اخبار مجالس و عروسي اخبار مجالس و عروسي .

اخبار مجالس و عروسي

وظيفه يك خدمات مجالس و تشريفات عروسي در مراسم عروسي

وظيفه يك خدمات مجالس و تشريفات عروسي در مراسم عروسي


تشريفات مجالس در منزل

پايگاه خبري تحليلي نامه نيوز (namehnews.com) :

انجام يك مراسم عروسي خوب و با كيفيت خواسته همه خوانواده ها و زوج هاي جوان است و شركت هاي ارائه دهنده خدمات مجالس به عنوان متولي انجام خدمات تشريفات مي توانند به شما در اجرا شدن يك مراسم عروسي خوب و با كيفيت كمك زيادي را انجام دهند.

 

در گذشته برگزاري هرگونه عقد و عروسي در منزل و نهايتا يك تالار ساده انجام ميشد. اما اكنون شركت هاي تخصصي تشريفات مجالس عروسي و را برعهده دارند. يك مجموعه ارائه دهنده خدمات مجالس عروسي يك سري وظايف دارد كه ملزم به اجراي آن است تا مراسم بهتر از هميشه برگزار شود. در ادامه بيشتر در مورد اين مجموعه وضايف صحبت خواهيم كرد.

وظيفه يك خدمات مجالس و تشريفات عروسي در مراسم عروسي
پك‌هاي پذيرايي متنوع

باغ عروسي يا باغ تالار يا تالاري كه خدمات مجالس عروسي را ائه مي كند مي‌تواند پك هاي متنوعي را در اختيار مشتريان خود قرار دهد.

مشكل مالي يكي از مواردي است كه عروس و داماد‌ها با آن رو به رو خواهند شد. اما پكيج هاي پذيرايي يكي از انتخاب‌هايي است كه مي‌توان تالارها ارائه كنند.

براي مثال مي‌توان خدمات مختلف را با كيفيت‌هاي متفاوت در پكيج‌هاي مختلف قرار‌ دهند. اين كار نوعي احترام سلايق مختلف و خانواده‌هايي با سطح رفاهي متفاوت است.

خدمات ولكام (خوش‌آمد گويي) به مهمانان

اولين و مهمترين وظيفه يك مجموعه ارئه دهنده خدمات مجالس عروسي فراهم كردن پاركينگ يا محلي براي پارك ماشين مهمانان است.

بدون شك خانواده‌ها از وسايل نقلي شخصي خود براي رسيدن باغ عروسي استفاده مي‌كنند. پس انتظار مي‌رود به عنوان خدمات مجالس، ارائه پاركينگ حتما وجود داشته باشد.

وظيفه يك خدمات مجالس و تشريفات عروسي در مراسم عروسي
پاركينگ مي‌تواند به صورت هزينه‌اي بر روي تالار محاسبه شود و يا اين كه به صورت رايگان در اختيار مهمانان قرار گيرد.

ارائه خدمات رفاهي تالار محل برگزاري مراسم عروسي

خدمات مجالس عروسي هميشه به چيزهاي ساده ختم نمي‌شود. بلكه خدمات رفاهي هم جزو خواسته‌هاي مهمانان و حتي عروس و داماد است.

يكي از اين موارد فروشگاهي درون تالار است. گاهي وقت‌ها بچه‌ها بدقلق مي‌شوند و دوست دارند با كمي خوراكي سرگرم شوند. حتي وجود يك دستگاه خودپرداز مي‌تواند بهترين خدماتي باشد كه يك باغ عروسي يا باغ تالار مي‌تواند ارائه كند.

سرويس بهداشتي و اتاق مخصوص تعويض لباس نيز جزو اين موارد است. يك مجموعه حرفه‌اي به كوچكترين نياز مهمان‌ها دقت كرده و سعي مي‌كند آن‌ها را برآورده كند. در نتيجه انتظار مي‌رود كه سرويس بهداشتي تميز و اتاقي براي تعويض لباس و حتي محلي براي قرار دادن لوازم اضافي خانواده‌ها وجود داشته باشد.

وظيفه يك خدمات مجالس و تشريفات عروسي در مراسم عروسي
وجود يك پارك بازي كوچك اگرچه كمي زياده روي به نظر مي‌رسد؛ اما حسابي بچه‌ها را سرگرم كرده و لذت مراسم را براي آن‌ها نيز بيشتر مي‌كند.

ارائه خدمات مربوط به تزئين و زيبايي محل

سليقه همه آدم‌ها شبيه به هم نيست. انتظار مي‌رود مجموعه‌اي كه حرفه‌اي است و مي‌تواند ارائه دهنده خدمات مجالس عروسي حرفه‌اي باشد؛ پس بايد به فكر تزئين محل هم باشد.

تزئين مي‌تواند با توجه به پك‌هاي مختلف مراسم متفاوت باشد. مثلا گل آرايي، شمع آرايي، تزئين با بادكنك و استفاده از آتش بازي و نور افشاني، رقص نور و موسيقي زنده همگي به بهتر شدن مراسم كمك مي‌كنند.

نكته مهم در مورد تزئينات اين است كه بهتر است تم‌هاي متنوعي داشته باشند. استفاده از روميزي‌هاي جذاب در تم‌هاي مختلف و رنگ‌هايي كه براي گل‌ آرايي و شمع آرايي استفاده مي‌شود بسيار مهم است.

همواره بايد سليقه‌هاي مختلف را در نظر گرفت و اين را در خاطر داشت كه ممكن است مراسم عقد باشد و عروس لباسي با رنگ خاص بپوشد و مايل باشد تم مراسم هم به رنگ لباس او باشد.

ارائه منو‌هاي متنوع غذايي

پذيرايي هميشه بخش مهمي از برگزاري هر نوع مراسمي بوده‌است. به خصوص مراسم عقد و عروسي كه تقريبا مهم‌ترين روز دو خانواده به حساب مي‌آيد.

برخي از تالارها و باغ تالارها منوي محدودي داشته و تنها يك الي دو غذاي ايراني را سرو مي‌كنند. اما وظيفه يك مجموعه ارائه دهنده خدمات مجالس عروسي اين است كه منوهاي متنوعي از انواع غذاها و دسرها را در اختيار خانواده ها قرار دهد تا به ميل خود انتخاب كنند.

