اخبار مجالس و عروسي اخبار مجالس و عروسي .

اخبار مجالس و عروسي

برنامه ريزي عقد و عروسي در سالن عقد و باغ تالار را جدي بگيريد/ ۹ نكته كليدي

برنامه ريزي عقد و عروسي در سالن عقد و باغ تالار را جدي بگيريد/ ۹ نكته كليدي

باغ تالار عروسي ارزان قيمت

نو انديش

اگر به دنبال انتخاب يك مكان مناسب براي عقد و عروسي مانند سالن عقد تالار يا باغ تالار براي برگزاري مراسم عروسيتان هستيد، ابتدا بايد سلايق خود و همسرتان را كنار هم قرار داده و سپس با توجه به اولويت‌هايتان مناسب ترين سالن عقد و تالار را براي برگزاري مراسم عروسي خئد انتخاب كنيد. انتخاب يك سالن عقد شيك و مجلل را براي جشن گرفتن مراسم عقد نيز مي‌تواند به همين صورت انجام شود.

اگر به دنبال انتخاب يك مكان مناسب براي عقد و عروسي مانند سالن عقد تالار يا باغ تالار براي برگزاري مراسم عروسيتان هستيد، ابتدا بايد سلايق خود و همسرتان را كنار هم قرار داده و سپس با توجه به اولويت‌هايتان مناسب ترين سالن عقد و تالار را براي برگزاري مراسم عروسي خئد انتخاب كنيد. انتخاب يك سالن عقد شيك و مجلل را براي جشن گرفتن مراسم عقد نيز مي‌تواند به همين صورت انجام شود.

 

برنامه ريزي عقد و عروسي در سالن عقد و باغ تالار را جدي بگيريد/ ۹ نكته كليدي

 

تصور كنيد در فضاي سبز و پر از گل‌هاي رنگارنگ يك باغ تالار يا در فضاي بسيار مجلل با يك معماري بي‌نظير يك تالار بهترين روز زندگيتان را به همراه عشقتان جشن مي‌گيريد و خاطرات اين روز به يادماندني را براي هميشه در چنين مكان زيبايي جاودانه مي‌كنيد. چه چيزي مي‌تواند از اين زيباتر باشد؟

 

 

تالارها يا باغ تالارها معمولاً در حومه يا حاشيه شهرها ساخته مي‌شوند و گزينه‌هاي هيجان انگيز بي‌شماري را براي زيباتر كردن شب عروسيتان در اختيار شما قرار مي‌دهند.

 

فضاي زيبا، لوكس و مجلل، اتمسفر صميمي، صرف شام با منويي متنوع حاوي غذاهاي سنتي و فرنگي، پذيرايي از مهمان‌ها با انواع دسرها و نوشيدني‌هاي گرم و سرد، گل‌آرايي، شمع‌آرايي، آتش بازي، نورپردازي، امكان اجراي موسيقي زنده، پاركينگ ويژه مهمان‌ها، همه و همه از جمله امكاناتي هستند كه تالارها و باغ تالارها در اختيار زوج‌ها قرار مي‌دهند. تنها كافي است بر اساس بودجه و سليقه تان مناسب‌ترين انتخاب را از اين بين داشته باشيد.

 

اگر مي‌خواهيد بدانيد كه از بين تالارها و باغ تالارهاي بيشماري كه وجود دارند و هر يك خدمات ويژه و اختصاصي خود را ارائه مي‌دهند، كداميك براي شما مناسب‌تر هستند تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

 

به هنگام انتخاب يك مكان مناسب براي برگزاري مراسم عقد يا عروسي بايد به چه نكاتي توجه داشته باشيم؟

 

هزينه برگزاري مراسم عقد يا عروسي در سالن‌ عقد يا تالار:

هزينه رزرو يك تالار يا سالن عقد، اغلب مهم‌ترين عامل در تعيين بودجه هزينه كلي مراسم است زيرا بيشترين بودجه در برگزاري مراسم عقد يا عروسي به رزرو تالار يا باغ تالار اختصاص دارد. اين موضوع معمولاً به نوع تالاري كه انتخاب مي‌كنيد، خدماتش، وسعتش، مكان و دسترسي آن بستگي دارد. براي صرفه جويي در هزينه اي كه به انتخاب يك تالار اختصاص داده‌ايد مي توانيد چند نكته را در نظر بگيريد. به عنوان مثال مي‌توانيد منوي غذايي ساده‌تري انتخاب كنيد. به عبارت ديگر درصورتيكه منو شامل دو نوع غذا باشد مي توانيد يك مورد را به دلخواه خودتان حذف كنيد. حتي مي‌توانيد از پيش غذا يا دسر نيز صرف نظر كنيد. به اين ترتيب هزينه‌هاي برگزاري مراسمتان به مراتب كاهش مي‌يابد. همينطور مي‌توانيد از تزئينات سالن بكاهيد يا از آنها تا حد زيادي صرف نظر كنيد و يا تزئينات را خودتان انجام دهيد.

 

برنامه ريزي عقد و عروسي در سالن عقد و باغ تالار را جدي بگيريد/ ۹ نكته كليدي

 

برنامه زماني تالار يا باغ تالار:

همانطور كه مي دانيد معمولاً به هنگام فرارسيدن جشن ها و اعياد ملي و مذهبي، تعداد مراسم‌هاي عقد و عروسي نيز بيشتر مي شود و بديهي است كه در چنين روزهايي رزرو تالار مورد نظرتان دشوارتر خواهد بود. براي جلوگيري از مشكلات ناشي از ترافيك برگزاري مراسم‌هاي عروسي دو راه پيش رو داريد. يا مراسم خود را در تاريخي به جز اعياد ملي و مذهبي برگزار كنيد تا امكان رزرو تالار مورد نظرتان وجود داشته باشد و يا اگر اصرار به برگزاري مراسم در جشن‌هاي ملي و مذهبي داريد از چند ماه قبل از تاريخ مراسم تالار مورد نظر خود را رزرو كنيد.

 

پاركينگ ويژه مهمانان:

تالارها و باغ تالارها معمولاً در محل‌هايي واقع هستند كه وسعت زيادي دارند. بنابراين اين فضاي زياد در دسترس مي تواند به عنوان پاركينگ مورد استفاده قرار گيريد. بسياري از مهمان‌ها ترجيح مي دهند كه با ماشين‌هاي شخصي خودشان به مراسم عروسي بروند و معمولاً پيدا كردن جا پارك يكي از مشكلاتي است كه ممكن است با آن مواجه شوند. بنابراين در انتخاب يك تالار يا باغ تالار، حتماً به اين مورد توجه داشته باشيد تا مهمانانتان تجربه شيرين تري از حضور در مراسم عروسيتان داشته باشند و استرس كمتري را تجربه كنند.

 

زيبايي سالن يا فضاي باغ تالار:

باغ تالار و تالارهاي امروزي معمولاً براي برگزاري جشن‌هاي خاص و مجلل طراحي شده‌اند. معماري خيره كننده، طراحي داخلي بي‎نظير، منظره زيبا، فضاي سبط گل كاري شده، آب نما و حوض به شما امكان داشتن يك تم لوكس در مراسم عروسيتان را خواهند داد و خيال شما را از بابت دكوراسيون مراسمتان راحت خواهند كرد. با اين اوصاف كار زيادي نمي‌ماند كه بخواهيد براي دكوراسيون مراسمتان انجام دهيد.

 

يكي از بهترين باغ تالارهايي كه مي توانيد براي مراسم خود انتخاب كنيد باغ تالار والا به نشاني اينترنتي https://valagarden.com/ است. اين مجموعه با سابقه و خوشنام در محدوده شهريار واقع شده است و دسترسي مناسبي را دارد.

 

برنامه ريزي عقد و عروسي در سالن عقد و باغ تالار را جدي بگيريد/ ۹ نكته كليدي

 

 

يكي از نكات مهم در حين انتخاب يك مكان مناسب براي برگزاري مراسم عروسي يا جشن عقد. در دسترس بودن و سادگي مسير براي رسيدن مهمانان است. از آنجايي كه معمولاً بسياري از تالارها در حاشيه شهر واقع شده اند، بهتر است از بين گزينه‌هاي موجود، تالاري را انتخاب كنيد كه براي اكثريت مهمان‌ها دسترسي بهتري دارد. در واقع هر انتخابي كه داشته باشيد قطعا تعدادي از مهمان‌ها براي دسترسي به محل با مشكل مواجه خواهند شد. لذا انتخاب هوشمندانه تر اين است كه آسايش ئ راحتي اكثريت مهمان‌ها را به دنبال داشته باشد.

 

در سايت تالاركده شما مي توانيد بر اساس موقعيت مكاني و يا ديگر فاكتورهاي دلخواه محل برگزاري مراسم عروسي خود را انتخاب كنيد. مثلا اگر در غرب تهران هستيد اين سايت سالن عقد غرب تهران را بصورت جداگانه اي تفكيك كرده است و شما به آساني مي تواند به مجموعه دلخواه خود دسترسي پيدا كنيد.

