه علي از دي‌جي ارائه مي‌دهد و مي‌گويد: «در ايران چند دسته دي‌جي فعاليت مي‌كنند. در مراسم‌ معمولاً به كسي كه نورپردازي يا صداگذاري مي‌كند هم دي‌جي مي‌گويند درحالي كه دي‌جي كسي است كه سواد موسيقي دارد و دوره‌هاي ويژه اين كار را ديده. دي‌جي‌ها سواد موسيقي الكترونيك دارند و معمولاً خودشان آهنگساز هستند. متأسفانه چند سالي است تعدادي از جوان‌ها كه شغل مناسبي پيدا نمي‌كنند يا عاشق هيجان هستند به تصور اينكه در اين كار پول خوبي هست و هنري هم نمي‌خواهد يا نهايتاً اينكه يك ديسك را تكان مي‌دهند، سراغ دي‌جي شدن مي‌روند.»

علي از نحوه ورود به دنياي دي‌جي‌ها اين طور مي‌گويد: «بعد از اينكه در رشته مهندسي عمران فارغ‌التحصيل شدم و سربازي رفتم، تصميم گرفتم دنبال علاقه‌ام كه موسيقي بود، بروم. براي اجراي يك برنامه در ميهماني‌ و مراسم، داشتن يك سيستم صوتي و نورپردازي مناسب و همين طور يك استيج خوب حرف اول را مي‌زند. با وام 200 ميليون تومان سيستم و وسايل خريدم و براي مراسم‌ مختلف اين وسايل را اجاره مي‌دهم.

از سال 91 كه اين كار را شروع كردم، علاوه بر اجاره دادن سيستم صوتي و نورپردازي و نصب استيج، به عنوان دي‌جي هم كار مي‌كنم. به جز ماه‌هاي محرم و صفر معمولاً پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها براي اجرا به مراسم‌ عروسي و جشن تولد يا پارتي دعوت مي‌شوم. البته چند باري هم به جشن‌هاي خاصي مثل نامگذاري نوزاد، ختنه‌سوران يا تشخيص جنسيت نوزاد هم دعوت شده‌ام. يكي از اين جشن‌ها كه براي خود من هم جالب بود، جشن تشخيص جنسيت نوزاد بود كه نزديك به 300 نفر ميهمان توي يكي از باغ‌هاي لواسان جمع شده بودند و خانواده اين نوزاد نزديك به 70 ميليون تومان هزينه كرده بودند. ما هم سنگ تمام گذاشتيم و آخر مراسم معلوم شد نوزاد دختر است. مادر نوزاد لباس عروس پوشيده بود و فيلمبرداري هم با آخرين متد انجام شد.

دي‌جي شدن چه آسان

خيلي از اين جوانان از خود ما سيستم و وسايل اجاره مي‌كنند و خودشان را دي‌جي معرفي مي‌كنند. حتي در جشن‌هاي فاميلي به دروغ اعلام مي‌كنند كه هيچ پولي بابت اجراي برنامه نمي‌گيرند و فقط پول اجاره سيستم و دستگاه‌ها را طلب مي‌كنند و به اين بهانه پول بيشتري مي‌گيرند. علي كه دل خوشي از دي‌جي‌هاي قلابي ندارد، مي‌گويد: «به قول يكي از دوستان، اگر لگد به درخت بزني به جاي برگ، دي‌جي مي‌ريزد. هر روز به تعداد جواناني كه مي‌خواهند دي‌جي باشند، اضافه مي‌شود. كسي را مي‌شناسم كه مغازه‌اش را اجاره داده و به خاطر بيكاري سراغ دي‌جي شدن رفته و با يكي دوتا برنامه رفتن هم براي خودش اسم مستعار انتخاب كرده. مفهوم و كاركرد دي‌جي در ايران و كشورهاي ديگر بسيار متفاوت است. در كشورهاي اروپايي دي‌جي‌ها آهنگسازهاي بسيار قوي هستند و با سواد موسيقي بالا و ايجاد تغييرات جزيي در موسيقي و آهنگ‌ها برنامه اجرا مي‌كنند اما در ايران دي‌جي‌ها با ميكس چند آهنگ بدون هيچ شناختي نسبت به موسيقي برنامه اجرا مي‌كنند.»