استفاده از يك سفره متنوع و ترجيحا سلف سرويس انتخاب بسيار خوبي است. همچنين ارائه نوشيدني‌هاي گرم و سرد به تناسب فصل هم مي‌تواند بسيار راضي كننده باشد.

ارائه خدمات مربوط به پذيرايي‌هاي عصرانه

يكي از مشكلاتي كه اغلب عروس و داماد‌ها از آن شكايت دارند اين است كه تالارها اغلب تنها ارائه دهنده سرويس نهار يا شام هستند.

اما برخي از خانواده‌ها مهمانان خود را تنها به صرف چاي و شيريني و يا يك عصرانه مجلل دعوت كرده‌اند. پس يكي از خدمات مهم در تشريفات مجالس عروسي بايد ارائه خدمات عصرانه باشد.

چند منوي عصرانه خوشمزه و نوشيدني‌هاي گرم يا خنك مي‌تواند مراسم را به يادماندتي‌تر و شادتر نمايد.

باغ تالارها و يا سالن‌هاي برگزار كننده عقد و عروسي برخي موارد اين خدمات را كمي كمتر و يا كمي بيشتر ارائه مي‌كنند. تنها بايد انتخاب خوبي داشته باشيد.

ارائه خدمات جانبي عروسي

بسياري از اين شركت هاي خدمات مجالس همچنين خدمات جانبي ديگري را به عروس داماد ها ارائه مي نمايند از جمله آرايشگاه عروس، ماشين عروس و آتليه عروس كه هر كدام از اينها شامل جزئيات و تشريفات خاصي مي تواند باشد. مثلا براي آتليه مي توانند در شهر هاي ساحلي و يا عمارت و باغ هاي اختصاصي خود اقدام به عكاسي و فيلم برادري نمايند و يا در صورت تمايل عروس داماد در يكي از شهر هاي خارج كشورمان اين كار را برعهده گيرند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۵۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

اقدام عجيب داماد صبح فرداي روز عروسي!!

اقدام عجيب داماد صبح فرداي روز عروسي!!

تيك

برگزاري عروسي در باغ شخصي

داماد مصري كه زندگي خود را با هزار ذوق و شوق با همسر مورد علاقه اش شروع كرده بود، ناگهان به دليل عجيبي صبح فرداي عروسي تصميم به اقدام شوكه كننده اي گرفت

پشيمان شدن داماد از ازدواج فرداي روز عروسي

اولين روز زندگي مشترك، روزي فراموش نشدني براي هر زوج خوشبختي است كه زندگي خود را با عشق و علاقه آغاز كرده اند. اما گاهي اتفاقاتي شايد عجيب ميتواند اين روز را به تلخ ترين روز زندگي تبديل كند و تغيير جهتي كه در زندگي زوج جوان مصري ايجاد شد را رقم بزند.

 


درخواست طلاق تازه داماد روز اول زندگي مشتركش

مرد جوان مصري در حالي به دادگاه براي درخواست طلاق مراجعه كرد كه هنوز 24 ساعت از مراسم مجلل عروسي اش نگذشته بود و هر كسي او را در خيابان مي ديد همچنان ازدواجش را تبريك ميگفت.

 


ماجرا آنطور كه شما فكر مي كنيد نبود و اين مرد جوان با ديدن چهره ي بدون آرايش همسرش تصميم به طلاق گرفته بود. چنانچه آقاي داماد در دادگاه عنوان كرده است ظاهراً اين دو در فيس بوك با هم آشنا شدند، جايي كه همسرش هميشه عكس هاي جذابي از خود منتشر مي كرد.

 


درخواست طلاق

 


پس از مدتي، آشنايي آنها به نامزدي ختم شد و تمام مدت نامزدي او از چهره ي همسرش راضي بود و به دليل زيبايي كه داشت روز به روز به او علاقه مند مي شد براي همين در همان ابتداي ديدارشان تصميم به ازدواج با او گرفت. همه چيز خوب و عالي پيش رفت تا اينكه مشكلات از صبح بعد از شب عروسي زماني شروع شد كه مرد براي اولين بار عروس خود را بدون آرايش ديد.

 

 

 

 


او به دادگاه خانواده در اين مورد گفت:" فرداي روز عروسي وقتي او را ديدم، شوكه شدم چون او هيچ شباهتي به كسي كه چندين بار قبل از ازدواج با او ملاقات كرده بودم، نداشت. تازه متوجه شدم كه فريب خورده ام و مي خواهم او را طلاق دهم.»

 


اين مرد افزود:«من فريب او را خوردم زيرا قبل از ازدواج هميشه آرايش سنگيني داشت و چنان حرفه اي اين كار را انجام ميداد كه من چندان متوجه اين مسئله نميشدم اما بعد از عروسي، من چهره واقعي او را بدون آرايش ديدم، همسرم به قدري زشت است كه تحمل ديدنش را ندارم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۴:۳۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

خريد اينترنتي كادو تولد

خريد اينترنتي كادو تولد


برگزاري تولد در باغ شخصي

گرفتن كادو تولد براي هر كسي به نسبت سن، جنسيت و علايق وي مي‌تواند متفاوت باشد.

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام ويستور، انتخاب يك كادو و هديه تولد مناسب ممكن است براي هر كسي چالش برانگيز باشد، به همين منظور ما قصد داريم در اين مقاله با معرفي بهترين كادوي تولد انتخاب شما را آسان تر كنيم.

كادو تولد مردانه
ادكلن
اگر به دنبال بهترين هديه تولد براي آقايان خوش استايل و شيك پوش هستيد، ادكلن هاي برند فروشگاه اينترنتي ويستور بهترين گزينه است.

كتاب
اگر همسر، پدر، برادر يا دوست شما اهل كتاب خواني است و با ژانر مورد علاقه وي آشنا هستيد، خريد كتاب به عنوان هديه تولد بهترين گزينه است.

ست چرمي مردانه
از جمله ملزومات آقايان كمربند، كيف پول، جاكارتي و ... است كه قطعا با دريافت يك پكيج كامل اين از اين ملزومات به عنوان هديه روز تولد بسيار خوشحال خواهند شد.

خريد اينترنتي كادو تولد

استند موبايل
اگر فرد مورد نظر شما مدير، كارمند، مهندس و ... است مي‌توانيد يك هديه كاربردي براي ميزكارش بگيريد و آن هم استند موبايل است. ويستور استندهاي موبايل زيبا با طراحي هاي خاصي را براي شما در نظر گرفته است.