 

وسعت سالن عقد، تالار يا باغ تالار:

در صورتيكه براي جشن عقدتان تعداد كمي مهمان دعوت كرده ايد، منطقي تر اين است كه سالن عقد كوچكتري را براي برگزاري مراسم عقدتان انتخاب كنيدو اين موضوع در مورد انتخاب تالار نيز صدق مي‌كند. براي مديريت بهتر هزينه‌هاي جشن عروسي، بهتر است ابتدا تعداد مهمانان را مشخص كنيد، سپس با توجه به آن براي رزرو تالار مورد نظرتان اقدام كنيد.

 

منوي شام و پذيرايي:

يكي از مهم ترين بخش‌هاي يك مراسم عروسي پذيرايي از مهمانان و سرو شام است. اين مورد نيز تا حدود زيادي به بودجه شما بستگي دارد. تعيين تعداد مهمانان حاضر در مراسم در اينجا نيز اهميت بسياري خواهد داشت چرا كه از پرداخت هزينه اضافي براي تدارك ديدن شام پيشگيري خواهد كرد. حتماً از مديريت سالن يا تالار بخواهيد كه هزينه دقيق منوي شام را براي شما شرح دهد تا با آگاهي قبلي بتوانيد بهترين پذيرايي را با توجه به بودجه خود از مهمانانتان به عمل آوريد.

 

بهتر است در صورت امكان قبل از عقد قرارداد به آشپزخانه تالار برويد و طعم غذا و كيفيت آن را بررسي كنيد تا با خيال آسوده تري تالار مورد نظرتان را انتخاب كنيد. البته لازم به ذكر است كه برخي از تالارها به شما اين امكان را مي‌دهند كه شام را از خارج از مجموعه سفارش دهيد و در صورت تمايل مي توانيد اين مورد را مورد بررسي قرار دهيد.

 

گروه موسيقي و دي جي:
برخي از تالارها و باغ تالارها گروه موسيقي يا دي جي اختصاصي خود را دارند كه در حين عقد قرارداد با آنها مي توانيد اين مورد را جويا شويد. اگرچه بسياري از زوجين معمولاً گروه موسيقي مورد علاقه خودشان را ترجيح مي‌دهند اما در اين باره نيز بسياري از تالارها انعطاف به خرج مي دهند و به زوجين اجازه دعوت از گروه موسيقي يا دي جي مدنظر خود را خواهند داد. بنابراين بهتر است قبل از عقد قرار داد از اين موضوع اطمينان حاصل كنيد.

 

نورپردازي در تالار يا سالن عقد:
يكي از موارد تاثيرگذار در كيفيت عكاسي از مراسم عقد و عروسي نورپردازي مراسم است. بسياري از تالارها امروزه امكانات نورپردازي پيشرفته و مدرني را به خدمت گرفته‌اند كه تجربه عكاسي در فضاي بسته را براي زوج‌هاي جوان محيا كرده است. عكس‌هاي مراسم عروسي يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي اين روز هستند زيرا قرار است سالهاي بعد يادآور شيرين‌ترين خاطراتتان باشند، بنابراين اطمينان از كيفيت بالاي نورپردازي سالن براي داشتن عكس‌هاي زيباتر از شب عروسيتان بايد يكي از اولويت‌هاي شما باشد.

 


هدف اصلي از برگزاري مراسم عروسي ساختن يك شب زيبا و به يادماندني است. با در نظر گرفتن تمام مواردي كه در اين مقاله ذكر شد مراسم عروسي شما بسيار باشكوه و به ياد ماندني خواهد شد. اگرچه تالارها بار زيادي را از دوش عروس و داماد و خانواده‌هايشان برداشته اند و سختي‌هاي برگزاري مراسم عروسي در خانه را ندارند اما اگر تامين هزينه هاي برگزاري مراسم در چنين مكان‌هايي براي شما دشوار است، مي‌توانيد مراسمتان را به شيوه سنتي و با هزينه كمتري برگزاري كنيد.

 

فراموش نكنيد كه تالارها و باغ تالارها تنها گزينه هايي براي برگزاري مراسم عروسي و جشن هاي اين چنيني هستند و الزامي براي برگزاري مراسم‌هايتان در اين مكان‌ها وجود ندارد.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۳:۴۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

اقدام جنجالي داماد مشهدي سر سفره عقد ؛ داماد پا به فرار گذاشت

داماد مشهدي سر سفره عقد ديد عروس عوض شده، فرار كرد!
اقدام جنجالي داماد مشهدي سر سفره عقد ؛ داماد پا به فرار گذاشت

سفره عقد در خانه

اصلاحات نيوز

در يك اقدام عجيب هنگام برگزاري مراسم عقد يك زوج، داماد از پاي سفره پا به فرار گذاشت.

اقدام جنجالي داماد مشهدي سر سفره عقد ؛ داماد پا به فرار گذاشت
در يك اقدام عجيب هنگام برگزاري مراسم عقد يك زوج، داماد از پاي سفره پا به فرار گذاشت. زماني كه مراسم سنتي عقد عروس و داماد در حال انجام بود تا عاقد خطبه را بخواند، داماد در آخرين لحظه موقع نشستن روي صندلي متوجه شد عروس شخص ديگري است و بعد از آن ناگهان پا به فرار گذاشت! بنا به اظهارات داماد فراري ماجرا از اين قرار است كه مرد جوان روز واقعه در مسير بازگشت به زادگاهش در داخل اتوبوس تصادفي چشم اش به دختري از بستگان دورش مي افتد و عاشق او مي‌شود.

مرد جوان كه دختر روياهايش تمام فكر و ذهن اش را پر كرده بود مدتي بعد از بازگشت به خانه بالاخره يك روز رازش را پيش مادرش برملا و از سير تا پياز قضيه را براي او تعريف مي كند. زماني كه مادر نام و نشان عروس آينده اش را از پسرش سوال مي كند، او به گمان اين كه عشق آينده اش دختر يكي از بستگان مورد نظرش است آدرس دختر را به مادرش مي دهد.


مادر داماد فراري طبق رسم با دخترش راهي آدرس مورد نظر مي شوند تا عروس شان را از خانواده دختر خواستگاري كنند. عروس كه از قبل داماد را مي شناخت به نشانه رضايت قلبي اش سكوت مي‌كند و بعد از آن همه چيز به خوبي پيش مي رود. داماد بي خبر از همه جا به گمان اين كه زن آينده اش همان دختري است كه داخل اتوبوس ديده بعد از شنيدن جواب بله عروس سر از پا نمي شناسد و بي صبرانه بدون ديدار قبلي منتظر روز عقدش با دختر مورد علاقه اش مي ماند.

 


چون طبق رسم دو خانواده، دختر و پسر تا زمان نشستن پاي سفره عقد يكديگر را ملاقات نمي كنند اين موضوع داماد را به دردسر بزرگي مي اندازد. بالاخره روز پيوند دختر و پسر فرا مي رسد و همه چيز مهياي جاري شدن خطبه عقد بين عروس و داماد مي شود. مهمان ها هم مانند عروس بي صبرانه منتظر ورود داماد مي نشينند كه با ورود او جيغ شادي بلند مي شود.

 


داماد قبل از نشستن روي صندلي ناگهان چشم اش به عروس مي افتد و دچار گيجي مي شود كه عروس آينده اش چرا تغيير كرده است؟ سكوت عجيبي فضا را پر مي كند. همه هاج و واج يكديگر را نظاره مي كنند كه داماد چرا رنگ به رويش نمانده و به يك باره دگرگون شده است و براي نشستن پاي سفره عقد تعلل مي كند. قبل از اين كه مادر داماد وارد ميدان شود ناگهان داماد عقب عقب برمي گردد و پا به فرار مي گذارد! بعد از فرار داماد، مراسم عقدكنان به هم مي خورد و بين دو خانواده شكرآب مي شود.

 


پدر داماد كه به شدت از رفتار پسرش گيج و عصباني است به دنبال داماد فراري مي رود تا علت ماجرا را جويا شود. داماد فراري مي گويد: روزي كه داخل اتوبوس دختر مورد علاقه ام را ديدم چون دقيق او را نمي شناختم او را با دختر يكي از بستگان اشتباه گرفتم و به مادرم معرفي كردم كه از قضا آن خانواده نيز دختر دم بخت داشتند. مادرم هم بي اطلاع از اين ماجرا مراسم عقد كنان را برپا كرد تا اين كه روز عقدكنان با رو به رو شدن با همسر آينده ام شوكه و متوجه عروس اشتباهي ام شدم.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۵:۲۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

حضور يك موجود عجيب در افتتاحيهٔ مسابقات مهم در انگلستان

حضور يك موجود عجيب در افتتاحيهٔ مسابقات مهم در انگلستان/ آيا «گوساله‌پرستان» نوين اعتقاد خود را علني مي‌كنند؟

برگزاري مراسم افتتاحيه

در مراسم افتتاحيه بازي‌هاي كشورهاي مشترك المنافع، يك سازه با ارتفاع ۱۰ متري به شكل يك گاو، محور رويداد بود و مناسكي چون آيين تقديس و پرستش به وضوح با محوريت اين موجود عجيب صورت گرفت.