علي از درآمد دي‌جي‌ها و تصويري كه مردم از آن دارند، مي‌گويد: «معمولاً درآمد دي‌جي‌ها بين 2 تا 6 ميليون تومان است. البته برخي دي‌جي‌ها خيلي قوي هستند كه نمي‌توان براي كارهاي آنها قيمت تعيين كرد. دي‌جي‌ها اگر به تنهايي و تنها با يك سيستم و ميكس آهنگ در جشن و مراسم اجرا كنند، بين 300 هزار تومان تا يك ميليون تومان مي‌گيرند ولي اگر اركستر آنها را همراهي كند، هر كدام از نوازنده‌ها هم بين 200 تا 300 هزار تومان مي‌گيرند.

تصوري كه برخي از دي‌جي دارند، كسي است كه بايد آهنگ‌هاي درخواستي آنها را اجرا كند درحالي كه دي‌جي آهنگ‌هايي را كه خودش تهيه و تنظيم كرده، اجرا مي‌كند. علاوه بر آن بايد مراقب سيستم صوتي و وسايلي كه اجاره كرده‌ايم، باشيم. به همه اين موارد توقيف اين وسايل از طرف پليس را هم اضافه كنيد كه همه رشته‌ها را پنبه مي‌كند.»

دي‌جي بودن شغل پر استرسي است و هميشه اين نگراني هست كه با مشكل مواجه بشويد. علي خاطره ترسناكي در اين باره دارد: «يك بار براي اجراي برنامه به جشن نامزدي در يكي از باغ‌هاي اطراف شهريار دعوت شدم. موقع اجراي برنامه وقتي به چهره ميهمان‌ها نگاه كردم، احساس كردم بيشتر به اراذل و اوباش شباهت دارند تا ميهمان يك جشن. تعدادي از آنها كلت به كمر بسته بودند. باور كنيد از ترس نمي‌دانستم چه چيزي مي‌خوانم. يك ساعت بعد مأموران يگان ويژه نيروي انتظامي وارد باغ شدند درگيري مسلحانه بين مأموران و ميهمان‌ها آغاز شد. بعد از چند دقيقه افراد مسلح دستگير شدند و تعدادي از وسايل ما هم توسط پليس ضبط شد.»

دي‌جي‌هاي كار راه‌انداز

سعيد در زمينه تنظيم موسيقي و ميكس و مستر فعاليت دارد و براي خوانندگان معروف پاپ هم آهنگسازي كرده. چند باري هم همراه دي‌جي‌ها براي اجراي برنامه به عروسي يا جشن تولد رفته و بخوبي با كار و بار دي‌جي‌ها آشنايي دارد.

مي‌گويد: «تعريف دي‌جي در ايران با ديگر كشورها متفاوت است. در كشورهاي امريكايي و اروپايي دي‌جي‌ها علاوه بر آهنگسازي، كنسرت برگزار مي‌كنند و گاهي در زمان اجراي برنامه به شكل زنده موزيك تنظيم مي‌كند اما در ايران داستان كمي متفاوت است.

15 سالي است كه جوانان اقبال زيادي به دي‌جي شدن پيدا كرده‌اند و برخي از آنها دقيقاً همان كاري را كه دهه 50 و 60 ضبط صوت‌ها توي عروسي‌ و جشن تولد انجام مي‌داد، تكرار مي‌كنند با اين تفاوت كه جاي ضبط صوت را لپ تاپ و دو سي‌دي آهنگ و كسي كه با يك نرم‌افزار آهنگ‌ها را ميكس مي‌كند، گرفته. به نوعي دي‌جي‌ها فقط كار راه‌انداز هستند و تلاش مي‌كنند كه ريتم موزيك نيفتد. در ايران تعداد انگشت شماري دي‌جي معروف و موسيقي بلد داريم كه قيمت آنها هم بسيار بالاست اما بعضي به اسم دي‌جي با 200 هزار تومان بازار اين كار را خراب مي‌كنند درحالي كه آنها هيچ اطلاعاتي از موسيقي و آهنگ ندارند.