خريد اينترنتي كادو تولد

كادو تولد زنانه
زيورآلات
اكثر خانم هاي جوان علاقه بسياري به زيورآلات دارند و از دريافت اين هديه به عنوان كادو روز تولد بسيار خوشحال مي شوند. اگر قصد خريد اينترنتي هديه روز تولد داريد مي‌توانيد از نيم ست‌ها، دستبندها و ساير زيورآلات وب سايت ويستور خريد كنيد.

كيف پول يا كيف‌دستي
كيف پول يا كيف‌دستي يك هديه بسيار مناسب براي هديه تولد زنان و دختران است. كليه كيف پول‌ها و كيف دستي‌هاي ويستور از چرم طبيعي گاوي ساخته شده‌اند و بسيار با كيفيت هستند.

خريد اينترنتي كادو تولد

ماگ يا ليوان با طرح سفارشي شما
يك ماگ يا ليوان با عكس يا متن سفارشي شما كه قابليت پخش فايل صوتي شما را داشته باشد مي‌تواند يك كادو بسيار خاص براي خانم ها باشد.

جعبه موزيكال
دخترها به دليل روحيه حساسي كه دارند از گرفتن هدايايي مانند جعبه موزيكال به عنوان كادو روز تولد بسيار خوشحال مي شوند.

اصول هديه تولد دادن
هر كاري اصول مختص به خود را دارد كه هديه تولد دادن نيز از اين قاعده مستثني نيست. از جمله اصول هديه تولد دادن عبارتند از:

به فكر جيب فرد هديه گيرنده باشيد
مسلما اگر شما براي هر كسي هديه تولد مي خريد او هم در روز تولد شما، هديه اي براي شما مي‌گيرد، بنابراين در هنگام خريد كادو تولد حتما به فكر جيب طرف مقابلتان باشيد. اگر فرد مورد نظر شما از نظر اقتصادي نسبت به شما در سطح پايين‌تري قرار دارد، بنابراين در خريد هديه به توانايي وي هم توجه داشته باشيد تا او را به جاي خوشحال كردن ناراحت و شرمنده نكنيد.

صحبت در مورد قيمت هديه ممنوع
يكي از نكات بسيار مهم كه قطعا شما هم از آن آگاه هستيد، صحبت نكردن درباره قيمت هديه است و چنانچه قيمت روي آن درج شده باشد، حتما بايد آن را پاك كنيد.

همچنين يكي از اصول ديگري كه در هديه دادن بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه به هيچ وجه بعد از هديه دادن درباره مشكلات اقتصادي خود حرفي نزنيد، چرا كه ممكن است فرد هديه گيرنده اين تصور را بكند كه شما مي خواهيد به وي منت بگذاريد.

بسته بندي كادو تولد فراموش نشود
يكي از مهم ترين اصول كادو دادن، بسته بندي شيك آن است كه در صورت خريد اينترنتي كادو تولد از ويستور خيال شما بابت بسته بندي و كادوپيچي هديه تولد راحت باشد.

در انتخاب و خريد كادو تولد زمان كافي صرف كنيد
از انتخاب هداياي نقدي به عنوان كادو تولد جدا خودداري كنيد. چرا كه شخص هديه گيرنده اين فكر را مي كند كه شما حاضر نشديد زماني را صرف انتخاب و خريد هديه براي او كنيد. بنابراين اگر مي خواهيد به عزيزانتان حس مهم بودن را القا كنيد، از يك الي دو هفته قبل از سالگرد تولدشان به دنبال خريد كادو تولد باشيد.

خريد اينترنتي كادو تولد

ويژگي هاي بهترين كادو تولد
تعريف هر كسي به نسبت علايق، سن و جنسيت وي از بهترين كادو تولد متفاوت است. براي يك نفر عطر و ادكلن، بهترين كادو تولد است اما براي ديگري گل، زيورآلات، كتاب و .... بهترين هديه تولد است. بنابراين اگر در انتخاب و خريد هديه روز تولد فاكتورهاي زير را در نظر داشته باشيد، در واقع يك كادوي خاص تولد را تهيه خواهيد كرد:

سن و جنسيت شخص هديه گيرنده را در نظر داشته باشيد.

نسبتي كه با هديه گيرنده داريد را مد نظر داشته باشيد، براي مثال هديه اي كه براي همكارتان مي خواهيد بخريد قطعا با هديه اي كه براي همسرتان مي خريد متفاوت خواهد بود.

سليقه شخصي شخص هديه گيرنده را در نظر داشته باشيد.

با توجه به فاكتورهاي گفته شده بهترين هديه تولد را مي توانيد از فروشگاه اينترنتي ويستور تهيه كنيد.

خريد اينترنتي كادو تولد
آيا زمان كافي براي رفتن به مراكز خريد، به منظور خريد كادو تولد را نداريد؟ آيا به دنبال يك فروشگاه اينترنتي خريد هديه معتبر هستيد؟ ما به شما ويستور را پيشنهاد مي كنيم. فروشگاه اينترنتي ويستور به صورت كاملا تخصصي در زمينه هديه و كادو فعاليت مي كند. شما در مناسبت هاي مختلف از جمله سالروز تولد عزيزانتان مي توانيد از طريق اين وب سايت يك هديه خاص و در عين حال با قيمت مناسب را تهيه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۳:۱۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

فيلم دردناك حادثه ورود پژو به كاروان عروسي در بندرعباس

فيلم دردناك حادثه ورود پژو به كاروان عروسي در بندرعباس


خدمات مجالس

عادت نامبارك كاروان كشي عروسي‌ها و توقف‌هاي گاه و بيگاه آنان در طول مسير اين بار غم سنگيني را در بندرعباس به جاي گذاشت.

به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، روز 5شنبه و جمعه 13 و 14 آبان‌ماه در هرمزگان روز‌هاي سخت و جانكاه تلفات ناشي از تصادف براي مردم اين استان بود.

درست در روزهايي كه كروناي قاتل دست از جان مردم هرمزگان كشيده و چند روزي است كه فوتي‌ ناشي از كرونا در استان گزارش نشده اما در مجموع سه سانحه تصادف در ميناب و بندرعباس در اين استان 6 نفر فوت و 28 نفر مجروح شدند.