حضور يك موجود عجيب در افتتاحيهٔ مسابقات مهم در انگلستان/ آيا «گوساله‌پرستان» نوين اعتقاد خود را علني مي‌كنند؟
گروه ويژه فارس: رويداد موسوم به «بازي‌هاي كشورهاي مشترك‌المنافع ۲۰۲۲» از ۲۸ ژوئيه تا ۸ آگوست در شهر بيرمنگام انگلستان برگزار شد. اين رويداد ورزشي- فرهنگي كه در بين شركت‌كنندگاني از كشورهاي مشترك‌المنافع - كشورهايي كه مستعمرات سابق و لاحق استعمار بريتانيا بوده و هستند- مي‌شود، در كنار همه اخبار و گزارش‌ها دربارهٔ متن و حواشي آن، امسال به واسطهٔ يك اتفاق عجيب مورد توجه ويژه قرار گرفت.

ماجرا از اين قرار بود كه در مراسم افتتاحيه اين بازي‌ها، يك سازه با ارتفاع ۱۰ متري به شكل يك گاو، محور رويداد بود و مناسكي چون آيين تقديس و پرستش به وضوح با محوريت اين موجود عجيب صورت گرفت.

اگرچه، مطبوعات و رسانه‌هاي جريان اصلي تلاش كردند با دادن عنوان «گاو خشمگين» تا حدي حضور آن را به سنت‌هاي قديمي شهر بيرمنگام ربط دهند، اما خود اين رسانه‌ها هم نتوانستند حيرت ها را از ساخت چنين مجسمه اي و انجام چنان مراسم آييني - كه به شدت يادآور آيين‌هاي دوران بت‌پرستي و پاگانيسم بود- پنهان كنند.

 

 

ناظران با ديدن تصاوير اين مراسم افتتاحيه به سادگي تشخيص مي‌دهند كه اين مراسم هيچ ربطي به ورزش ندارد و دقيقاً حاضران و مشاركت‌كنندگان در ميدان، در حال تقديس و عبادت اين گاو عظيم‌الجثه هستند.

 

 

گاو در سنت يهودي- مسيحي، نماد بسيار آشنايي است و ‌ طبق روايت عهد عتيق و تأييد قرآن كريم، خداوند به واسطهٔ نافرماني‌ها و بهانه‌گيري‌هاي مستمر بني اسراييل در اجراي فرامين الهي، ورود به سرزمين مقدس را تا ۴۰ سال بر آنان ممنوع مي‌كند و سرگرداني آن‌ها در بيابان (وادي تيه) آغاز مي‌شود.

 

يكي از بزرگ‌ترين گناهان بني‌اسراييل كه خشم الهي را برانگيخت، گرد آمدن اين قوم در غياب موسي (ع) حول «گوساله سامري» و پرستش آن بود. طبق نظر شمار زيادي اسطوره‌پژوهان و دين‌شناسان، گوساله سامري در واقع بتي بود كه نماد «بعل»، خداي مورد پرستش بابلي‌هاي باستان و شماري از اقوام و مردمان كهن بين‌النهرين و غرب آسيا (از جمله كنعانيان) بوده است. اين خدا (در واقع تجسم شيطاني) به واسطهٔ پيوند خوردن با آيين قرباني انسان معروف است.

 

 

همين موجود يعني گاو به بالدار در تمدن فنيقي (كه همسايگان عبراني‌ها و قوم حضرت ابراهيم و حضرت موسي بودند) نيز مورد پرستش بود كه با نام «مولوخ» يا «مولِخ» پرستيده مي‌شد و به احتمال زياد همان واژه‌اي است كه در ديگر زبان‌هاي سامي (عبري، عربي) به صورت «مَلِك»(خداوند) مي‌شناسيم. نگاره‌هايي باستاني از مجسمه عظيم مولوخ در هيات گاو بالدار وجود دارد كه در آن‌ها پرستندگان او، نوزادان خود را در دستان گداختهٔ مجسمه مولوخ مي‌گذاشتند و قرباني مي‌كردند!

 

 

 

 

يكي ديگر از مظاهر مولوخ، «جغد» است. هر دوي اين نمادها (گاو بالدار و جغد) در محافل سري و شيطان‌پرستي امروز جزو مقدسات هستند و علامت معروف «شاخ شيطان» ظاهراً برگرفته از شاخ مولوخ است. در نوامبر ۲۰۱۹، در نمايشگاهي كه در مجموعه تاريخي كُلوسئوم شهر رُم توسط واتيكان برگزار شد، مجسمه رعب‌آوري از مولوخ در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفت.

بعل، به عنوان يك سرالگو از خدايان عصر بت‌پرستي، در فرهنگ مصر باستان هم حضور دارد. معروف‌ترين تجلي آن، «آپيس» نام دارد كه در واقع تجسم يكي از ايزدان اصلي مصر باستان با نام «اوزيريس» است. نام و ماهيت آپيس هم با قرباني انسان و به خصوص كودكان گره خورده است.

 

 

 

 

گفته مي‌شود بت اصلي «بعل» كه بسيار بزرگ بوده، در شهر باستاني «بعلبك» لبنان قرار داشته و اصولاً نام اين شهر از همين موجود گرفته شده است. برخي پژوهشگران تاريخ شبه‌جزيره عربستان، بين واژهٔ «بعل» و واژهٔ «هُبل» كه يكي از بت‌هاي اصلي مورد پرستش اهل مكه در دوران جاهليت بود، تقارن و هم‌راستايي تشخيص داده‌اند. يكي از معروف‌ترين معابد باستاني بعل، معبد شهر پالميرا در سوريه است كه در دوران اشغال خاك سوريه توسط داعش، تصاوير آن در كانون اخبار بود.

در رُم باستان، از مجسمهٔ بعل كه درون آن خالي بود، به عنوان ابزار شكنجه يا قرباني انسان استفاده مي‌شد، به اين ترتيب كه قرباني نگون‌بخت را دست و پا بسته به درون اين مجسمه مي‌گذاشتند و زير شكم آن آتشي مي‌افروختند و انسان بيچاره در آن زنده زنده جزغاله مي‌شد و دود از بيني مجسمه بيرون مي‌زد. اين مجسمه اكنون در «موزه شكنجه» در شهر بروژ بلژيك به نمايش عمومي گذاشته شده است.

 

 

 

 

يهوه در آيه ۲۱ باب ۱۸ كتاب لاويان مي‌گويد:

" و كسي از ذريت خود را براي مولوخ از آتش مگذران و نام خداي خود را بي‌حرمت مساز. من يَهُوَه هستم."

اين نشان مي‌دهد كه ذبح و سوزاندن فرزند پاي بت مولوخ، رسمي ريشه‌دار در بين لاويان (كاهنان بعل) بوده است.

و در آيه ۳۳ باب ۸ كتاب داوران مي‌خوانيم:

" و واقع شد بعد از وفات جِدْعُون كه بني‌اسرائيل برگشته، در پيروي بعل‌ها زنا كردند و بعل بَرِيت را خداي خود ساختند."

در قرآن كريم هم در آيه ۱۲۵ سوره مباركه صافات آمده است:

"أَتَدْعُونَ بَعْلًا وَتَذَرُونَ أَحْسَنَ الْخَالِقِينَ/آيا بت بعل نام را (خدا) مي‌خوانيد و خداي بهترين آفريننده عالم را ترك مي‌گوييد؟"

طبق تفسير مشهور، اين جمله از زبان حضرت الياس (ع) خطاب به قومش بيان شده كه «بعل» را مي‌پرستيدند.

البته اين ارادت و احترام براي موجوديت‌هاي اهريمني باستان، تاكنون هم چندان پنهان از ديده و نظر اهل تحقيق نبوده، منتهي چنان مغزشويي عمومي از طريق رسانه‌ها بر اذهان عموي حاكم شده كه خيلي از اوقات عموم مردم حقيقت عيان پيش چشم را مي‌بينند و «نمي‌بينند». براي مثال، نماد «وال استريت»، مركز جغرافيايي نظام سرمايه‌داري حاكم بر دنيا، همين «گاو خشمگين» است كه بلاترديد نماد همان گوسالهٔ سامري است كه در زمان غيبت حضرت موسي (ع) از قوم خود، بني‌اسراييل به پرستش آن اغوا شدند و خداي متعال را به فراموشي سپردند.