متأسفانه به دليل مشكلات مالي اقبال به سوي اين دسته از دي‌جي‌ها بيشتر شده. دي‌جي بايد به اين سواد موسيقي رسيده باشد كه بداند در كدام منطقه از تهران و چه نوع مراسمي چه آهنگ‌هايي اجرا كند. به طور مثال در منطقه شمال تهران بيشتر طالب آهنگ‌هاي تند رپ هستند ولي در جنوب تهران يا شهرهاي حاشيه‌اي آهنگ‌هاي تند پاپ مثل ناري ناري طرفدار دارد. دي‌جي‌ها در جشن‌ها به ميانگين سني ميهمان‌ها توجه مي‌كنند و اگر شخص سالخورده‌اي در جمع باشد، حتماً در ميان آهنگ‌ها يكي از آهنگ‌هاي دهه 50 را هم اجرا مي‌كنند.»

موسيقي بلد باشي يا نه فرقي نمي‌كند، دو تا ديسك صفحه را مي‌چرخاني و پول مي‌گيري. بهانه هم زياد است؛ يك شب به تالاري مجلل دعوت مي‌شوي تا ميهماني نمايش خريد عروس را گرم كني، يك شب هم به باغي در اطراف تهران براي ميهماني بزرگ تشخيص جنسيت بچه. مراسمي كه قرار است در آن از برگه سونوگرافي جنين پرده‌برداري شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۰۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

اي جان جان جان جان ما آمديم از بهر نان

اي جان جان جان جان ما آمديم از بهر نان

دي جي عروسي

«خيلي از جوان‌ها دل‌شان مي‌خواهد دي‌جي باشند اما شايد باور نكنيد كه اين شغل سختي‌ها و مشكلات و استرس‌هاي خودش را دارد. ساعت‌ها بايد سرپا باشي و هركسي هم هر آهنگي را سفارش داد بخواني و تلاش كني كه جشن از ريتم نيفتد.» اينها حرف علي است. جوان 28 ساله‌اي كه 6 سالي است در كنار اجاره دادن سيستم صوتي و نور مجالس به عنوان دي‌جي در عروسي‌ها و تولدها و جشن‌هاي مختلف برنامه اجرا مي‌كند. مي‌گويد خيلي از جوان‌ها به خاطر پيدا نكردن شغل مناسب و به تصور اينكه پول در دي‌جي شدن است بدون داشتن سواد موسيقي دي‌جي مي‌شوند و بازار اين كار را هم خراب مي‌كنند.

شعار سال: دي‌جي «تي‌وان» نام مستعار علي است و مي‌گويد خيلي از دي‌جي‌ها از اين نام‌ها براي خودشان انتخاب مي‌كنند. سعيد هم يكي ديگر از دي‌جي‌هاست كه كار اولش را ساخت، ميكس و مستر آهنگ معرفي مي‌كند و معتقد است دي‌جي‌هاي واقعي به هر مجلسي نمي‌روند و اينكه در كشورهاي اروپايي و امريكايي دي‌جي‌ها كنسرت هم برگزار مي‌كنند.

جادوگران ديسك

دي‌جي مخفف كلمه ديسك جاكي به معني سواركار و جادوگر ديسك است. دي‌جي به كسي گفته مي‌شود كه آهنگ‌هاي ضبط شده خواننده‌هاي مختلف پاپ و رپ را روي ديسك انتخاب مي‌كند و با شكل متفاوتي براي مخاطبان مورد نظر خود پخش مي‌كند. اين تعريفي است كه علي از دي‌جي ارائه مي‌دهد و مي‌گويد: «در ايران چند دسته دي‌جي فعاليت مي‌كنند. در مراسم‌ معمولاً به كسي كه نورپردازي يا صداگذاري مي‌كند هم دي‌جي مي‌گويند درحالي كه دي‌جي كسي است كه سواد موسيقي دارد و دوره‌هاي ويژه اين كار را ديده. دي‌جي‌ها سواد موسيقي الكترونيك دارند و معمولاً خودشان آهنگساز هستند. متأسفانه چند سالي است تعدادي از جوان‌ها كه شغل مناسبي پيدا نمي‌كنند يا عاشق هيجان هستند به تصور اينكه در اين كار پول خوبي هست و هنري هم نمي‌خواهد يا نهايتاً اينكه يك ديسك را تكان مي‌دهند، سراغ دي‌جي شدن مي‌روند.»