اما در مهم‌ترين سانحه اين روزها، فوت تأسف برانگيز 3 نفر و جراحت شديد 6 نفر ديگر در پي ورود خودروي پژو به كاروان عروسي در بندرعباس كه در وسط بلوار خليج فارس اين شهر و آنهم در ساعت 3:30 صبح رخ داد، بار ديگر ضرورت بازنگري در فرهنگ نادرست كاروان كشي پس از عروسي‌ها و ايستادن‌هاي گاه و بيگاه در طول مسير و مسدود نمودن مسيرهاي تردد را يادآور ساخت.

حادثه‌اي دردناك كه در پي توقف بي‌جا در وسط بلوار خليج فارس در بندرعباس رخ داد و راننده پژو كه شايد به خاطر زمان وقوع اين حادثه اصلا فكرش را هم نمي‌كرد كه عده‌اي در وسط بلوار متوقف شده و مشغول پايكوبي هستند، بدون كوچك‌ترين ترمزي با شديد‌ترين وضع با آنها تصادف و عروسي را به عزا تبديل كرد.


به گفته سرهنگ نقي حيدري رييس پليس راهور بندرعباس، خودروي پژو كه سرعت بسيار بالايي داشته به ناگاه وارد كاروان عروسي مي‌شود و داماد و‌ يك نفر ديگر در محل حادثه فوت مي‌كنند و يك دختر ۶ساله نيز پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست مي‌دهد.

وي تأكيد كرد: استفاده از مشروب الكلي در مراسم عروسي و رفتارهاي غيرمعقول (پايكوبي و شادماني در وسط خيابان) و ناتواني راننده در كنترل خودرو به دليل سرعت زياد علت اين حادثه بوده است و كارشناسان راهور راننده پژو ۴۰۵ را ۵۰ درصد مقصر اعلام كردند.

آنچه ضرورت دارد، بازنگري اساسي ما در رفتارهاي اينچنيني است كه نگذاريم با اندك بي‌مبالاتي، چنين وقايع دردناك رخ دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۲:۴۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

فيلم دردناك حادثه ورود پژو به كاروان عروسي در بندرعباس

فيلم دردناك حادثه ورود پژو به كاروان عروسي در بندرعباس


خدمات مجالس

عادت نامبارك كاروان كشي عروسي‌ها و توقف‌هاي گاه و بيگاه آنان در طول مسير اين بار غم سنگيني را در بندرعباس به جاي گذاشت.

به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، روز 5شنبه و جمعه 13 و 14 آبان‌ماه در هرمزگان روز‌هاي سخت و جانكاه تلفات ناشي از تصادف براي مردم اين استان بود.

درست در روزهايي كه كروناي قاتل دست از جان مردم هرمزگان كشيده و چند روزي است كه فوتي‌ ناشي از كرونا در استان گزارش نشده اما در مجموع سه سانحه تصادف در ميناب و بندرعباس در اين استان 6 نفر فوت و 28 نفر مجروح شدند.

اما در مهم‌ترين سانحه اين روزها، فوت تأسف برانگيز 3 نفر و جراحت شديد 6 نفر ديگر در پي ورود خودروي پژو به كاروان عروسي در بندرعباس كه در وسط بلوار خليج فارس اين شهر و آنهم در ساعت 3:30 صبح رخ داد، بار ديگر ضرورت بازنگري در فرهنگ نادرست كاروان كشي پس از عروسي‌ها و ايستادن‌هاي گاه و بيگاه در طول مسير و مسدود نمودن مسيرهاي تردد را يادآور ساخت.

حادثه‌اي دردناك كه در پي توقف بي‌جا در وسط بلوار خليج فارس در بندرعباس رخ داد و راننده پژو كه شايد به خاطر زمان وقوع اين حادثه اصلا فكرش را هم نمي‌كرد كه عده‌اي در وسط بلوار متوقف شده و مشغول پايكوبي هستند، بدون كوچك‌ترين ترمزي با شديد‌ترين وضع با آنها تصادف و عروسي را به عزا تبديل كرد.


به گفته سرهنگ نقي حيدري رييس پليس راهور بندرعباس، خودروي پژو كه سرعت بسيار بالايي داشته به ناگاه وارد كاروان عروسي مي‌شود و داماد و‌ يك نفر ديگر در محل حادثه فوت مي‌كنند و يك دختر ۶ساله نيز پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست مي‌دهد.

وي تأكيد كرد: استفاده از مشروب الكلي در مراسم عروسي و رفتارهاي غيرمعقول (پايكوبي و شادماني در وسط خيابان) و ناتواني راننده در كنترل خودرو به دليل سرعت زياد علت اين حادثه بوده است و كارشناسان راهور راننده پژو ۴۰۵ را ۵۰ درصد مقصر اعلام كردند.

آنچه ضرورت دارد، بازنگري اساسي ما در رفتارهاي اينچنيني است كه نگذاريم با اندك بي‌مبالاتي، چنين وقايع دردناك رخ دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۲:۴۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

تا عروسي نكنيد خانه را تحويل نمي دهند!

شرط جنجالي وزارت راه براي خانه دار شدن مجردها
تا عروسي نكنيد خانه را تحويل نمي دهند!


خدمات مجالس عروسي

مجردها كه قصد ثبت‌نام مسكن دارند تا زمان تحويل گرفتن خانه شان بايد ازدواج كنند.به گزارش آسيانيوز، وزير راه براي مجردهايي كه قصد ثبت‌نام مسكن دارند شرط عجيبي را عنوان كرده است. اين افراد تا زمان تحويل واحد كه احتمالا حدود دو سال طول مي كشد، بايد ازدواج كنند.


وزارت راه شرط عجيبي براي مجردهايي كه متقاضي ثبت‌نام در طرح جهش مسكن هستند در نظر گرفته است.


طبق اعلام روز گذشته وزير راه، مجردها مي‌توانند در طرح جديد دولت براي مسكن ثبت‌نام كنند اما شرط عجيبي كه براي مجردها در نظر گرفته شده اين است كه بايد تا زمان تحويل خانه‌ها ازدواج كنند.

تجارت نيوز نوشت وزير راه گفته است: امكان ثبت نام براي افراد مجرد بالاي ۱۸ سال احتمالا در هفته آينده به تصويب شوراي عالي مسكن مي‌رسد اما گفته مي‌شود اين افراد تا زمان تحويل واحد كه احتمالا حدود دو سال طول مي كشد، بايد ازدواج كنند.