 

 

اين كه «گوساله‌پرستان» پنهان عصر مدرن كه تاكنون زير نقاب و لعاب سكولاريزم، علم پرستي و پوزيتيويسم منطقي، خود را دشمن هر نوع باور، اعتقاد و سنت كهن جا مي‌زدند و بر ريشهٔ هر نوع دين الهي مي‌كوبيدند، حال اين‌چنين عيان، اعتقادات عميق و هرگز قطع‌نشدهٔ خود را به نيروهاي شرير و شياطين باستاني عيان كرده و فرياد مي‌زنند، به شدت جاي تأمل دارد.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۷:۴۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

حقايق باورنكردني درباره ضرورت شام عروسي در باغ تالار

حقايق باورنكردني درباره ضرورت شام عروسي در باغ تالار

باغ تالار ظرفيت پايين در تهران

مهم نيست كه شما چقدر براي آرايش عروس، تشريفات باغ تالار يا لباس عروس و داماد هزينه مي‌كنيد؛ نتيجه بازي تنها با شام باغ تالار عروسي مشخص خواهد شد.


به گزارش بازار، مهم نيست كه شما چقدر براي آرايش عروس، تشريفات باغ تالار يا لباس عروس و داماد هزينه مي‌كنيد؛ نتيجه بازي تنها با شام باغ تالار عروسي مشخص خواهد شد. مهمانان مراسم عروسي تا سال‌ها بعد درباره غذاي باغ تالار صحبت مي‌كنند و اگر شام خوبي خورده باشند، هميشه عروس و داماد را دوست خواهند داشت. در اين مقاله از سايت عروسي براي شما در مورد ويژگي‌هاي بهترين شام باغ تالار بيشتر گفته‌ايم.

شام عروسي در باغ تالار از سلامت جان مهمانان مهم تر است

حقايق باورنكردني درباره ضرورت شام عروسي در باغ تالار

خوردن شام عروسي در باغ تالار بسيار با اهميت است؛ حتي وقتي كه شعله‌هاي آتش جان مهمانان را تهديد مي‌كنند. شايد اين جمله مسخره به نظر برسد اما رويدادي واقعي مي‌تواند آن را اثبات كند. اولويت‌هاي زندگي مي‌گويند كه گاهي نجات دادن جان بر خوردن ارجحيت دارد ولي يك عروسي در هند خلاف آن را ثابت كرد. طبق خبر باشگاه خبرنگاران جوان وقتي باغ تالار عروسي انصاري بهيواندي در ايالت ماهاراشترا دچار سانحه حريق شد، هنوز تعدادي از مهمانان به صرف شام مشغول بودند. اين ويديو طنزآميز كه در شبكه‌هاي اجتماعي بسيار ديده شد، واكنش‌هاي متفاوتي را در بر داشت. اين اتفاق علاوه بر خنده‌دار بودن، بر اهميت شما عروسي در باغ تالار تأكيد داشت.

بسياري از كساني كه به عروسي دعوت مي‌شوند، شام اين شب رويايي را اتفاقي ويژه و منحصر به فرد تلقي مي‌كنند. مهمانان شما هم بيشتر از هر جزئيات ديگري به شامي كه در باغ تالار نوش جان مي‌كنند توجه دارند و اگر اين غذاها اندكي با سلايقشان سازگار نباشد به سرعت لب به شكايت مي‌گشايند. در اين مقاله از سايت عروسي براي شما از ويژگي‌هاي يك شما عالي در باغ تالار گفته‌ايم؛ تا آخرين خط همراه ما باشيد.

بهترين منو شام عروسي باغ تالار

خوردن يكي از بزرگ‌ترين لذت‌هاي زندگي انسان‌ها است و اگر مهمانان جشن عروسي شما شام خوبي نوش جان كنند، خاطره آن را هرگز فراموش نمي‌كنند. باغ تالار فضايي بسيار رمانتيك دارد و ميل كردن غذا در آن مي‌تواند بسيار خاطره انگيز باشد. غذاهاي ايراني كه در منو شام باغ تالار عروسي قرار مي‌گيرند، از جلوه خاصي برخوردار هستند. به اين نكته توجه فرماييد كه سلايق متفاوت را در انتخاب منو شام عروسي خود در نظر بگيريد، مبادا كسي نتواند غذاي مورد علاقه خود را در منو باغ تالار پيدا كند كه تا هميشه بايد شماتت‌هاي او را تحمل كنيد. باغ تالارهايي كه غذاهاي باكيفيت طبخ مي‌كنند باعث رضايت مهمانان شما خواهند شد، پس به كيفيت غذاها بيشتر از كميت آن‌ها توجه فرماييد. چند غذاي اصيل و خوشمزه به لشكر بي‌فايده غذاهاي بي‌كيفيت ارجحيت دارند.

عروسي در باغ تالار و منو خوشمزه ترين غذاها

كباب كوبيده
جوجه كباب
زرشك پلو با مرغ
باقالي پلو با ماهيچه
برنج سفيد با انواع خورشت‌هاي اصيل ايراني مانند قرمه سبزي و خورشت فسنجان
علاوه بر اين غذاهاي لذيذ ايراني، بايد به دسرها و پيش غذاها و همچنين سليقه افراد گياه‌خوار هم توجه فرماييد. رزرو باغ تالار با ورودي رايگان، باغ تالار قيمت مناسب و باغ تالار بدون ورودي در تهران و شهرستان‌ها مي‌تواند دست شما را براي انتخاب بهترين منو شما باز بگذارد.

فهرست نكات ضروري شام باغ تالار

مردم براي انتخاب‌هاي خود هميشه پيش‌فرض‌هاي ذهني دارند، قالب‌هايي كه در ذهن شكل گرفته‌اند و انتخاب‌ها بر اساس آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. اين پيش‌فرض‌هاي ذهني براي سنجش كيفيت شام باغ تالار نيز باعث سوگيري‌هاي مختلفي مي‌شوند. براي انتخاب منو شام عروسي به آداب و سنت‌ها، مذاهب، آيين‌ها و سلايق جمعي مهمانان خود توجه فرماييد تا پيش روي گل آنان شرمنده نشويد.
حداقل شش ماه قبل از مراسم عروسي در باغ تالار، قرارداد شام عروسي را با تشريفات تنظيم فرماييد. برنامه‌ريزي و آينده‌نگري باعث مي‌شود كه نتايج درخشاني كسب كنيد.
پول هميشه حرف اول و آخر را مي‌زند؛ براي انتخاب شام عروسي باغ تالار به بودجه مالي خود توجه فرماييد. چند غذاي محدود باكيفيت حتماً به يك ليست بلند بالاي بي‌كيفيت برتري دارند.
سال‌هاي سال است كه چشم و هم چشمي ازدواج‌ها را سخت كرده است. براي انتخاب منو شام باغ تالار عروسي از چشم و هم چشمي، بريز و بپاش و اسراف صرف نظر كنيد.
از قديم و نديم گفته‌اند كه عجله كار شيطان است؛ يعني انتخاب بدون صرف زمان كافي نتيجه دل‌چسبي به همراه نخواهد داشت. وقت گذاشتن براي انتخاب منو باغ تالار نتايج شگفت‌انگيزي به همراه خواهد داشت و باعث شكفتن سلايق و خلاقيتتان بر سر ميزها خواهد شد.
براي تهيه منو غذا باغ تالار بايد از مواد اوليه تازه و سالم استفاده شود، مواد اوليه تازه و سالم باعث افزايش كيفيت غذاي شام عروسي شما خواهد شد. حتماً اين درخواست خود را به صورت كتبي با تشريفات در ميان بگذاريد تا حرف و حديثي در آن باقي نماند.
يكي از راه‌هاي جلوگيري از اشتباه و خطا، بررسي و بازبيني فرايند انجام كار است. حتماً دو هفته پيش از مراسم عروسي به فرايند تهيه و برنامه‌ريزي شام عروسي توجه فرماييد تا ايرادي در كار نباشد. اين زمان بهترين وقت براي جبران اشتباهات و انحرافات از مسير برنامه‌ريزي‌شده شام باغ تالار است.
براي انتخاب بهترين باغ تالار روي كمك سايت عروسي حساب باز كنيد!

حقايق باورنكردني درباره ضرورت شام عروسي در باغ تالار

سايت جامع و كامل عروسي، به عنوان اولين و بزرگ‌ترين سايت معرفي خدمات عروسي و زيبايي براي راهنمايي زوج‌ها خوشبخت در اختيار شما قرار دارد. شما براي يافتن بهترين خدمات عروسي شهر و شهرستان خود مي‌توانيد به سايت ما مراجعه كنيد و پس از تماشاي نمونه كارها با مورد باب طبع خود تماس حاصل فرماييد. تحقيق و مقايسه رمز بهترين انتخاب‌ها براي ساختن شب رويايي زندگي شماست؛ اين مهم در سايت ما به بهترين شكل و با دسترسي آسان فراهم شده است. شما با كمك سايت عروسي مي‌توانيد بهترين باغ تالار شرق تهران، باغ تالار تهران، باغ تالار مشهد، باغ تالار در شهريار، باغ تالار كن و باغ تالار در هر جاي كشور را پيدا كنيد و با كمي جستجو در سايت ما، آگهي معرفي زيباترين باغ تالار تهران و شهر خود را بيابيد و با خيال راحت مراسم عروسي خود را برگزار كنيد. قيمت باغ تالار هاي معرفي شده در سايت عروسي منصفانه هستند و شما از بهترين كيفيت و خدمات با كمترين هزينه بهره‌مند خواهيد شد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۳:۲۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

شرايط جديد رزرو تالار عروسي چيست؟

شرايط جديد رزرو تالار عروسي چيست؟

رزرو باغ عروسي

برنا نيوز

اگر شما هم در انتخاب تالار عروسي يا باغ عروسي مردد هستيد و مي‌خواهيد اطلاعات بيشتري درخصوص تالار پذيرايي و نكات مربوط به رزرو آن داشته باشيد، در ادامه ما را همراهي كنيد.