علي از نحوه ورود به دنياي دي‌جي‌ها اين طور مي‌گويد: «بعد از اينكه در رشته مهندسي عمران فارغ‌التحصيل شدم و سربازي رفتم، تصميم گرفتم دنبال علاقه‌ام كه موسيقي بود، بروم. براي اجراي يك برنامه در ميهماني‌ و مراسم، داشتن يك سيستم صوتي و نورپردازي مناسب و همين طور يك استيج خوب حرف اول را مي‌زند. با وام 200 ميليون تومان سيستم و وسايل خريدم و براي مراسم‌ مختلف اين وسايل را اجاره مي‌دهم.

از سال 91 كه اين كار را شروع كردم، علاوه بر اجاره دادن سيستم صوتي و نورپردازي و نصب استيج، به عنوان دي‌جي هم كار مي‌كنم. به جز ماه‌هاي محرم و صفر معمولاً پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها براي اجرا به مراسم‌ عروسي و جشن تولد يا پارتي دعوت مي‌شوم. البته چند باري هم به جشن‌هاي خاصي مثل نامگذاري نوزاد، ختنه‌سوران يا تشخيص جنسيت نوزاد هم دعوت شده‌ام. يكي از اين جشن‌ها كه براي خود من هم جالب بود، جشن تشخيص جنسيت نوزاد بود كه نزديك به 300 نفر ميهمان توي يكي از باغ‌هاي لواسان جمع شده بودند و خانواده اين نوزاد نزديك به 70 ميليون تومان هزينه كرده بودند. ما هم سنگ تمام گذاشتيم و آخر مراسم معلوم شد نوزاد دختر است. مادر نوزاد لباس عروس پوشيده بود و فيلمبرداري هم با آخرين متد انجام شد.

دي‌جي شدن چه آسان

خيلي از اين جوانان از خود ما سيستم و وسايل اجاره مي‌كنند و خودشان را دي‌جي معرفي مي‌كنند. حتي در جشن‌هاي فاميلي به دروغ اعلام مي‌كنند كه هيچ پولي بابت اجراي برنامه نمي‌گيرند و فقط پول اجاره سيستم و دستگاه‌ها را طلب مي‌كنند و به اين بهانه پول بيشتري مي‌گيرند. علي كه دل خوشي از دي‌جي‌هاي قلابي ندارد، مي‌گويد: «به قول يكي از دوستان، اگر لگد به درخت بزني به جاي برگ، دي‌جي مي‌ريزد. هر روز به تعداد جواناني كه مي‌خواهند دي‌جي باشند، اضافه مي‌شود. كسي را مي‌شناسم كه مغازه‌اش را اجاره داده و به خاطر بيكاري سراغ دي‌جي شدن رفته و با يكي دوتا برنامه رفتن هم براي خودش اسم مستعار انتخاب كرده. مفهوم و كاركرد دي‌جي در ايران و كشورهاي ديگر بسيار متفاوت است. در كشورهاي اروپايي دي‌جي‌ها آهنگسازهاي بسيار قوي هستند و با سواد موسيقي بالا و ايجاد تغييرات جزيي در موسيقي و آهنگ‌ها برنامه اجرا مي‌كنند اما در ايران دي‌جي‌ها با ميكس چند آهنگ بدون هيچ شناختي نسبت به موسيقي برنامه اجرا مي‌كنند.»