اما مشخص نشده كه اگر ازدواج نكنند آورده‌ مجردها چه مي‌شود و اين واحد‌ها به چه كساني مي‌رسد؟

كدام مجردها صاحبخانه مي‌شوند؟

گروه اول مردان مجردي هستند كه قبلا ازدواج كرده و اكنون مجرد سرپرست خانوار تعريف مي‌شوند. اگر آقا و خانمي مجرد اما سرپرست خانوار باشد مي‌تواند در اين طرح شركت كند به اين معني كه قبلا ازدواج داشته و اكنون با فرزندان خود زندگي مي‌كند.

گروه ديگر مجردها افراد تحت پوشش سازمان بهزيستي است. گروه اول مردان مجردي هستند كه قبلا ازدواج كرده و اكنون مجرد سرپرست خانوار تعريف مي‌شوند. اگر آقا و خانمي مجرد اما سرپرست خانوار باشد مي‌تواند در اين طرح شركت كند به اين معني كه قبلا ازدواج داشته و اكنون با فرزندان خود زندگي مي‌كند.

نخبگان علمي با تاييد بنياد ملي نخبگان هم مي‌توانند در طرح نهضت ملي مسكن شركت كنند و محدوديتي براي مجرد بودن آنها وجود ندارد./


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۴:۳۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مهمترين مانع ازدواج جوانان چيست؟

مهمترين مانع ازدواج جوانان چيست؟

 


برگزاري مراسم نامزدي

ايسنا/كرمانشاه اين روزها هزينه‌هاي سنگين ازدواج، از جهيزيه و مهريه بالا گرفته تا هزينه‌هاي برگزاري مراسم نامزدي و عقد و عروسي سد راه ازدواج جوانان شده و آن‌ها را از تشكيل زندگي باز مي‌دارد.

 


ازدواج‌هاي امروزي با گذشته خيلي فرق كرده‌ و اين روزها سايه تجملات، چشم و هم‌چشمي و اسراف بر ازدواج‌ها حسابي سنگيني مي‌كند و بسياري جوانان با در نظر گرفتن اين هزينه‌هاي سرسام‌آور، رغبتي به تشكيل خانواده ندارند.

 


حجت الاسلام شمس‌الله جليليان كارشناس مسائل مذهبي به مناسبت هفته ازدواج، در گفت وگو با ايسنا، با توصيه به جوانان و خانواده هاي آنها بر ساده زيستي و دوري از تجمل گرايي در امر ازدواج، اظهار كرد: جوانان و خانواده ها بدانند كه تجمل گرايي نه فقط باعث خوشبختي دختر و پسر در ازدواج نمي شود، بلكه به دليل هزينه هاي زيادي كه بر دوش خانواده ها مي گذارد، هم خانواده آقا پسرها و هم خانواده دخترخانم ها را براي تامين مخارج ازدواج در تنگنا مي گذارد و شيريني ازدواج را بر كام خانواده هاي زيادي تلخ مي كند.

 


جليليان ادامه داد: جوانان امروزي با اين تصور كه يك‌شب هزار شب نمي‌شود به ازدواج نگاه مي كنند و با اين تصور با كلي وام و قرض مراسمي را برپا مي‌كنند كه يك‌عمر بدهي برايشان باقي مي‌ماند و تا سالهاي سال بايد اقساط وام عروسي و قرض هاي خود را پرداخت كنند.

 


مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه نبي اكرم(ص) استان كرمانشاه با تاكيد بر اينكه تجمل گرايي خوشبختي نمي‌آورد، گفت: داشتن يك زندگي آرام نه به جهيزيه است، نه به عروسي مفصل و نه حتي مهريه سنگين. خوشبختي را بايد در لحظه‌هاي محبت و گذشت در زندگي جستجو كرد، زندگي مشترك را بايد در كنار هم به دور از هرنوع چشم و هم‌چشمي ادامه داد تا زندگي دوام و قوام داشته باشد.

 


وي در ادامه خانواده ها و زوج هاي جوان را به برگزيدن سبك زندگي ايراني اسلامي در ازدواج ها توصيه كرد و افزود: در اين سبك ازدواج زندگي حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترين الگو براي جوانان است، ازدواجي كه بر مبناي رسيدن به بندگي خداوند شكل گرفت و ثمره آن فرزنداني چون امام حسين(ع) و امام حسن(ع) و حضرت زينب(س) بود كه الگوهاي جامعه هستند.

 


جليليان تصريح كرد: اگر جوانان سبك زندگي حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگوي زندگي خود قرار دهند و بر مبناي ايمان، تقوا، اخلاق مداري و ... همسر برگزينند، قطعا زندگي سرشار از آرامش و مهر و وفا را تجربه خواهند كرد.

 


وي يادآور شد: حضرت زهرا(س) در شرايطي امام علي(ع) را به عنوان همسر برگزيد كه خواستگاران فرواني داشت كه خيلي هاشان از متمكنان و ثروتمندان عصر خود بودند، لذا دختران امروزي با تاسي از سيره حضرت زهرا(س) در انتخاب همسر مي‌توانند زندگي سرشار از آرامش و معنويت را براي خود انتخاب كنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۳:۴۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

شهر با فرهنگ مينودري ميزبان دي‌جي زنانه در مجالس مختلط!/ در دل شهر چه مي‌گذرد؟!

گزارشي از غفلت متوليان فرهنگي استان قزوين ؛

شهر با فرهنگ مينودري ميزبان دي‌جي زنانه در مجالس مختلط!/ در دل شهر چه مي‌گذرد؟!

 


دي جي مجالس

اگر اهل گشت و گذار در شبكه‌هاي مجازي به خصوص اينستاگرام باشيد حتما در صفحه‌ي جستجوي خود با كليپ‌هاي دختران جوان دهه‌ي هفتادي كه علاوه بر اجراي موسيقي، دستي هم بر خوانندگي دارند روبرو شده‌ايد.

به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از صبح قزوين؛ اگر اهل گشت و گذار در شبكه‌هاي مجازي به خصوص اينستاگرام باشيد حتما در صفحه‌ي جستجوي خود با كليپ‌هاي دختران جوان دهه‌ي هفتادي كه علاوه بر اجراي موسيقي، دستي هم بر خوانندگي دارند روبرو شده‌ايد.

 


دختران جواني كه اين روزها آوازشان به گوش كشور مي‌رسد و تصاوير و كليپ‌هايشان در معرض ديد مردم قرار مي‌گيرد ماجراي تازه‌اي از فرهنگ‌ غرب است كه از مرزهاي ايران عبور كرده و درميان روزمرگي‌ها جا خوش كرده‌است.