اگر شما هم در انتخاب تالار عروسي يا باغ عروسي مردد هستيد و مي‌خواهيد اطلاعات بيشتري درخصوص تالار پذيرايي و نكات مربوط به رزرو آن داشته باشيد، در ادامه ما را همراهي كنيد. تالار عروسي مكاني باشكوه و مجلل براي برگزاري جشن‌هايي چون عروسي، عقد و ديگر مراسم كه سقف آن پوشيده است. كه در اين پست شرايط رزرو تالار را ميتوانيد مطالعه كنيد.

 

همچنين برنامه‌ها در تالارهاي پذيرايي با نظم بيشتري انجام مي‌گيرد و براي تازه عروس و دامادهايي كه تعداد مهمان آن‌ها بسيار نيست، مي‌تواند بهترين انتخاب باشد.

 

شرايط رزرو تالار چگونه است؟
پس متوجه شديم كه تالار پذيرايي چيست؛ اكنون بايد بدانيم شرايط رزرو تالار چگونه است و به چه عواملي بستگي دارد.

اين نكات عبارت است از:

ميزان بودجه
اولين موردي كه بايد در مبحث شرايط رزرو درنظر بگيريد، ميزان بودجه مورد نظر خود است، زيرا علاوه بر جدابودن قيمت ورودي‌هاي تالار عروسي از ديگر خدمات، قيمت نهايي رزرو تالار وابسته به عوامل مهمي چون نحوه گل‌آرايي و تزئين دكوراسيون، ميزان محبوبيت و محل تالار پذيرايي، نحوه پذيرايي و منوي آن مانند نوشيدني و دسر، سلف سرويس بودن، برخورداري از گروه موسيقي و برنامه‌هاي جانبي ديگر چون آتش‌بازي، داشتن سلف‌سرويس، منو غذاهاي مربوط به شام و كيفيت آن‌ها، مي‌باشد.

ميزان ظرفيت تالار
بعد از تعيين بودجه و مشخص كردن انتظارات مورد نياز خود از يك تالار پذيرايي، بايد به تعداد مهمان‌هاي خود دقت بسياري داشته باشيد؛ زيرا در برخي مواد علاوه بر پرداخت هزينه بيشتر، قسمت اعظمي از تالار نسبت به كم بودن مهمان‌ها يا شما خالي مانده كه اين مورد جلوه زيبايي به فضاي عروسي شما نمي‌بخشد.

همچنين اگر تعداد مهمان‌هاي انتخابي شما نيز بيشتر از ظرفيت تالار رزروشده باشد، علاوه بر نبودن فضايي زيبا از عروسي، باعث دلخوري و ناراحتي مهمان‌ها به علت كمبود جا نيز مي‌شود.

امكانات تالار
يكي ديگر از مهم‌ترين موارد براي رزرو تالار پذيرايي، بحث امكانات آن است.

در اين بخش شما بايد موارد مهمي چون وجود يا عدم وجود پاركينگ، جايگاه عروس و داماد و نحوه طراحي آن، راحت بودن ميز و صندلي براي مهمان‌ها، داشتن ديگر امكاناتي چون وجود آلاچيق و جايگاه ويژه براي عكاسي با مهمان‌ها و چگونگي تزيين تالار را در نظر بگيرد.

علاوه‌بر اين بايد از مديريت بپرسيد در صورت نبود پاركينگ آيا مهمان‌ها براي پارك ماشين با مشكل مواجه مي‌شوند يا خير؟

نحوه ارائه خدمات
قطعا يكي از مواردي كه اين شب را براي ميهمانان خاطره انگيز و به يادماندني‌تر مي‌كند، چگونگي ارائه خدمات به آن‌ها است.

به همين خاطر قبل از رزرو تالار بايد اين سوال را بپرسيد كه برخورد و نحوه خدمت‌رساني پرسنل چگونه بوده و آيا تعداد پرسنل حاضر در تالار جوابگوي پذيرايي از تعداد مهمان‌هاي شما مي‌باشد يا خير؟

بررسي اتاق پُرُو و سرويس بهداشتي
يكي ديگر از موارد در پاسخ به سوال شرايط رزرو تالار چگونه است، بررسي دو مكان مهم و ضروري در طول مراسم يعني اتاق تعويض لباس و سرويس بهداشتي است.

از جمله مواردي كه بايد يك سرويس بهداشتي خوب از آن برخوردار باشد، شامل موارد چون وجود سرويس فرنگي و ايراني، توشه نگه‌دار در محل، دستگاه و دستگاه خشك‌كن دست، دستمال رولي و تعداد سرويس‌ها در بخش مردانه و زنانه مي‌باشد.

اما اتاق تعويض لباس نيز بايد شرايط مناسب براي مهمانان داشته باشد كه از مهم‌ترين آن مي‌توان وجود نور كافي، وجود آينه قدي به تعداد مناسب، وجود كمد و محلي براي آويزان كردن لباس و كوچك يا بزرگ بودن اتاق را نام برد.

سيستم برق اضطراري
يكي ديگر از نكاتي كه بايد توجه كنيد، پيش‌بيني اتفاقات غيرمنتظره است، يعني از وجود سيستم برق اضطراري تالار پذيرايي مطمئن شويد تا در صورت قطعي برق ناگهاني، زيباترين شب زندگي شما بهم نخورد.

سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي
بسته به اينكه شما چه فصلي را براي عروسي خود انتخاب مي‌كنيد، بايد به يكي ديگر از مهم‌ترين مسائل رزرو تالار يعني برخورداري از سيستم‌هاي گرمايشي، سرمايشي و تهويه مناسب تالار، اطمينان پيدا كنيد.

اگر مراسم شما در فصل تابستان برگزار شود و تالار از سيستم سرمايشي خوبي برخوردار نباشد، اين مورد باعث كلافگي مهمان‌ها، تعريق زياد و بهم خوردن ميكاپ آن‌ها و عروس خانم و در نهايت تهديد آسايش و راحتي شما و مهمانان مي‌گردد.

همچنين نبود سيستم گرمايشي مناسب در فصل سرد سال نيز ممكن است موجب سرماخوردگي مهمانان بخ خصوص كودكان شود.

چگونگي تعهدات تالار
يكي ديگر از مواردي كه بايد دقت بسياري داشته باشيد، تعهدات تالار در هنگام عقد قرارداد است؛ شما بايد مفاد موجود در قرارداد را به دقت خوانده و در مورد مسائلي چون شرايط فسخ قرراداد، مسئوليت تالار در برابر اشيا گمشده، مبلغ استرداد در صورت فسخ قرارداد، زمان پرداخت مابقي هزينه و ديگر سوالات اين چنيني كه در عقد قرارداد مهم مي‌باشد به جستجو و بررسي آن بپردازيد.

عقد هم يكي از موارد مهمي است كه ميتوانيد قبل از رزرو تالار ، سالن عقد مورد نظر خود را پيدا كنيد.

تالار پذيرايي چيست ؟ شرايط رزرو تالار چگونه است؟
با رسيدن به انتهاي مبحث تالار پذيرايي چيست و شرايط رزرو تالار چگونه است، مي‌خواهيم به يكسري از نكات مهم ديگر اشاره كنيم.

از ديگر مواردي كه بايد نسبت به رزرو يك غذا سخت‌گير باشيد، بررسي كيفيت غذا و منوي سرو آن، لوكسين تالار از نظر نبود ترافيك سنگين و ميزان مسافت آن، مشخص كردن تاريخ رزرو تالار و اقدام براي آن از چندماه قبل براي تاريخ انتخابي و برخورداري از حق انتخاب گروه موسيقي، است.

در نهايت اگر بازهم سوالي در اين خصوص داريد، در بخش نظرات با ما به اشتراك بگذاريد و يا با كارشناسان ما درخصوص رزرو و شرايط آن تماس حاصل فرماييد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۴:۵۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

عروسي خبرساز فوتباليست معروف؛ داماد عوض شد

عروسي خبرساز فوتباليست معروف؛ داماد عوض شد

اولين قدم برگزاري مراسم عروسي

افكار نيوز

انتشار تصاوير قبل از مراسم عروسي و زمان برگزاري مراسم ازدواج فوتباليست معروف همه را متعجب كرد.

عروسي خبرساز فوتباليست معروف؛ داماد عوض شد
محمد بويا توراي مهاجم تيم ملي فوتبال سيرالئون در اقدامي عجيب و خبرساز در مراسم عروسيش شركت نكرد و برادرش را به مراسم عروسي فرستاد تا انتقالش به يك تيم جديد را نهايي كند! در ادامه اين بخش از نمناك در مورد جزئيات اين خبر اطلاعات بيشتري ارائه مي دهيم.