علي از درآمد دي‌جي‌ها و تصويري كه مردم از آن دارند، مي‌گويد: «معمولاً درآمد دي‌جي‌ها بين 2 تا 6 ميليون تومان است. البته برخي دي‌جي‌ها خيلي قوي هستند كه نمي‌توان براي كارهاي آنها قيمت تعيين كرد. دي‌جي‌ها اگر به تنهايي و تنها با يك سيستم و ميكس آهنگ در جشن و مراسم اجرا كنند، بين 300 هزار تومان تا يك ميليون تومان مي‌گيرند ولي اگر اركستر آنها را همراهي كند، هر كدام از نوازنده‌ها هم بين 200 تا 300 هزار تومان مي‌گيرند.

تصوري كه برخي از دي‌جي دارند، كسي است كه بايد آهنگ‌هاي درخواستي آنها را اجرا كند درحالي كه دي‌جي آهنگ‌هايي را كه خودش تهيه و تنظيم كرده، اجرا مي‌كند. علاوه بر آن بايد مراقب سيستم صوتي و وسايلي كه اجاره كرده‌ايم، باشيم. به همه اين موارد توقيف اين وسايل از طرف پليس را هم اضافه كنيد كه همه رشته‌ها را پنبه مي‌كند.»

دي‌جي بودن شغل پر استرسي است و هميشه اين نگراني هست كه با مشكل مواجه بشويد. علي خاطره ترسناكي در اين باره دارد: «يك بار براي اجراي برنامه به جشن نامزدي در يكي از باغ‌هاي اطراف شهريار دعوت شدم. موقع اجراي برنامه وقتي به چهره ميهمان‌ها نگاه كردم، احساس كردم بيشتر به اراذل و اوباش شباهت دارند تا ميهمان يك جشن. تعدادي از آنها كلت به كمر بسته بودند. باور كنيد از ترس نمي‌دانستم چه چيزي مي‌خوانم. يك ساعت بعد مأموران يگان ويژه نيروي انتظامي وارد باغ شدند درگيري مسلحانه بين مأموران و ميهمان‌ها آغاز شد. بعد از چند دقيقه افراد مسلح دستگير شدند و تعدادي از وسايل ما هم توسط پليس ضبط شد.»

دي‌جي‌هاي كار راه‌انداز

سعيد در زمينه تنظيم موسيقي و ميكس و مستر فعاليت دارد و براي خوانندگان معروف پاپ هم آهنگسازي كرده. چند باري هم همراه دي‌جي‌ها براي اجراي برنامه به عروسي يا جشن تولد رفته و بخوبي با كار و بار دي‌جي‌ها آشنايي دارد.

مي‌گويد: «تعريف دي‌جي در ايران با ديگر كشورها متفاوت است. در كشورهاي امريكايي و اروپايي دي‌جي‌ها علاوه بر آهنگسازي، كنسرت برگزار مي‌كنند و گاهي در زمان اجراي برنامه به شكل زنده موزيك تنظيم مي‌كند اما در ايران داستان كمي متفاوت است.

15 سالي است كه جوانان اقبال زيادي به دي‌جي شدن پيدا كرده‌اند و برخي از آنها دقيقاً همان كاري را كه دهه 50 و 60 ضبط صوت‌ها توي عروسي‌ و جشن تولد انجام مي‌داد، تكرار مي‌كنند با اين تفاوت كه جاي ضبط صوت را لپ تاپ و دو سي‌دي آهنگ و كسي كه با يك نرم‌افزار آهنگ‌ها را ميكس مي‌كند، گرفته. به نوعي دي‌جي‌ها فقط كار راه‌انداز هستند و تلاش مي‌كنند كه ريتم موزيك نيفتد. در ايران تعداد انگشت شماري دي‌جي معروف و موسيقي بلد داريم كه قيمت آنها هم بسيار بالاست اما بعضي به اسم دي‌جي با 200 هزار تومان بازار اين كار را خراب مي‌كنند درحالي كه آنها هيچ اطلاعاتي از موسيقي و آهنگ ندارند.