 


در همين پيگيري‌ها و جستجوي شبكه‌هاي مجازي چشممان به صفحه‌ي اولين دي‌جي زن استان قزوين افتاد. از گذشته‌ آن چه كه از دي‌جي در ذهنمان داشتيم حضور مرداني در مراسمات عروسي بود كه علاوه بر نوازندگي خوانندگي هم مي‌كردند اما حضور اين دختر جوان در استان به عنوان دي جي، حال كمي برايمان عجيب بود.

 


تصورمان حضور يك دي‌جي خانم در مجالس زنانه بود كه صفحه‌ي مجازي وي چهره‌ي ديگري از موضوع را براي ما روشن كرد.

 


صفحه‌ي اينستاگرام اين بانوي قزويني، شخصي نبود و پست‌هاي او نيز بخشي از نمونه‌ كارهاي او محسوب مي‌شد و دنبال‌كنندگان اين بانوي موسيقي به 11هزار و 900 نفر مي‌رسيد.

 

 

 

 


 

 


در توضيحات صفحه علاوه بر آدرس كانال شماره‌ا‌ي براي هماهنگي مراسمات درج شده بود كه ما را براي برقراري ارتباط تلفني راغب مي‌كرد. پس از تماس با شماره مذكور، آقايي پشت خط پاسخ داد كه از او در مورد نحوه هماهنگي براي اجرا در مراسم تولد و شرايط حضور دي‌جي در مراسم جويا شديم كه او نيز به عنوان منشي اين خانم در جواب سوالمان گفت: مراسم‌هاي تولد محدوديت زماني خاصي ندارد اما معمولا برنامه‌هاي اينچنيني نزديك به سه ساعت طول مي‌كشد كه هزينه‌ي آن حدود 800 هزار تومان است.

 


در ادامه گفتم، مي‌خواهيم مراسم را خارج از شهر برگزار كنيم كه احتمال دارد آقايان هم در مراسم حضور داشته باشند كه اين منشي در پاسخ گفت: مكان و زمان براي برگزاري مراسم حائز اهميت نيست و دي جي مي‌تواند براي مراسمات خارج از شهر هم حضور پيدا كند همچنين مشكلي براي حضور در مراسمات مختلط وجود ندارد.

 


از او سوال كردم كه زمان برگزاري مراسم با ايام سوگواري ائمه اطهار مقارن شده است، آيا اين موضوع از نظر شما مشكلي ندارد؟ وي بيان كرد: خير، از نظر ما مشكلي ندارد اما اگر وزارت ارشاد بويي از ماجرا ببرد، ممكن است وسايل توقيف شده و كار به مجازات قانوني كشيده شود؛ بنابراين بهتر است مراسم پيش از اين ايام باشد.

 


از او خداحافظي كرده و پس از چند روز مجدد به عنوان متقاضي دي‌جي براي اجرا در مراسم عروسي تماس گرفتيم، تاريخي فرضي‌اي از مراسم تعيين كرده و از او شرايط حضور دي‌جي در مراسم را جويا شديم.

 


دبير اجرايي دي‌جي‌ قزويني درباره‌ي حضور دي‌جي در مراسم عروسي اظهار كرد: براي مراسم عروسي متناسب با امكانات موسيقي، تفاوت قيمت وجود دارد، اگر بنا باشد دي‌جي در مراسم عروسي با حداقل امكانات حاضر شود طبق قرارداد سه ساعته حدود يك ميليون و 500 هزار تومان هزينه‌ي يك شب عروسي برآورد مي‌شود.

 


وي افزود: بنا به درخواست متقاضيان امكانات ديگري هم در كنار موسيقي مانند حضور نوازندگان خانم در مراسم و تلويزيون شهري وجود دارد كه هزينه‌ي اين پَك كامل حدود 12 ميليون پيش‌بيني شده كه در صورت درخواست مشتري توضيحات كامل ارائه مي‌شود.

 

 

 

 


 

 


گفتيم كه هزينه مراسم براي ما اصلا در اولويت نيست بلكه مهم نحوه‌ي برگزاري مراسم بوده و مدنظر ما بيشتر برگزاري يك مراسم مجلل و زيبا است. در ادامه اضافه كرديم كه در پايان مراسم خانواده‌ها‌ي عروس و داماد همگي براي عكس‌برداري در كنار هم قرار مي‌گيرند و ممكن است مراسم مختلط شود.

 


كه وي با نارضايتي گفت: اين مسئله خلاف مقررات است و دي‌جي نمي‌تواند در مراسم مختلط حاضر شود زيرا احتمال اينكه امكان گزارش اين مسئله را ابلاغ كنند، وجود دارد.

 


به او اطمينان خاطر داديم كه مشكلي پيش نمي‌آيد و حضور زنان در كنار مردان ممكن است در باغ انجام شود. سرانجام با توجه به اصرار فراوان ما گفت: بايد در اين خصوص حضوري صحبت شود.

 


سپس آدرس يك فروشگاه موسيقي را به عنوان دفتر هماهنگ كننده مراسمات در اختيار ما گذاشت.

 


بعدازظهر همان روز به عنوان متقاضي به سوي آدرس مذكور راهي شديم. فروشگاه موسيقي مكاني دوطبقه‌ در يكي از نقاط استان بود كه با ورودمان مرد جواني به استقبالمان آمد و ما را براي شرح شرايط مراسم به طبقه بالا‌ي فروشگاه دعوت كرد.

 


بعد از اينكه در خصوص شرايط حضور دي‌جي در مراسم عروسي جويا شديم مقابلمان نشست و رشته‌ي كلام را به دست گرفت و بيان كرد: دي‌جي كه امروزه در مراسم‌ها حضور پيدا مي‌كند اولين دي‌جي زن در استان قزوين است كه پنج‌ سال پيش به عنوان هنرجو آموزش‌هاي موسيقي را در كنار خود من تعليم ديد.

 


وي افزود: وقتي توانايي‌هايش را ديدم به او گفتم كه به طور جدي اين‌ كار را ادامه دهد و من حاضرم در اين زمينه از او حمايت كنم او هم به اين مسئله راغب شد و فعاليت خود را به طور جدي آغاز كرد و حالا حدود چهار سالي است كه در استان فعاليت مي‌كند.