اتفاق عجيب در مراسم عروسي محمد بويا، فوتباليست معروف
محمد بويا توراي ملي‌پوش سيرالئون كه دو فصل را در باشگاه چيني "هنان سونگشان لانگ منگ" گذراند، تابستان امسال با تيم سوئدي مالمو قرارداد امضا كرد. او به درخواست باشگاه فوتبال جديدش زودتر از موعد قبل و براي تمرينات پيش فصل به سوئد سفر كرد و به همين خاطر در مراسم عروسي خودش حضور نيافت و برادرش را به مراسم عروسي خود فرستاد.

تراكتور بيخيال مهاجم خارجي شد؟

خبر بد براي استقلال پيش از شروع بازي‌هاي ليگ

مراسم عروسي بويا توراي با همسرش براي 21 جولاي برنامه ريزي شده بود، اين بازيكن فوتبال قبل از سفر به سوئد و پيش از ترك كشورش براي سفر با همسرش عكس گرفت،

 

 

اين تصاوير را در ادامه در حساب توييتري خود منتشر كرد و نوشت:

ما از قبل اين عكس ها را گرفتيم پس انگار كه آنجا بوده ام. اما آنجا نبودم. بردارم نماينده من در مراسم عروسي واقعي بود.

عروسي خبرساز فوتباليست معروف؛ داماد عوض شد

اين بازيكن 27 ساله فوتبال كه اولين بازي خود در مالمو را در مرحله مقدماتي ليگ اروپا در اواسط هفته انجام داد، اميدوار است كه بتواند بعد از برنده شدن در ليگ به ماه عسل برود.

توراي با لبخندي در اين باره گفته است:

«ما ليگ را برنده خواهيم شد و سپس به ماه عسل خواهيم رفت»

او ادامه داد:«سعي مي‌كنم هرچه زودتر همسرم را به سوئد و مالمو بياورم تا اينجا با من زندگي كند.»

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۰:۱۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ازدواج به سبك ايراني با سرويس هاي كامل و خدمات كامل

ازدواج به سبك ايراني با سرويس هاي كامل و خدمات كامل

باغ تالار مختلط شرق تهران

خبر آنلاين

در برنامه ريزي عروسي انتخاب بهترين تالارهاي عروسي و يا گشتن به دنبال باغ تالار مناسب با شرايط و بودجه شما نيز از مواردي است كه نياز به زمان و انرژي زيادي دارد و مي تواند انتخاب سختي باشد. مي توانيد ليست ازدواج ايراني را در وب سايت مشاهده كنيد و بر اساس شهرتان انتخاب راحت و مناسب تري داشته باشيد.

براي زوج هاي جواني كه در حال برنامه ريزي مراسم عقد و عروسي خود هستند، يك وب سايت مرجع براي پيدا كردن بهترين انتخاب ها مانند تالارهاي عروسي، باغ تالارهاي عروسي، سالن هاي عقد، آتليه هاي عروس، سالن هاي زيبايي عروس، تشريفات عروسي و بسياري از جزئيات ديگري كه برنامه ريزي براي هر كدام مي تواند زمان بر و دشوار باشد، يك كمك بزرگ است.

اين روزها، عروس‌ خانم ها به ابزارهاي آنلاين مانند وب‌سايت‌هاي عروسي رو مي‌آورند تا برنامه‌ريزي عروسي راحت تري داشته باشند. اگر در روند برنامه ريزي جشن خود هستيد گزينه هايي كه وب سايت ازدواج ايراني در اختيار شما قرار مي دهد مي تواند استرس زيادي را از شما دور كند.

با انتخاب خدمات عروسي از وب سايت ازدواج ايراني اين اطمينان وجود دارد كه فروشندگان توسط تيم ازدواج ايراني تاييد شده اند و بين مشتري و خدماتي كه انتخاب مي كند، شفافيت كاملي وجود خواهد داشت.

همه جزئيات عروسي در وب سايت ازدواج ايراني قابل بررسي و مشاهده يا مقايسه است. جزئيات لازم براي برگزاري يك جشن عقد يا عروسي در يك جا كه براي راحتي شما در نظر گرفته شده است. مي توانيد بدون نگراني اطمينان داشته باشيد كه ديگر هيچ چيز براي يك مراسم عروسي از قلم نمي افتد.

با شيوع مجدد ويروس كرونا بسياري از عروس و دامادها ترجيح مي دهند كه مراسم عروسي خود را به يك جشن عقد در سالن عقد تغيير دهند، چرا كه به اين شكل مهمانان كمتري دعوت خواهند شد و جشن خصوصي تري برگزار مي شود كه مي تواند از شيوع بيماري جلوگيري كند. همچنين با وجود سالن هاي عقد زياد در شهرهاي بزرگ مانند تهران، انتخاب بهترين سالن عقد ممكن است كار راحتي نباشد. در اين شرايط مي توانيد بدون مراجعه حضوري براي پيدا كردن مورد مناسب، در وب سايت ازدواج ايراني ليستي از بهترين ها را مشاهده كنيد، عكس ها و ويديوهاي مربوط به سالن عقد مورد نظر را ببينيد و بين چند گزينه تصميم گيري راحتي داشته باشيد.

خدمات ازدواج

در برنامه ريزي عروسي انتخاب بهترين تالارهاي عروسي و يا گشتن به دنبال باغ تالار مناسب با شرايط و بودجه شما نيز از مواردي است كه نياز به زمان و انرژي زيادي دارد و مي تواند انتخاب سختي باشد. مي توانيد ليست ازدواج ايراني را در وب سايت مشاهده كنيد و بر اساس شهرتان انتخاب راحت و مناسب تري داشته باشيد.

ازدواج ايراني به شكلي ساده، در عين حال كامل و كاربردي يكي از بهترين وب سايت هاي خدمات عروسي است كه به عروس و دامادهاي بسياري كمك كرده تا جشن عقد و عروسي خود را به بهترين شكل برنامه ريزي كنند. ازدواج ايراني معرفي خدمات عروسي در تمامي شهرهاي بزرگ ايران را انجام مي دهد و هدف اصلي كمك براي كمتر شدن دغدغه هاي زوج هاي جوان است. دسترسي به قسمت هاي مختلف سايت بسيار ساده است و در هر آگهي مي توانيد اطلاعات و تصاوير مربوط به آن را با جزئيات مشاهده كنيد، شماره تماس و آدرس نيز در هر آگهي درج شده است كه براي رزرو وقت مي توانيد علاوه بر تماس، براي آگهي مورد نظر در سايت پيام خود را ارسال كنيد.

اگر شما تصميم به ارائه خدمات مجموعه خود داريد و مديريت تالار عروسي، باغ تالار، آتليه، مزون و يا هر بخش ديگري كه مربوط به عروسي است را برعهده داريد، مي توانيد به صورت رايگان يك ماه عضويت ازدواج ايراني را دريافت كنيد و در صورت گرفتن بازخورد مورد نظر، خدمات خود را به صورت دائمي در اين وب سايت ارائه دهيد.

هدف ازدواج ايراني كاهش دغدغه عروس و دامادهاي عزيز و ساختن يك تجربه عالي از مهم ترين شب زندگي آن ها است تا خاطره اي به ياد ماندني ايجاد كند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۲:۲۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

در سفره عقد چه وسايلي مي گذارند + فلسفه اجزاي سفره عقد

در سفره عقد چه وسايلي مي گذارند + فلسفه اجزاي سفره عقد

گل آرايي ميز بله برون

سفره عقد يكي از سفره هاي سنتي ايراني و نمادي از عناصر زندگي بخش و تعالي بخش است كه پشتوانه اي غني دارد. در گذشته خانواده ي داماد سفره ي عقد را تهيه و در مراسم بله برون به منزل عروس مي بردند و خانواده ي عروس وظيفه چيدن آن را بر عهده داشتند.


در سفره عقد چه وسايلي مي گذارند + فلسفه اجزاي سفره عقد

به گزارش «شيعه نيوز»، سفره عقد يكي از سفره هاي سنتي ايراني و نمادي از عناصر زندگي بخش و تعالي بخش است كه پشتوانه اي غني دارد. در گذشته خانواده ي داماد سفره ي عقد را تهيه و در مراسم بله برون به منزل عروس مي بردند و خانواده ي عروس وظيفه چيدن آن را بر عهده داشتند.

امروزه اين سفره كه نماد شكل گرفتن خانواده است، را در مراسم عقد مي گسترانند و عروس و داماد بر سر آن مي نشينند و به خطبه عقد گوش فرا مي دهند.
بخوانيد ...
كدام جنس پارچه براي بدن ما مضر هستند؟
خانوادگي دور هم غذا خوردن چه فوايدي دارد؟

اجزاي سفره عقد هريك معنايي ويژه و زيبا دارند. در اين بخش در خصوص اجزا و فلسفه سفره عقد صحبت خواهيم كرد و هر يك از اجزاي آن را برايتان شرح مي دهيم.

