اخبار مجالس و عروسی اخبار مجالس و عروسی .

اخبار مجالس و عروسی

مهمترین مانع ازدواج جوانان چیست؟

مهمترین مانع ازدواج جوانان چیست؟

 

ایسنا/کرمانشاه این روزها هزینه‌های سنگین ازدواج، از جهیزیه و مهریه بالا گرفته تا هزینه‌های برگزاری مراسم نامزدی و عقد و عروسی سد راه ازدواج جوانان شده و آن‌ها را از تشکیل زندگی باز می‌دارد.

برگزاری مراسم نامزدی

ازدواج‌های امروزی با گذشته خیلی فرق کرده‌ و این روزها سایه تجملات، چشم و هم‌چشمی و اسراف بر ازدواج‌ها حسابی سنگینی می‌کند و بسیاری جوانان با در نظر گرفتن این هزینه‌های سرسام‌آور، رغبتی به تشکیل خانواده ندارند.

قالیشویی نارمک

حجت الاسلام شمس‌الله جلیلیان کارشناس مسائل مذهبی به مناسبت هفته ازدواج، در گفت وگو با ایسنا، با توصیه به جوانان و خانواده های آنها بر ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی در امر ازدواج، اظهار کرد: جوانان و خانواده ها بدانند که تجمل گرایی نه فقط باعث خوشبختی دختر و پسر در ازدواج نمی شود، بلکه به دلیل هزینه های زیادی که بر دوش خانواده ها می گذارد، هم خانواده آقا پسرها و هم خانواده دخترخانم ها را برای تامین مخارج ازدواج در تنگنا می گذارد و شیرینی ازدواج را بر کام خانواده های زیادی تلخ می کند.

 


جلیلیان ادامه داد: جوانان امروزی با این تصور که یک‌شب هزار شب نمی‌شود به ازدواج نگاه می کنند و با این تصور با کلی وام و قرض مراسمی را برپا می‌کنند که یک‌عمر بدهی برایشان باقی می‌ماند و تا سالهای سال باید اقساط وام عروسی و قرض های خود را پرداخت کنند.

 


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه تجمل گرایی خوشبختی نمی‌آورد، گفت: داشتن یک زندگی آرام نه به جهیزیه است، نه به عروسی مفصل و نه حتی مهریه سنگین. خوشبختی را باید در لحظه‌های محبت و گذشت در زندگی جستجو کرد، زندگی مشترک را باید در کنار هم به دور از هرنوع چشم و هم‌چشمی ادامه داد تا زندگی دوام و قوام داشته باشد.

 


وی در ادامه خانواده ها و زوج های جوان را به برگزیدن سبک زندگی ایرانی اسلامی در ازدواج ها توصیه کرد و افزود: در این سبک ازدواج زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای جوانان است، ازدواجی که بر مبنای رسیدن به بندگی خداوند شکل گرفت و ثمره آن فرزندانی چون امام حسین(ع) و امام حسن(ع) و حضرت زینب(س) بود که الگوهای جامعه هستند.

 


جلیلیان تصریح کرد: اگر جوانان سبک زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند و بر مبنای ایمان، تقوا، اخلاق مداری و ... همسر برگزینند، قطعا زندگی سرشار از آرامش و مهر و وفا را تجربه خواهند کرد.

 


وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) در شرایطی امام علی(ع) را به عنوان همسر برگزید که خواستگاران فروانی داشت که خیلی هاشان از متمکنان و ثروتمندان عصر خود بودند، لذا دختران امروزی با تاسی از سیره حضرت زهرا(س) در انتخاب همسر می‌توانند زندگی سرشار از آرامش و معنویت را برای خود انتخاب کنند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۶:۵۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)