 


مرد جوان ادامه داد: به جرات مي‌توانم بگويم كه تيراژ برنامه‌هايش با موفقيت همراه بوده و بيش ‌از 98 درصد مشتري‌ها از رضايت كامل برخوردارند.

 


وي تصريح كرد: نرخ قيمت برنامه‌ها از يك ميليون و 500 هزار تومان با حداقل امكانات آغاز مي‌شود اما پكيج VIP كه شامل نوازنده، در صورت مختلط بودن مراسم شومن آقا (اجرا كننده‌ي نمايش)، خواننده‌ي خانم و سيستم‌هاي صوتي است، در سطح‌هاي مختلف مي‌شود.

 

 

 

 


 

 


اين فروشنده لوازم موسيقي ابراز كرد: لازم است بگويم ما با 12 ميليون يك مراسم فوق‌العاده، مشابه يك كنسرت به متقاضي ارائه مي‌كنيم كه به مراسم جلوه‌ي خاصي مي‌بخشد همچنين در برنامه‌هاي چهار الي هشت ميليون توماني ما بجاي سيستم‌هاي صوتي از ديوارهاي صوتي استفاده مي‌كنيم كه البته اين طرح بيشتر براي مراسم‌هاي فضاي باز كاربرد دارد زيرا در محيط بسته كيفيت صدا از بين مي‌رود كه ما در اين مرحله از اسپيكرهاي مخصوص استفاده مي‌كنيم.

 


وي درباره‌ي نورپردازي مراسم عنوان كرد: نور و نورپردازي لايت در مراسم عروسي از اهميت خاصي برخوردار است يكي از مدرن‌ترين، گران‌ترين، زيباترين و مجلل‌ترين سبك‌هاي نورپردازي مووينگ بيم است كه در تمام مراسم‌ها با تعداد و انواع مختلف وجود دارد.

 


اين جوان نوازنده گفت: در برنامه‌ي اجرايي كه با قيمت 12 ميليون ارائه مي‌شود؛ در ابتدا سن طراحي شده، سپس سه‌پايه‌هاي بلندي در كنار سن براي عمليات نورپردازي دور صحنه تلويزيون شهري قرار مي‌گيرد كه در آن كليپ‌ها وعكس‌هايي از عروس ‌و داماد همراه با موسيقي و انيميشن پخش مي‌شود.

 


وي بيان كرد: ما براي هر بخش از برنامه‌هاي خود از يك متخصص طراح استفاده مي‌كنيم به طور مثال افرادي كه كار نورپردازي را انجام مي‌دهند مي‌توانند خدمات نورپردازي از قيمت 500 الي 4ميليون و 500 هزار تومان را متناسب با مبلغي كه دريافت مي‌كنند ارائه دهند.

 


اين جوان تاكيد كرد: بخش سوم ماجرا ارائه‌ي خدمات تلويزيون شهري است كه در برنامه‌هاي 12 ميليوني از سه ست تلويزيون شهري استفاده مي‌شود كه طول هر ست 10متر و در مجموع 30 متر است.

 


از وي در مورد اجراي موسيقي توسط خواننده‌ي خانم پرسيديم كه وي در پاسخ گفت: زمان اجراي كل برنامه‌ سه ساعت است كه 35 دقيقه از اين زمان به اجراي خواننده خانم از آهنگ‌هاي منتخب خوانندگان زن ايراني مقيم آمريكا اختصاص داده مي‌شود، البته ما براي مراسم‌هاي مختلط تلاش مي‌كنيم تا از بهترين افراد براي اجراي با كيفيت استفاده كنيم از سوي ديگر در صورت مختلط ‌شدن برنامه امكان تغيير افراد نوازنده و خواننده وجود دارد.

 

 

 

 


 

 


وي افزود: ما براي قسمت شوك‌ و اوج خوش‌گذراني ماجرا كه همان بخش مختلط شدن‌ است نيز برنامه‌هاي متنوع‌تري نسبت به بخش زنانه ارائه مي‌دهيم.

 


سپس در ادامه‌ي صحبت‌ها به بخشي از مراسم اشاره كرد كه حتي به قلم كشيدن آن بخش هم براي ما معذوريت‌هايي دارد اما تا همين‌جاي ماجرا بگوييم كه با جسارت تمام از مصرف نوشيدني و تاثيرات آن در رقص برايمان گفت.

 


بخش ديگر ماجرا مربوط به بخش حضور شومن در مراسم بود. وي در اين باره تاكيد كرد: حضور شومن در مراسم براي برقراري ارتباط، ايجاد انرژي و شوخي است.

 


اين فروشنده ابراز كرد: در خصوص پخش موزيك ‌هم بايد بگويم كه موزيك‌هايي براي مراسم انتخاب مي‌كنيم كه مربوط به گروه سني خاصي نبوده و عام پسند است.

 


وي ادامه ‌داد: البته توصيه‌ي ما به شما برگزاري مراسم در باغ است زيرا تالار محدوديت‌هاي خاص خودش را دارد و ما قابليت ارائه‌ي خدمات عالي در تالار را نداريم به اصطلاح ساده‌تر بگويم كه شما با اين كار هزينه‌ي خود را دور مي‌ريزيد.

 


اين مدير اجرايي عنوان كرد: تفاوت قيمت برنامه‌ها به علت ست دي‌جي‌هاي مختلف و سيستم‌هاي صوتي بوده كه با توجه به قيمت مكمل برنامه‌ها متفاوت است اما متاسفانه يكي از مشكلاتي كه امروزه ما با آن مواجه هستيم عدم همكاري تالارهاي عروسي براي حضور گروه موسيقي در مراسم است.

 


وي در پايان اذعان كرد: البته يكي از توصيه‌هاي من براي شما در خصوص اجراي مراسم مختلط برگزاري مراسم در باغ و در زمان آخر شب است زيرا اگر مراسم‌هاي اينچنيني در تالار با هماهنگي مدير تالار نيز انجام شود امكان حضور سرزده‌ي نيروهاي اماكن و توقيف كار وجود دارد.