اجزاي سفره عقد

سفره عقد معمولا شامل پارچه اي است كه طبق ذوق و سليقه طراح آن پهن مي شود و تمامي اجزا بر روي آن قرار مي گيرند كه هر كدام پر از معناهاي ويژه و زيبا و سمبل خاصي هستند.

جانماز

قرار دادن جانماز پاي بندي زوج نسبت به اصول دين اسلام است. بر سفره عقد جانمازي از جنس ترمه با آستر ساتن خوش رنگ يا مخمل سفيد قرار مي دهند و رويش را با نخ براق نقره اي سوزن دوزي مي كنند و روي آن مهر و تسبيح زيبايي مي گذارند.

قرآن مجيد

يكي از اجزاي مهم سفره عقد قرآن است كه نشانه عقيده و ايمان طرفين و مورد تاييد بودن وصلت از سوي پروردگار و طلب يمن و بركات الهي است. در سفره عقد كتاب خدا را جلو آينه و بالاي جانماز قرار مي دهند.


تخم مرغ از لوازم سفره عقد

از گذشته تا كنون بر سر سفره عقد پنج، دوازده يا چهارده تخم مرغ به نيت پنج تن دوازده امام (ع) و چهارده معصوم(ع) قرار مي دهند.

تخم مرغ نماد تولد وتداوم نسل است و به نيت ادامه نسل زن و مرد وبچه دار شدن بر سر سفره عقد قرار مي گيرد.

در سفره عقد چه وسايلي مي گذارند + فلسفه اجزاي سفره عقد


آينه و شمعدان

البته كه آينه و شمعدان از اجزاي مهم سفره عقد محسوب مي شوند كه آن را در صدر سفره و رو به عروس و داماد قرار مي دهند. آينه نشانه روشني زندگاني است و عروس و داماد با نگريستن در آن دلهايشان نسبت به هم مانند آينه صاف و زلال مي شود.

كيفيت مهم تر از كميت است

در دو سوي آينه دو شمعدان نقره يا برنز يا بلورين با شمع هاي فروزان قرار مي گيرد كه نشانه آرزوي روشنايي وگرمي در پيوند عروس و داماد است.

آب از لوازم سفره عقد

برخي از افراد به رسم پيشينيان درون سفره عقد به نيت خلوص، پاكي و صداقت در زندگي كاسه اي آب مي گذارند و گاهي دو ماهي قرمز نيز در آن مي اندازند كه نشانه حيات است و يا براي تزئين به جاي ماهي برگ تازه اي از درخت نارنج يا گلبرگ هاي گل و شمع استفاده مي كنند.

فندق، گردو و بادام

بر سر سفره عقد ظرفي از فندق، گردو و بادام قرار مي دهند كه نشانه توانمندي و گسترده بودن سفره خوراك عروس و داماد است. درخت گردو عمر طولاني دارد و گردو نمادي براي طول عمر عروس و داماد است.

نقل و سكه

امروزه بر سر سفره عقد مخلوطي از نقل سه مرواريد و پولك را در بسته بندي هاي كوچك قرار داده و با روبان تزئين مي كنند و بر سر سفره عقد قرار مي دهند. نقل نشانه ي شيرين كامي و سكه هاي طلايي كه روي آن مبارك باد يا نام مبارك حضرت مهدي (عج) ضرب مي شود ، براي افزايش روزي عروس و داماد سر سفره ي عقد گذاشته مي شود.

نان و پنير و سبزي از لوازم سفره عقد

بر سر سفره عقد ظرفي از نان وپنير و سبزي تزئين شده قرار مي دهند. نان نشانه ي بركت خداوند و پنير را براي وسعت روزي و سپيد بختي بر سر سفره قرار مي دهند. سبزي نيز نشانه ي سلامتي، سر سبزي و خرمي است. سبزي عقد، سبزي خوردن است كه از تره، ريحان، شاهي، نعناع، تربچه و پيازچه تشكيل مي شود.

ميوه

بر سر سفره عقد سبدي از ميوه هاي رنگين مانند انار، سيب و آناناس و… قرار مي دهند به نيت اينكه عروس و داماد از مواهب رنگارنگ الهي ونعمت هاي طبيعي خداوند در زندگي بهره مند گردند.

كاسه نبات و شيريني

نبات اعلاي زعفراني يكي از اجزاي سفره عقد و نماد آروزي شيريني پيوند عروس داماد است كه در بالاي سفره عقد، به شكل زيبا و طبقاتي قرار مي دهند. طراحي هاي بسيار متنوعي بر روي شاخه نبات مي شود كه يكي از عناصر زيباي هر سفره عقدي است.

همچنين ظرفي از شيريني را كه داراي دو نوع شيريني خشك و تر است را بر سفره قرار مي دهند. اين شيريني ها نشانه به ارمغان آوردن شهد خوشبختي است و بايد خوش منظر، كوچك و تازه باشند.

گل

سبدي از گل بر سر سفره عقد قرار مي دهند. گل به نشانه شادابي و طراوات و نمادي از زيبايي پيوند ازدواج است. طراحان سفره عقد از شاخه هاي گل و گلبرگ هاي رنگين آن براي آراستن اجزاي ديگرسفره عقد استفاده مي كنند.

عسل از لوازم سفره عقد

در مراسم عقد بر سر سفره جامي از عسل قرار مي دهند. عسل نشانه شيرينكامي در زندگي است و عروس و داماد پس از عقد در دهان همديگر براي شيرين كامي و دلارامي عسل قرار مي دهند.


در سفره عقد چه وسايلي مي گذارند + فلسفه اجزاي سفره عقد

گلاب

درون سفره عقد براي معطر كردن آن گلاب قرار مي دهند.

جا حلقه اي از لوازم سفره عقد

بر سر سفره عقد و بر جايگاه خاص و زيبايي پيش پاي عروس و داماد حلقه ازدواج آنها قرار مي گيرد . عروس و داماد پس از عقد حلقه ها را به انگشت هم انداخته و به يكديگر متعهد مي شوند. مراسم حلقه دست كردن عروس و داماد در كنار سفره عقد نيز از مراسم هاي مهم است و چيدمان و تزئين جعبه حلقه ها بسيار مهم است.


سيني هفت دانه

در گذشته درون سفره عقد براي دور كردن چشم شيطان سيني متشكل از هفت دانه ادويه:خشخاش، برنج، سبزي خشك، نمك، چاي، رازيانه و كندر قرار داده مي شد كه به آن سيني عاطل و باطل مي گفتند و امروزه ديگر فراموش شده است.

كله قند

هنگام خوانده شدن خطبه عقد بر سر عروس و داماد توري حرير و مستطيل شكل و سپيد رنگ گرفته مي شود و فردي با نيت خوشبختي عروس و داماد بر روي اين تور يك جفت كله قند هم شكل و هم اندازه را بر سر عروس و داماد مي سابد تا آنها در زندگي هميشه شادي و شيريني را تجربه نمايند.

در سفره عقد چه وسايلي مي گذارند + فلسفه اجزاي سفره عقد


اسپند

در همه مراسمات ازدواج و همچنين مراسم عقد به نيت دور داشتن چشم بد از وصلت جديد و از جان عروس و داماد اسپند دود مي شود. امروزه ديزاين هاي متفاوتي هم براي اسپند انجام مي دهند.

معني لوازم سفره عقد

قرآن مهم ترين جز سفره عقد ايراني اسلامي است و همچنين يكي از موارد اساسي مهريه عروس خانم ها است؛ قرآن معمولا اولين چيزي است كه عروس و داماد براي خود قبل از عقد خريداري مي كنند.

در سفره عقد چه وسايلي مي گذارند + فلسفه اجزاي سفره عقد

تخم مرغ در سفره عقد نمادي است براي باروري و زايش اولاد است

نبات براي شيرين كامي و بعضي ها هم سفره آرايي هاي زيبايي را براي هر چه باشكوه تر شدن سفره عقدشان انجام ميدهند. و آرزوي يك زندگي پيوسته شيرين توام با شادي را بري آنها بيان مي كند.

آينه شمعدان نشان از گرمي قلب ها و زلال و صادق بودن طرفين در اين ازدواج است. آيينه و شمعدان در مركز سفره در مقابل عروس و داماد قرار مي گيرد.

جانماز كه به صورت گسترده در سفره قرار داده مي شود، يادآور شكرگزاري نعمت هاي خداوند است.

سكه نشان از رونق اقتصادي و آرزو براي افزايش روزي زندگي آنهاست.

آجيل هايي در رديف گردو، بادام و فندق كه نشان دهنده ي آرزوي سلامتي وگسترده بودن سفر و طول عمر براي عروس و داماد است.

نان و پنير به نشانه ي بركت روزي و سپيدبختي، سبزي نيز نشانه ي سلامتي و سرسبزي زندگي آنها است.نان سفره عقد در هر منطقه متفاوت ست.