متأسفانه به دليل مشكلات مالي اقبال به سوي اين دسته از دي‌جي‌ها بيشتر شده. دي‌جي بايد به اين سواد موسيقي رسيده باشد كه بداند در كدام منطقه از تهران و چه نوع مراسمي چه آهنگ‌هايي اجرا كند. به طور مثال در منطقه شمال تهران بيشتر طالب آهنگ‌هاي تند رپ هستند ولي در جنوب تهران يا شهرهاي حاشيه‌اي آهنگ‌هاي تند پاپ مثل ناري ناري طرفدار دارد. دي‌جي‌ها در جشن‌ها به ميانگين سني ميهمان‌ها توجه مي‌كنند و اگر شخص سالخورده‌اي در جمع باشد، حتماً در ميان آهنگ‌ها يكي از آهنگ‌هاي دهه 50 را هم اجرا مي‌كنند.»

موسيقي بلد باشي يا نه فرقي نمي‌كند، دو تا ديسك صفحه را مي‌چرخاني و پول مي‌گيري. بهانه هم زياد است؛ يك شب به تالاري مجلل دعوت مي‌شوي تا ميهماني نمايش خريد عروس را گرم كني، يك شب هم به باغي در اطراف تهران براي ميهماني بزرگ تشخيص جنسيت بچه. مراسمي كه قرار است در آن از برگه سونوگرافي جنين پرده‌برداري شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۰۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

جشن فارغ التحصيلي براي يك قاتل در سايه غفلت مسئولان

جشن فارغ التحصيلي براي يك قاتل در سايه غفلت مسئولان

 


جشن فارغ التحصلي

عده‌اي از مسئولان و اساتيد دانشگاه تربيت مدرس در اقدامي عجيب مراسم فارغ التحصلي نمادين براي اين قاتل سنگدل برگزار كردند تا بار ديگر بر زخم خانواده غزاله شكوري نمك بپاشند.

 


گروه سياسي-رجانيوز: «در حين صحبت با غزاله عصباني شدم و او را هل دادم و سر او به دستگيره تخت خورد و از حال رفت. چند بار اين حركت را تكرار كردم (كوبيدن سر مقتوله به دستگيره تخت) و سپس با ميله بارفيكس پنج يا شش ضربه به سر او زدم. بعد از اين كه او را داخل چند كيسه زباله گذاشتم و بعد از جمع كردن جسد و قرار دادن آن داخل چمدان به مدت حداقل ۱۲ دقيقه در آن حالت او را نگه‌داري و حمل كردم و در آخر در سطل زباله مكانيزه انداختم و فرداي آن روز نيز براي بررسي سطل زباله به محل آن در ميدان مينا رفتم».

 

اين روايت آرمان عبدالعالي قاتل بي رحمي است كه با جنايتي وحشتناك همه را شوكه كرد. قتلي كه هشت سال از آن مي‌گذرد اما هنوز خانواده مقتول نتوانستند با پيكر دخترشان خداحافظي كنند.

 

با اين وجود عده‌اي از مسئولان و اساتيد دانشگاه تربيت مدرس در اقدامي عجيب مراسم فارغ التحصلي نمادين براي اين قاتل سنگدل برگزار كردند تا بار ديگر بر زخم خانواده غزاله شكوري نمك بپاشند.

 

اين اقدام گستاخانه در تمجيد از يك قاتل آن هم در يك محيط دانشگاهي اتفاقي عجيب و توهين آميز است كه جامعه علمي كشور با تعجب شاهد آن بوده است. در شرايطي كه انتظار مي‌رود مسئولان وزارت علوم به سرعت با عوامل اين برنامه برخورد جدي كنند؛ تاكنون هيچ يك از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه تربيت مدرس درباره اين برنامه توضيحي نداده‌اند.

 

اين عمليات رواني طراحي شده همزمان با دروغگويي رسانه‌هاي خارج نشين است كه آرمان عبدالعالي را كودك خطاب مي‌كنند. گفتني است آرمان عبدالعالي در زمان ارتكاب قتل فقط هشت روز تا 18 سالگي فاصله داشت و در زمان اجراي حكم قصاص 25 ساله بود. درحاليكه هفته گذشته تلاش‌ها براي كسب رضايت خانواده مقتول با حضور قاضي و خادمان حرم رضوي به نتيجه نرسيد اين قاتل سنگدل به دار مجازات آويخته شد.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۳۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)