 


بدون شك شنيدن اينگونه مباحث كه بوي ابتذال و رد پايي از فرهنگ غرب را با خود به همراه دارد، آن هم در شهري چون قزوين با پيشينه فرهنگي و مذهبي غني بسيار جاي شگفتي و البته تأسف دارد، لذا لزوم توجه بيشتر مسئولان و متوليان فرهنگي استان را مي‌طلبد تا فكري دراين باره بيانديشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۸:۵۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

عروسي هاي كرونايي با چاشني مرگ

عروسي هاي كرونايي با چاشني مرگ

 


مهماندار مجالس عروسي

متاسفانه مردم آذربايجان غربي در روزهايي كه كرونا سير نزولي خود را پيش گرفته، توجهي به فاصله‌گذاري اجتماعي نداشته و اقدام به برگزاري مراسمات عروسي بدون در نظر گرفتن دستورالعمل هاي بهداشتي مي‌كنند و اگر اين موضوع به همين منوال ادامه يابد به زودي پيك ششم كرونا مهمان آذربايجان‌غربي خواهد بود.عروسي هاي كرونايي با چاشني مرگ

 


سرويس اجتماعي باريش نيوز، سرانجام بعد از گذشت 2 سال از شيوع ويروس كوويد-19 در آذربايجان‌غربي، تالارهاي پذيرايي طبق دستورالعمل‌هاي صادره از سوي ستاد مبارزه با كرونا فعاليت خود را از سر گرفته‌اند.

 


از سوي ديگر با آغاز واكسيناسيون كرونا و محدوديت‌هاي اعمال شده از سوي نهادهاي ذي صلاح، آمار مبتلايان و فوتي‌هاي ناشي از اين ويروس كاهش محسوسي يافته است.

 


با رنگ باختن شهرستان‌هاي استان از قرمز به نارنجي و زرد، اكثريت مردم احساس امنيت مي‌كنند و كرونا را ويروسي تمام شده شمرده و رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي را به راحتي پشت گوش انداخته‌اند؛ اما بايستي گفت كه جدي نگرفتن آنان سبب پيشروي استان به سوي پيك ششم كرونا شده و مي‌تواند زيان‌هاي جبران ناپذيري را براي مردم به وجود آورد.

 


در پايان انتظار مي‌رود صاحبان تالارها با رعايت همه شروط ابلاغي به فعاليت خود ادامه داده و مردم نيز در جهت حفظ سلامت خود و عزيزانشان رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي را در اولويت قرار دهند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۱:۲۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ازدواج آسان ثمره ويروس كرونا

ازدواج آسان ثمره ويروس كرونا

 


تشريفات مجالس در منزل

يك جامعه شناس درخصوص ازدواج آسان گفت: يكي از ثمرات ويروس كرونا، برگزاري مراسم‌هاي عروسي به دور از تجمل‌گرايي بوده است.

ازدواج آسان محمد خوجاني، يك جامعه شناس در گفت‌و‌گو با ايكنا از خراسان شمالي، با اشاره به اينكه كرونا موجب افزايش آمار ازدواج آسان شده است، بيان كرد: پيش از شيوع اين ويروس، ازدواج مسير انحرافي را پيش رو گرفته بود و با تجمل‌گرايي بيش از حد موجب دل‌زدگي جوانان از ازدواج شده بود.

 


وي ادامه داد: يكي از مزيت‌هاي اين ويروس كاهش هزينه‌هاي گزاف و بيهوده براي مراسم‌هاي عروسي بود كه اين امر اثر به‌سزايي در ازدواج و مستقل شدن جوانان داشته است.

 


خوجاني با اشاره به سنت‌هاي قديمي مراسم عروسي، بيان كرد: درگذشته مردم مراسم عروسي را براي به رسميت شناختن ازدواج دو جوان و اعلام همگاني به آشنايان و نزديكان برگزار مي‌كردند و هدف ديگر آن‌ها از برگزاري اين مراسم‌ها تهيه لوازم مورد نياز زوج‌ها بوده است.

 


وي افزود: مراسم‌هايي كه اكنون برگزار مي‌شوند دغدغه‌هاي بسياري براي جوانان ايجاد مي‌كنند كه يكي از اين دغدغه‌‌ها تامين مخارج عروسي است.

 


وي در خصوص استقلال جوانان واشتغال آن‌ها، اظهار كرد: استقلال مالي يك ركن اصلي و جدا نشدني براي ازدواج است و جواني كه قصد ازدواج دارد بايد به استقلال مالي رسيده و توانايي اداره زندگي را داشته باشد.

 


خوجاني نقش جامعه براي تسهيل ازدواج جوانان را اينگونه بيان كرد: جامعه در خصوص ايجاد اشتغال و تهيه آسان مسكن مسئول است و بايد شرايط لازم را براي آن‌ها به وجود آورد.

 


اين جامعه شناس تاثيرات خانواده در برپايي يك زندگي مستقل براي جوانان را بسيار زياد دانست و تصريح كرد: خانواده اولين مكاني است كه فرد شخصيتش در آن رشد و تكامل مي‌يابد فردي كه از سلامت رواني برخوردار و زندگي خانواده‌اش سبكي اسلامي و به دور از تجمل‌گرايي باشد به طور قطع در زندگي شخصي خود موفق‌تر خواهد بود.

 


وي در پايان سخنان خود بيان كرد: مراسم عروسي و برپايي جشن براي شروع يك زندگي امري پسنديده است و در تمام نقاط دنيا اين مراسم برگزار مي‌شود ولي بايد در نظر داشت كه اين مراسم به دور از تجمل و خرج اضافه براي شروع زندگي جوانان باشد.

 


ثبت ۴۵۹۸ واقعه ازدواج در خراسان شمالي

علي زاهدي نيا، مدير كل ثبت احوال استان نيز در گفت‌وگو با ايكنا از خراسان شمالي، با اشاره به روند كاهشي ازدواج در خراسان شمالي بيان كرد: آمار ازدواج در هفت ماه سال جاري ۴ هزار و ۵۹۸ است كه اين رقم نشان دهنده اين است كه در خراسان شمالي از هر هزار نفر ۹ نفر تشكيل خانواده مي‌دهند.

 


وي ادامه داد: نسبت به سال گذشته آمار ازدواج بيش از ۱۰ درصد كاهش داشته و در سال ۹۹، پنج هزارو ۱۲۹ واقعه ازدواج در خراسان شمالي رخ داده است.

سالن عقد شيك پونك

زاهدي نيا با اشاره به آمار طلاق در استان اظهار كرد: خوشبختانه آمار طلاق در اين استان رشد نزولي ۹ درصدي داشته است و در سال جاري هزارو ۲۴۳ طلاق و سال گذشته هزارو ۳۶۷ طلاق صورت گرفته است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۰:۵۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)