اسپند كه علاوه بر دود كردن، آن را براي دور كردن چشم بد از زندگي جديد در سفره قرار مي دهند.
تكنيك هاي تضميني خانگي تيز كردن چاقو بدون نياز به چاقو تيزكن

نخ و سوزن و قيچي كه در برخي مناطق در سفره عقد قرار مي دهند و نشان از آرزوي حل و فصل مشكلات زندگي به دست صاحبان آن زندگي است

بعضي انار و سيب ميگزارند .سمبل ميوه هاي بهشتي و تندرستي و شادابي هستند

لوازم سفره عقد در زمان قديم

در زمان هاي قديم بر سر سفره عقد، شش ظرف قرار مي دادند كه محتويات هر يك از آن ها، نشانگر يك آرزو براي زوجي بود كه راهي خانه بخت مي شد. درون اين شش ظرف را با نان، نبات، بادام، گردو، تخم مرغ و فندوق پر مي كردند.

البته ظرف هاي ديگري از جام هاي عسل و ماست، ظرف هاي نان، پنير و سبزي و همچنين شيريني قرار مي دادند كه هر يك از آن ها نمادي از بركت، رزق و روزي و باروري محسوب مي شد. جالب است بدانيد كه هم اكنون هم در شهرهاي مختلفي در ايران مراسم چيدمان سفره عقد به اين شيوه، صورت مي گيرد.

فلسفه لوازم سفره عقد

از قديم الايام تا كنون برپايي مراسم عقد همراه با يك سفره زيبا، از رسوم ايانيان بوده است. در اين سفره سنتي وسايل خاصي استفاده مي‌شود كه هر يك نماد يك موضوع خاص است. مثلاً برخي وسايل مانند آينه نماد روشني و برخي ديگر نماد رسيدن به آرزو‌ها و … است.

به طور كل رسم بر اين است كه پس از چيده شدن موارد موجود در ليست وسايل سفره عقد عروس و داماد در قسمت بالايي اين سفره در كنار هم و روبه آينه نشسته و بقيه مهمانان از جمله عاقد نيز در اطراف اين سفره قرار مي‌گيرند. مراسم عقد در اكثر شهر‌هاي ايران از مهم‌ترين اركان قبل از ازدواج است.


ليست خريد داماد براي عقد

1- قرآن و جانماز

2- سرويس طلا
3- حلقه
4- ساعت
5- آينه و شمعدان
6- لباس عقد و نامزدي
7- لوازم آرايش
8- عطر و ادكلن
9- لباس مجلسي يا پارچه
10-مانتو، روسري
11-كفش و كيف
12-چادر مشكي و مجلسي
13-سشوار و اُپيليدي
14- حوله ي حمام
15- چمدان
16-لباس خواب و لباس زير
ليست خريد عروس براي مراسم عقد

لوازم سفره عقد

1- جانماز

2- كت و شلوار
3- ست كمربند و كيف
4- پيراهن دامادي
5- كفش
6- حلقه
7- ساعت
8- ريش تراش(ست افترشيو، كيف اصلاح و لوازم جانبي، برس و شانه)
9- لباس خواب و لباس زير
10-حوله
11-چمدان

هزينه و تهيه لوازم سفره عقد به عهده كيست؟

اگر مراسم عقد در محضر برگزار شود كه وسايل سفره عقد در محضر موجود است و هزينه اي كه داماد براي محضر پرداخت مي كند كافيست اما اگر مراسم عقد در خانه برگزار شود و بنا بر اجاره ي وسايل سفره ي عقد باشد هزينه ي آن برعهده ي آقاي داماد است.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۹:۰۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

دستفروشان حاشيه بزرگراه هاشمي ساماندهي مي‌شوند

بيگي مطرح كرد؛
دستفروشان حاشيه بزرگراه هاشمي ساماندهي مي‌شوند

گل آرايي ميز بله برون

 


مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر گفت: پس از تعيين تكليف غرفه‌هاي گل‌فروشي، دست‌فروشان حاشيه بزرگراه هاشمي ساماندهي خواهند شد.

 


به گزارش خبرگزاري مهر، سعيد بيگي به همراه معاونين و مديران شركت از محور بزرگراه هاشمي، گل فروش‌هاي حاشيه اتوبان مسير بهشت زهرا (س) و بازار جواد الائمه واقع در منطقه ۱۸ شهرداري بازديد كرد.

 


مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر با اشاره به بازديد خود از بزرگراه هاشمي اظهار كرد: بيش از ۹۰ غرفه گل فروشي از ۲۵ سال قبل در اين بزرگراه احداث شده بود و شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر براي حفظ امنيت و آرامش شهروندان قصد ساماندهي اين غرف را دارد.

 


مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر با بيان اينكه پس از تعيين تكليف غرفه‌هاي گل‌فروشي، دست‌فروشان حاشيه بزرگراه ساماندهي خواهند شد، گفت: ساماندهي اين افراد از منظر ايمني و ترافيكي اهميت زيادي دارد و بايد با اولويت بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.

 


بيگي ادامه داد: راهكارهاي پيشنهادي براي ساماندهي گل فروشان در اين محدوده مورد بررسي و ارزيابي دقيق قرار گرفته تا مسئله دست‌فروشي گل در اين محور برطرف شود.

 


وي در ادامه درباره بازديد خود از بازار جوادالائمه اظهار كرد: اين بازار شامل ۱۸۶ غرفه است كه از سال ۱۳۸۳ آغاز به كار كرده اما نظارت جدي بر فعاليت بازار وجود نداشته و بخش زيادي از اين غرفه‌ها بلا استفاده بوده يا به عنوان انبار از آنها استفاده مي‌شود.

 


مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر با اشاره به ظرفيت‌هاي بازار جوادالائمه در ساماندهي دست‌فروشان و بساط گستران خيابان حسني ادامه داد: به همين دليل شركت ساماندهي اقداماتي براي باز پيرايي و بازسازي بازار جوادالائمه در دستور كار قرار داده است تا از اين ظرفيت در جهت ارائه خدمات هرچه بيشتر به شهروندان اين منطقه استفاده شود.

 


بيگي در پايان تاكيد كرد: تعيين تكليف اين بازار با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان و جلوگيري از تضييع حقوق عامه جزو اولويت‌هاي ما قرار گرفته است.

روانشناس سعادت آباد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۷:۵۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

برگزاري مراسم‌هاي جشن و عروسي در تالار‌ها با يك دوم ظرفيت

برگزاري مراسم‌هاي جشن و عروسي در تالار‌ها با يك دوم ظرفيت

منوي غذاي تالار عروسي

باشگاه خبرنگاران جوان

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به گسترش دوباره ويروس كرونا، مراسم‌هاي جشن و عروسي با يك دوم ظرفيت تالار‌ها برگزار مي شود.

 


آقاي حسين‌ميرزايي گفت: بر اساس مصوبه ستاد استاني كرونا، استفاده از ماسك در تمامي ادارات چهارمحال و بختياري استان اجباري است و مراسم‌هاي جشن و عروسي با يك دوم ظرفيت تالار‌ها و در فضاي باز برگزار شود.


وي افزود: دو هفته از شكل‌گيري موج هفتم در استان مي‌گذرد و چهار شهرستان در وضعيت قرمز، يك شهرستان در وضعيت نارنجي و مابقي شهرستان‌ها در وضعيت زرد قرار گرفته‌اند.

 


حسين‌ميرزايي تاكيد كرد: در حال حاضر برنامه‌اي براي تعطيلي بازار نداريم، اما اگر دستورالعمل‌ها رعايت نشود و سلامت مردم به خطر بيفتد محدوديت‌هاي جديدي اعمال مي‌شود.


جولان دوباره كرونا چهار شهرستان چهارمحال و بختياري را قرمز كرد
وي ادامه داد: مسئولان مربوطه از فرصت باقي مانده بهترين استفاده را داشته باشند و الزامات حضور دانش‌آموزان و دانشجويان در مدارس و دانشگاه‌ها را فراهم كنند.

 


حسين‌ميرزايي در خصوص رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي مراسم‌هاي عزاداري ماه محرم و صفر تصريح كرد: توصيه مي‌شود اين مراسم‌ها در فضاي باز برگزار شود و دستگاه‌هايي نظير آموزش و پرورش و ورزش و جوانان مكان‌هاي مناسب را در اختيار هيئت‌ها قرار دهند.

 


وي، اقناع‌سازي و آگاهي‌رساني را مهمترين عامل براي رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي از سوي مردم دانست و گفت: رسانه‌ها در اين خصوص مي‌توانند نقش مهمي ايفا كنند.

 


حسين‌ميرزايي با قدرداني از تلاش كادر بهداشت و درمان در مقابله با ويروس كرونا و خدمات‌رساني به مردم، افزود: در برخي مطب‌هاي پزشكي دستورالعمل‌هاي بهداشتي به خوبي رعايت نمي‌شود كه در اين رابطه تذاكر داده شود.

 

 

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۳:۱۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)